[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-05-23 07:00:04
|
|
V75-6 | If-loppet Silverdivisionen, Final. 1:A PRIS 300 000 kr 2140 A 1. TOTTI T.DREAM Jensen Flemming 2. K.L.M.PRELONG Svanstedt Åke 3. I SAW YOU Lindblom Åke 4. DON´T BLINK TWICE Lahtinen Akseli 5. DANDIE PALEMA Kihlström Örjan 6. BACHELORES DREAM Eriksson Sören 7. MR NEW DAWN Sundberg Hans-Owe 8. PERSOS SEAMAN Goop Björn 9. AVANTO Kontio Jorma 10. STEEL PEPPER Adielsson Erik 11. CHIMALL T.T. Persson Fredrik 12. FRATERNITY PARTY Berglöf Erik
Turordning: 6-2-8-7-10-1-5-3-4-9-11-12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-23 10:43:58
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, DON'T BLINK TWICE
|
Spik på KLM?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-23 18:53:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Luktar en del körning här från början, I saw You och Dont blink Twice gör upp om spets. fördel den förstnämnde.
KLM får ett bra löp och gör upp om det. Tänkbar spik ja.
Blir förmodligen en klar favorit och ska analysera närmre och hitta några drag här.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-23 19:02:24
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, DON'T BLINK TWICE
|
Måste nästan ha med Dandie, var fin vid senaste vinsten, och har vunnit 3 gånger av 3 från spåret.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-23 21:31:32
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, CHIMALL T.T.
|
Glöm inte Chimall T.T!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-05-23 22:55:26
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, I SAW YOU
S 3, I SAW YOU
|
Kan komma en småskräll här? Måste ju hitta värde nånstans. Tror inte på nån större utdelning..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-23 23:14:43 Edited(1): 2011-05-23 23:16:09  Glöm inte Chimall T.T!
Answer to: "Glöm inte Chimall T.T!"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BACHELORES DREAM
|
Chimall har ingen chans denna omgång. Kasst spår och dålig form. Hästen har inte presterat alls senaste 8 månaderna. Slöseri med streck.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-23 23:24:51 Edited(1): 2011-05-24 08:05:42  Chimall har ingen chans denna omgång. Kasst spår och dålig form. Hästen har inte presterat alls senaste 8 månaderna. Slöseri med streck.
Answer to: "Chimall har ingen chans denna omgång. Kasst spår och dåli"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur kan du säga att Chimallen har dålig form? du kanske inte sett de senaste loppet och avslutningen efter galoppen och loppet innan var han bra också.. Atg-live ta en titt där.. håller med om att spåret inte är bra såklart, men Chimallen har både FORM och kapacitet att kliva runt det här gänget utan problem...
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-24 07:40:45
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Cimallen travade bättre än väntat sist o "verkade" bättre i knäna..otursgalopp eller..bakspår är inte bra men hästen har ju kapacitet !!! 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2011-05-24 07:42:46
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Väldigt öppet lopp !! Åke lär sattsa på ledningen här o kanske får överta av Flemming !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 07:48:08 Edited(1): 2011-05-24 08:06:30  Din okunniga jävel alltså.. man blir ju brydd på vissa som tror sig veta. hur kan du säga att Chimallen har dålig form? du kanske inte sett de senaste loppet och avslutningen efter galoppen och loppet innan var han bra också.. herregud, antagligen är du för liten för att ha Atg-live men annars kan du ta en titt där.. håller med om att spåret inte är bra såklart, men Chimallen har både FORM och kapacitet att kliva runt det här gänget utan problem...
Answer to: "Din okunniga jävel alltså.. man blir ju brydd på vissa som"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BACHELORES DREAM
|
Kapacitet att kliva runt gänget är att ta i. Hästan är bra, har haft stor potensial, och har bevisat att han är grym både genom vilka han mött och vilka resultat han uppnåt.
Har bara inte varit imponerad av honom senast två starter. Han hämtade dock upp sig fint efter galoppen, men inte tillräckligt för attt Jag ska imponeras.
Dessutom galopperar hästen i 35% av loppen.
Bara för hästen dominerade i klass II/klass 1 (2008-2009) betyder det inte att han står sig jätteväl mot detta motstånd.
Ovanstående faktorer och att han inte infriat när jag trott på honom tidigare gör att jag räknat bort honom denna V75-runda.
Nästa gång du vill komma med invändningar, så kan du göra det utan personliga påhopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 17:02:04
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, TOTTI T.DREAM
S 1, TOTTI T.DREAM
|
Är på semester nere vid medelhavet och hoppas att inte askmolnet gör att jag inte kan komma hem. eller så hoppas jag att den gör just det.
Hur som helst har jag fullt upp att ligga och läsa bok under ett parasoll och har inte studerat omgången. En sak kan jag dock säga. Omgångens spik är Totti T Dream. Det måste ju vara den mest underskattade hästen som tävlar på V75 just nu. Herregud. Den är startsnabb, sjukt speedig och är inte ett dugg vek. Nu har den dessutom spår 1. SOS, tack för kaffet. Tillbaka till solbädden.
[brasklapp: förlorar den så gör den det för att Åke L får spel och tokkör första 700 meter, för Flemming kommer aldrig att släppa spets till I saw you, eller till ngn annan heller för den delen.]
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 21:01:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 11, CHIMALL T.T.
|
Chimmalen vinner om bra lopp! men en som varit bra på slutet är persos seaman. har gjort det bra i guld! nu i silver skit spår emot?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 21:19:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Säger som bengan adielsson, man ska aldrig bedöma en hästs insats EFTER galopp. Det är flockdjur och går alltid mycket snabbt efter galopp.......
Chimall T.T är en mycket fin travare, men att han ska vinnA från spår 11 på solvalla mot dessa hästarna, njaaa, kan bli mycket tufft när svanstedts inte kommer att behöva göra något förren sista 600 meterna och då lär det gå RUGGIGT snabbt.
Annars inget märkvärdigt motstånd.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-24 23:57:01  Säger som bengan adielsson, man ska aldrig bedöma en hästs insats EFTER galopp. Det är flockdjur och går alltid mycket snabbt efter galopp.......
Chimall T.T är en mycket fin travare, men att han ska vinnA från spår 11 på solvalla mot dessa hästarna, njaaa, kan bli mycket tufft när svanstedts inte kommer att behöva göra något förren sista 600 meterna och då lär det gå RUGGIGT snabbt.
Annars inget märkvärdigt motstånd.
Answer to: "Säger som bengan adielsson, man ska aldrig bedöma en hästs i"
|
Became a member:
Forum posts:
|
chimallen vinner från dödens, kan vara veckans bästa spik
känns hyffsat fint du dömmer ut den med, kan väll bara sluta på 1 sätt då?
|
|
Reply
|
|
Limpicus
|
Posted: 2011-05-25 01:07:15
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
V 6, BACHELORES DREAM
|
På tal om askmolnet.. är alla utländska hästar här eller kan det bli problem med flyg för någon..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 08:14:42  chimallen vinner från dödens, kan vara veckans bästa spik
känns hyffsat fint du dömmer ut den med, kan väll bara sluta på 1 sätt då?
Answer to: "chimallen vinner från dödens, kan vara veckans bästa spik
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
veckans bästa spik, njaaa... men den ska med. det här är ett garderingslopp för mig. Alltid bra när folke dömer ut hästar dock, dem brukar var med där framme.
Men folke kanske är på G, satte ju dubbeln i lördags. =)
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 09:02:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag har väl inte dömt ut någon häst? uttalade mig enbart om att det lär bli mycket tufft att vinna från spår 11. Med det sagt har jag väl knappast dömt ut hästens chanser????
Visst har jag form, rak dubbel till 15ggr pengarna förra lördagen. Fina pengar det.........
Kan dock säga att det är ett klart underbetyg till klm prelong om den inte vinner detta loppet med tanke på spår och motstånd.
Vi har ju sett hur alla dina "spikar" vinner hela tiden från skitspår travspanarn  eller inte??????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 11:24:55
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, DON'T BLINK TWICE
|
chimallen är 5 eller 6e streck för mig. 1,2,5,7 får plats före
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-05-25 13:28:09  chimallen är 5 eller 6e streck för mig. 1,2,5,7 får plats före
Answer to: "chimallen är 5 eller 6e streck för mig. 1,2,5,7 får plats f"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, BACHELORES DREAM
|
Instämmer helt. Dock smyger Bachelors Dream in före också, på form.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|