Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Snöleoparden

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
Posted: 2011-08-18 12:46:04

Became a member: 
Forum posts:
Hej !

Har som sagt en treåring som jag skulle få lite ris & ros om.
Thunder Agent heter han och har bra "staplar", förutom styrka.
Han verkar gilla vinterbana(7) & tungbana(8)...

Hur ska gå till väga för att få ut mest av denna snöleopard ?

MVH

Liquid Stable
Reply
Cherry Posted: 2011-08-18 13:35:23 Edited(1): 2011-08-18 13:44:53

Became a member: 2007-12-07
Forum posts: 6901
Hur ser hans blå värden ut? Jag ser att han har 4.9 i medel, vilket är helt ok. Han är dock ostartad och springer snart i B-lopp, vilket är ett litet misstag. Han borde springa i ett av alla lopp för 3-åriga med max 0 insprunget. Även om de också suger så är de bättre än B-lopp, och man måste starta nånstans. Det är ganska segt att jobba ihop startpoäng för hästar från 0, men det går om man matchar smart. Försök ALLTID komma med i Alfaloppen på söndagar, ibland kan man ha flyt där. Kan vara en snabbtrampolin upp till 80-100 startpoäng vilket ger en lite mer utrymme.

Först: 3-åriga, max 0 kr insprunget (Här kommer de nästan alltid med, förstapris brukar vara 5000 eller 10000)
Sen: Anmäl till alla 3-åringslopp du ser och kan anmäla till.

Edit: Höll på att glömma det viktigaste av allt, nämligen att alltid träna snabbhet eller styrka och aldrig nåt annat, det är helt enkelt inte värt det. Det finns hästar med 10 i spurt som aldrig vinner, och hästar med 0 i spurt som går som tåget. Samma med startsnabbhet, vilket i och för sig brukar ge utdelning men ändå inte har nåt att göra med hur loppet slutar. De flesta rankar snabbhet över styrka och det gör jag också, dock brukar jag försöka få upp styrkan till ungefär 70% av hästens snabbhet.
Reply
Posted: 2011-08-18 14:13:32 Answer to: "Hur ser hans blå värden ut? Jag ser att han har 4.9 i medel, vil"

Became a member: 
Forum posts:
Hej !

Tack för det snabba svaret, här kommer hans "blå" siffror:

Styrka: 0
Snabbhet: 5
Startsnabbhet: 3
Spurt: 4

Formen är i dagsläget 8.

Jag ska försöka fokusera på 3-åringsloppen i fortsättningen.
Har dock inga bra tränare ännu, men ska "harva" på och se om jag kan hänga med några säsonger.

MVH

Liquid Stable
Reply
Posted: 2011-08-18 19:38:09 Answer to: "Hej ! Tack för det snabba svaret, här kommer hans ""

Became a member: 
Forum posts:
Hej

Tror nog han skulle må bra av att utvecklas ett par hack på styrka. Min erfarenhet är att det är svårt att nå någonstans om man inte har lite styrka på hästen.

I övrigt håller jag med Grenka: Anmäl 3-åringslopp. I dag gick det till exempel ett par lopp i Mikkeli som bara hade tre anmälda.

MVH
Kaz
Reply
Posted: 2011-08-19 08:11:49 Answer to: "Hej Tror nog han skulle må bra av att utvecklas ett par hack p&ari"

Became a member: 
Forum posts:
Hej !

Jobbar på med backträningen och hoppas på lite utveckling.
Ska försöka att anmäla till 3-åringsloppen och se hur han står sig.

Vann för övrigt mitt första lopp igår !
Inte med "snöleoparden", men med min andra häst.
Kul start, men det blir nog ingen vana kan jag tänka mig.

MVH

Liquid Stable
Reply
[ 1 ]