Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Nybörjarhjälp

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2009-06-08 09:23:12

Became a member: 
Forum posts:
Hej!
Är helt ny till detta spel. Har kollat runt lite i forumet, men har inte hittat det jag sökt.
Hur är ME'n i detta spel? Vad bör man satsa på som nybörjare? Hur bör man lägga upp träningen för hästarna?
Ja, jag skulle vara tacksam för lite riktlinjer helt enkelt.
Reply
Posted: 2009-06-08 10:03:30 Edited(1): 2009-06-08 10:04:10

Became a member: 
Forum posts:
läs under fliken regler, längst ner under menyn. Lycka till!
Reply
Posted: 2009-06-08 10:42:35 Answer to: "läs under fliken regler. Lycka till!"

Became a member: 
Forum posts:
Tack! Jag skuggläste lite och hittade exakt det jag letade efter. Skall sätta mig och läsa igenom det ordentligt.
Reply
simon_81 Posted: 2009-06-08 22:27:51 Edited(1): 2009-06-08 22:38:09
1266
Stall Lifephorse
Färjestad

Became a member: 2007-12-06
Forum posts: 771
Lite man bör tänka på som nybörjare (det mesta står som sagt i reglerna),

Man bör träna hästarna 100 % (inte 70% som är förinställt), när hästens form är minst en 7:a. Dagarna direkt efter lopp bör man träna hästen allmän 0 % för att öka upp formen snabbast igen.

Hur hästen tränar e viktigare än vad den har för värden från början. En häst som kan verka dålig vid födsel, kan ändå ha tur att utvecklas enormt.

Alltid körorder "ge allt" om man vill ha chans vinna lopp.

Kuskformen har större inverkan än kuskskickligheten, åtminstone i nuvarande loppmotor.

Dra absolut inte någon ny häst från stuteriet om det inte är i början av en etapp, eller inom två veckor före en ny etapp. Detta eftersom alla hästar 3 år eller äldre åldras vid etappskifte.
Reply
[ 1 ]