Jag tycker att mina hästar med runt 5 i galopp har galopperat extremt ofta. Visst kör jag barfota för det mesta, men det borde inte innebära en sådan extrem ökning av galopprisken.
Speciellt i Pas de premottre fall känders det väldigt konstigt, galopper hela tiden...
Har alltid tyckt , och tycker fortfarande, att galopperna känns lite väl mycket slumpade. Speciellt när vi har så lite att gå på.
Det är såklart realistiskt på ett sätt , galopper kan komma när som helst, på vilken häst som helst oavsett travsäkerhet.
Problemet är ju bara att i riktigt trav har du NÅGOT att gå på. Du får feedback från kusken, du kan se på hästen i loppen att något i utrustningen eller balans gör att hästen inte riktigt funkar t.ex.
Här får vi...ooops...Galopp!
Blir ju otroligt frustrerandesom i Nijos fall då du har en häst som borde vara ganska stabil,( 5 borde väl innebära en medelhäst helt enkelt ? ) och får 5 snabba galopper..utan att du har en aning om varför dom HELT PLÖTSLIGT kommer !
Det kanske vore bättre att göra galoppen mindre "realistisk" och mer "matematisk" tills spel/loppmotorn på något sätt kan fixas så man kan få lite mera feedback ?
Inte riktigt säker där...men det är värt en tanke.