Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Provlopp

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2012-10-22 22:20:15

Became a member: 
Forum posts:
Är lite nyfiken för om ni kör provlopp och lite om varför och så. vad får nu ut av att köra provlopp? Kör ni som i ett vanligt lopp då eller kör ni defensivt och i så fall varför?
Reply
Posted: 2012-10-22 23:25:58 Edited(2): 2012-10-22 23:26:53 Answer to: "Är lite nyfiken för om ni kör provlopp och lite om varfö"

Became a member: 
Forum posts:
Då jag anmäler till provlopp är det för att jag inte har kommit med i den proppen jag vill o behöver luftas lite, sen anmäla när det finns en vettig propp. Jag brukar köra ingen kör order med järnskor.
Reply
Cherry Posted: 2012-10-24 12:32:18 Edited(1): 2012-10-24 12:33:56

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Gå alltid defensivt i provlopp. Finns absolut ingen mening med nån annan körorder. Ju offensivare du kör, desto mer form tappar hästen, och det är det som är meningen med provlopp; att bibehålla hästens form när det gått 14 dagar utan att den sprungit.

Det finns inga prispengar i provlopp så det finns ingen logik i att köra nåt annat än defensivt.

Provlopp kör man oftast när man har en bra häst som man inte kan anmäla till lopp varje vecka. Ta en häst i världseliten t.ex. Det kommer ofta gå flera veckor mellan de bästa utlandsloppen, och då ger man hästen däremellan ett provlopp så att den ska slippa tappa i form.
Reply
[ 1 ]