[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2010-12-24 07:00:05
|
|
V75-2 | Klass I, Final. 1:A PRIS 200 000 kr 2140 A 1. SEBASTIAN PALEMA Kontio Jorma 2. SHEPARD Svanstedt Åke 3. ECLAIR FUTURA Adielsson Erik 4. SLEVIN KELEVRA Lennartsson Per 5. PRINS ISIDOR Goop Björn 6. JEALOUS BROLINE Uhrberg Thomas 7. PUTTE TOPLINE Kihlström Örjan 8. MIDDLE EAST Brandt Kjell 9. MILL NITRO Jakobsson Magnus 10. STAY THE NIGHT Eklöf Bo 11. CAMPBELL ÅS Takter Johnny 12. BY FAR THE BEST Söderkvist Stefan
Turordning: 10-6-11-9-7-2-1-8-4-3-5-12
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 07:36:57
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JEALOUS BROLINE
S 1, SEBASTIAN PALEMA
|
Tar den på kusken. Svårt lopp.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 10:02:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
2,3,4,6,10,11 också känner jag mig säker.
Ska bli kul att se loppet faktiskt, öppet med flera fina hästar.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-12-24 10:33:28
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 3, ECLAIR FUTURA
|
Tycker nog tvärtom.. Känns som man klarar sig på några få streck.. 2,3,6 kanske?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 10:36:18
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MIDDLE EAST
|
Här krävs det nog många streck för vara säker? Alla? Middle East är alltid grym, bara kusken emot  Svårt för Mill Nitro nu, men jag är ett "fan" och den åker med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 10:38:22
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JEALOUS BROLINE
|
spik på Jealous Broline, var inte helt hundra senast men gången innan det var han riktigt bra, svagt motstånd nu också, dom bra har bakspår, och han borde sitta i ledningen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-24 13:19:20
|
Became a member:
Forum posts:
|
Pass upp 3 och 11 !
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-24 20:41:23  Här krävs det nog många streck för vara säker? Alla? Middle East är alltid grym, bara kusken emot  Svårt för Mill Nitro nu, men jag är ett "fan" och den åker med.
Answer to: "Här krävs det nog många streck för vara säker? Al"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Vet inte riktigt vad som störde Middel East sist... hästen såg bra ut i provis o hade ju inte galopperat på många starter.. blir tveksam också på kusken i allra högsta grad !! 
|
|
Reply
|
|
kobilo
|
Posted: 2010-12-24 22:41:49
|
Became a member: 2010-10-28
Forum posts: 92
|
jeg søger en blank til min kupon. nogen ide til en blank ????
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:07:16
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRINS ISIDOR
|
Prins Isidor gjorde en fin upphämtning efter galopp senast och avslutade starkt som 5:a i en snabb avslutning. Nu när Björn är upp första gången så är det en rolig chansspik om man kör ett litet system.
Spår 5 har bäst vinststatistik och att björn är upp första gången ger en del på vinstchanserna enligt statistiken.
Putte Topline har dåligt spår och får väl ta dödens igen.
Spetsstriden står mellan Shepard och Jealous Broline. Eftesom JB går bäst i spets så kan det nog vara så att Thomas inte ger sig.
PI är hyfsat startsnabb och kan nog få en relativt bra posistion. 2,3:e ytter kanske.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:23:46  Prins Isidor gjorde en fin upphämtning efter galopp senast och avslutade starkt som 5:a i en snabb avslutning. Nu när Björn är upp första gången så är det en rolig chansspik om man kör ett litet system.
Spår 5 har bäst vinststatistik och att björn är upp första gången ger en del på vinstchanserna enligt statistiken.
Putte Topline har dåligt spår och får väl ta dödens igen.
Spetsstriden står mellan Shepard och Jealous Broline. Eftesom JB går bäst i spets så kan det nog vara så att Thomas inte ger sig.
PI är hyfsat startsnabb och kan nog få en relativt bra posistion. 2,3:e ytter kanske.
Answer to: "Prins Isidor gjorde en fin upphämtning efter galopp senast och avsluta"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MIDDLE EAST
|
Middle east fäller allt te slut 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:28:10  Middle east fäller allt te slut 
Answer to: "Middle east fäller allt te slut:)"
|
Became a member:
Forum posts:
V 5, PRINS ISIDOR
|
Inte omöjigt. garderar man ska den definitivt med. Jag tänkte ta 4 hästar: 2,5,6,8
2 och 5 för att ngn av dom tar spets. 6 av skäl som jag redan angivit och 8 för att den har fina speedtider, för att den avslutade vasst senast och för att den gynnas av hårt tempo.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:32:06  Inte omöjigt. garderar man ska den definitivt med. Jag tänkte ta 4 hästar: 2,5,6,8
2 och 5 för att ngn av dom tar spets. 6 av skäl som jag redan angivit och 8 för att den har fina speedtider, för att den avslutade vasst senast och för att den gynnas av hårt tempo.
Answer to: "Inte omöjigt. garderar man ska den definitivt med. Jag tänkte ta "
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MIDDLE EAST
|
kan vara så att Prinsen vinner, denen jävligt på G hos kari faktiskt. men tror kommer ta alla hästarna här, vilken man inte bör göra så tidigt i en v75 omgång när det oftats finsn så br ainfo om alla hästarna i de 3 första v75 loppen. Enda som jag ser som chanslös/tror inte vinner är by far the best. Men tar man 11 så lika bra ta 12, ifall man skulle ha fel
Ganska söker på att Middle east är bästa hästen, något sämre kusk, men positiva e att han alltid kör för att vinna, så vinner man oftast mer med,
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 13:36:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JEALOUS BROLINE
S 1, SEBASTIAN PALEMA
|
Vafan, ska alla sno min 10%:are nu
Kan ni inte lira Slevin Kelevra istället 
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-12-25 14:06:27  Middle east fäller allt te slut 
Answer to: "Middle east fäller allt te slut:)"
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Joru som jag följt den kameln i vått o torrt o den där jävla kusken som är en blekis av Ludde-pudde.... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 14:11:14  Joru som jag följt den kameln i vått o torrt o den där jävla kusken som är en blekis av Ludde-pudde.... 
Answer to: "Joru som jag följt den kameln i vått o torrt o den där j&au"
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, MIDDLE EAST
|
hehe " dont stop believen"
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 16:54:49 Edited(1): 2010-12-25 16:55:29
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror inte ett skit på prins isidor, den har redan bevisat att den är för vek och inte klarar något själv i spåren. vinner knappast detta.....
middle east är helt för ojämn och har som vanligt ingen kusk, kan man räkna bort direkt från spår 8.
Putte toplin på 45% är garanterat omgångens mest överstreckade häst.
In med lite tempo så kommer 10+11 flygandes till slut, grymt spelvärde på dem 2. Liksom slevin kalevra denna gång.......
campbell ås på 4% är helt otroligt på loppets bästa häst!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 17:08:33
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JEALOUS BROLINE
S 1, SEBASTIAN PALEMA
|
Kan säga så här då Folke. Jag tror mest på Sebastian Palema som tar ledningen o som vann lopp från dödens senast dvs tål lite tryck under vägen. Kontio släpper fan inte !
Det är ett garderingslopp dock.
1 Sebastian Palema är det bra snurr på nu och han mår förträffligt efter Solvalla-segern senast. Var inte speciellt tagen efter det loppet och övernattade efteråt utan några problem. Det är skönt att ha med sig inför den här övernattningen och den biten oroar alltså inte speciellt mycket. Svårbedömt var han hamnar men han är i alla fall startsnabbare än vad han visade enda gången från innerspår. Har dock vunnit från alla positioner och Jorma får avgöra det taktiska. Kul också att han fungerade med brodd runt om senast och det känns som ett plus för vår del om det krävs att alla måste tävla på sådan balans. Liksom inför Romme-starten näst senast ska han vässas ordentligt i jobb i mitten av veckan, vilket han svarade bra på då. Ett jämnt och bra lopp men med klaff kan min häst vinna lika gärna som någon annan, analyserar Anders Åström.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 17:37:15
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad jag tror är att sebastian palema är helt för vek mot hästar av denna kaliber. Kommer att bli totalt uppäten om jorma svarar spets. Den får åka tillbaka till norrland och springa mot ponnys eller avdankade travare......
Troligtvis laddar uhrberg ganska hårt här, mycket bättre häst och det vet uhrberg om.
Vi får se imorg, skulle dock förvåna mig om sebastian palema vinner detta.
lycka till 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-12-25 17:45:16  vad jag tror är att sebastian palema är helt för vek mot hästar av denna kaliber. Kommer att bli totalt uppäten om jorma svarar spets. Den får åka tillbaka till norrland och springa mot ponnys eller avdankade travare......
Troligtvis laddar uhrberg ganska hårt här, mycket bättre häst och det vet uhrberg om.
Vi får se imorg, skulle dock förvåna mig om sebastian palema vinner detta.
lycka till 
Answer to: "vad jag tror är att sebastian palema är helt för vek "
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, JEALOUS BROLINE
S 1, SEBASTIAN PALEMA
|
Ja där ser man. Jag tycker Jealaous har varit vek sista biten. Visar bara hur olika man kan se på saker o ting.
Kommer som sagt var gardera här och tycker det kan vara kul att ta med den som troligen tar ledningen. I varje fall inledningsvis då
Lycka till själv.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
3
|