Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Säsongens sammanfattning

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
travspelarn Posted: 2012-03-29 21:48:37

Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
Här är alla stall välkomna att posta.

Ännu en säsong går mot sitt slut
Och en summering av denna ligger på lut
I sedvanlig stil skall den göras på dikt
och stallets prestationer är av största vikt

Men först grattis till etappens etta larockma
man undrar när hans stallform ska slockna
en fin säsong även av tvåan grenka
och dessa stall lär bli svåra att sänka

För travspelarns stall var säsongen sådär
Ibland blir man tokig så man spottar och svär
toppar och floppar blandades hejvilt
och spelmotorn är riggad om man uttrycker sig milt

Dream i fire har haft en hyfsad etapp
löpt på riktigt jämnt och varit rätt rapp
I tz-open han sprang på rätt bra
Men i tredje rundan han nu fick abdikera
Nu hoppas jag bara att han utvecklats mer
Så nästa säsong han sitt bästa ger

Stopping Scout löpte ej upp till sin kapacitet
Nu han ligger i boxen och bara blir fet
Provade det mesta med helstängt och norsk
men allt jag försökte ända i torsk
Var tvåa något lopp men förlora med nos
Snart finns han hos sibylla och serveras med mos

Good looking striker var strålande i unghästloppen
Även om han aldrig fick sluta på toppen
I hambot fick han smaka på hård dynamit
Men snart ska han bryta drottningens segersvit

Old pirate är lovande på alla sätt
och äntlingen jag börjat matcha honom rätt
Nästa säsong har han derbyt som mål
Den långa distansen jag hoppas han tål

Cinnamon ron känns som en verklig stjärna
Hans kapacitet jag nu måste värna
Nu ska han bara få växa i kroppen
och när detta är gjort vi drar ur proppen

To the Maximum har nästan enbart fått träna
Så överträning sitter nu i båda knäna
Men med en tolva i snabbhet han snart blommar ut
till en storartad stjärna som går 05 till slut

Bland nyfödda fölen flera kanoner
En del av de inköpta från diverse aktioner
Nu hoppas jag bara att många blir fina
Så att jag med mången segercheck får flina

Summa sumarum har det varit en del strul
Men vad gör väll detta, allt är ju på kul
Men på topp 25 jag trots allt gjorde comeback
att stallet kan bättre råder det dock inget snack

Men kommande säsong får ni hålla i hatten
För med stigande form och en veteran vid ratten
kommer travspelarns stall snart vara i topp
Med varningen utfärdad, se upp i var lopp!

Med dessa ord får jag önska lycka till
Det lär ni behöva om jag får som jag vill
Reply
8freak Posted: 2012-03-29 22:38:15
228
Stall LindX
Jägersro

Became a member: 2010-03-19
Forum posts: 194
Snitsigt, jag fortsätter väl på samma tema. :P

Krösvalla H.U. har gått rätt bra
Men stallet har sålt av ganska mycket
720.000 är målet att ta
Etapp 2, 2012 kommer rycket!

Vilka hästar har stallet då kvar?
Gentle Giant är ju vårt stora hopp
Han kämpar, sliter och drar
Men i Klass Gamma där tar det ju stopp

Fölen till Gentle gör det med sting
Tränar de flesta som muskedunder
Döpt alla fölen till Waste Of nånting
I framtiden blir det rekord med sekunder

Aveln va kass inte många att ha
Final Goodbye är ijuförsig rätt ok
Tränar ju fint som en 2 åring ska
Nu hoppas jag bara att hon även är klok

Goofy ska säljas för den som bjuder mest
Tar pengar i varje lopp
När hon är såld så går hon nog som bäst
Ingen har nog ännu sett hennes topp

2012 etapp 1 kan sammanfattas
57.14 i pall 23.80 i vinster är kalas
Nu hoppas jag dessa siffror inte mattas
Snart ni kommer höra mitt stall omtalas

Haha, inte hälften så bra som Travspelarns, men jag gjorde ett tappert försök iaf.
Reply
Posted: 2012-03-30 13:16:53

Became a member: 
Forum posts:
Jag kan ja med ..inte lika långt men naggande gott

Mitt stall suger,ingen som duger..
Kallt om händerna,inga vantar..kuken står o inga slantar..The end..
Reply
larockma Posted: 2012-03-30 18:29:16 Answer to: "Jag kan ja med ..inte lika långt men naggande gott Mitt stall su"

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Usch då..risk för censuering här.....
Reply
lillsyrran Posted: 2012-03-30 21:09:11

Became a member: 2011-09-22
Forum posts: 816
Får väl försöka mig på en liten sammanfattning jag också, dock inte lika poetisk som ovanstående.

Säsongen har varit hyfsat givande, det känns som att stallet är på väg framåt. Nyförvärvet Caveman blir förhoppningsvis ett bra tillskott. Enda egna uppfödningen Inkas Maya har inga vidare värden, men har hittills inte startat ett enda lopp som inte gett pengar, så det känns kul ändå.
Kostar på mig att inte ha riktigt lika höga krav på hästarna som storstallen har- ännu.
Reply
larockma Posted: 2012-03-31 10:39:06 Edited(3): 2012-03-31 20:16:39

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Sammanfattning av säsong 2012-1:

Kejsaren är död, länge leve kejsaren....vi har en ny vinnare i stall-ligan

Vad skall man säga, stallet gör sin bästa säsong någonsin och vinner championtet smått överlägset. Så gott som samtliga hästar har levererat på tävlingsbanan. Skall man nämna nått, så är det att stallet inte ens hade med någon i Kriteriekvalen. Alpe matchades mot det, men den dagen de sista startpoängen skulle hämtas, så gick stallchefen ut på lunch med brudarna på kontoret. ... och lämnade Alpe utan körorder o pjäxorna på

Storloppskalendern visar på segrar i: TZ Open (inkl båda semifinalerna), Wappen (+2a platsen), Oaks, Golden Five, DERBYT, World GP. Hedrande 2a platser i finalerna av Styrkeprovet och Stoeliten samt Austria.

Zitadelle 11v 8 1-2-0 457.000kr
Trots nästa en halv miljon insprunget så blev det något av en mellansäsong. Blev 2a i Styrkefinalen efter en försöksseger. Av de 4 starterna i internationella lopp blev det 0kr.

Zabrina 11s 10 2-3-1 663.000kr
Kom tillbaka storstilat efter en klen säsong. Kvalade återigen in till Stoelitfinalen för 5e gången, som slutade med en 2a plats. Hedersmärr som nu skall göra sin sista säsong innan hon går till aveln.

Flammen 10v 10 2-2-2 1.937.000kr
Kanonsäsong återigen. Årets vinnare TZ Open efter seger även i semin. Det blev hela 1,65msek enbart på TZ. Startade säsongen med 2 hedrande platser i Austria o Addington.

Westfalen 9h 10 1-2-1 448.000kr
Samma som tidigare: fortsätter att leverera på högsta nivå. Med åldern har han allt svårare och sticka nosen först. Rutinen nu uppe i 14.

Gennaio 7v 10 1-2-1 711.800kr
Vinner inte heller alltför ofta, endast en seger i TZ Open semin. Orutinen gjorde att han galopperade bort sig i finalen. Var ytterst nära att bli såld men levde vidare i takt med avancemang i TZ.

Leopard 5h 10 1-1-5 867.950kr
Årets enda seger togs när den skulle tas, i Golden Five finalen som var säsongens stora mål. Pålitlig herre som drar in fina pengar till havren.

Laccio 5s 8 3-0-1 675.500kr
Fortsätter att utvecklas. Tävlade något sparsamt. Som ungt 5års sto vann hon i ett Silverförsök och blev sedan 3a i finalen, starkt gjort. Har haft en liten formsvacka på slutet men stallet hoppas på bättring tills nästa säsong.

Engel 4s 9 2-0-1 494.000kr
Begick sitt maiden genom att högst lämpligt vinna i en klass 2 final. Tog sedan två raka 6e platser i de enda renodlade 4års storloppen. Vann sedan sitt Derby försök för att sedan sluta på en hedrande 5e plats i Derbyt. Verkar helt oöm då hon finns med på topp10 bland tiderna på ko/me/lå för 4åriga ston.

Enigma 4h 7 1-0-4 139.900kr
Fortsätter att träna bättre än tävla. Kommer så sakteliga växa in klasserna, det är stallchefen säker på. Kan han göra något stort i nästa säsongs Golden Five?

Ehrendolch 4h 6 2-2-0 1.454.500kr
ÅRETS DERBY VINNARE och obestridd kulletta bland spelets 4åringar. Han fortsätter att imponera stort. Insprungna pengar är redan uppe i 2.732.000kr. Var oväntat klen i France Open Trot, men kom tillbaka veckan efter med seger i World GP. Tog sig sedan till derbyt via en 2a i försöket. Provade sedan att möta äldre eliten i Grande Elegante där han blev 6a = toppinsats trots klen tid 8,4? Han är ändå bara 4 år. Kunde sedan avslutningsvis inte försvara sin seger i Wappen från fg år. Det är helt ok då han släppte förbi stallets unga skönhet (helt förståeligt då han är sugen på henne). Här siktas det givetvis på Golden Five nästa säsong.

Antonia 3s 11 4-1-1 766.000kr
Vilka oanade resurser det fanns i detta sto. Segrar i Oaks samt Wappen. Vann även ett Breeders försök, för att sedan bli 4a i finalen trots galopp på vägen. Segern i Oaks över 2640m ger förhoppningar om att hon skall kunna vara med i Derbyt nästa säsong.

Albertina 3s 7 2-0-2 33.350kr
Detta något sena sto, har matchats i enklare lopp för att komma ikapp. Stallet kan bara hoppas på bra utveckling, annars kommer hon bli ett perfekt avelssto då hon tränar fint.

Alpe 3h 9 2-1-1 101.100kr
Missade årets stora mål pga av stallchefens nonchalans och dekadenta beteende (se inledningen). Förhoppningen är att matcha honom rätt så det ger bra med startpoäng inför Derby-kvalen.

Hästar som lämnade stallet:
Wiking 9h 64 9-10-9 1.712.250kr såldes
Saarland 6h 44 8-5-8 652.950kr såldes
Reply
Cherry Posted: 2012-04-01 15:54:32

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Stall Cherrys etappsammanfattning

Stallet gör sin bästa säsong hittills och har grepp om andraplatsen med bara några lördagslopp kvar på etappen. Detta resultat är mer än vi vågat hoppas på, och trots att storsegrarna uteblev även den här gången så visade vi att det finns en bredd och en framtid som bådar gott.

Nedan följer en kommentar på varje individuell hästs prestationer den gångna etappen.

Coughing Amazon
Får ses som en smärre besvikelse med tanke på att hon dundrade på med vinst i "halvstorlopp" i Finland i början av etappen och gav oss vidare förhoppningar. Fem starter senare var dock poängen bortsprungen och nu har hon problem t.o.m att komma med i Söndagsloppen. Det mest intressanta som hände efter inledningen var att hon äntligen nådde magnifika 10.0 i medelvärde.

Bandido Cherry
Gjorde en bra etapp och visade fina resultat mot världseliten med tre hedrande andraplatser i tuffa fält. I vissa lopp var han helt borta, men med sin ringa ålder är resultatet ändå över förväntan och med ännu ett år på nacken kan nästa etapp bli riktigt spännande.

Nutmeg Cherry
Var ganska upp och ner, som vanligt bör tilläggas. Har en tendens att svika när han är stenklar, men göra bra ifrån sig när han är tätmatchad eller med sviktande kusk. Går alltså inte riktigt att lita på, men får trots allt godkänt då han absolut drog sitt strå till stacken. Fortfarande kulletta konstigt nog, trots att förmodligen både tvåan Saturnus och trean Bandido är bättre travhästar.

Piri Piri Cherry
Stallets komet den gångna etappen, och tillika nybliven kulletta för 5-åringarna. En mycket positiv överrraskning och den häst som drog in mest kosing för oss. Krönte verket med en andraplats i Travzonen Open, och innan dess var det vinst i två raka Silverlopp, ett kval och en final. Stallets gubben i lådan, ess i rockärmen, joker i leken etc, ska ut i Guld nästa år!

Slowroller Cherry
Låg ytterst nära försäljning, men räddade sitt anseende något med två segrar mot slutet. Kommer aldrig tillhöra eliten, men i rätt sällskap kan han prestera.

Vigilante Cherry
Stallets största framtidshopp som med sin fina rad sånär tog hem derbyt innan vi fick nöja oss med andraplatsen. På 15 starter har han 6 andraplatser, och påminner på så sätt om en ung Bandido, och inte bara för den granna vita färgen!

Piano Moll Cherry
Överraskningsvann det strategiskt viktiga Tysklandsloppet, men förde efter det en ganska anonym tillvaro en bit efter kulltopparna. Pengamässigt en framgång, sportsligt hoppas vi på mer.

One Time Cherry
Stuterihästen med guldbyxorna som föddes med 4-4-4-4 på de blå värdena, dock lite sent, gjorde en ok etapp med några söndagsvinster som största triumfer. Går ok i träning och slåss med ovanstående häst om vem som är bästa 3-åringen i stallet.

Moloch Cherry
Såldes efter flera undermåliga insatser och vi önskar nya ägaren bättre lycka.

Stort grattis till larockma för vad vi antar är en efterlängtad etappvinst. Han blev för svår i år och tar hem etappen med hästlängder, men vi hoppas krypa lite närmare nästa år. Målet får bli top3!

Väl mött
Stallchef, Stall Cherry
Reply
ddmannen Posted: 2012-04-01 16:43:07

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
DDmannen sammanfattar säsong 2012-1

Ganska misslyckad säsong utan storsegrar eller V75 segrar och många hästar som tappat poäng.
8 segrar och 17 andra platser på 77starter och nästan 1,7 miljoner insprungit.

Men ett par skötte sig bra

Hillsong Rebecka som har galopperat och undviket de främme placeringarna i ett par etapper , gjorde äntligen en bra säsong , 2 segrar på 10 starter och över 300 000 insprungit.
Hoppas hon kommer duga i stoeliten på längre distanser.

La La La tränar grymt bra och gjorde det hyfsat på tävlingsbanan , blev 2:a i derbystoet och tjänade ca 200 000. Hoppas hon fortsätter träna lika bra och har Yugoslavia Open Trot som det stora målet nästa säsong.

Focus Asteroid köptes för att hjälpa kakan som drabbats av en bugg men jag hade inga förhoppningar på Astroiden. Vann direkt 2 lopp och lyckades ta sig till TZ-open semin , men han ingick inte i mina framtidsplaner och såldes med bra vinst.

Mina 3åringar var rätt sena och fick knappt starta , tex Chase My Shadow tränar ok , ser ok ut , men har inte gått bra i provloppen , så hon har inte fått starta än.

Känns som de flesta av mina hänger med men att de inte vill vinna .
Kommer antagligen försöka starta mina äldre hästar lite oftare nästa säsong .
Reply
Medeltid Posted: 2012-04-02 18:15:58 Edited(1): 2012-04-02 18:16:49

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
Verkar inte komma någon tidningsartikel så jag klistrar också in min sammanfattning här. Skriven i torsdags efter TZO-finalen.

Dags att göra bokslut; inför den här etappen hade vi som mål att hamna bland de fem bästa och vi kommer att hamna fyra eller femma, så målet nåddes, dock blev det lite mindre intjänat i år än föregående etapp.

Två interna tvekamper finns också. Dels familjekampen mot Stall Cherry och dels striden om Åbychampionatet, där Stall Bakaou är den hårdaste motståndaren. Facit: torsk i den första men vinst i den andra.

Om stallets hästar kan sägas följande: Vår klart mest lysande stjärna är suveräne Lord Lucan. Vi öste beröm över honom redan ifjol och hoppades att han skulle fortsätta utvecklas, men inte hade vi kunnat tro att han skulle gå så bra som han gjorde. Segrar i American Open och Suomi Sisu, samt en andraplats i Top Trot Cup gav stallets första seger i Grand League och vi är glada att vi har denna världsstjärna i stallet.

Only The Beginning utmärkte sig också positivt när han tog sig till final i TZO, där tyvärr en galopp förstörde dagen. Han har bra med startpoäng och vi funderar över hur han ska matchas. Kretsen kring hästen har uttryckt intresse för elitracet och så kanske det blir.

I övrigt finns det inte så mycket att skriva, resten av stallet har inte varit speciellt märkvärdiga, den rutinerade stommen med Ockham, Sneaky och Katie har underpresterat och en del tyder tyvärr på att de är slut. 4-åringarna som vi hoppades på - Moving Rocket och Calming Boulder - blev rejält avslöjade när de ställdes mot kulltopparna i årgången. 3-årige Lestrade gick inte heller så bra som vi tänkt.

Målsättningen inför nästa etapp får återigen bli Topp 5. Visst drömmer vi om
att vinna hela världsligan, men vi har nog inte material till det. Ännu.

/Stall Medeltid
Reply
[ 1 ]