1
[ 2
]
3
4
|
|
Posted: 2009-09-15 15:26:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, GREVE BRAVUR
|
vad är mountain man för häst den går ju bara ifrån ledningen ?? greve bravur går från alla positioner
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-15 18:44:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, COSMO M.L.
|
Ett av de bättre Klass III loppen på länge. Dock inte helt säkert att man löser det på ett par streck. Här behöver det inte vara fel att ta alla...
|
|
Reply
|
|
Matshe
|
Posted: 2009-09-15 18:59:47
|
Became a member: 2007-10-06
Forum posts: 216
V 6, MOUNTAIN MAN
|
Greve B och Mountanin M bästa hästarna men får en feeling att bakspårs 10-12 kan bli giftiga skrällar vid överp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-15 22:14:43 Edited(1): 2009-09-15 22:18:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, NIMBUS HACKSTABLE
|
Med tanke på en fenomenal kusk och ett bra spår är Nimbus den självklara spiken i detta lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 03:08:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOUNTAIN MAN
|
BRUCE TOOMA kan skrälla i ett öppet lopp detta efter mountain man
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 14:13:57 Edited(1): 2009-09-16 14:20:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOUNTAIN MAN
S 7, SANITY
|
Tycker att det är lite märkligt att ingen ens nämner Sanity, måste vara för att det är en "norrlanshäst".
Rankad 3:a både i guiden och ronden och rankad 1:a i Vi Tippa, expressen ochaftonbladet. Ta en titt på senaste loppet i lopparkivet, så får ni se att han mycket väl kan vinna. Vann med 30 m sist och oryckta tussar. Orsaken att han skenade på var att Harald Sandström satt med körspöet framåt, det reagerar han direkt på. I de andra loppet har kusken haft spöet bakåt och han har gjort bra lopp ändå. Mycket startsnabb dessutom så ledningen tar han nog. När sen Örjan viker fram körspöet 700 kvar har resten inte en suck! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 14:50:59  Tycker att det är lite märkligt att ingen ens nämner Sanity, måste vara för att det är en "norrlanshäst".
Rankad 3:a både i guiden och ronden och rankad 1:a i Vi Tippa, expressen ochaftonbladet. Ta en titt på senaste loppet i lopparkivet, så får ni se att han mycket väl kan vinna. Vann med 30 m sist och oryckta tussar. Orsaken att han skenade på var att Harald Sandström satt med körspöet framåt, det reagerar han direkt på. I de andra loppet har kusken haft spöet bakåt och han har gjort bra lopp ändå. Mycket startsnabb dessutom så ledningen tar han nog. När sen Örjan viker fram körspöet 700 kvar har resten inte en suck! 
Answer to: "Tycker att det är lite märkligt att ingen ens nämner Sanity,"
|
Became a member:
Forum posts:
|
samma tidningar rankar opckså upp hästar som tex jaded, qdc co till vansinniga siffror när dom sen får stryk med 100 meter och tio galopper. vad ska du ha dom tipsen till?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 15:02:13  samma tidningar rankar opckså upp hästar som tex jaded, qdc co till vansinniga siffror när dom sen får stryk med 100 meter och tio galopper. vad ska du ha dom tipsen till?
Answer to: "samma tidningar rankar opckså upp hästar som tex jaded, qdc co t"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOUNTAIN MAN
S 7, SANITY
|
Tycker nog att både AB och Vi Tippa har bättre analyser och fler rätt än vad du brukar ha. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 15:16:52  Tycker nog att både AB och Vi Tippa har bättre analyser och fler rätt än vad du brukar ha. 
Answer to: "Tycker nog att både AB och Vi Tippa har bättre analyser och fler"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ska ställa samma frågeställning som jag ställer om och om igen utan att folk verkar förstå vad jag menar:
vad är det man fiskar efter? 1000 kronor eller 10 000 000 kronor? eller är det bara lir för nöjets skull?
vill man vinna 1000 kr lirar man dom tipsen som tidningarna lägger ut, för det gör dom flesta och bå blir vinsten därefter.
siktar man på 10 000 000 kan man INTE lira dom tipsen. det är så jag spelar. det har inte med bra eller dålig att göra. det är ett val man kan göra. jag kan också spika 80%:are och lira uppifrån och ner i strecklistan. det är hur lätt som helst.
lirar du på tex lotto får du ta den vinsten som slumpen ger dig, men lirar du v75 kan du ju ställa in vad ditt system ska ge när det sitter. det är ju det som gör v75 till ett både bra och roligt spel. det är SÅ jag tänker.
lirar man som ab & co så ryker man när beanie mm vinner guld till 1%. nästa vecka står den i 21% för att alla missade den förra veckan. det är den FÖRSTA veckan man ska ha med den. det är ju fortfarande samma häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 15:45:02  ska ställa samma frågeställning som jag ställer om och om igen utan att folk verkar förstå vad jag menar:
vad är det man fiskar efter? 1000 kronor eller 10 000 000 kronor? eller är det bara lir för nöjets skull?
vill man vinna 1000 kr lirar man dom tipsen som tidningarna lägger ut, för det gör dom flesta och bå blir vinsten därefter.
siktar man på 10 000 000 kan man INTE lira dom tipsen. det är så jag spelar. det har inte med bra eller dålig att göra. det är ett val man kan göra. jag kan också spika 80%:are och lira uppifrån och ner i strecklistan. det är hur lätt som helst.
lirar du på tex lotto får du ta den vinsten som slumpen ger dig, men lirar du v75 kan du ju ställa in vad ditt system ska ge när det sitter. det är ju det som gör v75 till ett både bra och roligt spel. det är SÅ jag tänker.
lirar man som ab & co så ryker man när beanie mm vinner guld till 1%. nästa vecka står den i 21% för att alla missade den förra veckan. det är den FÖRSTA veckan man ska ha med den. det är ju fortfarande samma häst.
Answer to: "ska ställa samma frågeställning som jag ställer om och"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOUNTAIN MAN
S 7, SANITY
|
Håller med dig ang. Beanie M.M. Vad jag menar är att man kan ha med ett par favoriter men har man sen många eller alla i några lopp och det blir 2-3 skrällar så blir det betydligt mer än
10 000. Och va då "det är så jag spelar"?
Du brukar ju aldrig lägga ut dina system här, bara klanka ner på hur andra spelar.
Jag vet att jag spelar mycket, men jag gör väl vad jag vill men mina pengar eller?
Ibland går det bra, ibland dåligt. Men har jag eller nån annan en idé, så kan man väl dela med sig av den, utan att få höra hur bra el, dålig ev utdelning blir.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 15:59:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
du lirar precis hur mycket du vill. det har jag inget negativt att säga om. tvärtom i så fall. trägen vinner.
nej, jag lägger inte ut några system för jag lirar knappt alls. har valt att syssla med annat än jobba 40 timmar i veckan för att kunna lira. när rätt runda för min del kommer är jag med och lirar, lite då och då. the man upstairs får visa när det blir. ibland är jag med, ibland inte. lirar inga stora system längre. men ser absolut inget ont i att göra det. ifrågasätter däremot tidningstipsens värde. dom tipsar ju om precis samma hästar allihop och spikar samma hästar.
detta är ett lopp med en massa orutinerade hästar som knappt satt sina hovar på v75. god möjlighet att skrälla. lira nerifrån och upp istället för uppifrån och ner är min melodi i såna här lopp.
man kan analysera hur mycket man vill, titta i arkivet, välja efter kuskar, spår etc etc. det är ändå hästar som springer som dom vill.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-16 23:37:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, UNIVERSELL
|
Angående tidningars tips håller jag med nyckel att som "tips" är dom faktiskt helt värdelösa. Däremot tycker jag absolut det kan vara trevlig läsning att se motiveringar, analyser osv.
Dock inget jag går efter. Man ska komma ihåg att tidningarna spelar väldigt liknande och favoritbetonade system av en anledning, för att i slutet av året kunna skriva "vinnare av v75-ligan".
Detta eftersom man skrapat ihop runt 3-4 favoriter varje omgång, på det viset hamnar man inte för långt bak i ligan = man förlorar inte i intäkter i sålda tidningar, men man vinner ju naturligtvis heller inga pengar, eftersom systemen oftast ligger på 3-6 rätt beroende på hur många favoriter som vinner.
Intresantare vore hur mycket pengar varje tidning satsat, och hur mycket man vunnit. Men för dålig reklam för tidningarna m.t.p den negativa redovisningen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 11:56:19  Håller med dig ang. Beanie M.M. Vad jag menar är att man kan ha med ett par favoriter men har man sen många eller alla i några lopp och det blir 2-3 skrällar så blir det betydligt mer än
10 000. Och va då "det är så jag spelar"?
Du brukar ju aldrig lägga ut dina system här, bara klanka ner på hur andra spelar.
Jag vet att jag spelar mycket, men jag gör väl vad jag vill men mina pengar eller?
Ibland går det bra, ibland dåligt. Men har jag eller nån annan en idé, så kan man väl dela med sig av den, utan att få höra hur bra el, dålig ev utdelning blir.
Answer to: "Håller med dig ang. Beanie M.M. Vad jag menar är att man kan ha "
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag måste fråga dig en sak bara som jag blev lite fundersam över: du säger att jag klankar ner på andra. vem har jag klankat ner på? jag har inget intresse av att klanka ner på nån. jag tycker dessutom att jag brukar lägga ut lite "tips och tyckade" i v75-trådarna om tex vilka favoriter som jag tycker ska bort och vilka mindre streckade jag tror kan ha chans?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 11:59:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOUNTAIN MAN
|
nyckel nu får du sluta upp med detta. Moa har rätt du har fel capisH?. Dessutom snackar du mkt skit tycker jag..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 12:07:11  nyckel nu får du sluta upp med detta. Moa har rätt du har fel capisH?. Dessutom snackar du mkt skit tycker jag..
Answer to: "nyckel nu får du sluta upp med detta. Moa har rätt du har fel ca"
|
Became a member:
Forum posts:
|
sluta upp med vad? och vem har jag klankat ner på? du gjorde narr av mig i det första inlägget du nånsin skrivit till mig utan att jag sagt ett enda ord till dig.
vem har jag attackerat i ovänlig ton?
jag ifrågasätter tidningarnas tips och strecken när favoriter blir för högt spelade.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 12:11:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOUNTAIN MAN
|
Okej sorry, jag drar mig undan ur denna konversationn
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 14:24:45 Edited(1): 2009-09-17 14:27:44  Okej sorry, jag drar mig undan ur denna konversationn
Answer to: "Okej sorry, jag drar mig undan ur denna konversationn"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du behöver absolut inte dra dig ur nån diskussion. som jag ser det är det en i allra högsta grad relevant frågeställning: vilka hästar är spelvärda? vilka system är spelvärda? vilka tips är relevanta? det är ju det som är spelets a och o.
idag ligger tex fem gästtippare i sydsvenskan. alla spikar torvald (i avd 5) i avd 1 ser det ungefär likadant ut, fast commander kommer med och på några system nån av dom andra.
i det här loppet lirar alla, inklusive sydsvenskans tippare, 6 och 7 (en tar bort 7.).
hur intressant blir det att läsa? ingen av tipparna tillför en enda rad info om hur hästarna sett ut i jobb eller taktik eller nånting utan spelar bara samma hästar rakt av.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 15:24:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hävdar som vanligt att treåringar i princip aldrig vinner mot äldre hästar på V75. Händer kanske två ggr per år och då oftast i november-december.
Alltså en väldigt bra långsiktig taktik att "alltid" plocka bort treåringar, spec som dom oftast blir hårt streckade pga fina rader mot jämnåriga kameler.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 19:31:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, GREVE BRAVUR
|
det är rätt men denna gången blir det nog inte så
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-17 20:03:28  jag måste fråga dig en sak bara som jag blev lite fundersam över: du säger att jag klankar ner på andra. vem har jag klankat ner på? jag har inget intresse av att klanka ner på nån. jag tycker dessutom att jag brukar lägga ut lite "tips och tyckade" i v75-trådarna om tex vilka favoriter som jag tycker ska bort och vilka mindre streckade jag tror kan ha chans?
Answer to: "jag måste fråga dig en sak bara som jag blev lite fundersam &ou"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MOUNTAIN MAN
S 7, SANITY
|
Klankat ner, jag vet inte, men jag har för mig att du tycker att jag spelar konstiga system...
Skit samma, nu ska vi inte vara ovänner.
Jag tycker att Sanity har bra chans, därför att jag sett flera lopp på plats och nu senast var han helt otrolig, sprang över mållinjen utan att ta ut sig.
Sen att experterna rankar honom högt är en sak, men det är mitt eget intryck att han har bra chans.
|
|
Reply
|
|
1
[ 2
]
3
4
|