Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Derbykval

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Buck_Fush Posted: 2010-08-24 19:19:40

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 566
Det är lite pirrigt just nu efersom man har med både Bank Balance i derbykval här på travspelet och Sanity nere på Jägersro. Dubbla derbykval i kväll alltså så man får hålla båda tummarna....
Reply
hogan Posted: 2010-08-24 20:01:27 Answer to: "Det är lite pirrigt just nu efersom man har med både Bank Balanc"

Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
Jag har spikat Sanity ikväll....hur känns han vet du ngt om det???
Reply
Buck_Fush Posted: 2010-08-24 20:51:52

Forum posts: 566
Ja nu blev han ju 2a och det är vi jättenöjda med. Han har tagit det lugnt efter förra loppet då han hade nåt skit i kroppen. Han har i princip bara gått ett lite vassare jobb för en vecka sen och behövde säkert det här loppet, för hade han varit i ordning hade han knappast förlorat idag.
Men nu ska han vara bättre i finalen så där kan allt hända
Reply
Dynamit Posted: 2010-08-24 21:22:20

Became a member: 2007-11-17
Forum posts: 47
Styrka 10
Snabbhet 10
Startsnabbhet 6
Spurt 5
Galopprisk 4
Form 4
Rutin 1
Tung bana 7
Vinterbana 10
Medel 7.8

Jag har en 4 åring med dom här värderna och han gick inte vidare i derbyt så jag undrar hur lopp promotorn fungerar är det någon ide att fortsätta spela eller???
Reply
ddmannen Posted: 2010-08-24 21:45:44 Answer to: "Styrka 10 Snabbhet 10 Startsnabbhet 6 Spurt 5 Galopprisk 4 Form 4"

Forum posts: 1312
han gjorde det bra med tanke på att kusken hade 4:a i form , sen är höga siffror på hästen ingen garanti för att hästen går bra.

Men han är nog rätt bra när han bara var en tiondel efter i mål , när kuskformen var så låg.

Sen är det ju enligt mig tråkigt med stuteriet hästars generellt högre värde .
Reply
hogan Posted: 2010-08-24 21:49:06

Ja han låg på lite idag så han var inte riktigt på topp, det syntes.....hur e han på distansen då...gynnad eller....var väl hans första på 2640??.....i finalen kan allt hända som sagt, men vilket gäng....ojojoj....juggle face såg stark ut....never again också.
Reply
hogan Posted: 2010-08-24 21:55:15

Japp håller med DDmannen...stuteriets hästar kan ha grymma medelvärden vilket ger höga siffror på de blå men ingen garanti för vara topphäst...finns 4 åringar med mycket bättre värden.....kolla med toppstallen så får du höra....så den gick bra med den kusken som sagt.
Reply
Limpicus Posted: 2010-08-25 12:30:34

Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
Tvivlar på att det finns så många 4åriga hästar med "mycket bättre" värden än denna.. Kusken som avgör förmodligen.. Tråkigt men hela spelet går ut på att matcha rätt så man får bra kuskar hela tiden..
Reply
Mancher Posted: 2010-08-25 12:42:00 Answer to: "Ja han låg på lite idag så han var inte riktigt på "
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

Ja han låg på lite idag så han var inte riktigt på topp, det syntes.....hur e han på distansen då...gynnad eller....var väl hans första på 2640??.....i finalen kan allt hända som sagt, men vilket gäng....ojojoj....juggle face såg stark ut....never again också.

Oj oj oj vilket gäng? Årets startfält suger balle!
Reply
mickeel Posted: 2010-08-25 13:01:00
989
Stall Bringsta
Hagmyren

Became a member: 2008-03-04
Forum posts: 208
Va inte bitter nu.
Reply
Posted: 2010-08-25 23:29:00

Became a member: 
Forum posts:
Men tycker inte stuteriets hästar har generellt mycket högre värden längre. Finns mångsa fina hästar från aveln, och framför allt som tränar bra. Och skithästar ger ju båda, men det är tyngre o betalt 400 lax för 5 på de blå och dåliga träningssiffror.

Grejen är väl att de som tas från stuteriet ofta är från sverige/frankrike/USA/Italien etc som ändå är bra travländer så att säga. Aveln däremot så kommer ju en stor del från föl som avlas med en bra hingt och sen med ett halvkasst sto som på sin höjd motsvarar en holländsk/tysk kuse, eller än sämre typ spanien eller malta
Men det är så klart mer en gissning, men om jag har rätt är det väl rätt naturligt att aveln ger lite sämre hästar.

Sedan att loppmotorn suger är väl en ungefär lika stor överraskning som att tomten har röd mössa på vintern
Reply
Posted: 2010-08-25 23:30:38
989
Stall Bringsta
Hagmyren

Became a member: 
Forum posts:
Hogan...4-åringar med MYCKET bättre värden ???
De vill jag se i så fall. Kan inte vara många det. Likvärdiga möjligen...men mycket bättre. Jag tvekar...
Reply
Posted: 2010-08-25 23:39:11

Became a member: 
Forum posts:
vart ochså shockad över det inlägget som hogan skrev att det skulle finnas många 4 åringar med mycket bätre värde betvivlar det ps hogan är det inte dags o gå lägga dig de e bra nu det räcker du verkar vara övertrött
Reply
Soberano Posted: 2010-08-26 10:13:25 Answer to: "vart ochså shockad över det inlägget som hogan skrev att de"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Kan bara tala för mig sjölv men mina bästa fyraåringar till värdena har 6-13-7-1 och 8-13-4-4 på de blå och det anser jag vara riktigt bra så jag tror inte heller att det finns många som har bättre än de som Dynamit har på sin.
Reply
Posted: 2010-08-26 12:28:32 Answer to: "Kan bara tala för mig sjölv men mina bästa fyraåringar"

Became a member: 
Forum posts:
Mina bästa har 4.10.3.3 och 7.9.7.0 så Dynamits är riktigt bra!
Reply
hogan Posted: 2010-08-26 13:59:47 Edited(1): 2010-08-26 14:41:38

Jävlar vilket rabalder det blev då, vissa börjar visst bli personliga....men dom är så unga pojkar så det orkar jag inte ens betacka mig att prata med....kanske tog i lite när jag sa mycket bättre men bättre på snabbheten vet jag för det har jag två stycken själv av, och var helt säker på att Soberano hade bättre, men visst är 10 på styrkan väldigt bra....men vad jag menade var precis det jag skrev och det som DDmannen påstod och jag höll med, det är att de avlade har oftast har mycket sämre värden vid födseln och stuteriets kan ha mycket bättre...inte alltid men i regel.....sen påstod jag att de med mycket höga värden inte alltid är bäst men det vet väl alla vid det här laget att så ser verkligheten ut. Loppmotorn är som den är. Och kuskarna har alldeles för stor betydelse.

Raineri...du har inget att komma med som vanligt, bara en liten triggare som är sur för du fick stryk med din Kiwi Bulwark som du skrev upp som spelets bästa 4 åring förut.

PuchMaxarN....vet inte hur den din tråd hamnade här....men tycker du inte Never Again eller båda Face hästarna är bra så får det stå för dig.
Reply
Posted: 2010-08-26 14:13:44 Edited(1): 2010-08-26 14:25:46 Answer to: "Jävlar vilket rabalder det blev då, vissa börjar visst bli "
989
Stall Bringsta
Hagmyren

Became a member: 
Forum posts:
min kiwi bulwark har vunnit över din hero en gång och förlorat en gång så vi har en avgörande kvar
Reply
hogan Posted: 2010-08-26 15:01:24 Answer to: "min kiwi bulwark har vunnit över din hero en gång och förl"

jo men du skrev upp den förut och det var mest det jag blev glad över o tacksamt att ge igen när du sa så.....din hade då 5-5 på styrka o snabbhet så jag förstod att du blev chockad....min har 6-11, men jag kan hålla med om nu att det var kanske lite för optimistiskt av mig att tro att det fanns MÅNGA som var mycket bättre......har märkt när jag sett efter Derbykvalen nu t.ex hästar som krigat i höga lopp men som har väldigt dåliga värden...eller jag som trott att dom har mycket bättre, kolla en sån som Wayard Son eller vad den heter den från USA som varit med i många topplopp, den har ju i mina mått väldigt låga och innan man såg den på börsen så trodde man ju att såna har bättre än de man har själv som är då 6-11 på de två viktigaste egenskaperna....styrka + snabbhet

Så man har väl inbillat sig när man trott att allas topp 5 stall har bättre 4 åringar, den ende som sagt jag visste var Soberanos.....men jag säger det igen....jag tittade mest på 10an på snabbheten, och jag har två st. på 11 just nu....förra etappen hade jag en på 12 och en på 11....sen drog jag som sagt slutsatsen att dom större stallen bl.a då Soberanos var bättre......men chockad Raineri är väl att ta i......jag tyckte det var kuskn som var boven i Dynamits fall, värre än så trodde jag inte detta skulle bli men okej....vädrat o klart....kul nu vet man att det inte finns så många och att mina borde stå sig väl i så fall......men det gör dom ju inte då da.....vi har ju den berömda loppmotorn kvar + nått som heter dold vinnarskalle som på Wayard Son + m.fl. Tack för alla som inlägg, alla positiva o negativa....
Reply
hogan Posted: 2010-08-26 15:17:25

Raineri....klart du vann över min i försöket, jag körde ju prepare med deff, ville ju vara i toppform till finalen, det var väl ändå den som räknades....du fick ju bättre kusk än mig där o allt, vad blev du....6...7a??? ....eller är du kvar på banan....

Vi kan synas i klass 1 om 3 veckor ca. ....
Reply
Mancher Posted: 2010-08-26 15:29:44 Answer to: "Jävlar vilket rabalder det blev då, vissa börjar visst bli "
458
YOLO Stables
Jägersro

Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264

PuchMaxarN....vet inte hur den din tråd hamnade här....men tycker du inte Never Again eller båda Face hästarna är bra så får det stå för dig.

Dem är bra, men långt ifrån den kapacitet som bl.a. Commander Crowe, Maharajah, Wellino Boko, Sahara Dynamite, Lie Detector och Simb Chaplin besitter och prestationerna dem stod för! Se tillbaka ett, två och tre år och jämför så inser nog även du att årets startfält är ett skämt!
Reply
[ 1 ]   2