Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Klottret vecka 27

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Yermac Posted: 2016-07-09 22:13:00
1142
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
Detta är en klotterplankstråd. Tveka inte - skriv!
(Till stor sannolikhet sista gången jag startar klottertråden - men gillas idén så finns det faktiskt ingenting som hindrar dig som läser från att starta tråden nästa vecka eller någon vecka i framtiden.)

Nesslas klotter:

¤¤ Viva the community!

¤¤ ...viva a community!

¤¤ Hade visst fel angående att Wales skulle spela EM-final. Men helt fel ute var jag väl ändå inte. Typ.

¤¤ STORT TACK till er som tog er tid att skriva här: Etappsammanfattning - 2016:3 (trots att någon skrev fel i rubriken.)

¤¤ Även kul att se lite uppmuntrande ord i denna tråden: TZ-totalrank. Vi får se om jag orkar fylla på med lite mer folk i listan. (Inte helt otänkbart.)

¤¤ Någon som är förvånad över att Cherry placerat sig med bra utsikt över alla oss andra i världsrankingen?

¤¤ ...Jag är det inte och räknar nu kallt med att det blir en fjärde raka totalseger (igen).

¤¤ Förövrigt ett jävla bra namn där... Big Bigarrå Cherry!

¤¤ Fan Dödens är död! Eller i varje fall hans karriär.
Någon annan som sett något roligt namn bland etappens nyuppfödningar?

¤¤ Bleka insatser i v75-finalerna för 2 utav 3 Nessla-hästar i dagens tävlingar.

¤¤ ...men det kommer väl fler chanser antar jag.

¤¤ Fan vad det ska vara svårt att få till det på v7 dock.

¤¤ Stallet känns dock tämligen på gång och det blir 'mer köra' och 'mindre träna' denna etappen så en hel del av er kan nog räkna med att se mig över er i världsrankingen när etappen sammanfattas - om jag bara håller motivationen uppe dvs.

¤¤ Trist dock att inte ha någon treåring att tävla med.

¤¤ **Längtar till nästa etapp.**
Reply
Yermac Posted: 2016-07-10 15:28:45
1142
Nessla
Eskilstuna

Became a member: 2011-04-03
Forum posts: 2053
Reply
Cherry Posted: 2016-07-10 21:43:47

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Ronaldo ut skadad i EM-finalen efter lite drygt 20 minuter. Känns som att Portugals lilla strimma hopp försvann där. Håller stenhårt på Portugal i den här matchen men det här blir tufft.

----------------------

Tjurfäktaren Victor Barrio dog igår då tjuren stångade honom ganska illa. Man kanske inte ska glädjas över en människas död sådär, men det gör jag ändå. En totalt barbarisk "sport" som går ut på att döda ett stackars djur som absolut inte vill vara där, och denna uppvisning pågår i ett stort europeiskt land 2016. Den fittan fick vad han förtjänade. Karma at its best. Tjänar du ditt levebröd på att tortera oskyldiga djur så förtjänar du inte mindre än det där.

---------------------

Stall Cherry blir nog tyvärr utan representant i DGP nästa söndag. Trist, vi hade ett par lovande unghästar den här etappen och hade hoppats få en bra start för nån eller några av dom. Att komma med i DGP är alltid något av ett lotteri, men ett viktigt sådant för resten av etappen. Dock lever hoppet om våra unghästar fortfarande.

---------------------

Ingen annan som har nåt klotter att komma med? Kom igen nu, communityt behöver liv!
Reply
OttoB Posted: 2016-07-10 23:40:34 Answer to: "Ronaldo ut skadad i EM-finalen efter lite drygt 20 minuter. Känns som "

Became a member: 2013-01-04
Forum posts: 391
Gnällspiken utbytt. Skönt att höra! tycker inte Portugal förtjänar att vinna. Frankrike hade hellre fått vunnit om jag fått bestämma. Men ändå kul att se att Portugal lyckades utan sin "Zlatan".

Gött oxå att Blåvitt krossade Sundsvall idag och att mitt hemmalag ÖFK tog en fin skalp i nykomlingensmötet.

Hästarna hos Stall Superior går hyfsat för dagen. Och vi hoppas få med oss några större segrar denna etapp än vad det blev förra etappen. I våran första final inom V75 så lyckades Glittering Wind kamma hem ett andrapris från bricka 12. Riktigt kul och oväntat!

3-åringarna går sådär och vi får se om vi lyckas få med oss Rapala i DGP. Vore kul att få vara med där för första gången

Och som föregående talare nämnde vore det ju kul om fler "klottrade" av sig här.

Barrio fick för övrigt vad han förtjänade och jag hoppas varenda matador i världen får samma straff som denne idiot fick.

Nu till nått roligare. Sherlock S03E03 på Netflix

Natti!
Reply
mike10 Posted: 2016-07-11 22:03:29
987
On fire
Halmstad

Became a member: 2015-03-30
Forum posts: 157
On fire hade 2 tunga spel under em på Unibet Belgien och Nolito som skytteligavinnare! gick så där!

Em förutom några härliga tokskrällar av Wales o Island! ett ganska trist em enligt mig! mygel, fördröjande av spel och filmningar segrar över det konstruktiva vilket e trist

Jag såg för övrigt Uncle Lasse Live på halmstadtravet.... Ren MAGI och ett minne för livet!

debatten om hur viktigt det är med utrustningsdetaljer lär det dock blåsas nytt liv igen! enorm skillnad på Lasse som tjuren Ferdinand i försöket och sedan med stängt och barfota såg Lasse ut som Bruce Willis i Die Hard filmerna!

tyckte mig faktiskt höra Uncle Lasse frusta yippie kay yay till sina motståndare efter 100 meter körda

Efter snart 6 etapper här på Zonen måste jag säga att jag fortfarande älskar detta lir och jakten på kulltoppar o segrar är verkligen kul att försöka jobba fram!

Årets etapp har börjat helt strålande! stallform de luxe 8 segrar på 24 starter och jäklar vad dom springer!

Måste nämna min Super Hingst Makin a Mess i sammanhanget, ett riktigt lyckoköp när det begav sig och stor del av mike10 relativt snabba kliv mot ett topp 12 stall i spelet!

Makin levererar avkommor av toppklass och har fortfarande viljan kvar att tävla som 10 åring

Mest spännande för egen del under etappen blir att följa min fina 4 årskull med Foppa On Fire i spetsen (breeders vinnare)

På lördag e det jackpot och då tror jag att On track piraten lyckas rinna undan för Nuncio som handicapas av ett jobbigt 8e spår!

Jäkligt kul tråd som Nessla dragit i gång och drömmen är ju att man kan få läsa fler spelares tankegångar

Må gott alla TZ lirare
Reply
felicia Posted: 2016-07-17 00:18:56
1041
Opal H
Solvalla

Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
Appropå EM så tycker jag att liraren att njuta av var Gareth Bale teknisk å snabb som en antilop , divan å gnällspiken Ronaldo har jag aldrig gillat trots att han är en grym fotbollsspelare , roligt oxå med Islands framgång under Lagerberg.

Lite avis på Mike som fick njuta live av Uncle Lasse tur att dumburken funkar.

Tack vare att Mike å jag tampades om en unghäst (åsna), som efter tuff budgivning jag oturligt vann fick vi igång ett härligt surr vilket gjort att vi tampas lite internt, jag lyckades knäppa honom på näsan efter en grym sista söndag förra etappen 1 lika so far å spelet blev fan så mycke roligare för min del

Njöt ifulla drag av Nuncios uppvisning på Årjäng idag

Vad gäller mina djur här på TZ: tycker att jag har hyggliga äldre hästar i Edgy Lemonade, Falling Plan och Blue Hero som får dra ett tungt lass då de yngre gardet inte gör som stallchefen vill , men vi försöker hela tiden bli bättre å målet är att ta hem ett större lopp denna etapp

Go tur alla
Reply
[ 1 ]