[ 1
]
2
|
Cherry
|
Posted: 2009-03-23 13:10:06
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Leak drar fem ettåringar, lägger ut de två med högst medel för 1 kr. När jag frågar hur den tränar säger han 0.25 i backen. Minutrarna innan deadlinen för dessa två går ut så ger sig Tobbe08 in i budandet, medlem i en dag och bjuder på två hästar samtidigt båda i tvåmiljonersklassen. Får man inte bara två miljoner i startkassa och man får väl inte buda på hästar innan man startat x antal gånger?
Är väldigt misstänksam mot dessa två användare...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 13:53:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tycker det varit väldigt många nystartade stall som lagt ut hästar just nu. Kanske nån som försöker sig på att ha några "farm" stall och försöka plocka de bästa.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-03-23 14:54:54
|
|
Blir riktigt irriterad över att man köper en tvåmiljonershäst med löfte om att den tränar 0.25 i backen och så har den inte tränat något över huvud taget.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-03-23 15:42:50
|
|
Har anmält det till Eriksson men det brukar ju inte hända något. Har inte moderatorerna någon makt över såna här aktiviteter?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 15:53:46  Har anmält det till Eriksson men det brukar ju inte hända något. Har inte moderatorerna någon makt över såna här aktiviteter?
Answer to: "Har anmält det till Eriksson men det brukar ju inte hända nå"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tyvärr kan vi inget göra, skulle vilja men kan inte som sagt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 16:04:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Har kollat lite på hästbörsen och det verkar finnas lite skumma stall där.
Bla Stall Läderlappen, Batman, som har alla sina 5 hästar till salu. Dessutom har det redan pensionerats 9 hästar. Grejen är den att denna användares hästar bara sprungit 4 lopp och bara varit aktiv 3 timmar lite drygt. Trodde man skulle springa 5 lopp innan man fick köpa och sälja.
Sen tycker jag Stall Selma åxå verkar lite skumt. Spelat i 7,5 timmar, ändå hunnit med att springa nästan 200 lopp och pensionerat 61 hästar!!!
Det tar ju trots allt lite tid att joxa med sitt stall....
Om det är helt ok stall, LillSelma och Läderlappen, ber jag om ursäkt, men....
....Jag bara undrar.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 19:45:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
det finns ett par generalmissar i börs-, avels- och stuterisystemet.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2009-03-23 22:13:29 Edited(1): 2009-03-23 22:14:50  Har kollat lite på hästbörsen och det verkar finnas lite skumma stall där.
Bla Stall Läderlappen, Batman, som har alla sina 5 hästar till salu. Dessutom har det redan pensionerats 9 hästar. Grejen är den att denna användares hästar bara sprungit 4 lopp och bara varit aktiv 3 timmar lite drygt. Trodde man skulle springa 5 lopp innan man fick köpa och sälja.
Sen tycker jag Stall Selma åxå verkar lite skumt. Spelat i 7,5 timmar, ändå hunnit med att springa nästan 200 lopp och pensionerat 61 hästar!!!
....Jag bara undrar.... 
Answer to: "Har kollat lite på hästbörsen och det verkar finnas lite sk"
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
 Spelat i 7,5 timmar, ändå hunnit med att springa nästan 200 lopp och pensionerat 61 hästar!!!
Det tror jag beror på att han/hon har återställt stallet.
EDIT: Jo så måste det vara eftersom jag bara varit online 4 dygn. Vet att jag var uppe i över 10 för typ ett halvår sedan.

|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 22:24:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
nerd 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 22:31:25
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har 184dagars spel tid.. Så går det när man nästan aldrig slår av datorn 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-23 23:24:11   Spelat i 7,5 timmar, ändå hunnit med att springa nästan 200 lopp och pensionerat 61 hästar!!!
Det tror jag beror på att han/hon har återställt stallet.
EDIT: Jo så måste det vara eftersom jag bara varit online 4 dygn. Vet att jag var uppe i över 10 för typ ett halvår sedan.

Answer to: "Spelat i 7,5 timmar, ändå hunnit med att springa näs"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ok, men frågan om att göra affärer innan man sprungit 5 lopp då??
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-03-23 23:42:24
|
|
Leak har svarat på mitt mail. Han verkar inte sticka under stol med vad han gjort iaf. Om inte detta faller in under vett och etikettreglerna så vet jag inte...
 Men ere polished du köpte har han 1 i styrka isåfall tränade jag backe en dag, de måste du se isåfall..varför ska jag bli avstängd för ? för jag ljög när du frågade vad han tränade lol.. är väl ett säljar trick fattar du väl.Det gick du på hahaha.Står väl ingenstans i reglerna att man inte får ljuga lol men säg inte att jag inte tränade backe för det gjorde ja.Såg att han tränade som ett arsle därför jag sålde han fattar du väl LOL 2mille HAHAHAHAH
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 00:05:25  Leak har svarat på mitt mail. Han verkar inte sticka under stol med vad han gjort iaf. Om inte detta faller in under vett och etikettreglerna så vet jag inte...
 Men ere polished du köpte har han 1 i styrka isåfall tränade jag backe en dag, de måste du se isåfall..varför ska jag bli avstängd för ? för jag ljög när du frågade vad han tränade lol.. är väl ett säljar trick fattar du väl.Det gick du på hahaha.Står väl ingenstans i reglerna att man inte får ljuga lol men säg inte att jag inte tränade backe för det gjorde ja.Såg att han tränade som ett arsle därför jag sålde han fattar du väl LOL 2mille HAHAHAHAH
Answer to: "Leak har svarat på mitt mail. Han verkar inte sticka under stol med v"
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 07:25:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stäng av Aset 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-03-24 09:58:08  Leak har svarat på mitt mail. Han verkar inte sticka under stol med vad han gjort iaf. Om inte detta faller in under vett och etikettreglerna så vet jag inte...
Answer to: "Leak har svarat på mitt mail. Han verkar inte sticka under stol med v"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Ganska rolig blåsning iofs och det drabbar ju ingen fattig men som vi varit inne på tidigare så finns det enkla lösningar på detta. En mycket enkel och funktionell lösning är att hästar som ligger ute på transfern har sina träningsrapporter synliga likaväl som de blå värdena blir synliga. Jag iaf går nästan lika mycket på vad den har på blått som hur den tränar när jag väljer att köpa en unghäst iaf och det skulle inte skada spelet på ngt sätt om träningsrapporterna blev offentliga vid försäljning.
Jag mejlade för övrigt Leak om rapport på kusen du köpte men fick inget svar, tack och lov, för annars hade hästjäveln blivit ännu dyrare 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 10:00:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Inte direkt mot reglerna att luras om träning siffrorna eftersom det inte är "öppen" info. Men jag gillar Soberanos ide om att man skulle titta på en träningsrapport när hästarna ligger på transfern.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 11:13:55  Har kollat lite på hästbörsen och det verkar finnas lite skumma stall där.
....Jag bara undrar.... 
Answer to: "Har kollat lite på hästbörsen och det verkar finnas lite sk"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hejsan Moagnes.
Har startat om mitt stall en massa ggr pga olika saker.
Tröttnat,dåliga hästar,usla hästköp.
Sålde ut alla mina för ett tag sedan,fick in ca 3000 kr för 4 hästar,är det fusk?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 14:22:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker inte träningsrapporten skall vara fri för alla då hästen ligger på transfern, dock tycker jag att man ska kunna beviljas att titta på träningsrapporten efter förfrågan. Detta så att man vara en framfusig affärsman och hitta dom som tränar guld.
Lägger man ut träningsrapportenerna synliga för alla kommer ju de hästarna att skjuta i höjden vad gäller pris. Detta gynnar inte precis småstallen om man säger...
Då blir det i princip omöjligt att fynda en som tränar bra. Allt behöver inte vara så jävla bekvämt hela tiden utan jag tycker det ska vara en liten chanstagning att köpa häst.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2009-03-24 22:26:16
|
|
Så blåsa folk är helt ok?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-03-24 22:42:01  Hejsan Moagnes.
Tröttnat,dåliga hästar,usla hästköp.
Sålde ut alla mina för ett tag sedan,fick in ca 3000 kr för 4 hästar,är det fusk?
Answer to: "Hejsan Moagnes.
T"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ok, Ta inte illa upp!
Det är ju lite skumma stall lite överallt, meninte ditt tydligen. Jag ber om ursäkt!!!
Sorry   
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|