Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Bitter eftersmak

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Gerrard Posted: 2017-02-02 21:34:43
426
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
Etappens elitlopp på zonen är över! Många fina kusar i ordning som ordnade 3 spännande lopp för oss alla. Tack för underhållningen.

Tyvärr som väntat med bitter eftersmak när hästarna med zonens programmering får gå två lopp på samma dag. Två hästägare hinner inte ge sina hästar rätt skor till finalen, synd. Kanske kan detta göras innan loppet så allt är förberett för en eventuell final.

4 finalister skadade varav en allvarligt. Känns väldigt tråkigt och borde kunna gå att undvika tycker jag. Halvera formtoppet för försöksloppet eller något. Svårt att gå till final utan att "ge allt" skulle jag tro.

Vad har ni andra för åsikter om detta?
Reply
Yermac Posted: 2017-02-02 21:46:00 Answer to: "Etappens elitlopp på zonen är över! Många fina kusar i ordning som ordn"
1145
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
Att det finns viktigare saker att fokusera på än detta.
Finns andra puckar som är i klart större behov av bättre/mer/annan programmering.

Att folk missar/glömmer att byta skor har jag svårt att känna någon direkt "sympati" för eller hur man ska uttrycka det.

I övrigt håller jag med om att detta loppet blir lite knepigt med denna programmeringen som är nu.
Men, som sagt - finns andra saker som tarvar admins begränsade tid och omsorg före detta.
Reply
Gerrard Posted: 2017-02-02 22:00:23 Answer to: "Att det finns viktigare saker att fokusera på än detta. Finns andra puck"
426
Stall Ameste
Jägersro

Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
Jag håller med dig! Absolut!

Man kan ju vända och vrida på detta att "missa / glömma". Jag personligen hade inte hunnit göra det eftersom jag inte är heltidsproffs på TZ utan har arbete vid sidan av. Känner mest att vid andra lopp har man 3 dygn på sig, här 4 timmar.

Det är ändå ett stort lopp där jag känner att man har ett problem. Främst tänker jag på skaderisken för hästarna. Loppet är ju unikt då det är ända gången på zonen man kör final samma dag som försöken. En enkel lösning hade varit att skjuta på finalen några få dagar (visst det blir inte som IRL då).

Även om jag håller med dig angående viktigare saker i loppsimulator etc så kan jag ändå känna att ju fler saker som kan justeras till det bättre
Reply
Yermac Posted: 2017-02-02 22:15:49 Answer to: "Jag håller med dig! Absolut! Man kan ju vända och vrida på detta att "
1145
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
4 hästar skadade sig denna gången.
3 utav dessa hade skador som var på 3-4 dagar.
1 blev långtidsskadad. 28 dagar. (28 dagar som kanske inte ens är 28 dagar i o m med den "konvalescensbuggen" som finns.)

Jag tycker ärligt talat inte att det känns direkt orimligt egentligen.

Elitloppet irl sliter ju fruktansvärt på hästarna. Och några dagars "skadetid"/karenstid är nog inte ovanligt alls.

4 timmar för att gå in och byta dojor (absolut max) 4 gånger om året för de som väl ändå får betraktas som någon form av "nördelit" här på zonen tycker jag heller inte är att begära för mycket av användarna.

Som sagt, snarare att kräva mycket om man ska kräva att admin ska in och programmera om själva lopp-/spelförutsättningarna (citat: "Halvera formtoppet för försöksloppet eller något") före det att tid läggs på sånt som mer eller mindre kräver uppmärksamhet och handläggning.

Nu är detta givetvis bara min åsikt - och givetvis har du verkligen rätt till din.
Jag tycker dock att det bör fokuseras på "rätt" saker först och främst.
Reply
[ 1 ]