[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2011-01-24 07:00:06
|
|
V75-5 | Dagens Flex Stolopp - Lärlingslopp. 1:A PRIS 100 000 kr 1640 A 1. SHAKIRA TUNA Persson Beata 2. TOURNESOL Untersteiner Johan 3. VERY SOBER Florhed Oskar 4. NECTARINE Haugstad Kenneth 5. LO ALLEGRETTO Svanstedt Anders 6. ADOR LE SOLEIL Tillman Jennifer 7. VIVENCIA Svensson Johan 8. OVERALL Hansen Jan 9. TURBONINA Bögh Henrik 10. DIADEM BRODDA Karhulahti Ville 11. OLIVIA ON LINE Nilsson Frank 12. OPERETT RIBB Eklundh André
Turordning: 5-12-6-4-7-3-10-2-1-9-8-11
|
|
Reply
|
|
Mannengbg
|
Posted: 2011-01-24 09:19:42
|
Became a member: 2010-08-23
Forum posts: 291
|
Första känslan säger 5,10 och 12 ska med här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-24 10:55:21
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ADOR LE SOLEIL
|
kommer ta med 1,3,10,5 till en början
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-24 16:27:46
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ADOR LE SOLEIL
S 6, ADOR LE SOLEIL
|
Ja vi är inne på helt olika hästar.
Jag tycker det är ett jämt lopp och går därför på vilka som kör.
2,4,5,6,12 är hyggliga kusar med okej kuskar 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-24 19:12:19
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ADOR LE SOLEIL
|
Många streck igen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-24 21:25:54 Edited(2): 2011-01-24 21:37:39
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ador le soleil kan vara en rolig chansspik, en rusare som bara sticker iväg i sitt eget tempo. Lite utav en Hercules laser
Tar garanterat spets och leder väl med 25-50m efter 1 varv. Frågan är sedan hur bra dem andra är och hur pass bra dem kan hänga med........
Tycker att det finns flera klart fina hästar här som bör räknas. Operett ribb fick tvärnita senast pga häst framför och galopperade, bara till att glömma. Dock gjort ruggiga lopp bakifrån.... Tournesol är klart kapabel och har styrkan att göra loppet själv i dödens.... Nectarin är liksom alla andra av lindgrens hästar riktigt bra och räknas tidigt....
1,2,3,4,9,10,12 känns som tidiga motbud till mitt förstatips i form av Ador le soleil......Ner på låg 1.14 tid igen så är det klart?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-24 22:51:31 Ador le soleil kan vara en rolig chansspik, en rusare som bara sticker iväg i sitt eget tempo. Lite utav en Hercules laser
Tar garanterat spets och leder väl med 25-50m efter 1 varv. Frågan är sedan hur bra dem andra är och hur pass bra dem kan hänga med........
Tycker attd et finns flera klart fina hästar här som bör räknas. Operett ribb fick tvärnita senast pga häst framför och galopperade, bara till att glömma. Dock gjort ruggiga lopp bakifrån.... Tournesol är klart kapabel och har styrkan att göra loppet själv i dödens....
1,2,3,4,9,10,12 känns som tidiga motbud till mitt förstatips i form av Ador le soleil......Ner på låg 1.14 tid igen så är det klart?
Answer to: "Ador le soleil kan vara en rolig chansspik, en rusare som bara stick"
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ADOR LE SOLEIL
S 6, ADOR LE SOLEIL
|
Rolig chansspik?
Springer den med clownnäsa ?
Är det inte bättre å spika hästar med bra lägen och vinstrika kuskar ? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 11:28:16
|
Became a member:
Forum posts:
|
Per skoglund kommer ropa upp Henrik Bögh till vinnarcirkeln. med det namnet kan man knappast torska 
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2011-01-25 14:22:39  Per skoglund kommer ropa upp Henrik Bögh till vinnarcirkeln. med det namnet kan man knappast torska 
Answer to: "Per skoglund kommer ropa upp Henrik Bögh till vinnarcirkeln. med det n"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 6, ADOR LE SOLEIL
S 6, ADOR LE SOLEIL
|
Hehe.. Medhåll på att det är ett grymt fräckt namn.
Ser ganska lätt ut för o va lärlingar, inte alltför streckkrävande.
SoS efter en rusning kanske håller för Adore?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 18:31:38  Rolig chansspik?
Är det inte bättre å spika hästar med bra lägen och vinstrika kuskar ? 
Answer to: "Rolig chansspik?
Är det inte b&aum"
|
Became a member:
Forum posts:
|
1: spår 6 är väl bra? tar ju spets oavsett....
2: Vinstrika kuskar.....nja, Tillman vinner väl lika många/fler lopp som de andra skitkuskarna i detta loppet? Skulle nog säga att hon kan vara bästa kusken i loppet...... Frank är klart den bästa, sedan kommer nog Tillman. Sämst? Untersteiner och haugstad......
Öppet lopp där de flesta motbuden är lite missgynnade av distansen och spåren....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 19:01:12  1: spår 6 är väl bra? tar ju spets oavsett....
2: Vinstrika kuskar.....nja, Tillman vinner väl lika många/fler lopp som de andra skitkuskarna i detta loppet? Skulle nog säga att hon kan vara bästa kusken i loppet...... Frank är klart den bästa, sedan kommer nog Tillman. Sämst? Untersteiner och haugstad......
Öppet lopp där de flesta motbuden är lite missgynnade av distansen och spåren....
Answer to: "1: spår 6 är väl bra? tar ju spets oavsett....
2: Vinstrik"
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SHAKIRA TUNA
S 6, ADOR LE SOLEIL
|
 15 av 21 lärlingslopp under 2010 vanns av en av de fem kuskar med flest antal segrar.
Flest segrar tog Kenneth Haughstad med 5, före Johan Untersteiner med 3 och Tony
Wallin med 2.
Ovanstående är ett citat från Travkonsultens nyhetsbrev. Så Folke, din kommentar kan nog inte bli mer inkorrekt.
Sen håller jag med om att Untersteriner och Haugstad är överskattade kuskar i ordinarie V75-lopp. Men det är en helt annan femma. I lärlingslopp så klarar man sig långt genom att gå på de kuskar med bäst statistik.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 20:47:07 Edited(1): 2011-01-25 20:49:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vad har jag sagt som är inkorrekt? Tillman vinner ju lika många lopp som de andra? har ju inget storstall som stötar henne direkt heller.....
Tillman hade 42 segrar 2009 och 44 segrar 2010, Untersteiner och haugstad ligger på i princip lika många.
Att Untersteiner och haugstad vunnit flest lärlingslopp på v75 lägger jag ingen vikt vid alls, handlar till stor del att dem oftats kör favoriterna. Vet inte ens hur många av loppen som Tillman varit med i. Det viktiga är trots allt hennes komptetens som kusk och den är beviserligen lika bra/bättre än untersteiner/haugstad räknat till antalet segrar eller vinstprocent.
Så min kommentar att Tillman vinner lika många/fler lopp än de andra skitkuskarna i detta loppet, var väldigt KORREKT.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-25 21:48:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SHAKIRA TUNA
S 6, ADOR LE SOLEIL
|
 Vad har jag sagt som är inkorrekt?
Detta:
 Vinstrika kuskar.....nja
Samt:
 Sämst? Untersteiner och haugstad......
Tillman har jag inte sagt något om. Om hon ligger i samma klass i antal segrar som Untersteiner och Haugstad så räknas hon in i kategorin vinstrika kuskar.
Sedan har du fel med detta nya påstående:
'
 Att Untersteiner och haugstad vunnit flest lärlingslopp på v75 lägger jag ingen vikt vid alls, handlar till stor del att dem oftats kör favoriterna.
Så här skriver nämligen Travkonsulten om spelvärdet på att spela på de vinstrikaste kuskarna:
 Vinnare på alla dessa hästar (alltså 5 per lopp) hade gett +31 %
Så om det ger +31 % på vinnarspel så handlar det knappast om endast favoriter. Tvärtom så underskattar spelarna kuskens betydelse i lärlingsloppen.
Alla har rätt till åsikter, men när man gör anspråk på fakta bör man ha kollat upp det innan eller vara tydlig med att man är osäker. Gör man det inte så blir det vilseledande.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 04:48:23
|
Became a member:
Forum posts:
|
Herregud... Kenneth Haugstad har utvecklats väldigt mycket som kusk, kollar ni lopp utanför V75 undrar jag?
Han har gjort det bra det jag har sett, och det är mycket.
han får ett större förtroende nu och får köra bättre hästar, det är ett bevis på att han gör ett bra jobb.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 08:36:17 Edited(1): 2011-01-26 08:37:03   Vad har jag sagt som är inkorrekt?
Detta:
 Vinstrika kuskar.....nja
Samt:
 Sämst? Untersteiner och haugstad......
Tillman har jag inte sagt något om. Om hon ligger i samma klass i antal segrar som Untersteiner och Haugstad så räknas hon in i kategorin vinstrika kuskar.
Sedan har du fel med detta nya påstående:
'
 Att Untersteiner och haugstad vunnit flest lärlingslopp på v75 lägger jag ingen vikt vid alls, handlar till stor del att dem oftats kör favoriterna.
Så här skriver nämligen Travkonsulten om spelvärdet på att spela på de vinstrikaste kuskarna:
 Vinnare på alla dessa hästar (alltså 5 per lopp) hade gett +31 %
Så om det ger +31 % på vinnarspel så handlar det knappast om endast favoriter. Tvärtom så underskattar spelarna kuskens betydelse i lärlingsloppen.
Alla har rätt till åsikter, men när man gör anspråk på fakta bör man ha kollat upp det innan eller vara tydlig med att man är osäker. Gör man det inte så blir det vilseledande.
Answer to: "Vad har jag sagt som är inkorrekt?
Detta:
[quote"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Faktan jag skrev i mitt första inlägg var att Tillman vinner lika många/fler lopp än de andra skitkuskarna i detta loppet. Det är fakta, går inte att bestridda.........
Att jag tycker Untersteiner och Haugstad är överskattade skitkuskar är en subjektiv åsikt.
Att untersteiner och haugstad vvunnit flest lärlingslopp lägger jag ingen vikt vid, det är också en subjektiv åsikt då jag personligen inte värderar det lika högt som vanliga lopp. Vet tex inte en hur många lopp dem kört i förhållande till Tillman, vilka hästar och vilka spår dem haft på v75. Väldigt många faktorer att ta hänsyn till........
Slutkontentan: Tillman är minst lika bra kusk som de bästa här, att hon kör ador le soleil är absolut inget minus tycker jag.
Haugstad har visat mycket väl hur bra han är de senaste v75 omgångarna, fruktansvärda styrningar som det inte finns ursäkter för.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-26 23:52:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SHAKIRA TUNA
S 6, ADOR LE SOLEIL
|
Vilket liv...Vad Folke kommenterade från början var en ganska dryg kommentar om en av sina ideer, dvs Adoir De Soleil. Angående att den skulle ha clownnäsa, dåligt spår och kusk.
Tillman är grym och har helt ok spår (startsnabb, vinklad vinge).
Jag ganska ny här men tycker att styrkan med en sådant här forum är att man delar med sig av sina ideer och motiverar dem (vilket alltid Folke gör), sedan diskuterar man och ifrågasätter varandras ideer. Och det är där man lär sig, för vi missar alla något.
Nej jag blir mer upprörd när någon slänger ur sig:
 2,4,5,6,12 är hyggliga kusar
Och sedan kastar skit på någon som motiverat vad han tror.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-27 11:10:03
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ADOR LE SOLEIL
|
6 är första häst helt klart tycker jag, låter väldigt uppåt från stallet på den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-27 11:13:08
|
Became a member:
Forum posts:
V 1, SHAKIRA TUNA
S 6, ADOR LE SOLEIL
|
Här streckar folk på. Så här kommer jag att gå kort:
1,6,10
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-27 21:27:34
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, ADOR LE SOLEIL
|
Ador le Soleil gick klart bra under slutet av fjolåret, så även senast då hon satt i kön och The Editor fuskade bort loppet i 18-fart i täten. Gick riktigt snabba sista 7-800 i bra trav och Jennifer var nöjd. Fick det lugnt en vecka efteråt men har sedan tränats som önskat inne på Mantorp. Förra veckan körde man dessutom ett tuffare jobb med henne, där man avslutade i 13-fart sista 500. Stefan P Pettersson har siktat på det här loppet då hästen gillar distansen och är riktigt rapp iväg, såväl de allra första stegen som in i svängen. Det lär bli 08-tempo första 500 i skentrav om någon kan eller försöker svara men man hoppas förstås på ledningen, varifrån segrarna tagits. Om så blir fallet kan det mycket väl bära hela vägen. Har tävlat med vinterbalans de tre senaste starterna, men nu blir det sommardito om banan är fin.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2011-01-28 10:09:52 Edited(3): 2011-01-28 10:30:23  Här streckar folk på. Så här kommer jag att gå kort:
1,6,10
Answer to: "Här streckar folk på. Så här kommer jag att gå "
|
Became a member:
Forum posts:
|
kom inte och predika om spelvärde med mig i framtiden, du streckar 3 hästar där samtliga är lika mycket streckade(36-42%).
Vad har du att vinna på det? (jag har själv spelat så, men jag vet ju inget om spelvärde? är inte den som föreläser andra om det heller).
Nisse, uppskattar din kommentar
EDIT: Modererat av moderator. Skärpning.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|