Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Totalt 153 avlade avkommer (nyfödda eller som föds inom kort bland de 50 topp stallen)
111 avkommer
egen hingst
14 avkommer (när någon annan än hingsthållaren betäckt)
nutmeg cherry
5 avkommer
heavy Weight champion
4avkommer
S.p Fort Knox
3avkommer
Great horsetail
2 avkommer
Endless Blue, Criminal Mind , The Final Frontier , Rock N Roll
1 Avkomma
Somewhere In Time, New Verenne , Ballchamp , I'm the scatman , Mission Possible, Portable Blast, Ehrendolch Larockma , Frozen Sword
|
Became a member:
Forum posts:
|
Oväntat låga siffor. Tråkigt tycker jag.
Det finns många anledningar till att vi väljer att avla med egen hingst i så hög grad. För mig handlar det mycket om att säkerställa att åtminstone några av min hingsts avkommor har bra möderne, tränas riktigt, tränas överhuvudtaget, matchas riktigt, matchas överhuvudtaget, inte pensioneras efter ett 20 poängslopp o.s.v.
En rad med misshandlade avkommor förstör en avelshingst karriär på fläcken. Det är en av anledningarna till att jag stödköper mina hingstars talangfulla avkommor ibland. Jag är med rätta rädd att hästen bara försvinner annars och att min avelshingsts karriär dör.
Som mångårig avelshingstägare borde jag var luttrad vid det här laget, men jag blir fortfarande lika bedrövad när jag får se en oförklarlig pensionärssymbol bakom en stortalang. Skulle vara kul om den fick en andra chans så att jag slapp vara så protektionistisk i mitt avlande.
|