Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> De större treåringsloppen

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
backagard Posted: 2016-02-11 22:34:46

Became a member: 2015-03-29
Forum posts: 496
Själv har jag inga större framgångar med mina treåringar, men jag har noterat att det ser ut som ett gytter av lopp för de som lyckas få fram en eller flera kulltoppar.

Orsi Grande, Kriteriekval och final (Oaks också...) och Breedersfinal inom några dagar bara. Varför går dessa inte att spridas ut? Finns det någon som kör ner sin häst i källaren och försöker på fler än bara två av dessa loppen? De som kvalat in till Breedersfinalen tidigt på säsongen får allt annat i princip förstört.

Borde man åtminstone inte kunna lägga Breeders 10 dagar efter Kriteriefinalen? Nu är jag ju inte part i målet då mina treåringar når pallen ungefär lika ofta som Sven Nylander gjorde det, men det känns ju onekligen som ett ganska pissigt upplägg om man skulle få fram någon bättre kuse om några säsonger.
Reply
Poffpuff Posted: 2016-02-12 01:33:45 Answer to: "Själv har jag inga större framgångar med mina treårin"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Man kan ju välja att avstå finalplatser om man vill satsa på något annat.

Med det sagt håller jag med om att schemat är tråkigt utformat. Med tanke på den långa pausen mellan Kriteriet och de stora fyraåringsloppen borde något treåringslopp (förutom Wappen) kunna ligga senare.
Reply
[ 1 ]