[ 1
]
|
ConnySus
|
Posted: 2016-07-10 20:37:50
|
Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
|
Vad händer när man hamnar på minus i ekonomin? Finns det någon gräns för hur mycket minus man kan gå, eller hur många veckor man får vara på minus? Kan man gå i konkurs och tvingas börja om?
Jag har träningsanläggning och vet att jag kan ta bort den för att spara pengar, men vill ju helst ha den kvar så länge som möjligt.
|
|
Reply
|
|
calle34
|
Posted: 2016-07-11 20:28:07  Vad händer när man hamnar på minus i ekonomin? Finns det någon gräns för hur mycket minus man kan gå, eller hur många veckor man får vara på minus? Kan man gå i konkurs och tvingas börja om?
Jag har träningsanläggning och vet att jag kan ta bort den för att spara pengar, men vill ju helst ha den kvar så länge som möjligt.
Answer to: "Vad händer när man hamnar på minus i ekonomin? Finns det n&"
|
Became a member: 2012-04-25
Forum posts: 395
|
Hejsan! träningsanläggning är för de som har lyckat bra. Men man kan driva ett stall utan detta till man har mer pengar. ja har startat om min stall o jag har lärt mig att ta det lugnt.
när du har minus då kan du inte köpa något som skor hö o föl.
På din sida finns konto där startar du om ditt stall.
Ta det lugnt så växer ditt stall o blir slagkraftig mott de större stallen. När fölen är unga behöver de inga tränare de förta tiden tills de fyller 3 år.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2016-07-11 21:23:06  Hejsan! träningsanläggning är för de som har lyckat bra. Men man kan driva ett stall utan detta till man har mer pengar. ja har startat om min stall o jag har lärt mig att ta det lugnt.
Ta det lugnt så växer ditt stall o blir slagkraftig mott de större stallen. När fölen är unga behöver de inga tränare de förta tiden tills de fyller 3 år.
Answer to: "Hejsan! träningsanläggning är för de som har lyckat bra"
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
calle34, trollar du eller är du seriös? Jag kan faktiskt inte avgöra. Trollar du så är detta helt utsökt, 5/5 trolling skills.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2016-07-11 21:42:29  calle34, trollar du eller är du seriös? Jag kan faktiskt inte avgöra. Trollar du så är detta helt utsökt, 5/5 trolling skills.
Answer to: "calle34, trollar du eller är du seriös? Jag kan faktiskt inte avg"
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Treåringar ska ju inte träna för hårt heller. Har jag hört. Det sägs att man sliter ut dem om man kör max i den åldern. Viskas och prasslas det.
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-07-11 21:52:00
|
Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
|
4-9% allmän i 18 dagar, sen spurt 13% i 3 dagar... sen vila ett bra jävla tag.
Sen kör man 10,7% allmän med en tränare med styrka som specialitet i cirka 4 dagar.
Sen 1½ dags 11% spurt... Sen massa vila igen.
Låter man inte hästarna vila en jävla massa så har man inte mycket till häst kvar när 4-årssäsongen börjar och man kan lika gärna köra utan kusk.
OM man inte har flygplan dvs.
Då är det lugnt!
Med flygplan kan man köra lite som man vill och kommer ändå vinna det mesta.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2016-07-11 21:59:06  4-9% allmän i 18 dagar, sen spurt 13% i 3 dagar... sen vila ett bra jävla tag.
Sen kör man 10,7% allmän med en tränare med styrka som specialitet i cirka 4 dagar.
Sen 1½ dags 11% spurt... Sen massa vila igen.
Låter man inte hästarna vila en jävla massa så har man inte mycket till häst kvar när 4-årssäsongen börjar och man kan lika gärna köra utan kusk.
OM man inte har flygplan dvs.
Då är det lugnt!
Med flygplan kan man köra lite som man vill och kommer ändå vinna det mesta.
Answer to: "4-9% allmän i 18 dagar, sen spurt 13% i 3 dagar... sen vila ett bra j&"
|
|
Glöm inte broddskorna och Havre ++!
|
|
Reply
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-07-11 22:04:39  Glöm inte broddskorna och Havre ++!
Answer to: "Glöm inte broddskorna och Havre ++!"
|
|
Jaså, gör du så?
Jag kör mineralskor och så matar jag mina hästar med "guld".
Gillar när de är skimrande och fina i pälsen!
Antar att ditt sätt också funkar.
Ska testa till nästa lopp.
Hur många skor ska man ge till varje häst?
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2016-07-11 23:12:58
 calle34, trollar du eller är du seriös? Jag kan faktiskt inte avgöra. Trollar du så är detta helt utsökt, 5/5 trolling skills.
|
|
ConnySus
|
Posted: 2016-07-12 01:35:01  Hejsan! träningsanläggning är för de som har lyckat bra. Men man kan driva ett stall utan detta till man har mer pengar. ja har startat om min stall o jag har lärt mig att ta det lugnt.
|
Became a member: 2016-05-08
Forum posts: 132
|
Jag tackar för tipsen 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2016-07-12 08:29:04
|
|
Yermac
|
Posted: 2016-07-12 09:14:33
|
|
Calle34, varför är du inne och skriver och raderar gång på gång?
Är även jag inne på att du bara trollar.
ConnySus har btw fått ett pm med bättre svar än mitt trams från gårdagen. (Ifall någon undrar dvs.)
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2016-07-12 09:59:51  Jaså, gör du så?
Jag kör mineralskor och så matar jag mina hästar med "guld".
Gillar när de är skimrande och fina i pälsen!
Antar att ditt sätt också funkar.
Ska testa till nästa lopp.
Hur många skor ska man ge till varje häst?
Answer to: "Jaså, gör du så?
Jag kör mineralskor och så "
|
|
Alltså, det räcker ju med en. Har man på höger bak så får man rätt frånskjut. Men om man har råd kan man sätta en på höger fram också. I snåltider duger det med väl ingångna foppatofflor.
|
|
Reply
|
|
Andynalan
|
Posted: 2016-07-15 12:31:33
|
Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
|
Bästa läsningen på länge!
|
|
Reply
|
|
johan1
|
Posted: 2016-07-21 23:13:12  Hejsan! träningsanläggning är för de som har lyckat bra. Men man kan driva ett stall utan detta till man har mer pengar. ja har startat om min stall o jag har lärt mig att ta det lugnt.
|
Became a member: 2010-03-01
Forum posts: 258
|
unghästarna ska alltid ha bra tränare
|
|
Reply
|
|
[ 1