1
[ 2
]
3
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-10 11:40:41  kanske mer en irritation över att se hästen här och förstöra hela v75-rundan än att han inte tar ut den i tuffa lopp. du kan ha rätt där. vad som dock glädjer mig är att han i princip aldrig vinner i dom stora loppen. skicka puro till syjuntan istället.
Answer to: "kanske mer en irritation över att se hästen här och för"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Men om han nu inte vinner de stora loppen så gör han väl rätt som startar här? Sedan när blev det förbjudet för bra hästar att starta GULDFINALERNA för att loppen blir för trista? Är väl ändå inte Puros fel att de bästa inte startar? Orkar inte med gnället ibland alltså. Inse att hästägare och tränare i första hand vill tjäna pengar, likaväl som alla andra idrottare. Du kanske borde spela på ngt annat om det inte passar? Varför åkte Beckham till USA? För att UTVECKLAS?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 12:02:05  CC har varit med i Olympiatravet, Elitloppet, Kymi Grand Prix, Sundsvall Open Trot, Åby Stora Pris och SM i år, men Puro har inga ambitioner över huvud taget? Förstår tyvärr inte din tankegång
Answer to: "CC har varit med i Olympiatravet, Elitloppet, Kymi Grand Prix, Sundsvall Op"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
|
 men Puro har inga ambitioner över huvud taget? Förstår tyvärr inte din tankegång
om jag tolkar rätt, så har han inga ambitioner att dra in pengar.
lite som Torvald, jagar ära framför stålar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 12:19:23  Men om han nu inte vinner de stora loppen så gör han väl rätt som startar här? Sedan när blev det förbjudet för bra hästar att starta GULDFINALERNA för att loppen blir för trista? Är väl ändå inte Puros fel att de bästa inte startar? Orkar inte med gnället ibland alltså. Inse att hästägare och tränare i första hand vill tjäna pengar, likaväl som alla andra idrottare. Du kanske borde spela på ngt annat om det inte passar? Varför åkte Beckham till USA? För att UTVECKLAS?
Answer to: "Men om han nu inte vinner de stora loppen så gör han väl r&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
beckham hade väl tillfört massor till europeisk fotboll och englands landslag innan han stack. han var inte på toppen längre. commander är väl ändå mitt i sin karriär, därför vill jag se nåt roligare än det här. som sagt, det är kanske mest att det förstör spelvärdet och underhållningen än att puro inte har rätt att starta för det har han ju så klart.
hoppas dom klipper honom i alla fall.
sorry. ska knipa om cc.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-10 12:29:29 Edited(1): 2009-11-10 12:30:32   men Puro har inga ambitioner över huvud taget? Förstår tyvärr inte din tankegång
om jag tolkar rätt, så har han inga ambitioner att dra in pengar.
lite som Torvald, jagar ära framför stålar.
Answer to: "men Puro har inga ambitioner över huvud taget? Förstå"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, COMMANDER CROWE
|
 jagar ära framför stålar
Kan du ge något exempel på när ära och stålar inte sammanfaller, inom travet alltså? De 3 mest ärofyllda loppen är väl typ Prix d\'amerique, Elitloppet och Hambletonian?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 13:15:10 Edited(1): 2009-11-10 13:17:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har du sett en kuskmatch på mantorp med norska amatörkuskar i duell mot mantorps amatörer ?
Det är sannerligen inte för pengarna...men på det lilla planet är det nog lite ära att vinna i varje fall , och det är ganska kul att titta på
Å andra sidan ett par fria groggar på kvällen till den ärofyllda vinnaren , som det säkert blir, det kanske är pengar värt för en fattig travamatör ?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-10 13:23:19  Har du sett en kuskmatch på mantorp med norska amatörkuskar i duell mot mantorps amatörer ?
Det är sannerligen inte för pengarna...men på det lilla planet är det nog lite ära att vinna i varje fall , och det är ganska kul att titta på
Å andra sidan ett par fria groggar på kvällen till den ärofyllda vinnaren , som det säkert blir, det kanske är pengar värt för en fattig travamatör ?
Answer to: "Har du sett en kuskmatch på mantorp med norska amatörkuskar i du"
|
V 7, COMMANDER CROWE
|
Hehe jo det är sant  , men syftade mer på eliten. Där är det sällan ett riktigt ärofyllt lopp inte har hög prissumma.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 13:51:05 Edited(1): 2009-11-10 13:52:09   jagar ära framför stålar
Kan du ge något exempel på när ära och stålar inte sammanfaller, inom travet alltså? De 3 mest ärofyllda loppen är väl typ Prix d\'amerique, Elitloppet och Hambletonian?
Answer to: "jagar ära framför stålar
Kan du ge nå"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
|
CC har startat i ett av dom? Och då var han så chanslös så det var löjligt. Han kunde ju inte vinna det loppet och alla visste det, BARA onödigt att ens starta. Opalen har aldrig varit med där, Nisse vet att det är skitlopp såvida man inte vinner och så bra är väl ingen så det bara är att ställa ut skorna?
Gå två heat i Åbys Stora samma dag och få 350k för det... osv osv osv, han matchar inte för pengarna, det är ju uppenbart. Brioni gick 1.15.0 i tyskland i söndags o fick vadå, lika mycket?
Nej nej, Puro matchar för att få Johan Edlunds erkännande inte för att kunna köra Porsche.
Känns spontant typiskt finskt, liten värld, okunskap i språk.. livrädd för allting.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 14:01:07  CC har startat i ett av dom? Och då var han så chanslös så det var löjligt. Han kunde ju inte vinna det loppet och alla visste det, BARA onödigt att ens starta. Opalen har aldrig varit med där, Nisse vet att det är skitlopp såvida man inte vinner och så bra är väl ingen så det bara är att ställa ut skorna?
Gå två heat i Åbys Stora samma dag och få 350k för det... osv osv osv, han matchar inte för pengarna, det är ju uppenbart. Brioni gick 1.15.0 i tyskland i söndags o fick vadå, lika mycket?
Nej nej, Puro matchar för att få Johan Edlunds erkännande inte för att kunna köra Porsche.
Känns spontant typiskt finskt, liten värld, okunskap i språk.. livrädd för allting.
Answer to: "CC har startat i ett av dom? Och då var han så chanslös s&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-10 14:15:10  CC har startat i ett av dom? Och då var han så chanslös så det var löjligt. Han kunde ju inte vinna det loppet och alla visste det, BARA onödigt att ens starta. Opalen har aldrig varit med där, Nisse vet att det är skitlopp såvida man inte vinner och så bra är väl ingen så det bara är att ställa ut skorna?
Answer to: "CC har startat i ett av dom? Och då var han så chanslös s&"
|
V 7, COMMANDER CROWE
|
Förstår vad du menar, men vill ha mer konkreta förslag på vart du tycker han ska starta? Självklart kan han inte vara med i Hambletonian eller Prix d'Amerique. Han är heller inte utlandsfödd så han har inte kunnat starta i penningstinna skitlopp utomlands. De flesta penningstinna loppen i Frankrike (kanske italien också?) är stängda för valacker. Duger inte på kort distans, duger därför inte i USA.
Vart tycker du han borde startat för att tjäna mer pengar?
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-10 14:15:50
Answer to: ":D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D"
|
V 7, COMMANDER CROWE
|
Lättoad? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 15:04:22  Lättoad? 
Answer to: "Lättoad?;)"
|
Became a member:
Forum posts:
|
absolut.
"rädd för allting" tyckte jag sammnfattade mina åsikter om den mannen rätt bra.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 17:52:57  Hade Foppa tjänat i Modo vad han tjänade i NHL och tvärtom så vete fan om han dragit till NHL. Vad tror du? Vad drar mest bland de som åker till NHL, pengar eller ligan? Om lönerna vore detsamma hur många skulle dra egentligen? Puro vill tjäna pengar som alla andra inom travet och jag tror nog att han kommer att gå ut mot eliten IGEN nästa sommar.
Answer to: "Hade Foppa tjänat i Modo vad han tjänade i NHL och tvärtom s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Givetvis vill man spela med de bästa,han hade dragit, tro inget annat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 17:53:33   jagar ära framför stålar
Answer to: "jagar ära framför stålar
Kan du ge nå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Derbyt slår ganska högt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 17:54:43 Edited(1): 2009-11-10 17:57:10  Förstår vad du menar, men vill ha mer konkreta förslag på vart du tycker han ska starta? Självklart kan han inte vara med i Hambletonian eller Prix d'Amerique. Han är heller inte utlandsfödd så han har inte kunnat starta i penningstinna skitlopp utomlands. De flesta penningstinna loppen i Frankrike (kanske italien också?) är stängda för valacker. Duger inte på kort distans, duger därför inte i USA.
Vart tycker du han borde startat för att tjäna mer pengar?
Answer to: "Förstår vad du menar, men vill ha mer konkreta förslag p&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
|
 Han är heller inte utlandsfödd så han har inte kunnat starta i penningstinna skitlopp utomlands.
Det är ju bara fel.
I Frankrike är det numera de klassiska loppen samt en handfull andra serie-lopp som är stängda för valacker.
Sen har vi Opalen exemplet återigen, jag har svårt att tro att CC är mycket sämre än Opalen på varken kort eller medel, och han startar överallt, vi har Italien, Holland, Belgien, Tyskland och Österrike i viss mån.
Starta mindre, starta rätt.
Värst av allt tycker jag Puro är när han säger att han "inte fungerar" i Frankrike.
Har hästjävel ens fått chansen?
Vad fick han? Ett lopp, med tillägg och gick med tåvikter.
... nu går han barfota b/v och är klockren i travet.
Puro är destruktiv.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-10 18:15:19   Han är heller inte utlandsfödd så han har inte kunnat starta i penningstinna skitlopp utomlands.
Det är ju bara fel.
I Frankrike är det numera de klassiska loppen samt en handfull andra serie-lopp som är stängda för valacker.
Sen har vi Opalen exemplet återigen, jag har svårt att tro att CC är mycket sämre än Opalen på varken kort eller medel, och han startar överallt, vi har Italien, Holland, Belgien, Tyskland och Österrike i viss mån.
Starta mindre, starta rätt.
Värst av allt tycker jag Puro är när han säger att han "inte fungerar" i Frankrike.
Har hästjävel ens fått chansen?
Answer to: "Han är heller inte utlandsfödd så han har inte kunna"
|
V 7, COMMANDER CROWE
|
Vet fortfarande inte om valacker kan starta i samma lopp som opalen, men du kanske har rätt där.
Det där med utlandsfödd tog jag upp eftersom du jämförde med loppet som Brioni vann i Tyskland, det var väl bara öppet för tyskfödda?
Puro har inte alla hästarna i stallet det håller jag med er om, men att han skulle vara extremt feg, ointresserad av att tjäna pengar, eller mediakåt köper jag däremot inte.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-10 18:44:05  Givetvis vill man spela med de bästa,han hade dragit, tro inget annat.
Answer to: "Givetvis vill man spela med de bästa,han hade dragit, tro inget annat."
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Glöm det. Däremot så spelar de bästa där just för att de betalar bäst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-10 18:53:21  Kan vara Spikbud på Livi barcelona, har ni också den känslan?
Answer to: "Kan vara Spikbud på Livi barcelona, har ni också den känsl"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
S 7, COMMANDER CROWE
|
mjo stensäker spik hade ju ryggen på commander crowe och va väl nästintill död på mållinjen när commander crowe va flera mil före.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-12 14:05:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
|
Lovely Lidob är skadad 
Nu kan jag spela V7 för några extra pengar av glädje.
Men här blir det spik, trots euforismen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-12 14:07:51 Edited(1): 2009-11-12 14:09:02  Lovely Lidob är skadad 
Nu kan jag spela V7 för några extra pengar av glädje.
Men här blir det spik, trots euforismen.
Answer to: "Lovely Lidob är skadad :D
Nu kan jag spela V7 för några ex"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gööt det, då slipper jag slösa streck på den jävla åsnan 
Bättre han får stå i hagen o ta de lungt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-12 16:42:35  Gööt det, då slipper jag slösa streck på den jävla åsnan något mer 
Bättre han får stå i hagen o ta de lungt.
Answer to: "Gööt det, då slipper jag slösa streck på den j&a"
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, COMMANDER CROWE
|
Mimmi kan stå bredvid.
|
|
Reply
|
|