[ 1
]
2
|
|
Posted: 2008-02-08 16:24:30
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jaha Då var det Avslags dags  ... finns några RIKTIGT bra avslag denna vecka!.
Vi börjar med Avslag nummer 1!
V75-1 Toulouse (79%) Vinner inte detta icke startsnabb kusk distansen är kraftigt minus, och hur är egentligen stallformen hos Lugauer?, nja säger jag och spelar hellre Gunnar Palema som var riktigt bra sist!..
V75-2 Westside Photo (64%)... KRAFTIGT överstreckad den här hästen är riktigt seg ut och tror ALDRIG att han vinner, han kommer sitta i 3:e invändigt och får inte se dagens ljus. Detta är lördagens BÄSTA avslag han vinner ens inte om han skulle starta mot några dåliga kallblod  . eftesom detta är dagens svåraste lopp så spelar jag Domino Eson som spurtar bra och EmpressGuvijo med Uhrberg som nästan alltidvinner lopp på hemma plan två bra skrällar!.
V75-3 Detta ser ut att stå mellan Spring Ray & Triton sund är inte säkert att någon av dom gör det, Spring ray imponerade INTE senast..och triton skulle jag vilja säga han vinner bara om det blir tung sprunget.. nja jag varnar för Capricorn Label.
Lördagens BÄSTA AVSLAG ÄR ABSOLUT
Westside photo kan inte se han vinna schas ...
Triton Sund & Spring Ray : kan vinna men den ena har dålig form och den andra vill nog ha tung bana nja...
Toulouse : lugaers hästar går dåligt nu... tamtam är ju struken denna kanske också blir?
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-08 16:26:21
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Fan! Du var 3minuter sen! Jag har precis bestämt spikarna.. 
Vi får väl se vad värmningarna ger imorgon...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 16:30:37  Fan! Du var 3minuter sen! Jag har precis bestämt spikarna.. 
Vi får väl se vad värmningarna ger imorgon...
Answer to: "Fan! Du var 3minuter sen! Jag har precis bestämt spikarna.. ;)
Vi fÃ¥r vÃ"
|
Became a member:
Forum posts:
|
haha men jag kan LOVA att Westside Photo INTE vinner..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-08 16:33:19  haha men jag kan LOVA att Westside Photo INTE vinner..
Answer to: "haha men jag kan LOVA att Westside Photo INTE vinner.."
|
|
Han är med på mitt systtem på 4 hästar än så länge.. Men som du skriker hänger spiken i luften? Eller man kanske ska gå emot o faktiskt ta bort honom? För att chocka avslagsgudarna lixom..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-08 16:33:48 Edited(1): 2008-02-08 16:34:08
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
|
vart har du fått informationen från att Toulouse inte är startsnabb? har du ens kollat upp hästen? det tror jag verkligen inte med tanke på att han spetsade enkelt senast han hade dessa förutsättningarna.
sedan kan jag hålla med om att stallformen hos conrad är mycket tveksam......
Lika dåligt påläst är du med westside photo som visst är snabb ut!
chokladkaka, hittar du bara på? kan inte tänka mig att du kollat upp hästarna du ger avslag på.......
Triton sund vill ha tung bana? har ju gått finfint på bra banor också, är ju knappast något negativt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 16:35:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ordet stallform borde förbjudas.
Så länge inte hästarna är sjuka så fattar ju inte hästarna om Nisse i andra änden av stalllängan var femma igår eller vann.
Bullshit så ini helvete chokladkaka.
Du har ingen aning om vad du snackar om. Lugauers hästar går hur bra som helst.
I måndags vinst på Halmstad.
I tisdags vinst på Jägers.
2008: 18,18% segerprocent 664 334 kr.
Stallet har aldrig gått bättre, inte dom senaste fem åren i alla fall.
Dåliga argument för att gardera Toulouse att stallet är i dålig form. Distansen? Varför klarar han inte det? Han dansade undan överlägset senast på Åby över samma distans.
Helvete...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 16:38:50  Ordet stallform borde förbjudas.
Så länge inte hästarna är sjuka så fattar ju inte hästarna om Nisse i andra änden av stalllängan var femma igår eller vann.
Bullshit så ini helvete chokladkaka.
Du har ingen aning om vad du snackar om. Lugauers hästar går hur bra som helst.
I måndags vinst på Halmstad.
I tisdags vinst på Jägers.
2008: 18,18% segerprocent 664 334 kr.
Stallet har aldrig gått bättre, inte dom senaste fem åren i alla fall.
Dåliga argument för att gardera Toulouse att stallet är i dålig form. Distansen? Varför klarar han inte det? Han dansade undan överlägset senast på Åby över samma distans.
Helvete...
Answer to: "Ordet stallform borde förbjudas.
Så länge inte hästarna är sjuka så "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jahopp då får vi väl se imorgon om det verkligen stämmer ..
Nej jag går emot Westside Photo & Toulouse ... jag tror inget på dom..
Och även om dom spetsat vid några enstaka tillfällen (kanske mot starttröga konkurrenter? ) ...
Conrad har inte en chans att svara ut Uhrberg på utsidan Never...
och Westside är väl ingen startraket och Svansdets hästar går väl inte super på jägers.. men men vi får svaren imorgon.
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-08 16:46:09
|
|
conrad har väl haft 3 hästar sjuka inom 1 vecka om jag inte misstar mig? copper beech, tamtam och någon förra veckan som jag inte minns?
i regel så köper jag inte resonemang som "dålig stallform", men om det är problem med lite sjukdomar som det kanske är? hos conrad så borde man se upp med storfavoriter.
Dock är du mycket dåligt påläst chokladkaka när du ger avslag med motivering att toulouse och westside inte är startsnabba........
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-08 16:47:30
|
|
Med risk för att dra på mig forum-elakingarna
Delar ut ett avslag på Staro Yodel som lär sitta ohjälpligt fast från bricka 1, slår på galopp då o då och verkar ha nåt Jägersrotrauma..
Slår av Shiburre oxå då han känns upphaussad efter två raka (enkla lopp tuffare nu)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 16:56:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
Copper Beech har dom inte hittat något fel på, så han anmäls snart igen.
TamTam var dålig i sista jobbet tydligen.
Conrads stall går bra, som tidigare.
Oavsett dom du får rätt chokladkaka så har du fel, för dina belägg är gripna ur luften.
Ett avslag är inte en personlig idé utan det är något med substans i .. till ex. Hovömhet, inte kan gå barfota, dålig i jobb, druckit dåligt med vatten mm.
Inte .. jag tror inte.. öhm, jag gissar.. öhm, hästen är söt.. öhm, jag gillar ponnys ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 17:02:08
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nja avslag på Shiburre vet jag inte. Det är ingen dålig häst och Hasse Adielsson har bra snur på stallet nu så jag vågar inte ta bort Shiburre även att dom senaste 2 vinsterna har varit i enklare lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 17:04:09  Copper Beech har dom inte hittat något fel på, så han anmäls snart igen.
TamTam var dålig i sista jobbet tydligen.
Conrads stall går bra, som tidigare.
Oavsett dom du får rätt chokladkaka så har du fel, för dina belägg är gripna ur luften.
Ett avslag är inte en personlig idé utan det är något med substans i .. till ex. Hovömhet, inte kan gå barfota, dålig i jobb, druckit dåligt med vatten mm.
Inte .. jag tror inte.. öhm, jag gissar.. öhm, hästen är söt.. öhm, jag gillar ponnys ..
Answer to: "Copper Beech har dom inte hittat något fel på, så han anmäls snart igen"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag gillar också Ponnys ... en startar imorgon typ toulouse hette den..
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-08 17:07:25
|
|
namnet räcker väl som avslag? haha
"toulouse" ,skånska för "att förlora" ^_*
men visst är det bra vinstchans i normala fall.......
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2008-02-08 17:09:20  namnet räcker väl som avslag? haha
Answer to: "namnet räcker väl som avslag? haha
"toulouse" ,skånska för"
|
|
HAHAHA!! Där har vi ett seriöst avslag!! HAHAAAH
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 17:28:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
Spik på Toulouse nu efter att ha hört Chokladkakans lysande argument, sen ska jag skratta hela vägen fram till luckan och tänka på Chokladisen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 17:40:48  namnet räcker väl som avslag? haha
Answer to: "namnet räcker väl som avslag? haha
"toulouse" ,skånska för"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ja för faan namnet räcker som avslag\spikar... jag spikar alltid rutger raket när han startar för han springer ju som en raket.....  ..
men ni hör väl namnet TO LOOSE... ..  han förlorar hel garanti
Gunnar till spets sedan toulouse i ryggen och uhrberg är inte så dum så han kör undan....
angående lugaers hästar .... eller såkallad "stallform".... så har dom ju inte gått bra\ varit sjuka.
såhär gick det i halmstad i måndags..
1-0-5-5-4
|
|
Reply
|
|
Nijo
|
Posted: 2008-02-08 17:46:16
|
|
du borde testa med att läsa på någon gång chokladkaka,,,gunnar palema kommer vara en av de sista iväg från start. Väldigt osäker av sig och spår 2 i voltstart är inget bra alls. Stor galopprisk, annars safetystart......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 17:55:55  du borde testa med att läsa på någon gång chokladkaka,,,gunnar palema kommer vara en av de sista iväg från start. Väldigt osäker av sig och spår 2 i voltstart är inget bra alls. Stor galopprisk, annars safetystart......
Answer to: "du borde testa med att läsa på någon gång chokladkaka,,,gunnar palema k"
|
Became a member:
Forum posts:
|
det beror endast på om Uhrberg kör för Vinna Eller Försvinna lite grann...
laddar han så är det enda sättet skulle jag tro att han vinner.."försvinna"... är väl att han kör safety start.. och kommer 5:a..?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 20:41:01 Edited(1): 2008-02-08 21:17:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Fasiken att du skriver avslag på Toulouse, jag känner mig ju nästan tvungen att spika nu. Duktigt av dig att hitta min skräll i det loppet, Gunnar Palema. Jag sticker ut hakan och säger att han vinner loppet felfri.
Sedan är det desto skönare att du har avslag på Westside Photo som är en av mina spikar. Visst tusan är hästen startsnabb, stallet säger att ha när vrålsnabb den första biten. SOS.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2008-02-08 21:05:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gunnar tar inte ledningen men han har ju spår 2 så det enda han behöver göra är att gå iväg så sitter han fint till. Tror att han vinner felfri!!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|