[ 1
]
|
pos59
|
Posted: 2014-08-03 17:15:38
|
Became a member: 2014-05-19
Forum posts: 67
|
köpte RewaT på börsen..nu visar det säg att säljaren tagit ett föl på hästen och detta efter jag börja buda på hästen..tycker detta är riktigt fult o fel gjort av flera anledningar:
1. hästens sista start var den 22/7 fölet födds inte fören den 8/8 15:36 detta gör att hästen kommer få form tapp innan man har möjlighet att starta hästen..så hästen måste göra en start med sämre form..
2. jag kan heller inte starta el ta föl själv på hästen fören fölet är fött..
3. priset skulle vara helt annat om man visste detta från början..ca 1 dygn efter jag börja buda togs fölet..
4. vad som är fel som jag tycker är att fölet borde vara mitt iom som börsen fungerar så efter nån bjudit på en häst är inte du som ägt hästen inte längre ägare utan den som bjudit på hästen..
som ägare kan du inte avbryta ett köp efter nån bjudit på en häst du lagt ut..
är rätt ny på spelet..men tycker att detta är riktigt fult gjort och inte borde vara nåt som är tillåtet..
är o ska det vara tillåtet så borde fölet vara mitt iom.. för annars borde reglerna för börsen ändras..
1. så man inte kan ta föl efter nån bjudit på hästen..
2. ska de gå att ta föl, borde fölet hamna hos den som köpt o där fölet fötts..
3. när så mycke av förutsättningarna ändras efter man lagt ut en häst borde den ta ur börsen..
tror dom flesta kollar upp de som går om hästen innan man börjar bjuda på en häst..sen kollar man inte upp om nåt ändrats efter man börjat bjuda..man borde ju ha alla fakta redan..
vet inte om detta är ett vanligt sätt att agera på i spelet..men tycker det är fult gjort att ändra förutsättningarna för hästen så mycket..som att hästen missar träning o inte går att anmäla till lopp under denna tid.. sen får man form tapp pga av detta för hästen kan tidigast starta 20 dagar efter sista start..
känner mig grund lurad av säljaren!!
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2014-08-03 17:37:59  köpte RewaT på börsen..nu visar det säg att säljaren tagit ett föl på hästen och detta efter jag börja buda på hästen..tycker detta är riktigt fult o fel gjort av flera anledningar:
1. hästens sista start var den 22/7 fölet födds inte fören den 8/8 15:36 detta gör att hästen kommer få form tapp innan man har möjlighet att starta hästen..så hästen måste göra en start med sämre form..
2. jag kan heller inte starta el ta föl själv på hästen fören fölet är fött..
3. priset skulle vara helt annat om man visste detta från början..ca 1 dygn efter jag börja buda togs fölet..
4. vad som är fel som jag tycker är att fölet borde vara mitt iom som börsen fungerar så efter nån bjudit på en häst är inte du som ägt hästen inte längre ägare utan den som bjudit på hästen..
som ägare kan du inte avbryta ett köp efter nån bjudit på en häst du lagt ut..
är rätt ny på spelet..men tycker att detta är riktigt fult gjort och inte borde vara nåt som är tillåtet..
är o ska det vara tillåtet så borde fölet vara mitt iom.. för annars borde reglerna för börsen ändras..
1. så man inte kan ta föl efter nån bjudit på hästen..
2. ska de gå att ta föl, borde fölet hamna hos den som köpt o där fölet fötts..
3. när så mycke av förutsättningarna ändras efter man lagt ut en häst borde den ta ur börsen..
tror dom flesta kollar upp de som går om hästen innan man börjar bjuda på en häst..sen kollar man inte upp om nåt ändrats efter man börjat bjuda..man borde ju ha alla fakta redan..
vet inte om detta är ett vanligt sätt att agera på i spelet..men tycker det är fult gjort att ändra förutsättningarna för hästen så mycket..som att hästen missar träning o inte går att anmäla till lopp under denna tid.. sen får man form tapp pga av detta för hästen kan tidigast starta 20 dagar efter sista start..
känner mig grund lurad av säljaren!!
Answer to: "köpte RewaT på börsen..nu visar det säg att sälja"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
det är helt rätt , det ska inte gå och jag trodde det var ändrat så att det inte gick.
Man har under travzonenshistoria ändrat så det inte går göra visa saker om hästen är utlagd på auktion , just därför man inte ska kunna jävlas med köparen , som exempel går det inte längre att kastrerar , anmäla eller ta bort anmllningar till lopp , borde givetvis inte gå betäcka ett stoet som ligger ute på auktionen heller.
Det här ytterst ovanligt att detta sker , hoppas vi gå få eriksson att ändra så att det inte går , men har inga jätteförhoppningar.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2014-08-03 17:41:56  det är helt rätt , det ska inte gå och jag trodde det var ändrat så att det inte gick.
Man har under travzonenshistoria ändrat så det inte går göra visa saker om hästen är utlagd på auktion , just därför man inte ska kunna jävlas med köparen , som exempel går det inte längre att kastrerar , anmäla eller ta bort anmllningar till lopp , borde givetvis inte gå betäcka ett stoet som ligger ute på auktionen heller.
Det här ytterst ovanligt att detta sker , hoppas vi gå få eriksson att ändra så att det inte går , men har inga jätteförhoppningar.
Answer to: "det är helt rätt , det ska inte gå och jag trodde det var &"
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Jag har rapporterat, så kan två till rapportera typ Tenava, Spanarn Trotter eller...B_Good måste klicka på rapportera också så går köpet tillbaks, jag har redan klickat o hoppas de andra göra det också tack!! 
|
|
Reply
|
|
felicia
|
Posted: 2014-08-03 21:02:15
|
Became a member: 2014-01-01
Forum posts: 207
|
Jag håller med , det var inte juste , tryckte på rapportknappen
|
|
Reply
|
|
kent2010
|
Posted: 2014-08-04 13:00:50
|
Became a member: 2010-07-21
Forum posts: 238
|
De va jag som Sålde hästen glömde bort när jag kollade hingsten och knappen betäck att hon va tillsalu Men absolut om du vill så köper jag tillbaka henne Och hästen va jätte billigt inga pengar alls Hör av dig om du vill sälja henne tillbaka
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2014-08-04 18:19:29 Edited(1): 2014-08-04 18:25:18
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|