Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Är 15 hästar tillräc...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

[ 1 ]   2  
Author Message
Posted: 2010-04-29 11:58:16

Became a member: 
Forum posts:
Förstår ej hur över 70 procent tycker att man inte ska få ha mer hästar en 15 jag tycker man borde få ha så många hästar man själv vill ingen begränsning man är själv i ansvar för hur många hästar man klarar av utan å få bankrutt!

det är väl det spelet går ut på egna val elr?
Reply
larockma Posted: 2010-04-29 12:23:10 Edited(1): 2010-05-28 16:32:47

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
Håller delvis med om detta, men, som detta spel är upplagt skulle det bli för mycket "micromanagement" med så många hästar.
Reply
ddmannen Posted: 2010-05-02 19:34:21

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
jag tror att vi kommer börja skrika om fler hästar om en eller 2 etapper , när stallen är fulla med bra hästar som vi helst vill behålla när det är dags att skaffa sig nya unghästar.
Jag är ganska säker på att jag säkert kommer vilja ha fler hästar även om 15 hästar är fullt tillräckligt just nu.
Reply
Posted: 2010-06-04 11:26:22

Became a member: 
Forum posts:
Det är ungefär som när butiken säljer kaffe för 20 kr kilot, max 3 per hushåll.
Varför får inte en och samma person köpa upp hela lagret?
Till slut kan det bli så att 3-4 stall belägrar de stora loppen med hästar, booring.

Låt nya ha lätt att komma in i spelet annars blir det lätt färre som vill vara med.
Reply
Posted: 2010-06-04 17:49:39 Answer to: "Det är ungefär som när butiken säljer kaffe för 20"

Became a member: 
Forum posts:
förstår inte varför nya spelare skulle drabbas negativt av att man får ha så många boxar man själv vill. alla nya spelare får ju sina 2 miljoner och med dem får dem köpa o ralla sig fram hur dem vill varför skulle dem påverkas om t.e.x jag skulle ha 21boxar?
Reply
larockma Posted: 2010-06-04 20:30:43

Became a member: 2008-11-18
Forum posts: 1474
true
Reply
Soberano Posted: 2010-06-04 21:15:45 Answer to: "Det är ungefär som när butiken säljer kaffe för 20"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Fast hur kul är det att ha spelat i 10 etapper och ändå så har nya stall i princip samma möjligheter att vinna ranken? Långsiktighet och aktivitet SKA löna sig, så är det bara!
Reply
Posted: 2010-06-04 21:42:25 Answer to: "Fast hur kul är det att ha spelat i 10 etapper och ändå s&a"

Became a member: 
Forum posts:
agree
Reply
Andynalan Posted: 2010-06-05 00:20:30 Edited(2): 2010-06-05 00:24:24

Became a member: 2007-10-24
Forum posts: 6641
Vore idiotiskt att ta bort spärren för antalet boxar. Helt omöjligt att hävda sig som systartat stall då ju. Hur kan ni säga tvärtom?

torro, soberano, lauvin och ni sitter väl på typ 100 miljoner. Med tanke på hur många avkommor en sån som Stopping Trasher har fått, måste degen bara rulla in hos torro. Då sitter han där och kan köpa in ALLA hästar som är nåt att ha på transfern sen får vi 10 hästar i Grande Elegante från samma stall. Tråkigt....? Ja!

EDIT: kollade upp Great Horsetail. 240 avkommor á 60 000.... det blir 14 400 000.... bara på en avelshingst. Fast 100 miljoner var kanske att ta i?
Reply
Soberano Posted: 2010-06-05 09:46:06 Answer to: "Vore idiotiskt att ta bort spärren för antalet boxar. Helt om&oum"

Vill gärna poängtera att jag inte är för fritt antal boxar. Dock gillar jag inte om det ska vara för lätt för nya stall att ta sig upp. Kolla inte bara hur mycket penga min hingst har dragit utan kolla också hur länge jag spelat, hur många aktiva timmar jag har och hur framångsrik jag var de 2-3 första etapperna.......IRL så är det inte så lätt för en nystartad tränare att ens få starta på V75 men här ska man kunna starta i DE STÖRSTA loppen redan från dag 1 för att det ska vara kul tydligen....

Tror att de nya stallen bör sätta upp rimliga mål istället för att lacka ur för att man inte kommer ut på V7. Börja sikta på banchampionat osv....
Reply
Posted: 2010-06-05 13:03:21 Edited(1): 2010-06-05 13:05:52 Answer to: "Fast hur kul är det att ha spelat i 10 etapper och ändå s&a"

Became a member: 
Forum posts:
vet ej hur du tänker. dem nya stallen börjar med 2 miljoner och att ha 15 boxar kostar cirka 800tusen om jag räknat rätt och 20 boxar cirkus 1.200tusen är väl det resonliga priset plus tränare skötare

wow efter 20 boxar plus tränare skötare så skulle dem nystartade stallen ha 500-700tusen att köpa hästar för.. oj oj oj vilka möjligheter dem har -

det enda som skulle hända om man fick ha så många boxar som man vill ha att det skulle bli ännu lite svårare för nybörjar stallen förstå logiken i mitt inläg

tror ej att ett nybörjarstall köper lov för 20 boxar för 1mille/1mille-200tusen plus tränare skötare dem har ju ej nästan kvar någånting efter det kanse 500-700 tusen för at köpa häst.

men om tillexempel du gör det soberano då blir det inga problem du kan köpa 20 boxar och ändå ha pengar kvar att utfylla boxarna med bra hästar, och därmed blir det ju svårare för nybörjarstallen vet ej hur du får det att det skulle bli lättare för nybörjarstallen?
Reply
Soberano Posted: 2010-06-05 18:41:22 Answer to: "vet ej hur du tänker. dem nya stallen börjar med 2 miljoner "

Jag fattar ingenting.... Är du för eller emot fler boxar eller bara vimsig?
Reply
Posted: 2010-06-05 20:28:43

Became a member: 
Forum posts:
jag vill ha mer hästar.. gärna det dubbla.
vill avla utav helvete... stäng ner stuteriet och låt folk avla.

sen så får jag/vi som säljer unghästar 20% på allt inkört..

ordna nu!
Reply
Posted: 2010-06-05 23:54:20

Became a member: 
Forum posts:
fattar inte hur du ej kan förstå rak text som jag skrev med stor förståelse att dem lite mindre smarta skulle förstå...... snällt sagt..

du soberano skrev följande=

Fast hur kul är det att ha spelat i 10 etapper och ändå så har nya stall i princip samma möjligheter att vinna ranken? Långsiktighet och aktivitet SKA löna sig, så är det bara!....

och jag Raineri_l alias Mr perfect skrev=

vet ej hur du tänker. dem nya stallen börjar med 2 miljoner och att ha 15 boxar kostar cirka 800tusen om jag räknat rätt och 20 boxar cirkus 1.200tusen är väl det resonliga priset plus tränare skötare

wow efter 20 boxar plus tränare skötare så skulle dem nystartade stallen ha 500-700tusen att köpa hästar för.. oj oj oj vilka möjligheter dem har -

det enda som skulle hända om man fick ha så många boxar som man vill ha att det skulle bli ännu lite svårare för nybörjar stallen förstå logiken i mitt inläg

tror ej att ett nybörjarstall köper lov för 20 boxar för 1mille/1mille-200tusen plus tränare skötare dem har ju ej nästan kvar någånting efter det kanse 500-700 tusen för at köpa häst.

men om tillexempel du gör det soberano då blir det inga problem du kan köpa 20 boxar och ändå ha pengar kvar att utfylla boxarna med bra hästar, och därmed blir det ju svårare för nybörjarstallen vet ej hur du får det att det skulle bli lättare för nybörjarstallen?

du sa i ett inlägg att det är orätvist om man får ha så många boxar som helst för att det gör det lättare för nybörjare här i spelet.

som et svar på ditt inlägg hur skulle många boxar underlätta för nybörjare i spelet helt omöjligt det enda det kanse skulle kunna göra är att försvåra det för nybörjarna för att dem har ju ingen möjlighet att ha 20-30 boxar med deras ynka 2 millen

nu har jag försökt med all vänlighet att skriva så förståelsefullt att du och alla andra ska fatta vad jag menar

och till slut GUDS FRID TILL ER ALLA.
Reply
B_Good Posted: 2010-06-06 04:25:49 Answer to: "fattar inte hur du ej kan förstå rak text som jag skrev med sto"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Hmm? Jag tror jag förstår...
Du vill alltså (om jag fattar rätt) begränsa möjligheterna med argumentet att alla har inte exakt samma möjligheter?
Som du ser det är det orättvist om alla får så många stallplatser de vill och en del faktiskt har möjlighet att fylla dem eller?
Om alla har det lite dåligt så är det rättvisare än att alla har det bra o nån har det lite bättre?

Fattar jag rätt?
Isåfall misstänker jag att jag vet hur du röstar
Reply
Posted: 2010-06-06 11:45:59 Answer to: "Hmm? Jag tror jag förstår... Du vill alltså (om jag fatta"

Became a member: 
Forum posts:
Reply
Posted: 2010-06-06 17:57:03 Answer to: "Hmm? Jag tror jag förstår... Du vill alltså (om jag fatta"

Became a member: 
Forum posts:
jag tycker att man ska få ha så många stallboxar man själv vill som du kan se i mitt första inlägg längst upp på den här tråden då jag skapade tråden.

soberano skrev att det är orätvist mot veteran spelarna om det inte finns nån begränsning på hur många stall boxar man får ha för att då skulle nybörjarstallen kunna köpa hur många stallboxar som helst och därmed bli snabbt konkurenter mot dem som har haft stall länge och att det är orätvist

men jag motbevisar soberanos teori ..som nybörjarstall har man 2 miljoner och med dem 2 miljonerna har man ingen chans att köpa 25stallboxar pluss hästar medmera utan att gå i konkurs

men dem erfarna stallen kan kan köpa så många boxar och bra hästar utan att gå i konkurs
så förstår inte vad soberano tänker när han skrev det att det är orätvist mot dem erfarna spelarna¨.

fast jag inte är en erfaren stall så tycker jag endå att man ska få ha så många stallboxar som man själv vill ha det här är ju et spel som man själv gör sina val i och därmed går stallet så förstår inte varför man ej ska kunna köpa lov till så många boxar man själv vill.

ps hoppas det inte vart för komplicerat
Reply
B_Good Posted: 2010-06-06 18:20:08 Answer to: "jag tycker att man ska få ha så många stallboxar man sj&a"

Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
Solklart!
Reply
Soberano Posted: 2010-06-06 23:00:36 Answer to: "jag tycker att man ska få ha så många stallboxar man sj&a"

soberano skrev att det är orätvist mot veteran spelarna om det inte finns nån begränsning på hur många stall boxar man får ha för att då skulle nybörjarstallen kunna köpa hur många stallboxar som helst och därmed bli snabbt konkurenter mot dem som har haft stall länge och att det är orätvist

Har du möjlighet att hänvisa till var jag skrivit det, hittar det inte själv.

men jag motbevisar soberanos teori ..som nybörjarstall har man 2 miljoner och med dem 2 miljonerna har man ingen chans att köpa 25stallboxar pluss hästar medmera utan att gå i konkurs

Med vilken typ av hästar fyller du boxarna? Tänk på att 25 hästar ska äta, ha tränare, resa osv. Med 25 hästar krävs det ganska bra snurr på stallet för att klara av en veckas utgifter.

men dem erfarna stallen kan kan köpa så många boxar och bra hästar utan att gå i konkurs
så förstår inte vad soberano tänker när han skrev det att det är orätvist mot dem erfarna spelarna

Jag har såvitt jag kan minnas aldrig påstått att det missgynnar erfarna spelare att ha fritt antal stallplatser, givetvis är det tvärtom. Jag är däremot för en begränsning då jag tror att det skulle bli FÖR svårt att ta sig upp i toppen om storstallen redan har 100 boxar och 70 hästar som tävlar bra. Däremot så vill jag inte att det ska vara för lätt att ta sig in på topp-10 ranken och det var det när vi bara kunde ha 10 boxar.
Reply
Posted: 2010-06-06 23:09:12 Answer to: "soberano skrev att det är orätvist mot veteran spelarna om"

Became a member: 
Forum posts:
orkar inte ens gå in i det här nån mer men du skrev

Fast hur kul är det att ha spelat i 10 etapper och ändå så har nya stall i princip samma möjligheter att vinna ranken? Långsiktighet och aktivitet SKA löna sig, så är det bara!..

du tyckte att om man får ha så många boxar man själv vill så är det inte kul att spela för dig som spelat 10 etapper när nån nybörjare har samma chans för han får ha jätte många hästar

så upfattar man det du skrev

men det är just den teorin jag motbevisar och om du inte förstår det så vet jag inte vad jag ska säga kanse ingentin det verkar inte vara lönt
Reply
[ 1 ]   2