[ 1
]
2
|
spanarn
|
Posted: 2010-04-09 21:33:30 Edited(1): 2010-04-09 21:35:24
|
Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
|
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2010-04-09 21:40:03 Edited(2): 2010-04-10 12:58:19
|
|
Slänger in den här också, har inte så tokiga grundvärden alls.  Tränar riktigt bra på spurt!
No horse found
|
|
Reply
|
|
spanarn
|
Posted: 2010-04-10 22:06:25
|
|
Två timmar kvar, värsta chansen att få en hyfsad kuse för en spänn! 
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-10 23:45:08
Edited(1): 2010-04-10 23:52:12  Två timmar kvar, värsta chansen att få en hyfsad kuse för en spänn! 
Answer to: "Två timmar kvar, värsta chansen att få en hyfsad kuse f&ou"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 00:14:38
 är det ens möjligt att få en hyfsad kuse för 1 krona?
Answer to: "är det ens möjligt att få en hyfsad kuse för 1 krona?"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 00:31:36
 Klart det är möjligt, vad menar du? Jag, liksom ett flertal av de andra s.k. storstallen, lägger rätt ofta ut kusar för en spänn, trots att de skulle kunna vara värda mer, bara för att bli av med dem snabbt. Det behöver inte alls vara dåliga hästar, men de är inte tillräckligt bra för att vi storstall ska vilja satsa på dem, det kan vara att de har för hög galopprisk eller för dåliga grundvärden så att det tar för lång tid att träna upp dem för att vi ska tycka att det är värt det. Det är alltså värt mer att snabbt få en stallplats fri - och köpa en ny häst som kan vara den där stjärnan vi alla väntar på - än att få in de extra kronorna (kan vara några hundra tusen, som visserligen också är pengar, men som inte betyder särskilt mycket om man redan har tillräckligt mycket låtsaspengar) som man skulle kunna få in.
Eller menar du att när jag säljer hästar för en krona så är det jag själv som köpt dem men med ett annat konto, dvs. du anklagar mig för att fuska? Jag ser att du hänvisar till att det inte är dina egna ord, men vad är det annars du menar?
Answer to: "Klart det är möjligt, vad menar du? Jag, liksom ett flertal av de"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 00:37:25
Edited(1): 2010-04-11 00:45:05  det jag vill ha ut av detta diskussion är att: ser du hur lätt det är att hänga ut nån fast det inte är så! några ord bara... så är det ett faktum! självklart, detta är ett forum och här ska man väl kunna prata om det mesta inom rimliga gränser! men visst vart det extra känsligt när fusk kommer upp till ytan? sak samma hur och vem.. jag själv har blivit ett offer för det, smutskastad, baktalad, anklagad och till och med dömd utan rättegång av vissa här! det är inte så kul.... och när man tar upp det så blir man kallad dramaqueen och att man ska hålla tyst! tror att jag har för mig att det bryter mot reglerna här i forumet att göra så och skulle gärna se att detta efterföljs! Om nån tror att nån fuskar eller misstänker så ta upp det med eriksson men gör det inte som man har gjort mot mig, att ta upp det här offentligt! vill inte att nån annan ska få uppleva det här som jag har gjort!
ps: anklagar dig absolut inte för fusk....
Answer to: "det jag vill ha ut av detta diskussion är att: ser du hur lätt d"
|
|
JontePuma
|
Posted: 2010-04-11 00:50:02  det jag vill ha ut av detta diskussion är att: ser du hur lätt det är att hänga ut nån fast det inte är så! några ord bara... så är det ett faktum! självklart, detta är ett forum och här ska man väl kunna prata om det mesta inom rimliga gränser! men visst vart det extra känsligt när fusk kommer upp till ytan? sak samma hur och vem.. jag själv har blivit ett offer för det, smutskastad, baktalad, anklagad och till och med dömd utan rättegång av vissa här! det är inte så kul.... och när man tar upp det så blir man kallad dramaqueen och att man ska hålla tyst! tror att jag har för mig att det bryter mot reglerna här i forumet att göra så och skulle gärna se att detta efterföljs! Om nån tror att nån fuskar eller misstänker så ta upp det med eriksson men gör det inte som man har gjort mot mig, att ta upp det här offentligt! vill inte att nån annan ska få uppleva det här som jag har gjort!
ps: anklagar dig absolut inte för fusk....
Answer to: "det jag vill ha ut av detta diskussion är att: ser du hur lätt d"
|
Became a member: 2008-07-12
Forum posts: 605
|
 det jag vill ha ut av detta diskussion är att:
om du nu är ute efter att starta en diskusion i ämnet fusk/smutskastning/whatever, varför starta den i denna tråd och inte starta en ny tråd som handlar om just det om du nu känner behov av att gräva ytterligare i det???
skitsamma, det jag ville tillföra denna tråd är att denna kuse köpte jag för 12kr när jag va rätt ny i spelet, just pga 10 i galopp o ynka startvärden på 4-1-1-1 men som tränade rätt bra och som nu dragit in betydligt mkt mer än vad han kostade. Vill man lyckas på sikt måste man oxå bygga på sikt som ny.
 |
Fearless Samurai  |
|
 |
• |
70 år Valack |
• |
Solvalla |
• |
Frisk |
Medel |
|
Startpoäng |
121p |
Insprungna pengar |
3 716 000 kr |
Denna säsong |
0 kr |
Loppstatistik |
Starter |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Totalt: |
109 |
14 |
11 |
15 |
10 |
13 |
4 |
Denna säsong: |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
Tider |
kort :
1,07.0 :
|
medel :
1,08.9 :
|
lång
1,10.2 |
|
|
|
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 00:50:35
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 00:53:04
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 00:58:39
 jag försöker absolut inte väcka misstankar mot dig eller nån annan!!! var bara ett exempel... och om jag hade velat ta upp nånting med bara dig så hade jag skrivit personligen till dig! men jag vill att alla ska se hur snabbt det kan hända... därför använde jag brucelees ord för det skulle ha kunnat lika gärna vara skrivna till dig... jag vill bara att man inte ska kunna hänga ut nån här i FORUMET och ville visa hur ett så kallad hängning kan se ut... inget mot dig personligen! missförstå mig inte....
Answer to: "jag försöker absolut inte väcka misstankar mot dig eller n&a"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:11:35
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:21:41
 jag vet och det tackar jag dig för!
Answer to: "jag vet och det tackar jag dig för!"
|
|
Limpicus
|
Posted: 2010-04-11 01:25:34  nämen sluta... nu har ju jag dragit uppmärksamheten till denna tråd... kanske också nån kan bli såld nu  skämt åsido, hoppas bara att det blir verklighet och det efterföljs.... ska också prata med eriksson om det...
Answer to: "nämen sluta... nu har ju jag dragit uppmärksamheten till denna "
|
Became a member: 2007-12-25
Forum posts: 954
|
Tycker inta att man ska kunna sälja 1 eller 2 åringar alls.. Köper man en häst från stuteriet eller avlar fram en så får man leva med det den till 3 år.. får bort mycket fusk och, tycker jag skapar lite mer spelkänsla att man faktist måste ge alla hästar en chans.. okay att du kan pansionera direkt vid 3 år men då har du slopat en plats i stallet under 2 veckor..
|
|
Reply
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:27:26
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:31:41
Edited(1): 2010-04-11 02:05:02  Tycker inta att man ska kunna sälja 1 eller 2 åringar alls.. Köper man en häst från stuteriet eller avlar fram en så får man leva med det den till 3 år.. får bort mycket fusk och, tycker jag skapar lite mer spelkänsla att man faktist måste ge alla hästar en chans.. okay att du kan pansionera direkt vid 3 år men då har du slopat en plats i stallet under 2 veckor..
Answer to: "Tycker inta att man ska kunna sälja 1 eller 2 åringar alls.. K&o"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:38:41
 ...kanske är värt en egen trådstart, eller finns det någon särskild anledning till att detta inlägg hamnade i min annonstråd? Ska du också komma med fuskinsinuationer?
Answer to: "...kanske är värt en egen trådstart, eller finns det n&arin"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:47:11
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:50:58
Edited(2): 2010-04-11 02:15:22  fuskinsinuationer? snälla du, pratar vi ens samma språk... vad är det du inte förstår av det jag säger..... hur många gånger måste jag säga samma sak... har inte anklagat eller försökt att få dig att verka vara fuskare!!!
Answer to: "fuskinsinuationer? snälla du, pratar vi ens samma språk... vad"
|
|
Post removed
|
Posted: 2010-04-11 01:57:17
 Men det är ju klart att du har. Du ville visa "hur ett så kallad hängning kan se ut" genom att anspela på fusk, och även om dina "riktiga" intentioner var att skapa någon slags debatt - vilket framgått senare i tråden - så var det du initialt gjorde att antyda att jag inte har rent mjöl i påsen.
Sedan har du ju visat riktigt prov på dåligt omdöme på två punkter.
Answer to: "Men det är ju klart att du har. Du ville visa "hur ett så k"
|
|
[ 1
]
2
|