Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Hur ofta startar ni era hästar?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Busen89 Posted: 2015-08-07 20:49:12
186
StallS
Solvalla

Became a member: 2014-11-25
Forum posts: 40
Jag har en fråga, hur ofta startar ni era hästar för att få ut det bästa av träningen m.m? Jag startar mina hästar vart 10-11 dag MEN det känns som det inte riktigt är rätt då jag gärna vill att mina hästar ska gå optimalt med barfota m.m men är detta verkligen rätt?
Reply
Poffpuff Posted: 2015-08-08 02:14:01 Answer to: "Jag har en fråga, hur ofta startar ni era hästar för att f&"
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Om du vill att de ska kunna gå barfota varje start måste du ju vänta minst tio dagar innan nästa start (såvida de inte gått med skor på t ex tung bana i senaste starten).

Huruvida det är optimalt eller inte får nog var och en avgöra själv. Det beror ju helt på häst, lopptyp och klass. Dock är det ett faktum att en hel del lopp vinns av hästar som går med skor och samtidigt möter barfotahästar.

Vissa tar ut hästen i en guldfinal några dagar efter dubbla heat i Elite Race. Vissa bygger upp hästen via trippla provlopp. Vilket som är rätt går knappast att säga generellt, det beror på vilka mål man har med sitt stall och sina hästar.
Reply
Kopia77 Posted: 2015-08-08 08:30:21
997
Bråkan
Bollnäs

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
Det handlar ju också om att ha koll på poängen. Om jag vill ha med någon i derbykval/lördagslopp eller så, vill jag inte slösa bort en 1a i raden. Om jag däremot verkligen vill ha med en häst i ett sånt lopp och den inte kan gå barfota eller gick lopp 3-4 dar innan så anmäler jag ändå!

Jag är nog lite försiktig av mig eftersom jag inte litar på att mina tjänar poäng i starterna utan är helt övertygad att de kommer förlora dessa. En del satsar på och kommer undan med det och andra satsar och tappar allt. Beror på hästar, lopp och sen tror jag mer och mer på att den där mytomspunna "stallformen" finns på riktigt.
Reply
[ 1 ]