[ 1
]
2
3
|
giron
|
Posted: 2014-03-18 11:32:49 Edited(1): 2014-03-18 11:33:25
|
Became a member: 2010-04-10
Forum posts: 394
|
Själv har jag nog ALDRIG fått en så bra kull små ler redan innan första träningssiffrorna kommit 
Så nu hoppas jag helt klart på att vi har några nya kulltoppar 
|
|
Reply
|
|
jormol
|
Posted: 2014-03-18 12:23:39
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 81
|
Fick bara skit så jag behöver dra flera eller köpa någon dyrt 
|
|
Reply
|
|
lillsyrran
|
Posted: 2014-03-18 12:30:48
|
Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 816
|
En av mina har bästa värdena nånsin tror jag (därmed knappast sagt att de är bra haha) och övriga såg ut ungefär som mina föl brukar göra. Är hyfsat nöjd hittills iaf!
Har precis skapat en tråd där ni kan presentera fölen om ni vill!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-03-18 13:27:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Otroligt nöjd med värdena. Avlade 15 föl varav 9 av dom hade minst 7 och uppemot 9 sammanlagt, på styrka och snabbhet. Hade dessutom lågt i röda stapeln, samt nummer i tung och vinter.
Typiskt såna föl som går för flermiljon belopp, inför nya etappen.
Pappan till alla fölen är Majestic Big Hero. Om dom har ärvt generna så har dom också fina träningssifffor pch skalle, precis som förra etappens föl.
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2014-03-18 13:35:41
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 787
|
Vi inväntar första allmänträningen innan vi vet om vi är nöjda men på 5 föl fick vi iaf en med 3-3-4-4 (stuteriet levererade) och en med 2-4-3-1, så vi kan inte klaga än så länge.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2014-03-18 13:50:28
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Bara skit här. Raidar börsen istället.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-03-18 14:08:28  Otroligt nöjd med värdena. Avlade 15 föl varav 9 av dom hade minst 7 och uppemot 9 sammanlagt, på styrka och snabbhet. Hade dessutom lågt i röda stapeln, samt nummer i tung och vinter.
Typiskt såna föl som går för flermiljon belopp, inför nya etappen.
Pappan till alla fölen är Majestic Big Hero. Om dom har ärvt generna så har dom också fina träningssifffor pch skalle, precis som förra etappens föl.
Answer to: "Otroligt nöjd med värdena. Avlade 15 föl varav 9 av dom hade"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Jag ska inte vara taskig men att påstå att MAJESTIC har skalle är väl ändå endera en rejäl lögn eller eventuellt att du lever i en stor bubbla som borde spricka snart med tanke på att han inte fick nosen först vid ett enda tillfälle under denna etappen.
Skallen på förra etappens föl visade sig? 34 föl och 2 som har vunnit.
Har kollat igenom dina föl och jag får inte riktigt medlen kontra låga galoppvärden och 7-9 på enbart styrka,snabb att gå ihop men dom kanske inte har något blått alls på startsnabb och spurt? Kan ju vara så plus att lågt på röda kanske börjar vid 5-6? Vi ser ju alla olika på det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-03-18 15:46:32  Jag ska inte vara taskig men att påstå att MAJESTIC har skalle är väl ändå endera en rejäl lögn eller eventuellt att du lever i en stor bubbla som borde spricka snart med tanke på att han inte fick nosen först vid ett enda tillfälle under denna etappen.
Skallen på förra etappens föl visade sig? 34 föl och 2 som har vunnit.
Har kollat igenom dina föl och jag får inte riktigt medlen kontra låga galoppvärden och 7-9 på enbart styrka,snabb att gå ihop men dom kanske inte har något blått alls på startsnabb och spurt? Kan ju vara så plus att lågt på röda kanske börjar vid 5-6? Vi ser ju alla olika på det.
Answer to: "Jag ska inte vara taskig men att påstå att MAJESTIC har skalle "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Allt handlar om hur man vill se det.
Av de sex loppen så hade han 3 lopp där han slutade 4:a, 3:a och 2:a.
2av dessa lopp var också i tuffaste sammanhangen för 4 åringar.
Resterande 3 lopp mötte han Bronsdivisons hästar där han fick snabbaste tiden för alla 4åringar, på medeldistans.
I det andra loppet hade han skor på och i det tredje 1 formig kusk mot brons också.
Dessutom är han med på alla tre topp 10 listor i rekord tider.
Sen får ni gärna kalla mig lögnare eller boende i ett fantasiland, men jag tycker att han har fin skalle.
Sen kan ju inte fler föl vinna när resten är pensionerade. Men dom två tog sig båda till kriteriekval, samt sprang in lite pengar. Är helnöjd med dom, kan bli fina tillslut.
Nu denna blott andra omgång verkar nästan alla bli fina, träningen återstår.
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2014-03-18 16:02:01
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Majestic Big Hero är helt ok, men i ett större sammanhang ganska medioker. Det enda han har gjort är att gå ganska bra i Kriteriet, och det berättigar knappast all den uppmärksamhet han fått på zonen hittills. Han är inte ens topp10 i sin kull. Din värdering av honom gränsar till galenskap, men som sagt, det är inte första eller sista gången du gör så..
Och ja, det handlar om hur man VILL se det, som du säger. Du VILL att han ska vara bra, medans alla andra ser exakt hur bra/dålig han är.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-03-18 16:12:36  Allt handlar om hur man vill se det.
Av de sex loppen så hade han 3 lopp där han slutade 4:a, 3:a och 2:a.
2av dessa lopp var också i tuffaste sammanhangen för 4 åringar.
Resterande 3 lopp mötte han Bronsdivisons hästar där han fick snabbaste tiden för alla 4åringar, på medeldistans.
I det andra loppet hade han skor på och i det tredje 1 formig kusk mot brons också.
Sen får ni gärna kalla mig lögnare eller boende i ett fantasiland, men jag tycker att han har fin skalle.
Sen kan ju inte fler föl vinna när resten är pensionerade. Men dom två tog sig båda till kriteriekval, samt sprang in lite pengar. Är helnöjd med dom, kan bli fina tillslut.
Nu denna blott andra omgång verkar nästan alla bli fina, träningen återstår.
Answer to: "Allt handlar om hur man vill se det.
Av de sex loppen så hade han "
|
|
I min statisitik så tyder 32 pensionerade föl av 34 födda på att det mesta var skräp och att 2 var värda att satsa på.
Säger inte ett skit i långa loppet, att dom oftast springer fortare när dom möter bättre hästar är inget nytt men inte ett mått på om dom har skalle eller inte.
Jaja, vi ser olika på saker och ting.
|
|
Reply
|
|
Elrysso
|
Posted: 2014-03-18 16:24:38   Sen kan ju inte fler föl vinna när resten är pensionerade. Men dom två tog sig båda till kriteriekval, samt sprang in lite pengar. Är helnöjd med dom, kan bli fina tillslut.
I min statisitik så tyder 32 pensionerade föl av 34 födda på att det mesta var skräp och att 2 var värda att satsa på.
Säger inte ett skit i långa loppet, att dom oftast springer fortare när dom möter bättre hästar är inget nytt men inte ett mått på om dom har skalle eller inte.
Jaja, vi ser olika på saker och ting.
Answer to: "Sen kan ju inte fler föl vinna när resten är pensione"
|
Became a member: 2010-06-29
Forum posts: 286
|
verkar mest som jag fick skit föl som vanligt..... får nog också leta vidare
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-03-18 16:48:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Som du säger bara 34 föl. När han nått 1000+ till antalet och 10+ etapper som din great horsteil, kanske han lyckas också få miljonärer.
Sen sa jag att han har bra skalle. Har aldrig sagt att han är störst bäst och vackrast. Sluta upp med det ni också!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-03-18 16:56:02
|
Became a member:
Forum posts:
|
MSeb handlade ju ursprungsmeddelandet i denna tråd om fölen, inte han som tävlingshäst.
1 omgång hittils och 2 skapliga hästar med lite insprunget, samt båda i kriteriekval.
Nu skrev jag att det var riktig bra att få nästan varenda en bra av sina föl denna omgång.
Om träningen sitter som hos tidigare fölen och papan, så är dom riktigt bra.
Då är det världsklass leverering 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-03-18 16:59:24  Som du säger bara 34 föl. När han nått 1000+ till antalet och 10+ etapper som din great horsteil, kanske han lyckas också få miljonärer.
Sen sa jag att han har bra skalle. Har aldrig sagt att han är störst bäst och vackrast. Sluta upp med det ni också!
Answer to: "Som du säger bara 34 föl. När han nått 1000+ till anta"
|
|
En fråga bara.
Du anser inte att 32 pensionerade av 34 födda är ett ganska dåligt tecken?
Ta en titt på Great Horsetails 35 första avkommor och återkom sen med ditt svar.
I min värld betyder SKALLE på en häst vilja att vinna men där går våra åsikter isär.
Av Greats 30 3-åriga avkommor har han 12 som blivit pensionerade och då finns i alla fall chansen att nån fler utvecklas. 12 av dom har dessutom vunnit.
Jag försöker bara förstå hur du tänker i ett större perspektiv än bara din egen hingst.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-03-18 17:12:43  En fråga bara.
Du anser inte att 32 pensionerade av 34 födda är ett ganska dåligt tecken?
Ta en titt på Great Horsetails 35 första avkommor och återkom sen med ditt svar.
I min värld betyder SKALLE på en häst vilja att vinna men där går våra åsikter isär.
Av Greats 30 3-åriga avkommor har han 12 som blivit pensionerade och då finns i alla fall chansen att nån fler utvecklas. 12 av dom har dessutom vunnit.
Jag försöker bara förstå hur du tänker i ett större perspektiv än bara din egen hingst.
Answer to: "En fråga bara.
Du anser inte att 32 pensionerade av 34 födda "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Njaa inte uselt när ändå 2 är fina föl med bra värden och 0.100+ träning båda styrka och snabbhet.
Men sluta prata om förra omgången.. Nu är vi i nuet. Vad säger du om hälften är bra av de 9-10 denna gång av 15 totalt. Då är det superbra/världsklass på snittet.
Häst har skalle för att han VILL vinna, du är rolig. Menar du att min häst med sina resultat totalt , vill förlora?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-03-18 17:30:09  Njaa inte uselt när ändå 2 är fina föl med bra värden och 0.100+ träning båda styrka och snabbhet.
Men sluta prata om förra omgången.. Nu är vi i nuet. Vad säger du om hälften är bra av de 9-10 denna gång av 15 totalt. Då är det superbra/världsklass på snittet.
Häst har skalle för att han VILL vinna, du är rolig. Menar du att min häst med sina resultat totalt , vill förlora?
Answer to: "Njaa inte uselt när ändå 2 är fina föl med bra v&"
|
|
Vi får återta diskussionen när nästa etapp har gått,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-03-18 17:33:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
För mig kan det krascha redan inatt, om träningen suger. Men är det hyffsat så satsar jag på dom.
Ska bli spännande att höra efter etappens slut vad du tycker sen
Hur har det gått själv nu med dina föl?
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2014-03-18 19:24:05  För mig kan det krascha redan inatt, om träningen suger. Men är det hyffsat så satsar jag på dom.
Ska bli spännande att höra efter etappens slut vad du tycker sen
Hur har det gått själv nu med dina föl?
Answer to: "För mig kan det krascha redan inatt, om träningen suger. Men &au"
|
|
Det ser väl hyfsat ut men krävs rejäl träning på dom flesta för att det ska kännas riktigt bra. Inatt får vi se var det bär.
|
|
Reply
|
|
Poffpuff
|
Posted: 2014-03-18 19:44:46
|
Became a member: 2013-08-14
Forum posts: 1613
|
Vi på stall Mackenhofs höjder är nöjda när vi blickar ut över hagen med kvintetten nyförlösta föl som tar sina första stapplande steg. Där finns förmodligen blivande långskubbare som kommer tjäna nyttiga pengar, och kanske även en vass sprinter.
Satsade på budgetvarianten, med hemmasnickrad avel och oprövade kort, så det vore förmätet att beklaga sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2014-03-19 00:39:21 Edited(1): 2014-03-19 00:43:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vill bara meddela att nattens första träningar för fölen ser otroliga ut!!
Av totalt 15 föl var 9 av den bättre sorten. Nu enligt standardmodellen att räkna för de flesta
samt för mig, (har funkat rätt till 95% av gångerna) så kommer av de nio 3st träna cr 0.100, 3st 0.090 och sista tre klart sämre.
Så nu har vi en helt ny handfull generation Majestic hästar, som ska kriga för stallfärgerna
När resten pensioneras kommer en andra och sista omgång till nya etappen att göras, så kan hända att fler hästar kommer dyka upp inom kort.
Obs: Ingen av dessa föl kommer att säljas!
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|