[ 1
]
2
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-24 21:26:09
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
|
Förbättringar i all ära. Underbart att se den senaste tidens trevliga förbättringar här på zonen.
Och jag ser som alla vet - väldigt mycket fram emot de nya avels-/inavelsreglerna.
(Med mera... givetvis.)
Dock så känner jag att vi alla kanske först och främst ska fokusera mest på att få buggar/missar/felprogrammeringar/kalla dem vad ni vill - fixade före det att vi önskar oss nya funktioner.
Obs! Detta är vad jag känner - och då med andra ord betyder det inte att jag har rätt (och att det är något fel med att önska sig nya "grejer").
Men om ni vill hjälpa till att rapportera små buggar så kan ni ju gärna använda denna tråden så kan vi sen hoppas att admin har fortsatt tid att fixa och trixa lite.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-24 21:27:23
|
|
Jag börjar med ett gäng små buggar som jag hoppas få lösta.
Hjälp gärna till att hitta och rapportera klara fel/missar/buggar.
(Så hoppas vi på det bästa.)
Klickar man in och kollar på Finlands landskarta så är Suomi felstavat. Dvs; Soumi skall stavas Suomi
Loppkommentarer
Om man lägger en loppkommentar för en häst och sen säljer den så blir det den nya ägaren som står som avsändare för alla gamla loppkommentarer.
Avskeda tränare
Tyvärr kommer det inte upp någon varningsdialogruta när man trycker på avskeda-knappen för tränare.
Det är lätt hänt att man råkar trycka på den knappen när man surfar på exempelvis en mobil.
Det borde komma upp en "Är du säker? Ja / Nej -varning"
Gruppsymboler
Om man går in och kollar under Loppstatistik så fungerar inte de små "gruppsymbolerna"/"Gruppikonerna" för lopp som är 'Grupp 1' samt 'Grupp 2'.

Dessa två bilder borde alltså länkas in (i rätt storlek då såklart.)
|
|
Reply
|
|
From
|
Posted: 2017-01-24 21:50:28
|
Became a member: 2015-09-19
Forum posts: 22
|
När man går in på händelselogg på ett sto och klickar vidare på en avkomma så blir beskedet This horse dont exist. Det gör den visst.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2017-01-24 23:40:31
|
Became a member: 2015-12-29
Forum posts: 678
|
Jag har jätteproblem när jag loggar in på telefonen när jag inte är uppkopplad på mitt trådlösa nätverk hemma. Blir utloggad stup i ett, fruktansvärt irriterande. Vet inte om detta är ett allmänt problem eller bara mig. Gäller alltså när jag är ute och använder det vanliga mobilnätet.
|
|
Reply
|
|
Mpr83
|
Posted: 2017-01-24 23:55:42  Jag har jätteproblem när jag loggar in på telefonen när jag inte är uppkopplad på mitt trådlösa nätverk hemma. Blir utloggad stup i ett, fruktansvärt irriterande. Vet inte om detta är ett allmänt problem eller bara mig. Gäller alltså när jag är ute och använder det vanliga mobilnätet.
Answer to: "Jag har jätteproblem när jag loggar in på telefonen när jag inte är up"
|
Became a member: 2016-10-22
Forum posts: 98
|
Exakt samma som för mig sjukt störande 
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2017-01-25 01:28:06  Jag har jätteproblem när jag loggar in på telefonen när jag inte är uppkopplad på mitt trådlösa nätverk hemma. Blir utloggad stup i ett, fruktansvärt irriterande. Vet inte om detta är ett allmänt problem eller bara mig. Gäller alltså när jag är ute och använder det vanliga mobilnätet.
Answer to: "Jag har jätteproblem när jag loggar in på telefonen när jag inte är up"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Samma här.
|
|
Reply
|
|
stallchalle
|
Posted: 2017-01-25 07:34:31
|
Became a member: 2011-06-27
Forum posts: 35
|
Precis lika för mig. Men det tror jag har med själva storleken på sidan att göra. På zonen så uppdateras tiden varje sekund vilket gör att mobilens internet måste hitta de nya koderna varje sekund. Har man mobilen kopplad till nätverk är detta ofta inget problem. Men annars är det väldigt vanligt att det blir så där. Tror inte det är något man kan göra något åt. Då skulle man behöva göra en mobil-anpassad sida som tar bort en hel den grafik mm.
|
|
Reply
|
|
saab2000
|
Posted: 2017-01-25 07:53:49 Edited(1): 2017-01-25 07:55:21
|
Became a member: 2008-12-27
Forum posts: 39
|
En hästs körorder gör att resultatlistan hamnar i osynk, dessutom kanske man kunde förkorta kusknamnet så tabellen blir mer komprimerad så man slipper dubbla textrader och varför inte skriva startnumret före hästnamnet (istället före hästens flagga). Allt för att komprimera och göra resultatlistan mer lättläst.
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2017-01-25 08:16:15  Precis lika för mig. Men det tror jag har med själva storleken på sidan att göra. På zonen så uppdateras tiden varje sekund vilket gör att mobilens internet måste hitta de nya koderna varje sekund. Har man mobilen kopplad till nätverk är detta ofta inget problem. Men annars är det väldigt vanligt att det blir så där. Tror inte det är något man kan göra något åt. Då skulle man behöva göra en mobil-anpassad sida som tar bort en hel den grafik mm.
Answer to: "Precis lika för mig. Men det tror jag har med själva storleken på sidan "
|
|
Men det har ju funkat utan problem tills för ett tag sedan? Jag ser dock ett stort problem med detta vilket är hästbörsen...
|
|
Reply
|
|
OttoB
|
Posted: 2017-01-25 14:35:16  Men det har ju funkat utan problem tills för ett tag sedan? Jag ser dock ett stort problem med detta vilket är hästbörsen...
Answer to: "Men det har ju funkat utan problem tills för ett tag sedan? Jag ser dock e"
|
Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 391
|
Låter konstigt för det har aldrig varit något problem för mig. Dom enda gångerna jag blebitloggad är om jag skiftar mellan wi-fi eller mobil uppkoppling, annars fungerar det fläckfritt 
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2017-01-25 22:42:03  En hästs körorder gör att resultatlistan hamnar i osynk, dessutom kanske man kunde förkorta kusknamnet så tabellen blir mer komprimerad så man slipper dubbla textrader och varför inte skriva startnumret före hästnamnet (istället före hästens flagga). Allt för att komprimera och göra resultatlistan mer lättläst.
Answer to: "En hästs körorder gör att resultatlistan hamnar i osynk, dessutom kanske"
|
Became a member: 2007-02-02
Forum posts: 12238
|
Hur menar du med osynk?
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2017-01-25 22:42:23  När man går in på händelselogg på ett sto och klickar vidare på en avkomma så blir beskedet This horse dont exist. Det gör den visst.
Answer to: "När man går in på händelselogg på ett sto och klickar vidare på en av"
|
|
Fixat.
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2017-01-25 22:57:44  Jag börjar med ett gäng små buggar som jag hoppas få lösta.
Hjälp gärna till att hitta och rapportera klara fel/missar/buggar.
(Så hoppas vi på det bästa.)
Klickar man in och kollar på Finlands landskarta så är Suomi felstavat. Dvs; Soumi skall stavas Suomi
Loppkommentarer
Om man lägger en loppkommentar för en häst och sen säljer den så blir det den nya ägaren som står som avsändare för alla gamla loppkommentarer.
Avskeda tränare
Tyvärr kommer det inte upp någon varningsdialogruta när man trycker på avskeda-knappen för tränare.
Det är lätt hänt att man råkar trycka på den knappen när man surfar på exempelvis en mobil.
Det borde komma upp en "Är du säker? Ja / Nej -varning"
Gruppsymboler
Om man går in och kollar under Loppstatistik så fungerar inte de små "gruppsymbolerna"/"Gruppikonerna" för lopp som är 'Grupp 1' samt 'Grupp 2'.

Dessa två bilder borde alltså länkas in (i rätt storlek då såklart.)
Answer to: "Jag börjar med ett gäng små buggar som jag hoppas få lösta.
Hjälp gÃ"
|
|
Fixat.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-25 23:26:00 Edited(2): 2017-01-25 23:30:00  Fixat.
Answer to: "Fixat."
|
|
|
|
Reply
|
|
Eriksson
|
Posted: 2017-01-26 00:10:31  Jag har jätteproblem när jag loggar in på telefonen när jag inte är uppkopplad på mitt trådlösa nätverk hemma. Blir utloggad stup i ett, fruktansvärt irriterande. Vet inte om detta är ett allmänt problem eller bara mig. Gäller alltså när jag är ute och använder det vanliga mobilnätet.
|
|
Kan du testa om det fungerar bättre nu?
/Andreas
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2017-01-26 01:59:29  Kan du testa om det fungerar bättre nu?
/Andreas
Answer to: "Kan du testa om det fungerar bättre nu?
/Andreas"
|
|
Suttit inloggad ett tag nu utan problem! Verkar funka! Tusen tack!!
|
|
Reply
|
|
Gerrard
|
Posted: 2017-01-26 02:16:27 Edited(3): 2017-01-26 02:18:27
|
|
Jag tror det är detta som tidigare menats att resultatlistan är i osynk. Att den egna hästens fält inte stämmer överens med andras. Bokstaven "G" som jag antar betyder "Ge allt", dvs körordern bör tas bort.
https://minfil.org/C9f2teb1b9/IMG_6586.PNG
Skickar länken såhär då bilden inte tycks visad ovan texten där jag kodat den med 
|
|
Reply
|
|
Kusken
|
Posted: 2017-01-26 11:10:47
|
Became a member: 2013-05-13
Forum posts: 55
|
Ser du stjärnan i det blå
Allt du önskar kan du få ......
Och tänk, nu har vi snart fått det.
Tack Erikaaon
|
|
Reply
|
|
saab2000
|
Posted: 2017-01-26 17:02:07
|
Became a member: 2008-12-27
Forum posts: 39
|
Gerrard
>> Yes, tack det var exakt det jag menade ... borde nog ha länkat en bild  kanske kan lösas med att lägg till en kolumn för övriga hästar
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2017-01-26 22:18:23
|
|
Gruppsymboler
Tack för att du fixade grupp 1 och 2.
Såg nu att det tyvärr var fel även med vissa grupp 3-lopp.
De lopp som ska ha en sådan här:
- Alfa
- Beta
- Gamma
- Delta
- Epsilon
- Stoeliten
Sen tror jag att Elite Race Försök saknar symbol också.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|