[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2008-05-11 19:44:58
|
|
V75-2 | Swedbanks Tillväxtpris - Klass III, försök 1 i meeting 5. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 A 1. EVENING STAR Kontio Jorma 2. CORRADO ABB Takter Johnny 3. ANJA NALAN Kihlström Örjan 4. PHILIPPE BI Svanstedt Åke 5. GRAIN DE CAFE Ivarsson Morgan 6. LA BELLA STILL Jansson Torbjörn 7. ATLANTIC ÅS Adielsson Erik 8. KRYCKA Untersteiner Johan 9. ICELAND Melander Stefan 10. LOS MEMORY Goop Björn 11. BRINGMONEYHONEY Olsson Daniel 12. FEARLESS KEMP Untersteiner Peter
Turordning: 2-10-3-9-5-6-1-4-11-7-12-8
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-11 22:59:56
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LA BELLA STILL
|
Spikade sist och jag gör det igen...Tror inte att Torbjörn Jansson jublar på mållinjen...! La Bella Still... perfekt lopp senast, ända fram till mållinjen... Jansson jobbar in min spik ända in i mål denna gången 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-11 23:27:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CORRADO ABB
|
Anja Nalan har bra kapacitet.. tyvärr lite galoppbenägen av sig , Örjan äger hästen..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-12 10:28:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FEARLESS KEMP
|
Har mycket svårt att se Anja Nalan vinna detta.. har bara mött skit hela tiden, visserligen känns detta som ett skitlopp.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-12 14:36:32
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 12, FEARLESS KEMP
|
La Bella Still känns svårbedömd. Kanske skulle har varit först i mål med drivning men det var ponnytrav i norrland och den var nästan skyldig att vinna. Jag misstänker lite tveksam skalle.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-12 17:56:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, EVENING STAR
|
Någon som vet hur snabb ut Evening star är? Kan den förlora om spets??
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-14 22:12:54  Någon som vet hur snabb ut Evening star är? Kan den förlora om spets??
Answer to: "Någon som vet hur snabb ut Evening star är? Kan den förlora om spets??"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sen ska tydligen vara skaplig ut..stor chans att den håller spets har ja läst..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-15 00:34:29  Sen ska tydligen vara skaplig ut..stor chans att den håller spets har ja läst..
Answer to: "Sen ska tydligen vara skaplig ut..stor chans att den håller spets har ja l"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, EVENING STAR
|
Tack för kaffet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-15 11:51:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, LOS MEMORY
|
Nurmos tror att 1 Evening Star kan öppna ganska fort, men är inte säker. Varför är Björn Goop bara streckad på 10 % med en häst som vunnit 4 av 5 starter i år(10 Los Memory)? Har sparat hovar för att kunna köra barfota bak denna gång.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-15 17:16:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Evening Star känns väl som ett rätt hett spikalternativ. Synd bara att den verkar bli så stor favorit. 2, 6 och kanske 10 främst emot tror jag.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-16 12:07:53
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 12, FEARLESS KEMP
|
Evening Star vinner säkert om det bara löser sig. Det kan däremot bli trafikbekymmer med innerspåret och jag garderar.
Att Nybrink spikar Corrado Abb får duga för att den glider med som ett garderingsstreck. Philippe Bi är startsnabb och tar förmodligen spets. Därifrån är den intressant. Iceland är mycket kapabel för klassen och ska nu gå med helstängt, intressant! La Bella Still får en chans till som sexprocentare, svårbedömd... Även Los Memory kanske får plats på systemet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-16 13:13:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har en väldig feeling för att omgångens största favorit aldrig kommer att få se dagens ljus här. Lädret tror otroligt mycket på sin häst i loppet, La Bella Still har galopperat bort fina pengar men besitter ett stor kunnande, Fearless Kemp har bra kapacitet för klassen men har ett skitläge. Det känns som uppgagt för en mindre skräll i detta lopp. Sämsta klassen också, ska det tilläggas.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-16 22:20:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 10, LOS MEMORY
|
Känns som om alla har chansen här, men Björn Goop kör 10 Los Memory som just nu står i 11 %, trots att hon vunnit 4 av 5 starter i år? Han själv tror inte så mycket på honom, utan säger att det är en 4-5-häst. En normal Goop-tolkning alltså på en skaplig häst.
1 Evening Star är Timo Nurmos bästa chans i omgången enligt honom själv.
Kanske ett bra lås?
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2008-05-17 09:01:50
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 9, ICELAND
|
Ganska knepigt lopp men hoppas till lite skräll då jag har 5 streck. 1-2-4-6-9
Hoppet står till La Bella Still eller Iceland....
La Bella var ju kusen med Roger N i sulkyn som gjorde segertecken för tidigt.  och var min tipsetta den gången, nu blir det kuskplus med coola Torbjörn i sulkyn, kan han få La Bella att trava felfritt blir hon giftig på speed.
Mitt andra hopp handlar om Iceland som var ett stort löfte när han debuterade och vann också i sin andra eller tredje start med hela upploppet, sen tog han det lugnt lite men kom tillbaka och vann två raka i övertygande stil...tredje starten efter vila reparera han en galopp till tredje platsen.....sen hände ngt, och varit borta länge...gjorde årsdebud på Eskil och blev femma bakom bl.a Atlet Sund m.fl.
Senast trea på Rättvik men var mer ett prepare lopp, dom är rädda om den här sköre men ack så kapable häst.
Ända orosmolnet är väl att Melander väljer att köra själv, men det kan vara ett tecken på att han vill göra lite reklam idag....har ju en mycket god chans i avd. 5 med Man on the Moon...också en kanonhäst som jag varnade för näst senast när han fick stryk av bara Adrian Chip och hade gett 60 ggr deget, då var han jättebra och borde vinna lätt idag.
Alltså...1-2-4-6-9 och supervarning för 6-9 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-17 09:37:21  Ganska knepigt lopp men hoppas till lite skräll då jag har 5 streck. 1-2-4-6-9
Hoppet står till La Bella Still eller Iceland....
La Bella var ju kusen med Roger N i sulkyn som gjorde segertecken för tidigt.  och var min tipsetta den gången, nu blir det kuskplus med coola Torbjörn i sulkyn, kan han få La Bella att trava felfritt blir hon giftig på speed.
Mitt andra hopp handlar om Iceland som var ett stort löfte när han debuterade och vann också i sin andra eller tredje start med hela upploppet, sen tog han det lugnt lite men kom tillbaka och vann två raka i övertygande stil...tredje starten efter vila reparera han en galopp till tredje platsen.....sen hände ngt, och varit borta länge...gjorde årsdebud på Eskil och blev femma bakom bl.a Atlet Sund m.fl.
Senast trea på Rättvik men var mer ett prepare lopp, dom är rädda om den här sköre men ack så kapable häst.
Ända orosmolnet är väl att Melander väljer att köra själv, men det kan vara ett tecken på att han vill göra lite reklam idag....har ju en mycket god chans i avd. 5 med Man on the Moon...också en kanonhäst som jag varnade för näst senast när han fick stryk av bara Adrian Chip och hade gett 60 ggr deget, då var han jättebra och borde vinna lätt idag.
Alltså...1-2-4-6-9 och supervarning för 6-9 
Answer to: "Ganska knepigt lopp men hoppas till lite skräll då jag har 5 streck. 1-2-"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FEARLESS KEMP
|
1,2,10, ska nog räcka långt.. annars vidöppet med roliga skrällar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-17 12:52:00
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FEARLESS KEMP
|
Untersteiner tar ner allt på upploppet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-17 12:52:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LA BELLA STILL
|
Jag tackar för 5% på La Bella Still... Senast var hon tvåa efter galopp, borde visserligen vunnit, men så är det...
Har gått sex lopp i år, gått felfritt i tre av de loppen, då har hon inte varit sämre än tvåa..... Dessutom var hon tvåa sist efter galopp...!
 La Bella Still känns svårbedömd. Kanske skulle har varit först i mål med drivning men det var ponnytrav i norrland och den var nästan skyldig att vinna. Jag misstänker lite tveksam skalle.
Tror inte det är något fel på skallen Grenka... Två segrar i år, den ena med två och en halv längd....! Den andra med FEM.... visserligen inget motstånd, men har man dålig skalle vinner man aldrig med fem längder...
Jag spikar...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-17 12:54:13  Jag tackar för 5% på La Bella Still... Senast var hon tvåa efter galopp, borde visserligen vunnit, men så är det...
Har gått sex lopp i år, gått felfritt i tre av de loppen, då har hon inte varit sämre än tvåa..... Dessutom var hon tvåa sist efter galopp...!
Tror inte det är något fel på skallen Grenka... Två segrar i år, den ena med två och en halv längd....! Den andra med FEM.... visserligen inget motstånd, men har man dålig skalle vinner man aldrig med fem längder...
Jag spikar...
Answer to: "Jag tackar för 5% på La Bella Still... Senast var hon tvåa efter galopp"
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, FEARLESS KEMP
|
Ta med untersteiner!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-17 12:56:13  Ta med untersteiner!
Answer to: "Ta med untersteiner!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, LA BELLA STILL
|
Lämnade in igår, så det är försent, men känner mig nöjd med min spik ändå 
|
|
Reply
|
|