1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2009-11-26 12:24:34 Edited(2): 2009-11-26 12:31:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är nåt som inte stämmer här.
disa säger att dom elades på kvällen eller tidigt på morgonen. enligt åke igår så tränas hästarna på förmiddagen, bortsett från gidde palema och sockervadd, som gick på eftermiddagen på rakbanan.
edit: hon säger att det fanns en bil som kördes ut till rakbanan innan hästarna elades. och sen kördes den tillbaka nästan direkt. det borde väl då ha varit flera än en den personen som elaade hästarna på plats för att det ska ske? vem ska annars köra hem hästen? eller har han gått tillbaka 300 neter och hämtat bilen?
edit 2: nu säger dom att det hände tidigt på morgonen i MARS! det är väl för fan inte ljust tidigt på morgonen I MARS????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 12:35:55  det är nåt som inte stämmer här.
disa säger att dom elades på kvällen eller tidigt på morgonen. enligt åke igår så tränas hästarna på förmiddagen, bortsett från gidde palema och sockervadd, som gick på eftermiddagen på rakbanan.
Answer to: "det är nåt som inte stämmer här.
disa säger a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
blir väl ljust kring 08 då.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 12:37:18  Ungefär så ja. En inspelning av hot väger ju tungt. Så länge inte den som ska ha fått order av Åke säger att dom fått det lär Åke inte kunna åka dit. är inte så insatt i den juridiska världen men det känns som ett enda stort "jag har sett nåt som måste kunna vara och han sa det och hon har sagt det osv" och det kan väl inte räcka speciellt långt?
Answer to: "Ungefär så ja. En inspelning av hot väger ju tungt. Så"
|
Became a member:
Forum posts:
|
beror på om det kommer fram annan bevisföring osv osv..
men konkret nej, det är ju inte juridiskt hållbart att fälla någon på antaganden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 12:44:49  blir väl ljust kring 08 då.
Answer to: "blir väl ljust kring 08 då."
|
Became a member:
Forum posts:
|
det undrar jag. mars? klart, kan ha fel.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-26 12:55:23  det är nåt som inte stämmer här.
edit: hon säger att det fanns en bil som kördes ut till rakbanan innan hästarna elades. och sen kördes den tillbaka nästan direkt. det borde väl då ha varit flera än en den personen som elaade hästarna på plats för att det ska ske? vem ska annars köra hem hästen? eller har han gått tillbaka 300 neter och hämtat bilen?
edit 2: nu säger dom att det hände tidigt på morgonen i MARS! det är väl för fan inte ljust tidigt på morgonen I MARS????
Answer to: "det är nåt som inte stämmer här.
disa säger a"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Fast kl 8 kan jag nästan garantera att dom tränar "gruppträning" för att utnyttja de timmar som det är ljust ute. Inte kul att träna i mörker.
Jag vet inte vad jag ska tro. Det låter dessutom sanslöst med en "elbil" och hela baletten, ögon som rullar.... Skulle verkligen en häst som blivit utsatt för en sådan behandling och kommit tillbaka till stallet i det skicket kunna glida in på banan 2 dagar efteråt och uppträda normalt,vinna loppet,stå still i vinnarcirkeln,köras utan slagjord osv? Jag vet inte....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 13:01:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
det är nåt fel på disa. det är mina vibbar. varför stanna kvar hos åke i flera år när man gråter om hur hästarna missköts? varför gå ut och berätta flera år senare? till tv4??? varför inte polisanmäla direkt och säg upp sig??? varför inte skaffa bevis för det och sätta dit honom om det nu var angeläget att skydda djuren? varför hittade inte stc den speciella uppselnings-utrustning dom elades med? var fanns den? vart körde dom bilen? vems bil var det?
visst, han kanske har elat dom, men det här stinker. det borde komma fram nåt avgörande som sätter ljus på situationen. det är nåt annat skit som ligger och pyr, tycker jag det verkar som.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-26 13:40:15  det är nåt fel på disa. det är mina vibbar. varför stanna kvar hos åke i flera år när man gråter om hur hästarna missköts? varför gå ut och berätta flera år senare? till tv4??? varför inte polisanmäla direkt och säg upp sig??? varför inte skaffa bevis för det och sätta dit honom om det nu var angeläget att skydda djuren? varför hittade inte stc den speciella uppselnings-utrustning dom elades med? var fanns den? vart körde dom bilen? vems bil var det?
visst, han kanske har elat dom, men det här stinker. det borde komma fram nåt avgörande som sätter ljus på situationen. det är nåt annat skit som ligger och pyr, tycker jag det verkar som.
Answer to: "det är nåt fel på disa. det är mina vibbar. varfö"
|
|
Vad är en grisfösare?
Disa: En svart sak som man tejpat fast på en sopkvast, typ
En svart sak men tejpar fast på en sopkvast? Kan du beskriva det närmare?
Disa: Nej
Jag blir mörkrädd. Detta ska alltså vara ett NYCKELVITTNE
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-11-26 13:41:57
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
På väg till rättegången stoppades Åke Svanstedt av polis.
Travtränaren körde alldeles för fort.
Följden: Indraget körkort.
– Han körde i 111 kilometer i timmen på 70-väg, säger Göran Larsson, vakthavande befäl hos Lidköping polisen.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-26 13:55:13  På väg till rättegången stoppades Åke Svanstedt av polis.
Travtränaren körde alldeles för fort.
Följden: Indraget körkort.
– Han körde i 111 kilometer i timmen på 70-väg, säger Göran Larsson, vakthavande befäl hos Lidköping polisen.
Answer to: "På väg till rättegången stoppades Åke Svanstedt"
|
|
Han har det inte lätt nu.....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 14:01:01
|
Became a member:
Forum posts:
|
Haha tänktre precis säga det. Fyfan vad Svanen kommer vara lack på lördag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 14:27:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det finns väl ingen som tvivlar på att dom har använt elfösare?
Kan offra min arm på det efter de människor jag känner i det där stallet och vad de berättar.
Men det finns ju inte tillräckliga bevis och jag har personligen inget emot fösarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 14:34:23 Edited(3): 2009-11-26 14:38:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
så här tror jag efter att ha funderat lite:
disa vill hämnas på åke. hon är en ointelligent korkad rödstrumpefeminist som inte ser till att ha ordentligt på fötterna utan bara drar igång en apparat hon inte kunnat förutse och nu inte kan dra sig ur. vill hon hämnas å paw eller tomas vägnar?
ett typiskt kvinnodrama där gammal soppa dras upp till helt abusrda och okontrollerade former. hon beter som som tjejer på lågstadiet som hämnas på sånt som alla trodde var glömt i en helt obefogad och oförutsebar situation.
hon är en idiot. titta bara på den där killen hon var ihop med. han var ett totalt mähä som hon domderar och styr och ställer över.
en intelligent människa agerar inte som hon.
eller är jag fel ute?
???
det är onekligen ganska mycket heather mills över henne. ni får googla henne om ni inte vet vem det är.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 15:18:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Förstår inte hur man kan gå till rätten med så här lite bevis. Helt sanslöst alla bara snackar specialutrustning och Jepson. Verkar som att alla snacka ihop sig. Det viktigaste folk glömmer är att för att en häst ska prestera på topp så krävs det att den mår bra psykiskt och fysiskt. Tror inte Åke är så dum att han skulle vilja sela ut en häst som är förstörd i psyket. Lär inte vinna många lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 16:09:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
så uppkom det att ännu ett förhållande funnits med i bilden. det här handlar ju för jesu kristi namn inte om hästar. det är en kärring-dokudrama-såpa. horor och horbockar i hela stallet stallet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-26 16:21:06
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fan va god arbetsplats....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 08:49:13 Edited(3): 2009-11-27 08:55:15  så uppkom det att ännu ett förhållande funnits med i bilden. det här handlar ju för jesu kristi namn inte om hästar. det är en kärring-dokudrama-såpa. horor och horbockar i hela stallet stallet?
Answer to: "så uppkom det att ännu ett förhållande funnits med i "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Det var värre förr.. Svanen fick bo i lekstugan med Swahn... frugan rasade och bodde hos mamma.
Buksvåger med sonen..
Vet om en o annan stallflicka som fick sig lite resor för ca 10 år sen på Färjestad och Örebro.
"Stor trav".. Då passas det på.
Få lite meter av idolen är aldrig fel.
Sen klassikern..  "vill du behålla Gidde som passhäst.. så får du nog ta o... ja... du vet"
Bettan på Färjestadtravet går väl fortfarande lite hjulbent a Lá Zeb Macahan.
Vilket förövrigt är det ultimata beviset på att man är "bra".
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 13:20:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
relationsdramat bara fortsätter. idag vittnar ännu fler som var par eller hade ihop det på nåt sätt. "djurvänner" som gör det här "för hästarnas skull" och säger att dom tycker "det är jobbigt att vara i rätten". åklagaren har sagt till dom vad dom ska säga. alla åklagarvittnen försöker ge sken av att det är jobbigt, gissningsvis för att få "sympati"?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 15:00:38 Edited(2): 2009-11-27 15:10:24  relationsdramat bara fortsätter. idag vittnar ännu fler som var par eller hade ihop det på nåt sätt. "djurvänner" som gör det här "för hästarnas skull" och säger att dom tycker "det är jobbigt att vara i rätten". åklagaren har sagt till dom vad dom ska säga. alla åklagarvittnen försöker ge sken av att det är jobbigt, gissningsvis för att få "sympati"?
Answer to: "relationsdramat bara fortsätter. idag vittnar ännu fler som var p"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Allas våran favorit jude Sillen kommer ju se till att Svanen går fri här.
Så dumt, finns ju inget tekniskt, bara massa snack.
Känns som sagt att detta aldrig hade hänt om inte det varit så mycket samliv på Bjertorp.
Paw Mahony
 "Jag var hos Olle efter Åke och han var jättenöjd med min insats"
Kan säga så här, utan att avslöja allt för feta källor så var Paw minst sagt avskydd hos Goop.
En av de sämsta de har haft.
den där Tomas Pettersson är den vidrigaste människa jag sett.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-27 15:21:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
luktar sodom och gomorrah om det här. jag ska rädda staden (stallet) om det finns så mycket som enda rättfärdig där, sa Gud. det fanns inte. staden (stalet) rämandes med marken.
verkar som stc gjort mer eller mindre husransakan hos honom. tycker det borde finnas mer än anonyma tips och brev (som var deras grund för beslutet) för att få göra det? märkligt. dom har undersökt kontor, skåp etc.
tycker också att dom tjejer som haft (eller säger sig ha haft) fösaren i handen ska åtalas för medhjälp till djurplågeri. typiskt sverige att kvinnor döms till lägre straff, helst inga staff alls, medans männen får ta mycket mer skit för samma brott.
jämliket på svenskt vis: fördel kvinnan.
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2009-11-27 23:21:00  luktar sodom och gomorrah om det här. jag ska rädda staden (stallet) om det finns så mycket som enda rättfärdig där, sa Gud. det fanns inte. staden (stalet) rämandes med marken.
verkar som stc gjort mer eller mindre husransakan hos honom. tycker det borde finnas mer än anonyma tips och brev (som var deras grund för beslutet) för att få göra det? märkligt. dom har undersökt kontor, skåp etc.
tycker också att dom tjejer som haft (eller säger sig ha haft) fösaren i handen ska åtalas för medhjälp till djurplågeri. typiskt sverige att kvinnor döms till lägre straff, helst inga staff alls, medans männen får ta mycket mer skit för samma brott.
Answer to: "luktar sodom och gomorrah om det här. jag ska rädda staden (stall"
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
 typiskt sverige att kvinnor döms till lägre straff, helst inga staff alls, medans männen får ta mycket mer skit för samma brott.
Intressant, berätta mer!
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|