[ 1
]
|
danuck
|
Posted: 2020-12-17 10:48:02
|
Became a member: 2015-05-07
Forum posts: 41
|
Hej,
Jag har lite funderingar runt foder om det är värt att investera i så att säga.
Hur mycket skillnad gör foder? Hjälper de hästarna att prestera bättre i lopp? Hjälper de hästarna att utvecklas mer i träningen?
Vad har ni själva för erfarenheter?
Har nyligen startat om mitt stall så har inget vidare material samt nå träningsanläggning. De få tränare jag anställt är i unga år och därför inte så skickliga. Är det inte lönt att ha det bästa fodret om inte materialet finns?
|
|
Reply
|
|
hampusenglund90
|
Posted: 2020-12-17 11:11:17
|
Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 571
|
Min vetskap är att ju bättre foder ju bättre tränar de, kan dock ej siffrorna i huvudet hur mycket mer de presterar men har för mig det är 5 procents ökning per ju bättre foder man har.
Kan tyvärr ej uttala mig om hur det är i lopp men indirekt i och med att hästen tränar bättre så utvecklas den ju snabbare och borde således bli bättre med tiden 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2020-12-18 00:17:13  Hej,
Jag har lite funderingar runt foder om det är värt att investera i så att säga.
Hur mycket skillnad gör foder? Hjälper de hästarna att prestera bättre i lopp? Hjälper de hästarna att utvecklas mer i träningen?
Vad har ni själva för erfarenheter?
Har nyligen startat om mitt stall så har inget vidare material samt nå träningsanläggning. De få tränare jag anställt är i unga år och därför inte så skickliga. Är det inte lönt att ha det bästa fodret om inte materialet finns?
Answer to: "Hej,
Jag har lite funderingar runt foder om det är värt att investera "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hästens träningssiffra ökar med 5% för varje snäpp bättre foder man använder.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|