Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Sammanfattning av etapp 2014:1

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Cherry Posted: 2014-03-30 21:27:13

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Då drar vi igång den här tråden igen. Det återstår visserligen en dag av etappen, men själva har vi travat klart för den här säsongen så vi skapar tråden idag.

Och med 10.9 miljoner och etta på rankingen är vi givetvis helnöjda med etappen som gått. Det blev visserligen onödigt spännande då vi tappade massa mark den sista månaden och lät larockma komma nära, men det kändes som att läget räddades när Melonball vann sitt TZO:3-heat, en nyckelinsats för oss.

Lite kortfattat nedan om hur våra hästar uppträdde i år.

Vigilante, V12, 14 starter, 5 vinster, 2.9 miljoner insprunget
Gjorde oss oerhört stolta under sin sista etapp och slutfacit blir 10.5 miljoner insprunget under karriären. Tvåa i Grand League och hade kunnat vinna om det inte varit för vår horribla matchning då han borde fått slippa TZO och fokusera på Grande Elegante istället. Att han inte slutar som kulletta säger en del om vilken otrolig kull det här var, men likväl är han stallets bästa häst någonsin och hans finaste stunder har varit segrar lite överallt - men främst gjorde han sig känd som en riktig fantom i Gulddivisionen och vi undrar om någon häst någonsin tagit fler segrar där? Vi tackar för allt och hoppas att vi nån gång får fram en lika fin häst.

Lysmelk, V10, 13/2, 496k
Inget att skriva hem om, som vanligt. Ganska blek faktiskt och inte den häst vi en gång hoppades han skulle bli. Två etapper kvar och svårt att förvänta sig stordåd.

Bath Salt, S9, 11/2, 1.4 miljoner
Pigg återigen, och bidrog starkt till stallets framgångar. Mattades av på slutet i tuffa sällskap, men hann innan dess med att vinna en Diamantfinal samt kval, och var även tvåa i Suomi Sisu. Härlig egen uppfödning och tillika kulletta.

Raas, V9, 11/2, 450k
Svag insats av ett gammalt världselitmaterial. Två strövinster utan större konkurrens och omsprungen av ovanstående häst i kullen. Vi förväntar oss mycket, mycket mer av den här.

Von Ryling, V8, 9/2, 311k
Ibland är marginalerna på fel sida, och ibland känns det som att den här har haft en hel karriär med missar på en hårsmån. Var trots allt inte så dålig som resultatet visar i år, men någon världsstjärna blir han ju aldrig. Var sånär framme i TZO:3 trots regn och då hade slutfacit kunnat bli något helt annat. Får ändå godkänt.

Melonball, V8, 11/1, 1.1 miljoner
Med bara 1 vinst och ändå över miljonen insprunget visar han upp sin stabilitet, om inget annat. Stod för stallets viktigaste vinst i elfte timmen i TZO:3 och är man i TZO-final måste man väl få godkänt, trots ett ganska stort fiasko där. Kulletta och i framtidens frånvaro av Vigilante är det här nog stallets bästa häst.

Chew The Chains, V6, 13/1, 66k
Fullständigt urusel etapp och en skugga av sitt forna unghästjag. Skylla på regn kan man bara göra några gånger innan det tappar sin effekt och här undrar vi vad det är frågan om. Bluff och båg eller bara komplett dassig form? Får trava vidare på gamla framgångar men gör bäst i att sluta pröva vårt tålamod då stallboxar alltid är en bristvara.

Panna Cotta, V5, 11/1, 226k
Nästan lika blek som ovanstående, men vann iaf ett Silverkval. Efter det var han bedrövlig att titta på. Kan inte heller falla tillbaks på sina träningsresultat och är en av de som hänger riktigt löst i framtiden. Inga direkta känslor för hästen heller.

Creme Puff, S4, 9/2, 602k
Frisk fläkt under första halvan och helt ur slag under andra. Finaste stunden var den mycket överraskande vinsten i World Grand Prix och den gladde oss en hel del. Sitter såklart säkert, även om vi har svårt att tro på en liknande etapp av henne igen.

Amoros, S4, 7/1, 616k
Inte lika bra som senast, men ändå godkänd på sin stabilitet. Bara 7 lopp dessutom och flera av dessa gick i opassande regn, så tron på hästen är fortsatt god. Har en plats som kulletta att försvara och är ett fortsatt stort framtidshopp.

Betelgeuse, V4, 9/1, 144k
Nej, det här resultatet duger såklart inte. Vann ett derbykval och med 144k totalt så säger det en hel del om hur de övriga 8 loppen såg ut. Har det svårt även i träning och trots att hästen är något av en favorit så kan man inte leva på gunsten hur länge som helst. Hänger löst.

Covenant, S4, 6/1, 259k
Förde en tillvaro i det tysta och sprang sparsmakat. Inte dålig, men på det stora hela ganska ljummen och vi tror på bättre facit nästa etapp. Ska ha mer kunnande än så här och nånstans känner vi att hon nog kan avancera i kullen.

Cubism, H3, 12/2, 674k
Som så många andra av stallets hästar var det första halvan som gav honom hans trots allt ganska imponerande resultat. Andraplatsen i Hambletonian var höjdpunkten, men tappade allt efter det och behöver nu jobba ihop lite startpoäng igen. Tveksamt om han håller i längden.

Flavio M., H3, 11/1, 541k
Vi sa från början till slut att han var en bluff som inte borde gå bra. Till slut smittade det kanske av sig och i skrivande stund står han på 22sp. Ligger pyrt till och behöver visa upp någonting illa kvickt.

Toscana Dreams, S3, 8/1, 135k
Stallets kanske mest anonyma 3-åring någonsin och det känns som att vi missade en del matchning för henne. Svårtippad inför framtiden men det ärligaste vi kan göra är att ge henne lite fler chanser.

Oil Panic, H3, 9/5, 544k
Hade Cubism över sig i kullen men vi tycker att den här var KLART bättre. Riktigt imponerande faktiskt och en fin segerprocent än så länge. 3-åringar som vinner lördagsfinaler svämmar det inte över av direkt och om han inte tappar för mycket i träning så tror vi han kan vara bra även i fortsättningen. Vi utnämner honom till vårt allra intressantaste unghästmaterial än så länge.

-----

Stallets målsättning nästa etapp kan inte bli nåt annat än att vara etta på världsrankingen igen. Att fylla på efter Vigilante kan bli en tuff utmaning, men förhoppningsvis är bredden i stallet tillräcklig. Vårt mål har sedan en tid tillbaks varit att bli första stall upp på fem vunna etapper och vi är nu 1 etapp ifrån det målet. Men vi vet att det kommer nya stall hela tiden som utmanar, och kanske får något gammalt toppstall en flipp igen och börjar dundra in storlopp efter storlopp. Dock ser förutsättningarna såklart bra ut och om vi kan få igång några av dom som trots allt underpresterade lite i år så tror vi på bra chans.

Väl mött önskar personalen på Stall Cherry och nu vill vi se övriga stall sammanfatta deras etapp!
Reply
Posted: 2014-03-30 23:02:27

Became a member: 
Forum posts:
Okej, jag är näste man på tur!

Jag sålde bort alla hästar och påbörjade en ny satsning med bara eget material, förra etappen. Fick ett par bra föl som sprang några lopp med fina resultat. Ena av dem sprang ihop finalbiljetten till klass III igår.

MBH är storpappan till dessa 2 och den senaste kullen där vi fick fram 5st fina föl som verkar lovande.
Vi kommer göra en sats till så det kan dyka upp någon mer till nya etappen.

Mitt mål för närmaste framtiden är att med eget material (Majestic hästarna) börja samla in skalper i större lopp för yngre hästar och förhoppningsvis på allvar sätta min "KINGDOM" på kartan!

Lycka till allesammans och många fina segrar till nya etappen önskar stall Majestic
Reply
tetrapaq Posted: 2014-03-30 23:05:23
366
Stall logistik
Mantorp

Became a member: 2010-09-29
Forum posts: 37
Både 5,8M insprunget och 4:e plats på ranken är nytt rekord för stallet, så det blir inte mindre än 8 av 10 plopp i betyg för Stall Ljungsbro!

Bland hästarna utmärkte sig Advanced Frenzy genom att springa hem hela jäkla Grand League och totalt 1,9M på sina 5 starter!

Bland femåringarna fanns det gott om ljuspunkter med Stifling Glittering 600k insprunget som den allra främsta.

Unghästarna presterade skapligt och vi siktar på att få med ett par stycken till derbykvalet. Framför allt HorseWithNoName visade prov på bra skalle!

Målet för nästa etapp får bli att försöka hålla oss kvar i toppen. Någonstans mellan 5-10 på ranken får vara godkänt!

Till sist ett stort grattis till Cherry till ännu en seger!
Reply
hogan Posted: 2014-03-31 08:59:07 Edited(1): 2014-03-31 09:00:29

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Stort Grattis till Cherry förstås fast det börjar bli tjatigt, nu har han lånat förstaplatsen för länge

Sen ett stort grattis till Stall CD och Stall Ljungsbro som gått kanonbra på sistone, och det är kul med lite nya namn i toppen, sånt välkomnar jag starkt, fanns flera stall inom Top 10 som äntligen fått det att lossna o blommat ut bra, tänker närmast på kämpen i det tysta Stall Mupparna som är så värd alla framgångar i världen, nu gick det rekorddåligt för mitt stall denna etapp och fick verkligen känna på hur en jättesvacka kan slå till som en blixt från en klar himmel, men utan omsvep,

är det kul att på min hemmabana Gävle har fått konkurrens i Stall Battleshoe som snott åt sig Championtiteln två etapper i rad nu och innan var jag totalt överlägsen så man reagera inte över den titeln ens...så nu har jag fått en morot o det är skitkul...även Stall Sylt höll på slå mig.
Och inte förglömma våran Criminelle kämpe Stall Elrysso som också gick en fin etapp till mötes.
M.fl andra passar jag på o gratta Top 10 förstås.

Lycka till på etapp 2 nu 2014
Reply
Stefansidh83 Posted: 2014-03-31 14:00:17
1037
Rebel Stables
Halmstad

Became a member: 2012-05-30
Forum posts: 64
Man får börja att gratulera Stall Cherry till ytterligare en förstaplats på rankningen

För mitt eget vidkommande så tävlar mitt Stall Sildh lite i skuggorna här på zonen, missade precis ute på en topp 30 placering på rankningen. Årets inkörda pengar slutade på 2.184.150kr vilket innebar en ökning på lite under 600.000kr från föregående etapp vilket jag är nöjd med.

Hästarna har gått ganska jämt och bra utan att någon stuckit ut särskilt mycket men ska jag nämna någon jag tycker gjort det lite extra bra så är det Kings Ransom som sprungit in lite drygt 300k under etappen, innehållande bland annat seger i Klass II försöket på Bergsåker i Lördags. Han tränar på bra och vi har stora förhoppningar på honom och matchas mot Derbyt.

Bongo Fever Cherry har gjort det ok men inte mer, har visserligen varit ute i tuffa gäng mest hela tiden. Han gick till final i Golden Five men underpresterade tyvärr där.

Dynamo Boko har också varit ok, men tyvärr inte fått till det när det gäller, har varit i Klass I och Klass II final under etappen.

Kan också nämna Stunning Witch som jag tycker gjort det bra med tanke på hennes värden och dåliga träning, var med i Oaks där hon tyvärr galopperade dubbelt men knep ändå fjärdeplatsen.

Till den nya etappen så har jag ett par tre stycken nya unghästar som vi hoppas kan räcka en bit, samtliga tränar på bra och förhoppningsvis besitter någon av dem en bra löparskalle.

Med det tackar jag för mig och avslutar med att önska er alla lycka till på den nya etappen.
Reply
Posted: 2014-03-31 17:04:53 Answer to: "Stort Grattis till Cherry förstås fast det börjar bli tj"

Became a member: 
Forum posts:
Eehhh... precis, men hur gick det för dina hästar och stall??
Reply
lillsyrran Posted: 2014-04-02 10:38:52 Edited(2): 2014-04-02 10:44:32

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 816
Stall Inkas vill också gratulera Cherry till segern!
Vi behöver än så länge inte muttra alltför mycket över hans prenumeration på förstaplatsen, vi har lååångt kvar innan vi kan utmana!

Stallet har haft sin bästa etapp sedan starten. Vi tjänade 708 300 kr och nådde vårt mål som var att kvala in till topp 100. Vi vann Solvalla Exclusive för andra gången vilket vi är löjligt stolta över. Lagom till nuvarande etappens början tog vi det stora beslutet att bygga ut stallet till 15 boxar och gjorde därmed plats för 5 st hemmatillverkade föl. Vi fick ett lockande bud på Inkas Sioux men efter att ha kollat av marknaden och gett ett motbud slutade det med att han fick stanna kvar. Nu ser vi fram emot kommande etapp!

Här kommer vår sammanfattning:

Inkas Cheyenne s10, 78 250 kr (510 750 kr)
42 starter 9-4-4
Har varit något ojämn men är lite av en favorit i stallet så hon lär bli kvar. Om inte någon är intresserad av att köpa och pröva henne i aveln, vill säga.

Inkas Sioux h8, 354 200 kr (683 400 kr)
33 starter 5-6-3
Har verkligen tänt till denna etappen och gjort enormt bra ifrån sig. Utan tvekan stallets bästa häst, även om man ser till tidigare förmågor. Extra kul att han är hemmaavlad, dessutom!
Han vann Solvalla Exclusive och nu är han klar för finalen i Brons.

Expand Baby h5, 9100 kr (110 350 kr)
16 starter 2-2-1
Har gjort en blek insats efter att ha börjat bra i stallet. Får ett par försök på sig att hitta formen, annars får han gå i pension eller en ny chans hos nåt stall som tror att miljöombyte är grejen.

Inkas Chitimacha s5, 31 800 kr (81 000 kr)
16 starter 1-1-3
Har inte fått en ärlig chans att visa framfötterna förra etappen eftersom hon blev skadad i träningen och blev borta i 19 dagar. Nu är det en vecka kvar innan vi kan börja sätta igång henne igen. Vi tycker ändå att de pengar hom tjänade förra etappen är ok, finns de som tjänat betydligt m,indre fast de har varit friska. Hon är helsyskon till Cheyenne och Sioux, och de verkar vara lite sena så hon blir troligast kvar en etapp till.

Glowing Lilac s5, 32 250 kr (55 050 kr)
15 starter 1-1-2
Drar in lite småslantar här och där men har inte riktigt hittat nån gnista. Sitter löst till om jag hittar något annat intressant. Skulle tro att ett stallbyte gör susen för damen.

Perfect Amazon s5, 33 100 kr (89 000 kr)
13 starter 1-4-2
Trea i Klass Beta sist, men i övrigt ganska blek insats. Hoppas tredjeplatsen innebär en kommande formtopp. Annars sitter även detta sto löst.

God of Horses h5, 11 250 kr (43 350 kr)
7 starter 1-3-2
Köptes in ganska sent i Etapp 1. Har hittills tjänat pengar i alla sina starter. Ska få mer att göra framöver och vi är nyfikna på att se vart det leder. Bra huvud verkar han ha i vilket fall.

Casa Grande h4, 67 700 kr (67 700 kr)
7 starter 1-2-2
Köptes från Elrysso vid årsskiftet. Inköpssumman var mindre än slaktvärdet och hittills är vi nöjda med vad Grande har visat. Vi gillar hästar som tjänar pengar i varje start!

Inkas Wusita s4, 21 350 kr (24 850 kr)
8 starter 1-0-1
Misslyckat avelsresultat. Får vara kvar i stallet tills nåt bättre hittas.

Allora Quello Giorno s4, 53 250 kr (53 250 kr)
9 starter 2-0-1
Köptes in väldigt billigt från ddmannen under etapp 1. Har inte riktigt hajat grejen ännu. har fortsatt förtroende ett tag till, finns andra att avyttra i första hand om vi behöver plats.

Unghästarna har inte bytt namn ännu, men jag presenterar dem med båda namnen:
(Om folk inte redan märkt det så döpa alla våra hästar till folkslag, med prefixet Inkas).

Frida Chip/Inkas Pinkashaw s 3 0 kr
Förmodligen stallets genom tiderna bästa avkomma sett till värdena! Helsyskon med Cheyenne och Sioux, mamman Piano Player har lämnat riktigt duktiga avkommor, med våra mått mätt. Hon verkar gilla Caveman så därför ser vi ingen anledning att inte fortsätta deras "romans". Detta sto är vi väldigt förväntansfulla över att få se utvecklas!

Noxic/Inkas Twightee h3, 0 kr
Crossing Gold- Caveman. man tager vad man haver. Crossing Gold gick i pension vid 6 års ålder med 67 500 kr intjänat. Vi har ont om ston och eftersom man inte får betäcka Piano Player fem ggr vid samma tillfälle så får vi ta vad vi har. Vem vet, det kanske blir vettigt det här med.

Domandare/Inkas Uhami s3, 0 kr
Allora Quello Giorna- Caveman
Kullens sämsta värden.

Gloria Victis/Inkas Apache h3, 0 kr
Inkas Cheyenne- Inkas Sioux.

Double your skills/ Inkas Dakota h3, 0 kr
Inkas Chitimacha- Inkas Sioux

Lycka till i kommande etapp!
Reply
Posted: 2014-04-02 12:38:38 Answer to: "Stort Grattis till Cherry förstås fast det börjar bli tj"

Became a member: 
Forum posts:
33pl är väl inte så dåligt hogan att du ska deppa

Tröstande ord:

Du ska inte ta det så stenhårt om du tappar nån placering, utan du har ju en skitbra stall.. Är säker på att du kommer att ta dig längst upp igen! Så sluta såga dig helt och börja använda skrattmusklerna.. Nu är vi alla på noll igen
Reply
ddmannen Posted: 2014-04-02 13:29:17 Edited(1): 2014-04-02 14:45:13

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
16 plats och ca 3,6 miljoner i sprungit är helt ok , men har gjort ovanligt många klantiga småmissar , tex kört barfota på vinterbana , kört defensivt i V75 lopp och avskedat skötare som skulle befodras , men bortsätt från min egen klantighet så är jag nöjd.

La La La 12 s 7starter 0 segrar 96k
blev avelsto , häst som tränade bra men som saknade vinnarskalle , vann inga klass 1 eller2 löpningar.

Ansimando d'angelo 9s 8starter 2 segrar 167k
gjorde en ok etapp , även om känslan är att hon också saknar skalle i större lopp.

Blue Lotus 9s 12 starter 2 segrar 617k
bra etapp med bla tz-open 1/4finals seger.

Emporio Hoof 7s 9 1seger 214k
klart kapel , men har svårt om det blir riktigt tung bana eller vinter bana och är dessutom hopplöst osäker , tror hon hoppade etappens 5 sista starter.

Ahimsa Blazer 7s 6starter 2 segrar 1miljon
Stallets stjärnhäst , vann 2 storlopp , grym om hon får framspår och bra bana , men inte alls lika bra om har bakspår eller vinterbanan.

Lauvins Fiscal Cliff 7s 7 starter 1 seger 88k
hoppade mkt i början av etappen och fick därför gå några provlopp , har bara gått sådär sen

Opposin Flower 5s 9starter 1 seger 118k
tränade bra och gick ok.

Walk on 4s 7starter 2 segrar 140k
gick bra , kommer troligen försöka på v75 , lite osäker om hon räcker där

L'etoile Mysterius s4 8starter 1 seger 61k
tränar ok , men galopperar ofta i lopp

Bold Pony s4 9starter 1 vinst 112k
expremt häst , tränar nästan bara intervall och spurt och det inte speciellt bra . klart godkänt resultat med 5 placering bland de 2 första i etappens 9 lopp.

Golden oppertunity 4h 9 starter 0 segrar 48k
sen häst som nästan kommer på plats i enkla gäng , verkar vara en icke vinnare.

the price of a mile 4s 9starter 2 vinster 111k
gick bra några starter i början av etappen

Fritte 4h 6 starter 2 segrar 133k
gick mkt bra , efter att galopperat bort sig nästan hela 3års etappen, tyvärr så hoppade han i derbyförsöket

Baccarat Crisp Cherry 3s 1 lopp 0 segrar ok
etappens enda köpta häst , tränar mkt bra , men fruktansvärt osäker , tror hon blir riktigt bra om jag lyckas får ordning på henne

Love in December 3s 10 starter 0 segrar 74k
tidig häst som inte inte gått speciellt bra i loppen.

Excellent boy 3h 8starter 3 segrar 463k
kriterie 3:a gått mkt bra , tror det finns utveckling i honom . Fick dessutom 2 föl.

sålde någrar hästar , men de flesta pensionerades av köparna.
tror inte speciellt mkt på mina nyblivna 3åringar , men man vet aldrig förrän de startat
Reply
Kopia77 Posted: 2014-04-02 23:45:25
997
Bråkan
Bollnäs

Became a member: 2012-04-26
Forum posts: 238
Grattis Cherry!

Min säsong (ett par divisioner under eliten) har resulterat i den första med över 1 miljon inkört. Kan inte vara missnöjd även om jag fortfarande inte har en aning hur man ska matcha, eller vet vilka lopp man ska sikta emot. Nöjer mig med söndagar, enstaka lördagar, kriteriet (å för all del derbyt) Mina pållar kan ni läsa om på min sida men det är kul att en Cherry-ponny som var nära pension har lyft sig i år!
Reply
Poffpuff Posted: 2014-04-03 01:53:13 Edited(2): 2014-04-03 01:54:36
811
Mackenhof
Dannero

Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
Stall Mackenhofs tredje etapp slutade med en 97:e plats på världsrankingen och 643 300 kr insprunget. Det är vi väldigt nöjda med, men hoppas kunna förbättra siffrorna nu när fem frustande treåringar står redo i sina spiltor.

Särskilt roligt var det att inta förstaplatsen på Dannero. Hoppas konkurrensen blir ännu hårdare framöver!

Mindaugas Bakaou, V6, 10 starter, 2 segrar, 130 450 kr insprunget.
Får fortsatt sägas vara stallets fixstjärna. Tände till rejält mot slutet av etappen och radade upp pallplaceringar. Hoppas kunna komma ut i lite större sammanhang framöver.

Diamond Strawberry, S6, 11/0, 14 550 kr
Är på väg att bli en riktig gammal surmärr. Oberäknelig i lopp, ibland går det långa perioder utan en sekin intravat, och rätt vad det är smäller hon till med en seger. I år fick hon till och med vila från avel. Får nog snart börja packa inför flytten till ålderdomshemmet.

Callas Hof, S4, 11/1, 59 350 kr
Smällde till med en seger tidigt under etappen, men sedan sprang hon snett och tvärade och hoppade kråka. Vet inte vad som bör göras för att få fart på henne, men vår första uppfödning ligger oss alltför varmt om hjärtat för att skickas ut ur stallet.

Lady Rebecca, S4, 9/1, 99 800 kr
Köptes in med sikte på avel, men började helt plötsligt rada upp fina prestationer. Älskar snö och har lämnat ett fint föl. Fortsätter hon så här framöver är vi mer än nöjda.

No Print, S4, 10/0, 30 300 kr
Norpar åt sig pengar så länge hon travar (vilket hon oftast gör), men har irriterande nog förtvivlat svårt att spräcka segernollan. Har dock lämnat ett mycket lovande föl efter sig, så vi har inte hjärta att vara onda på henne.

Lonely Wind, S4, 8/2, 82 500 kr
Värvades främst med avel i sikte, liksom de två ovanstående, men drämde till med två övertygande segrar i slutet av etappen. Tidigare har hon blandat och gett och inte verkat särskilt löpsugen. Kan få en spännande kommande etapp.

Caballé Hof, S3, 10/1, 18 000 kr
Profillös individ som verkar gilla att springa i flock. Lever således inte upp till sitt namn, och det är nog allt som finns att säga om henne.

Verdi Hof, V3, 9/1, 42 300 kr
Överraskade positivt i nästan varje start, eftersom han inte har några kvaliteter att skryta med över huvud taget. Verkar tycka det är roligt att tävla, och får gärna fortsätta med det.

Mozart Hof, H3, 13/2, 145 950 kr
Aspirerar på titeln som stallets stjärna, och sprang ju faktiskt in mest pengar under etappen. Inledde med två resoluta segrar, men sedan började han galoppera och saknade gnista i loppavgörandena. Kriteriekval-äventyret slutade i en sjätteplats, vilket knappast var något att skriva hem om. Har åtminstone fört generna vidare och förtjänar kanske något lugnare matchning framöver.

Prospectus, H3, 11/0, 20 100 kr
Det fanns väl en anledning till varför Cherry (grattis till etappsegern, förresten!) sålde iväg den här kusen. Blåser till ledning i var och varannan start, men därifrån går det hack i maskin och lagom till upploppet verkar han slå om till back i densamma. Snart ryker pungkulorna och händer inget radikalt då så är det bara att plocka fram hörslingan och stomipåsen.

----------

Det var förra etappen, det. Nu siktar vi på nya triumfer och önskar övriga stall lycka till!
Reply
Jimson Posted: 2014-04-03 10:21:01

Became a member: 2008-03-26
Forum posts: 1023
Den första hela etappen på länge resulterade i ca 737' insprunget och det får man vara nöjd med även om den summan kunde varit högre om inte stallformen sviktat på slutet. Vi klarade målet att bli topp 10 på Axevalla! Dessutom fick vi helt ok siffror på pris- och pallplaceringar. Nästa etapp siktar vi återigen på att bli topp 10 på hemmabanan. Förbättrar vi insprungna pengar är det en bonus.

Tänker inte gå igenom hela stallet men kör ett urval för den som orkar läsa!

Etappens häst: Måste bli Chicago Gangster som jag länge velat pensionera men som ständigt motbevisar mig. På sju lopp gick han felfritt fyra gånger vilket resulterade i tre segrar och en andraplats. Visst det är ingen högre klass han tävlat i men för mitt stall är det ändå betydande.

Etappens flopp: Viva La France & Échelon Et Dignité. Viva gjorde det otroligt bra under sin första etapp men räckte inte till som ett år äldre. Kanske är jag för hård mot honom då jag misstänker att han ändå sprang in mest pengar av mina hästar. Kände ändå inte igen honom och jag hade räknat med några bättre insatser. Échelon Et Dignité såg man redan tidigt att han inte fungerade men att han gjorde så tama insatser kunde jag inte tänka mig. Lever farligt om han fortsätter underprestera.

Etappens överraskning: Brummelida! Köpt för avel men fick starta lite. Visade inte mycket innan hon blixtrade till med raden 2-1-1-2. Trodde inte hon var kapabel till det även om det varit en del flax inblandat. Kul!

Etappens "varför fungerar hon inte": Funky Pie föddes med ok värden för att vara mitt stall dessutom tränade hon bättre än många jag har. Trodde därmed hon skulle hinna vinna några gånger men resultatet blev 2-2-3-4. Denna högkapabla dam verkar inte vilja vinna och efter varje start undrar jag, varför fungerar hon inte?

Etappens mest saknade: Behage såldes då kassan hamnade på rött efter köpet av Bell Pepper Cherry. Visserligen räddade det min ekonomi men som jag saknar den hästen. Gjorde inte ett enda dåligt lopp för mig och jag undrar varje gång jag loggar in varför jag inte behöll honom.

Etappens stjärna: Den förra utmärkelsen förde oss in på köpet av Bell Pepper Cherry. Otroligt fin häst och är inköpt som stallets stjärna. Tänkte starta igång honom i billiga lopp men den första starten gick inte alls som väntat. Tror dock att han kommer bli den nyttigaste i stallet den här etappen. Oavsett är ingen av övriga i min uppställning i närheten av hans meriter.

Etappens gymhäst: Lonely Wind som är köpt från samma stall jag hittade Behage visade sig vara den häst som tränade allra bäst. Haft lite oflyt i loppen men går bra på 2640 och visar fin snabbhet. Hon måste få en liten utmärkelse.

Etappens roligaste bekantskap: Att gå in på olika stall och läsa deras pressmeddelanden tycker jag kan vara intressant. Den som spridit mest läsglädje är min konkurrent på Axevalla Limpos Hjältar. Stort tack för raderna som tillför spelet lite mera glädje och känsla!

Tillslut vill jag bara säga Grattis till zonens egna Åke S även om jag kanske tycker det är lite mer Turbo Nurmos över honom nämligen Cherry. Fortsätter dominera även om det hårdnade till på slutet. Fortsätter imponeras över hur du hela tiden lyckas! Stort grattis!

Avslutningsvis får jag önska alla som fortsätter spela det här spelet och som bidrar till ett av de roligaste tidsfördriven sedan dagstidningen uppfanns ett stort lycka till!

Vi syns på ovalerna!

(Konstiga formuleringar och stavfel skyller jag på trötthet och stress!)
Reply
[ 1 ]