[ 1
]
|
|
Posted: 2012-06-23 19:07:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Helt fantastiskt! Glömmer aldrig 1994-05-29 när hon kallnade i dödens i elitloppet samtidigt som jag fick en dotter!
Nu köpte jag ett sto genom stuteriet som heter Ina Scot.
Hon verkar inte lika bra dock som den riktiga,men man kanske inte ska lita på staplarna.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-06-23 19:44:36  Helt fantastiskt! Glömmer aldrig 1994-05-29 när hon kallnade i dödens i elitloppet samtidigt som jag fick en dotter!
Nu köpte jag ett sto genom stuteriet som heter Ina Scot.
Hon verkar inte lika bra dock som den riktiga,men man kanske inte ska lita på staplarna.
Answer to: "Helt fantastiskt! Glömmer aldrig 1994-05-29 när hon kallnade i d&"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Regler:
* Inga varumärken, copyrightskyddade namn eller namn på kända hästar tillåts. Alla namn granskas innan de läggs in i databasen.
Vet inte hur detta namn slinkit igenom granskningen, kanske har reglerna ändrats?
|
|
Reply
|
|
Cherry
|
Posted: 2012-06-23 20:31:33
|
Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
|
Kanske har Eriksson aldrig brytt sig. Tror inte ens det var Eriksson som skrev reglerna, utan den andra snubben som skapade spelet och sen la ner. Dom var väl två från början har jag hört.
Knappast det enda exemplet på hur hästnamnsreglerna inte följs. Man undrar ibland varför vissa namn godkänns. Finns en del rent groteska felstavningar, både på svenska och engelska. Ibland t.o.m uppenbara typos där ett feltryck på en tangent ger hästnamn som man såklart aldrig vill ha. Typ "Rsising Sun", uppenbart menat som "Rising Sun". Har funnits iaf. Det är illa nog att nån har skickat in namnet i databasen, men att det sen även godkänns är ganska svagt.
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2012-06-24 20:40:50
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
|
Tror det finns en Queen L här inne också..... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2012-08-20 18:31:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
det finns många hästar som är dopta efter riktia hästar t.ex Rapide Lebel