Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> OlleOlles Hörna

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
olleolle Posted: 2011-02-04 20:28:20
91
Stall Giraff
Solvalla

Became a member: 2008-10-27
Forum posts: 430
It's Friday!
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
En punkt eller två:

Skulle man inte kunna ha ett värde på kuskarna som RUTIN som tex. vissa kanske kör mer rutinerat en andra "UNGDOMAR".
En "orutinerad" kusk kanske någon gång då och då kanske "kör upp i vagn"?

Man kan köra loppen själva man har typ en egen kusk eller att man har en kusk som alltid ställer upp i första hand.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Grattis!
Säger vi till de 2 storlopps segrarna i dag:

Först ut var Knight Rider som gjorde en lyckad utflyckt Ålborg, Danmark, som hade ett ganska tråkit utgångsläge från början men kusken John Campbell gjorde en fenomenal styrning från start laddade inte och tog sig sedan sakta men säkert frammåt och vann knappt före tappra Hear Me Tonight och Sowing Rose.

Sedan var det dags för Golden Five som vanns av Your Worst Enemy och Enrico Bellei.
På söndag startar hästen igen denna gång i Klass Gamma ska 5 åriga hingsten göra det igen?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Larsa!

Då är vi där igen Lars Marklund som jag för 2 veckor sen nämde att han satte upp sig på mina hästar.
Han verkar ha tagit åt sig kritiken och satte upp sig igen på min häst.
Vad ska man göra?
1 i form. Tack för Kaffet!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V7 Försök!

JA!
Då var det återigen dags för V7 försök här är några av tränarnas kommentar om deras hästar.

Lauvin resunerar så här:

Jag tror på bra chans med The Trooper om kuskformen stiger lite hos Per L, skrällchans på grund av läget och form med Age Of Innocence. Han har inte presterat bra sedan försöket till Derbyt egentligen, något hände där som vi inte har fått bukt med i stallet. Vi provar dock med stängt huvudlag för första gången och hoppas det kan ge en extra växel...

Och så här resonerar torro1 som tar ut Double Whopper :

Hon har mycket fin kapacitet och ett bra spår. Vi får se hur kuskens form är på i morgon. Om den är 7-9 ska hon nog räknas. Det blir norskt huvudlag och skor som passar underlaget. Hon går bra på tung och vinterbana så det är inga problem...

Och Larockma Him Self:

Westfalen kommer gå optimalt...ge allt lätta norskt...man hoppas på att vara där framme...bra platschans alá Lindstedt. Om han ej går till final så laddas han mot Yogoslavia som största mål denna säsong.

Själv plockar jag ut:

Hillsong Nahor i Klass II som har bra utgångsläge och kusk avskyr dock tung bana huvudlaget får jag fundera vidare på Stängt eller Norsk. Finalplats med lite tur.
Stall Snacket!

Cannibalen äntligen riktigt bra läge i högsta klassen på söndag.

Darth Maul hoppade garanterat bort segern senast och riktigt bra läge på söndag,I Delta

Nothings Compare gick dunder rekord senast i debuten för mig oxå bra läge men tråkit utgångs läge men hindrar ej han.

Hillsong som sagt start på V7.

Fire Escape start i norge fjärde gången med Atle Solhus.

Giant's Causeway dunder fin senast men framför allt i Beta som det blev en andra plats i,
men tyvärr så kör "Larsa The King".

Stepping Novabra chans nu på söndag, helt ok senast.

Rolling Twister alltid bra i loppen fortsätter starta på.

Heavy Action hoppade bort segern senast nu på söndag blir det väldigt svårt med GM General Manager i sulkyn.

Coughing Closetgått 2 långvagns jobb helt ok i dom.

Veckans Diss: Svårt att komma på dissar nu för tiden.
Veckans Hiss: Hillsong i mon.
Japp!
Lägger ner mycket tid på detta forum. 1,5 timma i dag.(bara på att skriva)
Så kul om ni kunde slänga in en kommentar eller två.
Sen skulle jag vilja veta vilka snubbar från här på zonen som hänger på ÅBY eller Östersunds travbana?

Ha de Gott Trav Vänner.
Reply
larockma Posted: 2011-02-04 20:37:17

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Lysande Olle...vilket journalistämne du är ...Travzonens allra egna V75Guide...trevligt
Reply
olleolle Posted: 2011-02-04 20:38:11 Answer to: "Lysande Olle...vilket journalistämne du är ...Travzonens allra eg"
91
Stall Giraff
Solvalla

Tack Tack hoppas de Gillas
Reply
Medeltid Posted: 2011-02-04 20:56:39

Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
Kul läsning
Reply
spanarn Posted: 2011-02-04 21:05:59

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Tack olleolle för trevlig läsning! Hänger på Östersund ibland men tyvärr alltför sällan, kommer därifrån men bor numera närmare Solvalla.
Reply
Mikihisa Posted: 2011-02-04 21:30:15
684
Stall Zilly Baskerball HB
Östersund

Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
Bor brevid Östersundstravet och är uppväxt med att gå dit varje travdag, hade även en häst där. Dock har det inte varit så mycket senaste 2 åren.
Reply
olleolle Posted: 2011-02-04 22:35:45 Answer to: "Bor brevid Östersundstravet och är uppväxt med att gå "
91
Stall Giraff
Solvalla

ok hu många år e du?
Reply
Mikihisa Posted: 2011-02-04 22:46:06 Answer to: "ok hu många år e du?"
684
Stall Zilly Baskerball HB
Östersund

Became a member: 2007-07-02
Forum posts: 835
Fyller 18 nu om en månad. Är inte så mycket på travet numer
Reply
olleolle Posted: 2011-02-04 22:51:22 Answer to: "Fyller 18 nu om en månad. Är inte så mycket på trave"
91
Stall Giraff
Solvalla

varför inte?
Reply
torro1 Posted: 2011-02-05 08:51:03 Answer to: "varför inte?"
557
Stall Festis
Umåker

Became a member: 2008-05-18
Forum posts: 550
Trevlig läsning! I like!!
Reply
olleolle Posted: 2011-02-05 10:33:02 Answer to: "Trevlig läsning! I like!! :)"
91
Stall Giraff
Solvalla

tack tack
Reply
Posted: 2011-02-07 06:54:38 Answer to: "tack tack :)"

Became a member: 
Forum posts:
Riktigt kul att läsa Olle!
Äntligen har du gjort något du kan, skriva om bra saker på forumet
Och tack för att nämnde/hyllade min Hear Me Tonight!
Reply
olleolle Posted: 2013-10-19 14:38:19
91
Stall Giraff
Solvalla

Nostalgi! Blir nästan lite sugen igen
Reply
[ 1 ]