[ 1
]
2
|
Eriksson
|
Posted: 2008-05-09 15:53:14
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
V75-3 | Drottning Silvias Pokal (Gr. I Int.). 1:A PRIS 942 170 kr 2140 A 1. KING ONE Eriksson Sören 2. COUNT GO Takter Johnny 3. AMOUR AMI Bergh Robert 4. CITATION Goop Björn 5. TRITON SUND Kihlström Örjan 6. ROGER HORNLINE Persson Roger 7. LOVEBITE Svensson Claes 8. BAMBINO BANKER Svensson Erik 9. HEARTH BOY LADAY Edin Stefan 10. FAVORIT Jansson Torbjörn
Turordning: 3-5-1-2-6-11-9-4-8-10-12-7
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 16:02:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, AMOUR AMI
|
5 Triton Sund är ruskigt ojämn men kan precis ”allt” ibland. Bra som tvåa bakom Adams Hall näst senast och sedan fast med sparat bakom Kito Du Vivier i Olympiatravet. Har trots allt blivit jämnare, och gör sällan några djupdykningar numer. Örjan Kihlström var mycket nöjd med hur hästen kändes senast, och han kör åt Stefan Hultman igen. Han har bara gått lugna skogsjobb efter senaste loppet, och allt verkar normalt. Givet bud.
4 Citation ser ut att gå mot rätta toppformen. Snabb ut och lär väl sikta mot ledningen, trivs nog allra bäst i den positionen. Fick inte fritt senast på Vermo, och har fått gå i dödens i årets två första starter. Om man menar att han ska vara med i Elitloppet borde han nog vinna detta lopp ganska enkelt, även om distansen kan vara i längsta laget. Trolig storfavorit för Stig H. som denna gång sätter upp Björn Goop i vagnen.
7 Lovebite har varit fenomenalt bra helt året. Urstark krigare utrustad med ”löpskalle”. Fick ta fram den igen vid senaste starten i Frankrike, då han svarade en konkurrent som kom invändigt sista biten. Visade 1.12 sista kilometern, och det är fortsatt toppform. Med därframme igen för Claes Svensson.
3 Amour Ami tröttnade i dödens senast. Det var en väldigt lös bana på Umåker, vilket han inte gillar alls. Han är väldigt nöjd med hästen för övrigt, och han har förbättrat sin teknik och travar bättre än någonsin. Bergh tycker att det ser intressant ut på förhand, och tror på sin häst. Körs för spets, och nås den får han gå där. Får inte nonchaleras.
Spetsbud: 4 Citation tar sig förbi 3 Amour Ami?
Ranking
A-hästar
5 Triton Sund
4 Citation
B-hästar
7 Lovebite
3 Amour Ami
C-hästar
8 Bambino Banker
D-hästar
2 Count Go
9 Hearth Boy Laday
10 Favorit
1 King One
6 Roger Hornline
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 19:25:36
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CITATION
|
Jag tror det kan vara dags för Amour Ami att visa lite nu. Bergarń tror stenhårt på sin häst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 20:19:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
De har han gjort varje gång.. Bergh är största optimisten jämte westholm och ngn mer.. Amour Ami har itne visat ett skit och kom inte och säg att hans lopp i Belgien va en BRA prestation.. Han mötte rent ut sagt skit
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 20:35:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, AMOUR AMI
|
Saxat från ATG´s hemsida idag fredag:
Stenkrossen Triton Sund åker den här veckan till Kramfors.
Där ska han mosa allt i Ådalspriset.
- Vi kanske kan ge Citation en match, säger tränaren Stefan Hultman.
Triton Sund (V75-3) har levererat starka prestationer på löpande band under våren. Den här veckan åker han upp till Dannero utanför Kramfors med siktet inställt på Ådalspriset, tillika gulddivisionen.
- Triton har varit väldigt jämn och fin i år men senast i Olympiatravet blev det inte den körning som vi hade hoppats och han gick i mål med sparade krafter och tussarna kvar i öronen. Efter det fick han vila i en vecka innan vi började träna igen och det borde ha gjort honom gott. Formen ska vara minst lika bra nu som tidigare och om man inte spikar Citation ska han med.
Stig H Johansson-tränade Citation är klar favorit i loppet och mycket talar för att han kommer till ledningen. Robert Bergh har emellertid sagt att han är sugen på att prova i ledningen med Amour Ami och i så fall kan Citation få lägga bort mycket krut från start.
- Citation är en bra och tuff motståndare och får han ledningen enkelt blir han svårslagen. Får han däremot köra för ledningen och vi kommer fram enkelt utvändigt om honom kanske vi kan ge honom en match, säger Hultman.
Ola Johansson
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 22:24:41
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
Jag är ny gällande trav, men sett Triton Sund ett antal gånger och är en personlig favorit.
Dock aldrig sett Citation, och hur är denne i jämförelse med hästarna som Triton åkt på däng mot i Olympiatravet? Pratas ju om Elitlopp och vad fan allt annat om den, men ser man på det enda loppet jag sett resultat från på 2140m, så håller inte hans tid jämfört med Triton. Men då är jag en sådan som kollar upp expert-tips och statistik och glömmer allt annat.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 22:45:28
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
Stirra dig inte blind för mycket på tider.. som igår tex Philip K. en helt okej häst men inget jättespeciellt sprang rekord i alla kategorier , lång distans på åby igår...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 22:47:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Citation är en riktigt bra häst när den är i form och helst i spets, om Amour ami ska svara vilket han troligen kan så är varken han eller citation vinnaren, hoppas count go håller ut amour och släpper till citation, amour har inte visat nåt för mig
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 22:50:27
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
Är det ändå inte tider detta handlar om? Förstår om det ska vara rätt ryggar och sånt, men när det skiljer nästan en sekund mellan hästarnas bästa lopp, betyder ändå inte det något? Jag vill gärna dra paralleller med friidrott. En människa kan springa 8 sekunder på 100m, och det är skitsamma vad det är för motstånd, så är den ändå klart bättre än den som har näst bästa tiden trots att den personen sprang mot eliten.
Jag hade iofs med Philip. K och var länge inne på att spika den, så jag kanske är lite väl defensiv nu. :P
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 22:52:24  Är det ändå inte tider detta handlar om? Förstår om det ska vara rätt ryggar och sånt, men när det skiljer nästan en sekund mellan hästarnas bästa lopp, betyder ändå inte det något? Jag vill gärna dra paralleller med friidrott. En människa kan springa 8 sekunder på 100m, och det är skitsamma vad det är för motstånd, så är den ändå klart bättre än den som har näst bästa tiden trots att den personen sprang mot eliten.
Jag hade iofs med Philip. K och var länge inne på att spika den, så jag kanske är lite väl defensiv nu. :P
Answer to: "Är det ändå inte tider detta handlar om? Förstår om det ska vara rätt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Stor skillnad på banor och balans, kan skilja sekunden på bara gävles snabba och en annan, sen barfota osv....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 22:55:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
Klart tider betyder .. men finns bättre saker att hålla koll på som : Kusk, banans skick (tung,lätt osv) , om hästen går med skor eller inte, tränarens tro, hur hästen går i ryggar, hur den trivs i ledningen osv osv osv.
Men smaken är som baken.. vissa kollar nästan enbart på tider, andra inte
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 22:58:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
Menar inte att det enbart handlar om tider. Dock tycker jag att en travsäker häst som Triton som har en bättre tid på 2140 jämfört med storfavoriten som de senaste gångerna endast sprungit kortdistans, blir en förbannat bra spik på kanske 30% på morgondagen. Kusken som är i toppform går ju knappast att klaga på heller.
Sedan är jag usel på spikar i och för sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 23:01:32  Menar inte att det enbart handlar om tider. Dock tycker jag att en travsäker häst som Triton som har en bättre tid på 2140 jämfört med storfavoriten som de senaste gångerna endast sprungit kortdistans, blir en förbannat bra spik på kanske 30% på morgondagen. Kusken som är i toppform går ju knappast att klaga på heller.
Sedan är jag usel på spikar i och för sig.
Answer to: "Menar inte att det enbart handlar om tider. Dock tycker jag att en travsäk"
|
Became a member:
Forum posts:
|
goop och takter vinner fantastiskt mycket lopp också... vet dock inte om goop kör imorgon? han var väl utbytt idag pga sjukdom läste jag nånstans?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-09 23:35:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
Amour Ami är ju totalt viljelös, spik på Triton Sund för mig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 00:15:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
amour njet
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2008-05-10 08:17:15
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
V 5, TRITON SUND
|
Amour Ami har väl visat tillräckligt med gånger nu att den inte vill vinna men vissa ger inte upp...
Tror Triton vinner detta hur loppet nästan än blir kört. Undantag om Citation får fuska bort halva loppet i spets.
Citation känns som ett avslag. Kanske blir det dödens då Bergh aviserar att köra i spets. Får Citation spets så lär han få Lovebite eller Triton i dödens och lär vika ner sig.
Triton vinner!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 08:54:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LOVEBITE
|
Tycker loppet ser vikt ut åt Lovebite... Kommer förmodligen bli laddnind från Berg som tror på sin häst jämt, som ni säger, men hästen blir bara sämre och sämre... Och Citation som förmodligen vill förbi, när han väl är förbi kommer Triton Sund upp och lägger tryck på Citation och med 800kvar kliver Lovebite förbi och plockar ner Citation...
Citation måste visa mer för mig om jag ska se honom som en vinnare... Tycker inte han har visat tillräckligt för att vara favorit här... Fått stryck av Robinson Starlight och Prime i år...
Triton är nog annars i riktigt bra slag...!! Men min första häst blir ända 28% Lovebite...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 10:30:23  Tycker loppet ser vikt ut åt Lovebite... Kommer förmodligen bli laddnind från Berg som tror på sin häst jämt, som ni säger, men hästen blir bara sämre och sämre... Och Citation som förmodligen vill förbi, när han väl är förbi kommer Triton Sund upp och lägger tryck på Citation och med 800kvar kliver Lovebite förbi och plockar ner Citation...
Citation måste visa mer för mig om jag ska se honom som en vinnare... Tycker inte han har visat tillräckligt för att vara favorit här... Fått stryck av Robinson Starlight och Prime i år...
Triton är nog annars i riktigt bra slag...!! Men min första häst blir ända 28% Lovebite...
Answer to: "Tycker loppet ser vikt ut åt Lovebite... Kommer förmodligen bli laddnind "
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, TRITON SUND
|
Citation måste vara grymt dålig för att förlora, och jag har fått för mig att triton bara går bra på vintern..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 11:56:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, CITATION
|
Amour Ami kan inte ta emot Citation & skulle Bergh försöka så galopperar Amour Ami tll slut, han börjar vobbla & har svårt att hålla travet när han trycks av maximalt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-05-10 11:59:53
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, LOVEBITE
|
Tror ändå inte att Citation klarar av "mangling" av Lovebite i 1200meter... Men inte säkert Lovebite vinner för det, kan lika gärna bli Triton om han sitter i rygg på Lovebite...
Igen högre klass på loppet men dock intressant 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|