[ 1
]
2
3
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-26 02:22:45
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-26 02:28:06
|
|
Ser inte ut att bli särskilt hög utdelning den här gången, känns som att det står mellan 2-3 hästar i många lopp. Här bör t ex Quality Control och Your Love Lois göra upp.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-26 06:37:50 Edited(1): 2012-06-26 06:39:08  Ser inte ut att bli särskilt hög utdelning den här gången, känns som att det står mellan 2-3 hästar i många lopp. Här bör t ex Quality Control och Your Love Lois göra upp.
Answer to: "Ser inte ut att bli särskilt hög utdelning den här gån"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Bra gjort med listorna Darkis !! De går att hitta guldkorn i den här omgången faktiskt...  Frågan är bara om ja törs framhålla någon..de gick åt skogen sist med Saston... 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2012-06-26 10:58:31  Bra gjort med listorna Darkis !! De går att hitta guldkorn i den här omgången faktiskt... 
Answer to: "Bra gjort med listorna Darkis !! De går att hitta guldkorn i den h&au"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Hur kan Your love lois vara med utan att ha startat i ngt försök? Eller har den startat?
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2012-06-26 11:08:54 Edited(1): 2012-06-26 11:11:21  Hur kan Your love lois vara med utan att ha startat i ngt försök? Eller har den startat?
Answer to: "Hur kan Your love lois vara med utan att ha startat i ngt försök?"
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
Det var försök copenhag cup dagen , då han var 2:a
SYD BUSS AB's Bronsdivision, forsök 5.
1:A PRIS 109 368 kr 2000 A
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-26 11:44:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Long night och notre crown kan mycket väl vara 2 skrällar här, hyfsta bra spår, toppform, toppkuskar och kapacitetfyllda travare. Kanske Montgomery gel om mycket överpace då han är riktigt stark.
Är klar risk att Åke och Bakker kör hårt om spets så båda 2 säkerligen vill ha den.
Känslan är väl annars att You love louis är förstatipset. Imponerat stort i 2 senaste insatserna.
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-26 12:45:04  Hur kan Your love lois vara med utan att ha startat i ngt försök? Eller har den startat?
Answer to: "Hur kan Your love lois vara med utan att ha startat i ngt försök?"
|
|
Uffes är på tårna o kan va något här... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-28 12:09:35
|
Became a member:
Forum posts:
|
Trolig: Your Love Lois
Rolig: Notre Crown, MT Big Business
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-28 16:08:17
|
Became a member:
Forum posts:
|
läste att quality control är svanstedts bästa chans för dagen...... Tror inte att han släpper spets med tanke på det vilket kan öppna upp lite då jag är säker på att bakker kommer att köra hårt för spets.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-28 16:12:56  läste att quality control är svanstedts bästa chans för dagen...... Tror inte att han släpper spets med tanke på det vilket kan öppna upp lite då jag är säker på att bakker kommer att köra hårt för spets.
Answer to: "läste att quality control är svanstedts bästa chans f"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har läst att det finns utomjordingar på jorden också
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-28 16:20:16  jag har läst att det finns utomjordingar på jorden också
Answer to: "jag har läst att det finns utomjordingar på jorden också"
|
Became a member:
Forum posts:
|
jaha? varför skulle svanstedt ljuga till travguiden och melander? som vanligt så tror du att du vet bäst  polare med svanstedt?, haha
lycka till med spiken på dileva käll 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-28 16:27:21  jaha? varför skulle svanstedt ljuga till travguiden och melander? som vanligt så tror du att du vet bäst  polare med svanstedt?, haha
lycka till med spiken på dileva käll 
Answer to: "jaha? varför skulle svanstedt ljuga till travguiden och melander? som "
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag VET alltid bäst, vettigaste du sagt på flera år, som vnaligt kan man läsa om 3-4 olika Åkehästar som är "bästa chansen" varje lördag beroende på var någonstans man läser.
Polare med Åke? räcker man har genuint travintresse blandat med en dle talang och lite är god personkännare så vet man vilken som åke tror e bästa chansen, dvs inget för dig folke tyvärr 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-28 17:22:22  jag VET alltid bäst, vettigaste du sagt på flera år, som vnaligt kan man läsa om 3-4 olika Åkehästar som är "bästa chansen" varje lördag beroende på var någonstans man läser.
Polare med Åke? räcker man har genuint travintresse blandat med en dle talang och lite är god personkännare så vet man vilken som åke tror e bästa chansen, dvs inget för dig folke tyvärr 
Answer to: "jag VET alltid bäst, vettigaste du sagt på flera år, som v"
|
|
Härligt, nu vet du bättre än Åke själv vad han tror om sina hästar, finns det någon ände på all din kunskap? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-28 18:49:57  Härligt, nu vet du bättre än Åke själv vad han tror om sina hästar, finns det någon ände på all din kunskap? 
Answer to: "Härligt, nu vet du bättre än Åke själv vad han tr"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vet jag? aja det är ju upp till dihg om du tycker så, men känner mig hedrad, sedna är det ju inte alltid så att åke faktiskit vet bäst, så bäst jag berättar dte för dig, händer även att åke har fel och väljer fel häst, är ju upp till mig som tipsexpert att hålla koll på sådant, inget för dussinspelaren.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2012-06-28 20:03:08
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Borde inte Åke va favvo här istället för Your Love Lois?
Får man hoppas på lite fart på tillställningen o nån liten småskräll bakifrån?
Tycker Long night gjort det bra länge nu. Ed You?
Plockar nog med Jorma oxå..
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2012-06-28 20:35:50 Edited(1): 2012-06-28 20:39:50  Borde inte Åke va favvo här istället för Your Love Lois?
Får man hoppas på lite fart på tillställningen o nån liten småskräll bakifrån?
Tycker Long night gjort det bra länge nu. Ed You?
Plockar nog med Jorma oxå..
Answer to: "Borde inte Åke va favvo här istället för Your Love Loi"
|
|
Här kör vi spik om provstarten ser bra ut...  Här ska väl LillJeppe köras för ledningen o häxar då för Åke..är ju stor PR för Peter...vinnarhålet 2 gånger om enligt "reklamen"..haha !! 
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-28 21:59:16  vet jag? aja det är ju upp till dihg om du tycker så, men känner mig hedrad, sedna är det ju inte alltid så att åke faktiskit vet bäst, så bäst jag berättar dte för dig, händer även att åke har fel och väljer fel häst, är ju upp till mig som tipsexpert att hålla koll på sådant, inget för dussinspelaren.
Answer to: "vet jag? aja det är ju upp till dihg om du tycker så, men kä"
|
|
Nu gällde det ju inte vilken som ÄR Åkes bästa chans utan vad han själv tror. Klart att Åke inte alltid vet bäst, han tyckte ju att Roxa Sisu från dubbla tillägg var en lika bra chans som mr Picolit för ett par veckor sedan. Men han är iaf den tränaren som är klart bäst på att bedöma sina hästars chanser. Tycker han att Quality Control är bästa chansen på lördag tror jag dock att han är ute och cyklar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-29 00:18:32 Edited(3): 2012-06-29 00:22:40  Nu gällde det ju inte vilken som ÄR Åkes bästa chans utan vad han själv tror. Klart att Åke inte alltid vet bäst, han tyckte ju att Roxa Sisu från dubbla tillägg var en lika bra chans som mr Picolit för ett par veckor sedan. Men han är iaf den tränaren som är klart bäst på att bedöma sina hästars chanser. Tycker han att Quality Control är bästa chansen på lördag tror jag dock att han är ute och cyklar.
Answer to: "Nu gällde det ju inte vilken som ÄR Åkes bästa chans u"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nu är det ju så att du/ni köper rakt ut vad som står någonstans, ska ge dig ett lysande exempel:
När Åby körde v75 för ett tag sedan, hade han Merger blue chip och KLM prelong ute i v75-1.
i Aftonbladet plus gav han de båda två 5 stjärnor och skrev att de båda 2 hade lika stor chans.
han lyckades väll lura 90% av ER att det var så med, de som frågade mig sa jag att det nog var årets klaraste från stall Svanstedt i Merger blue chip. Givetvis spikade man, men Åkte 1,75 millar på mr fitch, som jag grämer mig ännu idag för.
Och du kan lita på att Åke visste det själv hur klar den var oavsätt "vad han sagt till er som läste"
Så ni kan väll fortsätta läsa vad Åke "tror" e bästa chans på förhand och tro fullt ut på det med etc etc.
Har fått "tips" av åke personligen under över 1 års tid, så jag vet precis hur han tänker, och hur man ska tolka det han skriver och säger.Vet precis vad han har för uppfattning av större delen av hästarna i stallet och hur de fungerar. Så ja, jag anser ( min blyghet till trots) att jag har bättre uppfattning än någon annan här när det gäller Åke och hans hästar. Sedan får ni tycka och tänka vad ni vill.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2012-06-29 01:29:39  Nu är det ju så att du/ni köper rakt ut vad som står någonstans, ska ge dig ett lysande exempel:
När Åby körde v75 för ett tag sedan, hade han Merger blue chip och KLM prelong ute i v75-1.
i Aftonbladet plus gav han de båda två 5 stjärnor och skrev att de båda 2 hade lika stor chans.
han lyckades väll lura 90% av ER att det var så med, de som frågade mig sa jag att det nog var årets klaraste från stall Svanstedt i Merger blue chip. Givetvis spikade man, men Åkte 1,75 millar på mr fitch, som jag grämer mig ännu idag för.
Och du kan lita på att Åke visste det själv hur klar den var oavsätt "vad han sagt till er som läste"
Så ni kan väll fortsätta läsa vad Åke "tror" e bästa chans på förhand och tro fullt ut på det med etc etc.
Har fått "tips" av åke personligen under över 1 års tid, så jag vet precis hur han tänker, och hur man ska tolka det han skriver och säger.Vet precis vad han har för uppfattning av större delen av hästarna i stallet och hur de fungerar. Så ja, jag anser ( min blyghet till trots) att jag har bättre uppfattning än någon annan här när det gäller Åke och hans hästar. Sedan får ni tycka och tänka vad ni vill.
Answer to: "Nu är det ju så att du/ni köper rakt ut vad som står "
|
|
Okej, läser inte vad han skriver i aftonbladet så det vet jag inget om. Däremot läste jag spelarservice och där var han iaf klar med att Merger var den bästa chansen. Bryr mig egentligen bara om vad han säger i just spelarservices intervjuer då de är de bästa helt enkelt. Han vinner ju i princip alltid med den han utser som bästa chans i deras intervjuer.
Nu får vi se vad han säger imorgon, till Guiden har han iaf sagt att Quality Control är hans bästa chans tillsammans med Added Power. Som sagt håller jag inte med honom, anser att Added Power är en bättre chans. Men förutom ditt ord har jag ingen anledning att tro att det som står i Guiden är ren lögn, så jag utgår tillsvidare från att det är vad Åke tror. Om du har pratat med honom själv och han har sagt något helt annat kan det vara intressant att ta del av, men dina spekulationer (eller i din värld övertygelse) om vad Åke EGENTLIGEN tror men vägrar delge till medierna kan jag tyvärr inte ta på allvar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-29 01:50:03 Edited(2): 2012-06-29 01:53:09  Okej, läser inte vad han skriver i aftonbladet så det vet jag inget om. Däremot läste jag spelarservice och där var han iaf klar med att Merger var den bästa chansen. Bryr mig egentligen bara om vad han säger i just spelarservices intervjuer då de är de bästa helt enkelt. Han vinner ju i princip alltid med den han utser som bästa chans i deras intervjuer.
Nu får vi se vad han säger imorgon, till Guiden har han iaf sagt att Quality Control är hans bästa chans tillsammans med Added Power. Som sagt håller jag inte med honom, anser att Added Power är en bättre chans. Men förutom ditt ord har jag ingen anledning att tro att det som står i Guiden är ren lögn, så jag utgår tillsvidare från att det är vad Åke tror. Om du har pratat med honom själv och han har sagt något helt annat kan det vara intressant att ta del av, men dina spekulationer (eller i din värld övertygelse) om vad Åke EGENTLIGEN tror men vägrar delge till medierna kan jag tyvärr inte ta på allvar 
Answer to: "Okej, läser inte vad han skriver i aftonbladet så det vet jag in"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du väljer som sagt själv vad du vill tro, sedan handlar det inte om lögn, utan om att bjuda till fullt ut i alla lägen, sådant kan du glömma rakt av. Många gånger är det rätt uppenbart vilken häst som är hans bästa chans, typ braås palema.
det jag pratar om är de omgångarna som är jämna för spelaren , åker säger att alla 3 av hans hästar i omgången har likfärdiga chanser och ska räknas med chans, när i själva verket 2 är stenklara.
det som inte 99,5% av alla som spelar på trav en vardag vet, är ju vad åke själv tycker/har för uppfattning av hästen, och därför kör därefter med. Vet man det så har man en edge. så enkelt är det.
jag anser mig ha väldigt bra koll på det, mot resterande som enbart läser vad åke säger om sin styrning i någon kort notis någonstans, vilket är en droppe i havet av hela sammanhanget.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|