tjenamorz
de e freda va?
verkan kunna få i gång stallet ordentligt nu 2st starter i kv.
darth maul va bra. ny start ganska nästa vecka.
resten har gått helt ok.
Rolling Twister har gått väldigt bra pengar i 6 starter i rad nu varav 1 seger.
avla gärna med
The cannibal
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Då var det dags för v7 finaler i morgon på lilla banan lindesberg.

Jag hade ett samtal med
hogan om hans chanser så här sa han:
Jag har dom två bästa stona i Diamantloppet:
Bloody Mary och Access To Heaven
Och dom har mycket bra chans båda två, men eftersom Bloody måste gå med skor så tror jag mer på Access, som har visat sig vara en värdig arvtagerska efter Bloody Mary som varit en av Travzonens
bästa sto under de 3 senaste etapperna. Hon kan t.o.m vinna med skor här, så pass bra är hon.
Klass II. Har jag med en ganska orutinerad 4 åring vid namn
Capricornus som var trea i sitt försök, men han är en spännande häst, vann ett av heaten till Kriteriet som 3 åring och sett lovande ut, men visar ej det i träningen utan han överraskar mig varje gång han går bra, han blandar o ger och kan vinna ena dagen för att komma sist nästa dag. Fiduschans.
Bronsdivisionen
Här har jag en nyttig 7 åring vid namn
Steel Moon som sällan gör ett dåligt lopp och verkar bara bli bättre med åren, känns som det fortfarande finns utveckling i honom, höll på att skrälla förra gången i finalen då han kom tvåa, så han gör bra lopp mest hela tiden utan att få till det där lilla extra, tjänar dock fina pengar och kan han komma 3-4 här så har han gjort det bra.
Stall Sala Guldgruva hälsar att hästarna mår iaf bra, de har kommit till Bergs
åker idag en dag innan och har både ätit o druckit bra, ska ut på lugna varv under eftermiddan för att få känna på banan.
Bästa chansen är Bloody Mary
Näst bästa är Access To Heaven
Skrällen är Capricornus
snackade oxå med
lauvin så här sa han om sina chanser i morgon:
Bold Ruby : Måste gå med skor och vi är nöjda med pengar och den rutin hon får.
The Fallen Angel : Klantigt matchad så det blir skor på och bakfull kusk vilket gör att vi även här är nöjda med pengar men hon har enorm kapacitet så man vet aldrig..
Dance Of Death : Stallets klart hetaste segerchans, han har skrapat ihop till en vinst här tycker vi i stallet och vi hoppas han fortsätter med denna formtopp under resten av säsongen. Det är ju hans sista aktiva säsong på banan men han får en egen hage och eget stall för vidare avelsarbete när han lagt skorna på hyllan.
.......................................................................................................................................................
Stort grattiz till
Stall Lifephorse som i dag segrade med sin 12 åring
velcrofly i det finska stor loppet
midnight sun open 370 000 in, Bosse Eklöf körde.
Min vinnare i morgon heter Ray i lopp 1 Torbjörn Jansson.
Ha de bra o lycka till alla i morgon.