[ 1
]
2
3
|
|
Posted: 2010-12-29 12:14:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
V75-2 |Stolopp
1:A PRIS 100 000 kr 2140V
1. MIRACLES OF JOY Svanstedt Åke
2. NAPOLEONICO GRASS Olsson Daniel
3. MERMAID´S LEGACY (US) Untersteiner Peter
4. NASHVILLE CAT Eriksson Sören
5. PEPITA ZET Reden Daniel
6. OPERETT RIBB Jakobsson magnus
7. CARAMELLE ZON Pedersen Fredrik
8. MELLBY TRADER Goop Björn
9. KIMBERLY GEL Andersson mikael J
10. ELECTRA S.I.R. Lindblom Carl-Erik
11. CLASSICAL HILL Aarum Dagfinn
12. MELLBY TICKET Kihlström Örjan
13. FRITÖSEN Jansson torbjörn
14. YANKEE T.L. (US) Ohlsson Ulf
15. MOORE FEELING Adielsson Erik
Turordning: 7-14-8-6-15-4-13-12-5-2-3-10-11-9-1
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 12:49:36
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sitter på jobbet så dom kommer upp lite sporadiskt under dagen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 14:48:21
|
Became a member:
Forum posts:
|
Operett ribb borde väl ta spets här, sen tror jag det kan vara slut. Ganska klent lopp
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 14:58:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker snarare att det är helt ok klass på hästarna, vad begär du av ston i denna klass?
3st sticker ut lite och det är operett ribb, melby trader och mellby ticket, 3st riktigt fina ston som troligen kommer att klättra en bit i klasserna.
operett ribb bör ha bra chans om form, var dock urusel senast och har vilat.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 16:33:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Drömkusken upp på Operett ribb, det blir ledning sen är loppet slut, 2 vinster på 2 starter med Mange,liksaså på drömbanan  Finns bara en som är emot och det är hur bra Mellby Ticket är för dagen....usel hoppas jag 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 16:34:14
|
Became a member:
Forum posts:
|
15 Moore Feeling om den kan öppna bra från springspår o tillägg.
6,7,8 också givetvis.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 16:38:54
|
Became a member:
Forum posts:
|
nä, det som talar mot operett ribb är galopp eller sjukdom, tyvärr så finns det en uppenbar risk för båda delarna om man kollar på hästens historia.
I normala fall har jag svårt ett se henne förlora detta, riktigt fin häst med hög kapacitet. Brukar gå bra efter vila vilket är positivt, jakobsson känner hästen också och därav vet man att det blir offensiv styrning.
Att mellby ticket ska besegra en frisk operett ribb med dessa förutsättningarna tror jag inget på, även om mellby ticket är en riktigt fin häst. Tror snarare att goopen är värst mot, också riktigt fint sto och goop gör som han brukar när han är instängd väl? = 2.a utvändigt på en höger eller vänster.......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 17:07:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Nr. 15 More Feeling vet jag att Lädret har höga förväntningar på. Har tyvärr av olika orsaker inte levat upp till detta, men nu med Erik A som chaufför är det dags från sitt springspår är han snabbt ifatt dom alla.Så More Feeling ökar bara på min egen feeling och blir min spik i loppet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 17:20:51
|
Became a member:
Forum posts:
|
7an har siktat på det här loppet också. Men det lutar åt spik på 6an för mig, mest för att jag måste ha en till spik. och förutsättningarna känns bra.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 17:27:55  Nr. 15 More Feeling vet jag att Lädret har höga förväntningar på. Har tyvärr av olika orsaker inte levat upp till detta, men nu med Erik A som chaufför är det dags från sitt springspår är han snabbt ifatt dom alla.Så More Feeling ökar bara på min egen feeling och blir min spik i loppet.
Answer to: "Nr. 15 More Feeling vet jag att Lädret har höga förvänt"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur många hästar har Kari? 900st eller något? Börjat vänja mig vid att han har höga förväntningar på hästar som sedan inte presterar.
Om det är för att han är en dålig tränare eller för att han har fel syn på hästar låter jag vara osagt 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 18:54:10  Hur många hästar har Kari? 900st eller något? Börjat vänja mig vid att han har höga förväntningar på hästar som sedan inte presterar.
Om det är för att han är en dålig tränare eller för att han har fel syn på hästar låter jag vara osagt 
Answer to: "Hur många hästar har Kari? 900st eller något? Börjat "
|
Became a member:
Forum posts:
|
Att påstå att Kari skulle vara en dålig tränare, elller ha fel syn på hästar orkar man knappt kommentera... Men jag kan inte låta bli.
Få tränare har förvandlat så många medelmåttiga hästar till dugliga V75 hästar genom åren.
Kari har dessutom inga ägare som fyller på med toppstammade unghästar ideligen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 19:33:10  Att påstå att Kari skulle vara en dålig tränare, elller ha fel syn på hästar orkar man knappt kommentera... Men jag kan inte låta bli.
Få tränare har förvandlat så många medelmåttiga hästar till dugliga V75 hästar genom åren.
Answer to: "Att påstå att Kari skulle vara en dålig tränare, ell"
|
Became a member:
Forum posts:
|
word
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 20:13:45
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bryr mig inte så mycket om vem som tränar More Feeling utan tycker bara det är intressant hur enkelt den passerade 12 Mellby Ticket när dom möttes 17/11. Därför vill jag ha med den.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 20:18:33  Bryr mig inte så mycket om vem som tränar More Feeling utan tycker bara det är intressant hur enkelt den passerade 12 Mellby Ticket när dom möttes 17/11. Därför vill jag ha med den.
Answer to: "Bryr mig inte så mycket om vem som tränar More Feeling utan tyck"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vem som tränar hästen vid ett visst datum spelar också ganska stor roll när man värderar hästens prestation
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 21:09:04  Att påstå att Kari skulle vara en dålig tränare, elller ha fel syn på hästar orkar man knappt kommentera... Men jag kan inte låta bli.
Answer to: "Att påstå att Kari skulle vara en dålig tränare, ell"
|
Became a member:
Forum posts:
|
få tränare har slösat bort så fina individer genom att starta sönder dem genom åren....
Då¨jag hade kontakter i stallet tidigare så vet jag hur många hästar han har haft höga tankar om och som sedan inte gjort ett skit.
Finns kanske en orsak till att inga ägare fyller på med toppstammade unghästar hos han? killen tävlar istället för att träna sina hästar.....
Tycker att Kari är en bra och ärlig kille som säger vad han tycker, och visst har han stor kunskap inom travet. Men någon bra tränare tycker jag absolut inte att han är....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-29 21:51:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tror jag kommer chansspika Melby Ticket som spurtade jävligt bra senast. Möter några orutinerade hästar. Melby visade senast prov på att man kan klättra en bit till i klassen.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-30 11:49:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-30 19:06:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
underbart med strukning på pepita zet, nu kan jakobsson knappast missa spets!  gäller bara att ha en frisk häst 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-30 19:48:14  underbart med strukning på pepita zet, nu kan jakobsson knappast missa spets!  gäller bara att ha en frisk häst 
Answer to: "underbart med strukning på pepita zet, nu kan jakobsson knappast miss"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Håller med ! Måste siktat på detta o tänkbar spik !! 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-30 21:19:13  Håller med ! Måste siktat på detta o tänkbar spik !! 
Answer to: "Håller med ! Måste siktat på detta o tänkbar spik !!"
|
Became a member:
Forum posts:
|
annars går man väl inte ut i v75 direkt, stenström är en försiktig kille......
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|