[ 1
]
|
Eriksson
|
Posted: 2008-05-09 15:53:14
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
V75-4 | Stolopp. 1:A PRIS 100 000 kr 2140 V 1. ASPE SVARTEN Wikström Peter a 2. VIKTORIUS Bergh Robert 3. SÄTERFAX Gunnarsson Johan a 4. YMSE Jansson Torbjörn 5. LAPPFAXEN Andersson Mikael J 6. MYLLARFAKS Melander Micael 7. VÄSKINGE PILSNER Lundin Anders L 8. STAMPING Landgren Bo 9. THEOBALL Goop Björn 10. JERKEFAKS Sundberg Åke 11. HIBOGUBBEN Persson Jan-Olov 12. SINDAR Nilsen Per Ludvig 13. FAKSBLIXTEN Ohlsson Ulf 14. BOL ANITA Gustafsson Per 15. NICKEL TABAC Eriksson Jens
Turordning: 15-6-3-7-4-13-2-5-9-1-8-12-10-14-11
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 16:05:37
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, SINDAR
|
5 Lappfaxen har skött sig fint i år och han kändes mycket bra i jobb i måndags. Är ibland kantig i första värmningen men visar sedan inget av det i loppen. Bör gå felfritt men utan att snabbstarta och kusken känner honom väl. Har rest långt på bra sätt tidigare och tränaren tror inte första övernattningen ska bekymra. Samma balans som vanligt och han tror han kan en bra bit under 1,30. Jag har i alla fall kört långa repor i 1,25-fart på rakbanan, berättar Rolf G. Andersson. En stark häst som går hela vägen in i mål, och blir bättre ju mer han får starta på. Får tipsnicken.
12 Sindar ska ut på sin första övernattning men han är lugn och fin och det ser jag inte som något problem. Var inte fräsch senast och åtgärdades efteråt. Brukar svara bra på det och ser fin ut i jobben. Har vunnit med kusken tidigare och det blir lätta skor runt om som vanligt. Jag kan inte klaga på handicapen och min häst är kapabel nog. Jag tycker han ska streckas, säger Leif Turesson.
4 Ymse var riktigt bra vid segrarna i fjol och är som så många andra matchad för detta. I årsdebuten avslutade han 1.27,5 sista varvet i spåren, bakom Stamping. Står nu 20 meter bättre till på denne och Torbjörn Jansson brukar lyckas bra även med kallbloden. Är trimmad för detta lopp under en tid men han var ändå bättre än väntat i årsdebuten via 1,28 sista varvet. Dummade sig sedan i volten efter en omstart när jag körde förra söndagen och vi blev utkörda. Hästen var bra i ett banjobb på Hagmyren i onsdags och vi åker in och kör ett pass även den här onsdagen. Det blir skor runt om som vanligt. Lasse Lindberg, som brukar köra, rekommenderade Torbjörn Jansson som kusk och han är ju bra på kallblod. Hoppas hästen klarar spåret och tar revansch på andraplatsen jag tog bakom Sjunga Best i samma lopp för 30 år sedan, skrattar Jon Persson.
9 Theoball står bra till och får Björn Goop i vagnen. Duger bra fartmässigt, och har varit bra i intervalljobb efter senaste starten. Blev störd till galopp senast. Tränaren har vässat honom inför denna start. En rejäl häst som går hela vägen. Kan köras offensivt, och tidigt vara över täthästarna. Ett tidigt streck.
11 Hibogubben gick bra senast och jobbar förbättrat efter. Tycker att han skall ses med lite chans även om loppet är mycket öppet i år. Samma balans som senast, och J-O Persson är nöjd med hästen för dagen. Det känns som han tog senaste loppet på bra sätt, säger han.
10 Jerkefaks är klart bra för dagen. Fin vid segrarna och duktig tvåa på topptid senast. Ändå ”småhårt” inne i loppet. Eller?
6 Myllarfaks tränar jättebra, men har inte fungerat i loppen. Senast värmde han toppfint, men efter två omstarter fungerade han inte alls. Bara att hoppas att han, liksom i fjol, tänder till när värmen kommer. Har hög kapacitet och hittar han sig själv på lördag, kan han vara med dom. Ingen ändring, säger Gunnar Melander.
8 Stamping övertygade i höstas. Bra igång direkt efter vintertrimningen. Rekordsänker väl en bit. Man har siktat hit med och med två lopp i kroppen sitter formen där. Övertog spets 1100 kvar senast, sedan drog Bo Landgren i hårt tempo och han vann ganska lätt. I årsdebuten gick han mycket fort efter galopp 700 kvar. Tar man tre-fyra stycken tycker jag att han ska streckas i ett jämnt lopp. Ingen ändring, säger Bo Landgren.
15 Nickel Tabac har gjort det bra i tuffa gäng. Nu har vi hamnat minst 20 meter fel och det blir svårt att få med sig någon större del av priskakan. Skor som vanligt. Jag ligger lågt, säger Jens Eriksson
Spetsbud: Öppet 4 Ymse?
Ranking
A-hästar
5 Lappfaxen
12 Sindar
B-hästar
4 Ymse
9 Theoball
11 Hibogubben
10 Jerkefaks
6 Myllarfaks
1 Aspe Svarten
8 Stamping
13 Faksblixten
C-hästar
14 Bol Anita
7 Väskinge Pilsner
15 Nickel Tabac
D-hästar
3 Säterfax
2 Viktorious
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-09 23:23:52
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
V 9, THEOBALL
|
Jon Persson pratade inte direkt varmt om Ymse i aftonbladet idag...  Vilken skön kille!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 23:33:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, THEOBALL
|
Hatar tillägg. Loppet känns så svårlöst så jag funderade ett tag på att Spika Bollen, men sen kom något rykte om att Björnen skulle vara Sjuker, och då sprack den idén.
Får hoppas på Lapper kanske?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 11:59:44
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, VIKTORIUS
|
Såg att Victorius varit hårdare spelad än favoriten Lappfaxen men är bortglömd nu. Spår 1 nu & kuskförstärkt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 12:15:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag har väldig feeling för Säterfax, men helst av allt skulle jag vilja helgardera loppet. Nu får jag istället sikta in mig på fyra hästar, varav Lappfaxen inte får plats.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2008-05-10 13:07:03
|
Forum posts: 5430
V 9, THEOBALL
|
Tror Björn är stenklar.
|
|
Reply
|
|
Jimson
|
Posted: 2008-05-10 13:35:15
|
Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
V 11, HIBOGUBBEN
|
Hibogubben vinner detta
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 15:31:14
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, MYLLARFAKS
|
denna vinnaren var skön.. tog enbart med på hemmakusk..
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2008-05-10 18:25:59  denna vinnaren var skön.. tog enbart med på hemmakusk..
Answer to: "denna vinnaren var skön.. tog enbart med på hemmakusk.."
|
Forum posts: 7100
V 6, MYLLARFAKS
|
Säg som det är, du tog honom för att jag hade valt den 
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-11 13:01:31
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 6, MYLLARFAKS
|
Nöjd! 3 streck hade man. Kom etta, tvåa och trea. 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|