Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> OlleOlles Hörna

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]  
Author Message
olleolle Posted: 2011-01-28 20:47:11
91
Stall Giraff
Solvalla

Became a member: 2008-10-27
Forum posts: 430
Fredag!
..............................................................................................................................................
Ja va ska man säga om fajten mellan dom båda myren tränarna?
Lauvin och StigHenry?

..............................................................................................................................................
Veckans Diss: Att det inte finns något att dissa ):

Veckans Hiss: Gratulation till Swatpro efter segern i Golden Five idag.
Nytt i stallet!

Ja 2 st nya hästar in i stallet

Den första är Hillsong Nahor, 5 år Valack, 113 poäng gör debut för mig på Hoting i Alla Lägst 10 000. Spår 3 bakom bilen i ett riktigt tufft fält, kan bli svårt men om hon får rätt resa av Henrik Svensson så kan hon va plats och då är vi nöjda.

Den andra är Nothings Compare, 5 år valack, 54 poäng gör debut för mig i Norge i Alla.
Även spår 3 där i ett riktigt tufft fält, Men om han får en invändig resa med Åsbjörn Tengsareid kan hon va bland de fem, då är vi nöjda.
..........................................................................................................................................
V75 finaler här på zonen och jag har pratats vid vid några av tränarna som har häst ut.

Den hetaste tränaren just nu plockar ut 4 hästar i finalerna så här resonerar han.

I Klass III tar jag ut Über Snazzy. Är en orutinerad herre som visat bra inställning och med kusk i form ska han kunna segerstrida i ett öppet lopp.Går med samma utrustning som senast.

I Guld plockar jag ut Le Chiffre, Bad Habit och Pancake. I normala fall ska Le Chiffre vara bäst av mina och jag blir förvånad om han inte är med på målfotot. De andra två får ses som outsiders, med Bad Habit rankad före Pancake. Alla tre har hovar för att gå barfota. Le Chiffre och Bad Habit går med norskt huvudlag som vanligt, Pancake svarade bra på stängt huvudlag senast och den utrustningsändringen tar vi med oss till denna start.

Jag har också talats vid med ddmannen om Hekate, så här resonerar han, hon verkar ha grym form , men hon tvingas gå med skor och då vinner hon normalt sett inga lopp , kan vara bland de 3

Lätta aleminium skor och troligen stängt huvudlag. Goofy Whirlpool är min vinnare.

Sen hade jag ett snabbt samtal med Simon_81 som har två hästar med i finalerna i morgon både Metaluna och Zebra Dance kommer att köras av Stefan Söderkvist, båda kommer att gå barfota runt om och Norskt Huvudlag.
Men han ligger lågt och tror inte på sina hästar i morgon.

.........................................................................................................................................
Stalltjötet

Darth Maul startar på måndag med Fredrik Linder.

Fire Escape sådär nu i kväll med M M M.

Giant's Causeway inte så bra senast men nu Beta igen denna gång med Benka Olsson och jag tror på riktig toppchans.

Stepping Nova som också ny kom i slutet av förra veckan kan också va en riktigt fin chans i Beta om Eskilsson håller formen.

Rolling Twisted och Heavy Action startar på nästa vecka.

Ettåringen som är kvar gått ett långvagns jobb i veckan kändes helt ok.

Cannibalen start nästa vecka.

.......................................................................................................................................

/olleolle.
Reply
larockma Posted: 2011-01-28 21:01:32

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Noterar att:

Veckans Hiss: Gratulation till Swatpro efter segern i Golden Five idag.

Kan bara instämma i detta, grattis till segrarn. Det värmer att du, Swatpro, gjort ett bra jobb med min gamla kuse
Reply
Posted: 2011-01-29 20:39:05 Answer to: "Noterar att: Veckans Hiss: Gratulation till Swatpro efter segern i Golde"

Became a member: 
Forum posts:
tog ju över en färdig häst, bara att hoppa upp och mana på lite
Reply
[ 1 ]