Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Hästbörsen -> Inget ämne

Här kan du göra reklam för dina hästar som är till salu eller för dina avelshingstar.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Limpicus Posted: 2008-06-04 06:03:53

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
No horse found Vad är så speciellt med denna? Hört många konstigheter på hästbörsen men att Plocko skulle handla till sådant överpris trodde jag inte..?
Reply
Posted: 2008-06-04 07:51:25 Answer to: "12535 Vad är så speciellt med denna? Hört mång"

Became a member: 
Forum posts:
en ren protest från honom......inget annat, tyvärr
Reply
Posted: 2008-06-04 08:24:52

Became a member: 
Forum posts:
Det är så kallat fusk.
Reply
Limpicus Posted: 2008-06-04 15:31:43

Kan vi inte en gång för alla bara utse några 2-3 stycken Hästbörspoliser som kan hålla lite ordning.. En sak som jag tänkte på lite snabbt men som kanske kan bli lite problem att utföra är att man lägger ut pris på liknande hästar.

På hattrick tex finns det "gämför transfer" där man kan se vad likvärdiga spelare sålts för..

Kanske skulle kunna gå att göra något liknande här man tar alla blå fälten och när en häst med lika blå fält säljs nästa gång så kan man gämföra vad den kostade.. Blir prisskillnaden för stor mot tidigare så skickas ett mail till någon av poliserna som sedan kan kolla upp vad som ligger bakom..

Vet inte om det är möjligt men skulle underlätta mycket både genom att få bort fuskare och genom att nybörjare inte blir pålurade dyra dåliga hästar lika enkelt..

Reply
Posted: 2008-06-04 16:02:44

Became a member: 
Forum posts:
Nästan alla hästar är för dyra och dåliga just nu. Har blivit mycke värre bara denna sesongen. Lite inflation i utropspriserna. Ingen vill ju får "för lite" i betalt.
Reply
Soberano Posted: 2008-06-04 17:04:13 Answer to: "Kan vi inte en gång för alla bara utse några 2-3 stycken Hästbörspolis"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Låter faktiskt som en ganska bra idé. Som redan nämnts så har priserna rusat denna etappen men just nu så är det ganska lungt tror jag, förutom då dom som lagt ner sina stall och ville göra sig märkvärdiga och tokbjuda på hästar. Hoppas att Admin stänger av dom för alltid så att dom inte har möjlighet att börja om ifall dom skulle bli sugna.

En annan sak som skulle vara värt att fundera på är att man borde kunna ta tillbaka sitt bud om hästen skadar sig på grund av vårdslös matchning under budperioden. Känns väldigt oseriös och oetiskt att köra GE ALLT med en skadad häst som du fått bud på istället för att stryka eller helt enkelt tvångsstrykning av skadad häst men även om du startar en häst utan form som då blir skadad när du redan fått bud borde göra att budet kan tas tillbaka.

Finns givetvis massor att förbättra/förändra.
Reply
Limpicus Posted: 2008-06-04 17:16:29

Lägger ut samma förslag på tips och ideer få se va andra säger.. alla läser nog inte här..
Reply
Posted: 2008-06-04 18:10:07 Edited(2): 2008-06-04 18:13:00

Became a member: 
Forum posts:
Jag vet att både jag och Nazzgul varit inne på denna idé flera gånger tidigare, men den verkar inte få något gehör tyvärr...

Vet att det fanns en tråd där det diskuterades om möjligheten till att ha moderatorer på forumet som också skulle kunna ha till uppgift att övervaka hästbörsen lite.

Tycker fortfarande det är en väldigt bra idé, och vet att många i den tråden var positiva !

Känns ännu mer angeläget nu eftersom Eriksson verkar har lite svårt att hänga med . Kan förstå det...finns säkerligen mer att göra än svara på mail och städa efter fuskare....

Men jag skickade mail till honom för två dagar sedan om For Good Times för travspelarn hade lagt ett sådant där jättebud, som plokko också lagt på en häst. Tror inte travspelarn menade något illa, utan skickade nog mest lite pengar vidare.

Jag behöver dom dock inte. Känns bara fel... och bad Eriksson justera ned budet ,om möjligt , till rimlig nivå, men har inte ens fätt svar på mailet än...som sagt, antar dom har väl lite väl mycket att göra,...

Bättre om dom tar lite hjälp då om de , av förståeliga skäl , inte hinner med. det borde väl spelet tjäna på ?
Reply
Posted: 2008-06-04 19:53:49 Answer to: "Det är så kallat fusk."

Became a member: 
Forum posts:
inget fusk.
jag vill bli av med alla min tillgångar och tänkte jag skulle bjuda på något som någon rookie äger.

tyvärr hade jag inte mer än dom där 1.4.

hade dundrat i 10 milj om jag kunde.
Reply
Posted: 2008-06-04 20:15:13

Became a member: 
Forum posts:
är ju endå fusk. Spelar ingen roll om det är han som har flera stall eller du som vill vara snäll. fusk fusk fusk.
Reply
Posted: 2008-06-04 20:28:20 Edited(2): 2008-06-04 20:35:21 Answer to: "är ju endå fusk. Spelar ingen roll om det är han som har flera stall ell"

Became a member: 
Forum posts:
vad är fusk? utveckla?

EDIT: han som har mera stall? eller jag som vill vara snälla? VAD är exakt fusk. Jag får inte bjuda på vilken häst jag vill?
Reply
Posted: 2008-06-04 21:03:49 Answer to: "vad är fusk? utveckla? EDIT: han som har mera stall? eller jag som vi"

Became a member: 
Forum posts:
"eller jag som vill vara snälla" haha
Reply
Soberano Posted: 2008-06-05 09:59:17 Answer to: "vad är fusk? utveckla? EDIT: han som har mera stall? eller jag som vi"

Så om jag mejlat dig innan och bett dig bjuda på nån skräphäst jag har och du gjort det så hade det INTE varit fusk? Struntar i om denna personen mejlat eller inte, principen jag är ute efter.

Isåfall finns det ju inget fusk på denna sidan. Jag ska se till att ha god kontakt med Nazzgul om han lägger ner så kanske man kan få ett bud på 25 miljoner om han slutar......

Jag skulle för övrigt definiera fusk på transfern så här:

Att lägga ett BETYDLIGT högre bud än det aktuella priset på en häst bör betraktas som fusk,OM det inte rör sig om en budgivning där flera personer är inblandade och lägger bud på samma häst.

För att kunna se detta bör ALLA bud inklusive utgångsbud och budgivare finnas tillgängliga under tiden för försäljning på respektive häst. Det är då lätt att se om någon helt plötsligt lagt ett bud på 1 miljon för en häst som hade utgångspriset 10 kr.
Reply
Posted: 2008-06-05 11:35:11

Became a member: 
Forum posts:
Herregud, nu mer än nånsin känns det befogat att ge upp detta spelet.
Reply
Soberano Posted: 2008-06-05 11:38:20 Answer to: "Herregud, nu mer än nånsin känns det befogat att ge upp detta spelet."

Herregud, nu mer än nånsin känns det befogat att ge upp detta spelet.

För att?
Reply
Posted: 2008-06-05 11:57:33 Answer to: "Herregud, nu mer än nånsin känns det befogat att ge upp detta spe"

Became a member: 
Forum posts:
Fusk är när man tar regelvidriga genvägar som gagnar en själv.
Jag gagnar absolut inte mig själv och han, vem fan det nu är som fick mina pengar lär ju tacka gud.

Ordet FUSK passar inte in här.
Det passar in på det kakan sysslar med, inte på mitt random bud på någon nolife users häst.
Reply
tommie Posted: 2008-06-05 12:09:13
223
Benny
Eskilstuna

Forum posts: 5430
Onödigt lägga en massa tid på om Plokko fuskat eller inte. Lägg energi på att få bort Kakans fusk istället. Han är den som fuskat mest på spelet.
Reply
Posted: 2008-06-05 13:32:36 Answer to: "Onödigt lägga en massa tid på om Plokko fuskat eller inte. Lägg energi "

Became a member: 
Forum posts:
hur då menar du??
Reply
Posted: 2008-06-05 13:37:41

Became a member: 
Forum posts:
Jag har alltså fuskat.. genom att skänka bort alla mina pengar till något noname stall.
Fusk låter som en passande rubricering. Jösses.
Reply
Posted: 2008-06-05 13:43:39

Became a member: 
Forum posts:
Alla vet ju att det är ditt nya stall plokko. Försök inte. Du ville ha 2.5 millar extra och det här var enklaste sättet.

Det gör ju faktist värken från eller till om det är ditt stall din grannes eller vem som hellst stall. Lika fel endå.
Reply
[ 1 ]   2