Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Inget ämne

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2008-07-23 07:57:02

Became a member: 
Forum posts:
Har tre frågor!
Köpte ett sto från Algeriet för 40tusen, 0,5 i medel skill. Är det otur eller är hästarna så dåliga då man köper så pass billigt??

Vad skille ni göra med en sådan häst, kan väl inte vara värt att ha kvar den?

När jag var ny i spelet så köpte jag en träningsanläggning bums, det måste man väl göra, det måste väl göra stor skillnad på träningen?

Har haft dålig monemanegment
Reply
Posted: 2008-07-23 09:25:52 Answer to: "Har tre frågor! Köpte ett sto från Algeriet för 40tusen, 0,5 i medel s"

Became a member: 
Forum posts:
Jag kan svara enligt min ringa erfarenhet här inne. Varit med i 8-9 veckor.

Att köpa häst för så billigt är oftast ingen bra affär. Jag köpte en för kul skull från Irland och han blev ännu sämre än din. Han tränar i o försig rätt så vasst med 0,244 vissa dagar, men skills under 2 känns helt hopplöst iallafall för min del.

Så jag tror att de flesta hästarna som man köper för en så billig penning är så dåliga och alltså inte bara otur. Ibland finns det dock guldkorn.

Träningsanläggning tror jag ger en hel del. Det är kanske inte avgörande från början då tränarna har låg rang (dvs få stjärnor), men med tiden behövs en träningsanläggning och jag skaffade en ganska snabbt iallafall.

Hoppas du fått hyggligt svar på dina frågor.

Showtime
Reply
Cherry Posted: 2008-07-23 11:02:23

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Att köpa hästar från algeriet är pengar i sjön. Bara till att slakta skiten. Sälj träningsanläggningen. Den gör inte någon jätteskillnad. Köp den senare i spelet när du fått balans i ekonomin och har poengar över. Tycker även du ska skita i att köpa "fancy" foder och fräcka transportmedel. Nej, köp hästar på auktionen. Det finns massor av prisvärda. Fitrera hur du vill ha egenskaperna och köp det som du tycker är prisvärt.
Reply
Posted: 2008-07-23 18:32:35 Answer to: "Att köpa hästar från algeriet är pengar i sjön. Bara till att slakta s"

Became a member: 
Forum posts:
Tackar för svaren!
Gör mig av med träningsanläggningen om inte mina hästar börjar springa in pengar så jar går breakeven! Den kostade ju lite så synd att bara riva om inte absolut nödvändigt!

Inga mer billiga stuterihästar iaf

Ska se vad auktionen har att ge!
Reply
B_Good Posted: 2008-07-24 00:02:31 Answer to: "Att köpa hästar från algeriet är pengar i sjön. Bara till att slakta s"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Fancy foder är väl bra?
Reply
Cherry Posted: 2008-07-24 09:14:10

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Tror inte effekten är så enorm och tycker det är dumt att slösa flera hundratusen på det. Köp en häst istället
Reply
[ 1 ]