Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
Solvalla 2010-02-13
V75-1 Klass I, Final.
2. BACHELORES DREAM 34% 52
Eriksson Sören
9. QUANTUM WINNER 33% 60
Goop Björn
7. KATJING 31% 45
Ohlsson Ulf
5. RAVELLO 21% 107
Kihlström Örjan
12. PRINCE L. 16% 57
Adielsson Erik
10. NICE AND A STAR 13% 105
Wallin Tony
11. I'M ALONE FACE 10% 75
Heiskanen Veijo
3. LADIES MAN 7% 127
Kontio Jorma
1. KUNG BRAVUR 5% 380
Karlstedt Tommy
4. LIVI CHAMPAGNE 3% 320
Zackrisson Tommy
8. M.T.DEVIL 2% 287
Widell Kaj
6. BOUQUET LADY 1% 999
Eriksson Håkan

Senast uppdaterad: 2010-02-13 18:00:03, källa http://www.atg.se
Staplarna ovan visar vilket ekipage som våra användare tror vinner. Rösta genom att klicka på knappen bredvid ekipaget du tror vinner.
Snabblänkar
V75-1 Solvalla
V75-2 Solvalla
V75-3 Solvalla
V75-4 Solvalla
V75-5 Solvalla
V75-6 Solvalla
V75-7 Solvalla
  Travforum -> Tips & Spel -> V75 -> V75-1 Solvalla

Diskutera omgångens V75:a. De nya startlistorna läggs vanligtvis in på måndags morgonen. Endast trådar som rör V75 är tillåtna i detta forum.
Username

Password

1   [ 2 ]   3   4   5  
Author Message
Posted: 2010-02-09 22:42:03

Became a member: 
Forum posts:
Björn stod väl för maximal kvantitet, i alla fall 2009.
Reply
tommie Posted: 2010-02-09 22:51:34 Answer to: "Goop har väl kört ca 200 fler lopp än typ Erik redan i &arin"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
Självklart. Men om du inte fattar att det Goop gjorde under Januari är helt makalöst bra så är du inte speciellt smart.... Du kanske inte fattar att han har avgjort den allsvenska kuskligan redan under januari... 55 vinster under Januari är det nog aldrig någon som tagit tidigare...
Reply
Posted: 2010-02-09 22:58:34

Became a member: 
Forum posts:

V 2, BACHELORES DREAM
Jag förstår vad du menar men jag gillar Erik mer som kusk. Visst Goop har vunnit mer, men han har ju kört så mycket fler lopp också. Erik har faktiskt bättre segerprocent i år. Sen kan man ju inte säga annat än att Goop tillhör den absoluta eliten
Reply
tommie Posted: 2010-02-09 23:45:18 Answer to: "Jag förstår vad du menar men jag gillar Erik mer som kusk. Visst"
223
Benny
Eskilstuna

Det är många bra kuskar i toppen.. Det jag tycker är det bästa med Goop är att han får fart på hästar som ingen annan får fart på även dom mest ovilliga åsnorna får han en härlig snurr på. Gillar Erik oxå! Inget ont om Erik men det var intressant att se att när han var på semester så fick Ulf Ohlsson åka ner och köra mycket åt Stig H och han gjorde det minst lika bra som Erik har gjort..
Reply
B_Good Posted: 2010-02-10 04:30:56

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896

V 7, KATJING

S 1, KUNG BRAVUR
Kung Bravur spetsar o får sitta hyfsat ifred, Erik snabbt fram till dödens o sen händer inte mycket. Bachelores Dream drar tåget när alla anfaller men vem som vinner har jag ingen aning om..
Reply
Posted: 2010-02-10 08:09:03 Answer to: "Ladies Man är inte starkast. Det är, precis som joNGyl säger"

Became a member: 
Forum posts:

V 2, BACHELORES DREAM

S 2, BACHELORES DREAM
Visste att du var påläst o inte slänger ur dig en "känsla" bara.
Reply
Posted: 2010-02-10 11:04:14 Answer to: "Självklart. Men om du inte fattar att det Goop gjorde under Januari &a"

Became a member: 
Forum posts:
Du tala om smart mmmm....
Reply
tommie Posted: 2010-02-10 12:02:10 Answer to: "Du tala om smart mmmm...."
223
Benny
Eskilstuna

Kan ju läsa den allsvenska kuskligan iaf... verkar ju var mer än vad du kan..
Reply
Posted: 2010-02-10 12:41:58

Became a member: 
Forum posts:
Självklart är Goop en grym catchdriver, men det finns en orsak till varför stallets hästar oftast är stendöda efter 1-2 säsonger. Att Ulf ohlsson visade bra resultat som tillfällig förstakusk hos stig har 2 orsaker:
1: väldigt bra kusk som tillhör eliten
2: Körde i enkla lopp med bra hästar, blir väldigt mycket svårare i storlopp.

Vad gäller detta loppet är Prince L överlägsen kapacitetmässigt och troligen en hyfsat bra chans till seger med lite flax. Gjorde ett imponerande lopp senast!

Vinner tror jag däremot Katja gör pga läget då Ulf troligen kan köra sig till spets, borde vara bra segerchans då. Tommy svarar knappast med kung bravur och resterande hästar öppnar låååångsamt.
Reply
tommie Posted: 2010-02-10 12:53:13 Answer to: "Självklart är Goop en grym catchdriver, men det finns en orsak ti"
223
Benny
Eskilstuna

Att hästarna är stendöda efter 1-2 säsonger kvittar för mej. Jag spelar på hästar och är inte hästägare. Jag vinner inga pengar på att hästarna jag spelat sitter fast med krafter kvar och kan tävla tills dom är 10 år.. Men som jag har sagt förut så hade jag gärna sett att Örjan körde mina hästar om jag va hästägare. Nu är jag inte det så det spelar ingen roll. Som spelare vill jag att dom hästar jag lirat ska få chansen att vinna och inte sitta fast. Och jag tycker Goop är överlägsen på att ge hästarna chansen att vinna. Sen om dom inte räcker så är det jag som analyserat dåligt. Det värsta som finns som spelare är när hästen man lirat sitter fast me allt kvar tycker jag...
Reply
Posted: 2010-02-10 13:31:26 Answer to: "Att hästarna är stendöda efter 1-2 säsonger kvittar f&o"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Kär i Björn???
Reply
tommie Posted: 2010-02-10 13:40:27 Answer to: "Kär i Björn???"
223
Benny
Eskilstuna

Absolut! Bara för att man tycker att han är bäst så måste man ju vara kär i honom... Mogen kille du verkar vara..
Reply
Posted: 2010-02-10 13:43:14
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Sedan finns det ju hästar som enbart kan vinna efter att ha fått smygare, hästar som är chanslösa med offensiva styrningar. Har sett flera sådana styrningar av goop.... Att "chansa" och sitta kvar elr köra invändigt kan vara lika mycket att köra för seger som att styra på i 3.e spår 1000m kvar och komma 2.a elr 3.a för att bli avslagen av en kusk som "chansat" invändigt. Att chansa invädigt kan lika väl betyda att man kör bort fina prispengar för att man vill ha en chans att vinna.

Annars håller jag med, spelar ofta Goop då många inte vill döda sina hästar i spetskampen och han har en förmåga att hålla igång/få igång tröga hästar. Men jag hade helre avlivat min häst än låtit han köra den.
Reply
Posted: 2010-02-10 13:44:17 Answer to: "Absolut! Bara för att man tycker att han är bäst så m&"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Mogen kommer från dig som så fort nån skriver nåt som nu tex att Björn kört ca 200 fler lopp än Erik redan så får man kommentarer som om man inte fattar det så är man inte smart... cool du är mogna mannen
Reply
Posted: 2010-02-10 13:47:43
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Se så stör nån annan med dina person påhopp så så blir det nog bra ska du se.
För övrigt tror jag Björn och Wallin gör upp om det här..
Reply
tommie Posted: 2010-02-10 13:53:18 Answer to: "Mogen kommer från dig som så fort nån skriver nåt s"
223
Benny
Eskilstuna

Jag skrev att jag vet att han har kört fler lopp än Erik. Men det tar inte bort att 55 segrar under Januari är helt makalöst bra.. Och dessutom något som Erik aldrig har gjort under sin karriär... Jag gillar att ha fakta som stärker mina åsikter. Och kan du inte läsa fakta så är du ju uppenbarligen inte speciellt smart... Och om du skulle må bra av att jag var kär i Björn så kan vi låtsas att det är så...
Reply
Posted: 2010-02-10 14:38:33 Answer to: "Jag skrev att jag vet att han har kört fler lopp än Erik. Men det"
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Tror det kan va svårt för Erik att ta 55 segrar på en månad för han ligger väl på ca 100-120 körda lopp per månad vilket skulle bli en segerprocent på ca 50 och det kan va tufft, men visst jag håller med 55 segrar på en månad är sjukt mycket även om segerprocenten landar på ca23-24 % eller nåt jag har inte siffrorna i huvudet men Erik Björn och Ludde sen svanen kanske brukar ju landa året på ca 19-20% så det är ju strax över det och många av segrarna är väl tagna på typ färjestad årjäng och dom banorna där det kanske inte är det vassaste motståndet om pappa Olle skickar ett par hästar men seger som seger så visst det är riktigt bra.
Sen måste han väl ligga i topp bland kuskar som kör galopp också, typ åby v7 för ett par veckor sen han körde väl 4 favoriter 1 andrahand och 1 skräll han vann 0 och galoppera med 4 om jag inte minns fel

Men men visst vinner han mycket kanske även detta lopp på lördag då är jag med efter första iallafall ha ha
Reply
tommie Posted: 2010-02-10 15:02:57 Answer to: "Tror det kan va svårt för Erik att ta 55 segrar på en m&ar"
223
Benny
Eskilstuna

Helt klart så har även Björn dagar då det går riktigt tungt! Tror att anledningen till att han kör galopp ganska ofta jämfört med andra kan vara att han alltid kör för vinst och ibland överforcerar hästar. Det är dock bara vad jag tror kan vara en anledning och inget jag vet... Men jag personligen ser hellre att en häst jag spelat överforceras ute i spåren i sista sväng för att kusken kör för vinst än att den sitter fast i tredje invändigt med allt kvar över mål. Det är därför jag gillar Björn mycket mer än tex Örjan eller andra mer försiktiga kuskar... Sen tycker jag att Björn blir favorit med många hästar som inte skulle vara favorit egentligen. Enda anledningen ja ser till det är att dom blir favorit enbart för att Björn kör och det är ju en sak till som tyder på att han är bästa kusken... Nu har jag skrivit vad jag tycker om detta. Ska inte ta upp mer plats i tråden än jag redan gjort.. Lycka till på lördag!
Reply
Posted: 2010-02-10 15:21:03
223
Benny
Eskilstuna

Became a member: 
Forum posts:
Håller nog med om det inlägget, lycka till men inte för mycket
Reply
Posted: 2010-02-10 17:13:00

Became a member: 
Forum posts:
Ni som såg Ladies Man på sundbyholm senast detta loppet var enbart ett snabb jobb för han det var sagt snällt lopp för han o låta han sig sträcka ut i slutet.
Med detta loppet i kroppen efter bergsåker starten så är det topp chans på vinst
Bra form på stallet o hästen
Snabb jobb i dag Onsdag här hemma på gården var mycket bra gick en bra runda..
Så jag ser honom med mycket bra chans på Lördag..
Spåret kunde inte blivit bättre ledar ner sig 2-3 par utvänligt sen tar han dom på spedd o styrka som han har...

Pass upp för våra hästar i helgen både Airstrike o Ladies Man är i form o bra spår med o värsta motbuden gåliga spår..
Erik för stor favorit i detta lopp finns många som kan slå han på lördag öppet lopp...
Reply
1   [ 2 ]   3   4   5