[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2011-02-21 07:00:04
|
|
V75-3 | Klass I, försök 4. 1:A PRIS 100 000 kr 1640 A 1. IRIS TILLY Sjöström Claes 2. CALVADOS CRANE Eriksson Peter 3. GIGANT Q. Lindegren Erik 4. ROBIN RU Linderoth Per 5. LE CUPOLE Pettersson Tomas 6. MELLBY TOKER Adielsson Erik 7. STARO DOW JONES Eriksson Ulf 8. GLOBAL JACOB Åkerlund Kenth 9. B.B.S.CENTRA Lindberg Kristian 10. VENCEDOR BAR Ohlsson Ulf 11. IMPORTANT FACE Kontio Jorma 12. MOCKASIN Lennartsson Per
Turordning: 2-5-7-9-1-12-6-8-11-10-3-4
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 11:40:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROBIN RU
S 1, IRIS TILLY
|
Spets nr1, galopp senast med segern klar.
2 och 9 är luringar. Gillar även 4 och 12
Måste villigt erkänna att det är ännu ett öppet lopp. Får börja leta spikar nu.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 11:42:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sos på 1an rent spontant.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 15:30:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
här har vi veckans 2a spik
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 17:01:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vem tänker du på då?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-21 21:47:59
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, IRIS TILLY
S 1, IRIS TILLY
|
Jag tycker 6 och 7 räknas tidigt.
1an blir favorit? Men är väl mer än Monté häst?
eller har jag snurrat till det nu.. igen..o(
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 11:54:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 12, MOCKASIN
S 1, IRIS TILLY
|
4,6,7,9,11,12 och bläddra blad.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-02-22 12:30:53
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, MELLBY TOKER
|
Brukar va värt att gardera upp lopptypen..
Mellby Toker har ju varit bra de två senaste o får Erik i jollen nu..
Var är Robert Bergh? Avstängd eller? Hur ska stackars Staro Dow Jones vinna nu då utan reglements-okayad körning?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 17:02:03  Vem tänker du på då?
Answer to: "Vem tänker du på då?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vinnaren såklart? Mellby toker, läge lira vinnare med, blir inte ens hårt
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-22 22:14:47  Jag tycker 6 och 7 räknas tidigt.
1an blir favorit? Men är väl mer än Monté häst?
eller har jag snurrat till det nu.. igen..o(
Answer to: "Jag tycker 6 och 7 räknas tidigt.
1an blir favorit? Men är v&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Iris Tilly gick ett ruggit bra lopp i sulky innan senaste starten. Spets och slut ? Galoppen senast snubbla till ? En häst som tänt till
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 09:45:47  vinnaren såklart? Mellby toker, läge lira vinnare med, blir inte ens hårt
Answer to: "vinnaren såklart? Mellby toker, läge lira vinnare med, blir inte"
|
Became a member:
Forum posts:
|
du kan lira mot mig, tar ditt spel 7 dagar i veckan
Mellby toker ska gå med skor nu, tar troligen inte spets och har alltid hyfsta stor galopprisk då den är jäkligt snurrig av sig.
Han kan självklart vinna då det är en klart bra häst, men det är väldigt stor chans att han sätter krokben för sig själva eller blir hängandes lite i spåren. Avslag med skorna på nu........
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 12:23:51  du kan lira mot mig, tar ditt spel 7 dagar i veckan
Mellby toker ska gå med skor nu, tar troligen inte spets och har alltid hyfsta stor galopprisk då den är jäkligt snurrig av sig.
Han kan självklart vinna då det är en klart bra häst, men det är väldigt stor chans att han sätter krokben för sig själva eller blir hängandes lite i spåren. Avslag med skorna på nu........
Answer to: "du kan lira mot mig, tar ditt spel 7 dagar i veckan :)
Mellby toker[/"
|
Became a member:
Forum posts:
|
lät som du beskrev staro diexieland just nu för mig, den startar inte i detta loppet 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 12:53:19  lät som du beskrev staro diexieland just nu för mig, den startar inte i detta loppet 
Answer to: "lät som du beskrev staro diexieland just nu för mig, den startar "
|
Became a member:
Forum posts:
|
va? är du full?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 15:10:47  va? är du full?
Answer to: "va? är du full?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, borde jag?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 16:20:23
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, LE CUPOLE
|
Tar alla och vänder blad...
4-5 känns hetast, 7-9-11 värst emot. Irish Tilly överstreckad då hon bara gått ett lopp i sulky senaste året och då vann pliktskyldigt efter perfekt lopp...
|
|
Reply
|
|
travspelarn
|
Posted: 2011-02-23 22:38:31
|
Became a member: 2007-10-25
Forum posts: 1102
V 11, IMPORTANT FACE
|
Important face är knappast ute över optimala förutsättningar här. Men han har formen på topp och blir det överpace så kan han ändå dyka upp på målfotot. Han tål att göra mycket själv sista 800 och loppet ser inte bättre ut än att han faktiskt kan tänkas runda dessa...
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-23 23:04:09
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, IRIS TILLY
|
Väldigt svårttippat men jag funderar vidare.. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 20:15:54
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROBIN RU
|
Ensam A-häst blir Robin Ru som har en passande uppgift. Fick stryk av Calvados Crane senast som trea, men står nu 20 meter bättre till gentemot sist. Gick 16,5 mot C.C´s 17,0, och de är relativt jämnstreckade i nuläget!. Glöm inte B.B.S.Centra eller Mockasin!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 22:32:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 3, GIGANT Q.
S 1, IRIS TILLY
|
GigantQ avslutade vasst senast efter ett fisigt lopp i lågt tempo. Går det långsamt första 1000 även denna gång kan den slå till igen då den har bra spår och säkerligen får fint slagläge. Dock är väl risken stor att Iris Tilly drar iväg i sitt eget tempo. Dock hoppade den senast vilket alltid är ett frågetecken inför nästa start.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-02-24 22:35:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 4, ROBIN RU
|
V75-3: Klass I, 1640 Auto
V75-3 är ett öppet klass I-försök, och här bör man nog ta med ett gäng hästar.
1 Iris Tilly har tänt till rejält på slutet, och har perfekta förutsättningar nu då hon är startsnabb och gillar distansen. Sköter hon sig så leder hon länge. Senast galopperade hon med segern på gaffeln i ett Montélopp. Dessförinnan tog hon tre raka segrar på bra sätt.
5 Le Cupole är en liten häst med finfin inställning, som gör det bra nästan varje gång. Han är snabb ut och kan få en fin resa. Senast avgjorde han lätt, och vann med lite sparat. Gången innan blev det tidig startgalopp.
4 Robin Ru är upp och ner i prestationerna, men har bra kapacitet för klassen och tål en del grovjobb. Distansen är i det kortaste laget, men blir det högt tempo på tillställningen så kan han bli svår att stå emot. Näst senast var han blek som sexa på V75. Senast var han förbättrad som trea.
6 Mellby Toker kan en del, och fullföljde duktigt som trea i lördags efter en invändig resa. Han kan öppna bra, och trivs på distansen. Han har gått barfota i de två senaste starterna, men den här gången blir det förmodligen skor runt om.
7 Staro Dow Jones har gått bra på slutet. Näst senast vann han V75 från rygg ledaren. Senast råkade han ut för trafikbekymmer, och satt fast med sparade krafter till slut. Läget är trist, men hästen är snabb ut och gillar distansen. Tänkbar.
2 Calvados Crane är bäst från ledningen och över långa distanser, men kan öppna ganska kvickt och med rätt resa så kan han ändå dyka upp där framme. Senast vann han säkert från ledningen.
12 Mockasin har ett chansartat läge, och behöver sannolikt att det blir överpace för att kunna blanda sig i striden. Formen är dock på topp, och det har blivit två raka spetssegrar på slutet. Vass med ett lopp på rulle.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|