[ 1
]
2
|
|
Posted: 2010-03-29 15:05:56
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vilka fantasipriser på hästförsäljningen.Skall man driva ett stall med vinst kan man inte
köpa en skaplig häst där.Väldigt många av hästarna där kommer inte att springa in dom
pengar som dom kostar.På det sättet är har spelet blivit fel.
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-03-29 17:44:33
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
|
Är benägen att hålla med, en del har inte fattat att det är ett spel och vill hellre leka affärsmän men det är inte mycket man kan göra, utan det får bli ngt som sajtägaren får ta upp.....t.ex skrota stuteriet och enbart syssla med avel vore en bra del i det och sen är väl bara ett maxpris som kan sätta helt stopp för det, men dit är vägen lång.
Jag tränar hellre hästar och siktar på priskransar, än att sitta o räkna låtsaspengar. 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-03-29 18:23:07  Är benägen att hålla med, en del har inte fattat att det är ett spel och vill hellre leka affärsmän men det är inte mycket man kan göra, utan det får bli ngt som sajtägaren får ta upp.....t.ex skrota stuteriet och enbart syssla med avel vore en bra del i det och sen är väl bara ett maxpris som kan sätta helt stopp för det, men dit är vägen lång.
Jag tränar hellre hästar och siktar på priskransar, än att sitta o räkna låtsaspengar. 
Answer to: "Är benägen att hålla med, en del har inte fattat att det &a"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Visst är det så men problemet är ju att det finns ganska många med ganska mycket pengar och när det väl dyker upp något spännande som är till salu så 'r det ju ingen vits att tänka på om hästen är värd priset/kommer springa in det han kostar för det är ju trots allt bara låtsaspengar. Problemet är ju att hade detta varit IRL så hade flertalet av spelarna haft både Mercedes,hus i södra Frankrike och en gård i USA men nu finns det ju inget annat att lägga pengarna på än foder,skor och hästar och har man 1000 skor och foder för 2 år framåt så finns det ju inte så mycket att göra..... Tyvärr.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 17:18:38
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Jag tränar hellre hästar och siktar på priskransar, än att sitta o räkna låtsaspengar."
Mmmm...men jag har säkert tränat upp 10-15 kanonhästar, men problemet är ju att det är långt ifrån givet att de tjänar fina pengar.
Har hela tiden sagt att ett problem ligger i att en bra häst kan få stryk av Hästen kattskit i spelet. Kuskar har betytt för mycket och de blå värdena för lite. Lyckas man då inte riktigt med matchningen så kan det kosta dyra startpoäng , o så får du börja från scratch igen, och med skitkuskar.
Jag har alltid tyckt det varit mycket, mycket lättare att få gott om pengar genom att kränga lite vältränade 3-4-åringar vid rätt tidpunkt. Att få en treåring att tjäna 3-400.000 kräver en del flyt.
Att lägga ut en vältränad 3-åring för 7-800k (=300k plus) och få bud kräver bara att jag lyckas "lura" en noob som är lite het på budknappen...och oftast blir det fler. VÄLDIGT LÄTT !  
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-03-30 18:54:53 "Jag tränar hellre hästar och siktar på priskransar, än att sitta o räkna låtsaspengar."
Mmmm...men jag har säkert tränat upp 10-15 kanonhästar, men problemet är ju att det är långt ifrån givet att de tjänar fina pengar.
Har hela tiden sagt att ett problem ligger i att en bra häst kan få stryk av Hästen kattskit i spelet. Kuskar har betytt för mycket och de blå värdena för lite. Lyckas man då inte riktigt med matchningen så kan det kosta dyra startpoäng , o så får du börja från scratch igen, och med skitkuskar.
Jag har alltid tyckt det varit mycket, mycket lättare att få gott om pengar genom att kränga lite vältränade 3-4-åringar vid rätt tidpunkt. Att få en treåring att tjäna 3-400.000 kräver en del flyt.
Att lägga ut en vältränad 3-åring för 7-800k (=300k plus) och få bud kräver bara att jag lyckas "lura" en noob som är lite het på budknappen...och oftast blir det fler. VÄLDIGT LÄTT !  
Answer to: ""Jag tränar hellre hästar och siktar på priskransar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag funderar på att göra något liknande... börjar tröttna på att ha en massa usla starthästar.
Bara behålla några russin och istället plocka med avel/stuteri.
|
|
Reply
|
|
stallbrucelee
|
Posted: 2010-04-05 09:25:21 "Jag tränar hellre hästar och siktar på priskransar, än att sitta o räkna låtsaspengar."
Answer to: ""Jag tränar hellre hästar och siktar på priskransar"
|
Became a member: 2010-01-18
Forum posts: 294
|
Jo jag håller med om att även om man tränar så finns ingen garanti att man får några kransar, det är verkligen svårt att hitta eller få fram en häst som tränar kanonbra och sen går lika bra i loppen som den tränar bra, där är ju ett hinder man ska lyckas med först, sen det här med kuskarnas betydelse är åt helvete för mycket alltså för även om hästen är kanonbra och både vinner och gör bra lopp också mot hårt motstånd, för att sedan mot lättare motstånd men dålig kusk då knappt ta pengar är ju sjukt dåligt.
Jag tycker nu när vi fick igenom fler boxar samt att vi kan avla på pensionerade ston, så måste nästa steg bli en justering från Erikssons sida när det gäller kuskarnas makt, det är så tråkigt att man ska behöva deffa om man anmält till V7 t.ex och så får man Åke Svanstedt med en etta i form, normalt skulle jag bli glad med han som kusk men inte här inne för närvarande.
Man kan väl t.ex bara ha 7-8-9 i form på kuskarna, då kan den bästa hästen få en chans åtminstone att ta minst en plats istället för vara bland de sista, trots att hästen är totalt överlägsen alla i loppet. Det måste bli nästa justering tycker jag.
Sen tycker jag det ser tråkigt ut när nyöppnade stall som varit medlem o aktiv i 5 min. typ pensionera alla han fick att börja med och sen dra 5 st från stuteriet, får han 5 skithästar så öppnar de ett nytt account och gör likadant tills dehittar en kanon de lägger ut för typ 5 miljoner. Det ser både illa ut och är en tråkig utveckling som jag skulle vilja sätta stopp för, tycker man ska max få öppna ett ny stall en gång per år, man kan ju gå i konkurs en gång men inte 2-3-4 ggr.
Stäng såna ställen.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2010-04-05 09:48:14  Jo jag håller med om att även om man tränar så finns ingen garanti att man får några kransar, det är verkligen svårt att hitta eller få fram en häst som tränar kanonbra och sen går lika bra i loppen som den tränar bra, där är ju ett hinder man ska lyckas med först, sen det här med kuskarnas betydelse är åt helvete för mycket alltså för även om hästen är kanonbra och både vinner och gör bra lopp också mot hårt motstånd, för att sedan mot lättare motstånd men dålig kusk då knappt ta pengar är ju sjukt dåligt.
Jag tycker nu när vi fick igenom fler boxar samt att vi kan avla på pensionerade ston, så måste nästa steg bli en justering från Erikssons sida när det gäller kuskarnas makt, det är så tråkigt att man ska behöva deffa om man anmält till V7 t.ex och så får man Åke Svanstedt med en etta i form, normalt skulle jag bli glad med han som kusk men inte här inne för närvarande.
Man kan väl t.ex bara ha 7-8-9 i form på kuskarna, då kan den bästa hästen få en chans åtminstone att ta minst en plats istället för vara bland de sista, trots att hästen är totalt överlägsen alla i loppet. Det måste bli nästa justering tycker jag.
Sen tycker jag det ser tråkigt ut när nyöppnade stall som varit medlem o aktiv i 5 min. typ pensionera alla han fick att börja med och sen dra 5 st från stuteriet, får han 5 skithästar så öppnar de ett nytt account och gör likadant tills dehittar en kanon de lägger ut för typ 5 miljoner. Det ser både illa ut och är en tråkig utveckling som jag skulle vilja sätta stopp för, tycker man ska max få öppna ett ny stall en gång per år, man kan ju gå i konkurs en gång men inte 2-3-4 ggr.
Stäng såna ställen.
Answer to: "Jo jag håller med om att även om man tränar så finns "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
 tycker man ska max få öppna ett ny stall en gång per år, man kan ju gå i konkurs en gång men inte 2-3-4 ggr
Så är det ju i teorin men i praktiken så är ju det enda hindret för närvarande en ny mailadress vilket inte är så svårt att fixa. Jag har skrivet det förut och jag skriver det nu igen. Skicka ett sms till mobilen och som man svarar på till en kostnad av 10 kronor och sedan mottager man en aktiveringskod som du använder för att aktivera stallet. Om inte detta görs inom 2 veckor som kan ses som en testperiod så stängs stallet ner och det går inte aktivera ett nytt stall med det mobilnumret under de närmsta 6 månaderna tex. Betydligt krångligare att fixa nya mobilnummer varje gång du misslyckas med dina stuteriköp och jag tror att detta skulle få bort i princip alla bluffstall.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-04-05 12:51:41
|
Became a member: 2008-10-26
Forum posts: 1138
|
1451 stall den 5 aprill 2010.....hur måna är online samtidigt max 35.....dax för en rensning av stall är känslan
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-08 12:14:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?! Det är välldigt sällan det kommer något nytt stall i toppen. Vad ska man göra för att komma upp sig. Avel lr vad? Tar gärna emot tips 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-08 12:50:28  Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?! Det är välldigt sällan det kommer något nytt stall i toppen. Vad ska man göra för att komma upp sig. Avel lr vad? Tar gärna emot tips 
Answer to: "Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?! De"
|
Became a member:
Forum posts:
|
fixa bra hästar som springer in mycket pengar 
antingen genom avel,stuteriet eller auktionen 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-08 13:23:05  Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?! Det är välldigt sällan det kommer något nytt stall i toppen. Vad ska man göra för att komma upp sig. Avel lr vad? Tar gärna emot tips 
Answer to: "Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?! De"
|
Became a member:
Forum posts:
|
tålamod tålamod, jag räknar mig själv inte som ett av de bättre stallen, brukar hamna mellan topp 7 och 20, jag hankade mig fram de 3-4 första etapperna, sålde sen min bästa häst och fick in lite pengar så jag kunde skaffa lite nya unga som man sen måste ha lite tur med.
Jag satsade på 3 åringar på auktionen som hade bra värden men inte så mycket pengar insprungna och det gav ganska bra resultat.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2010-04-08 18:54:35  Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?! Det är välldigt sällan det kommer något nytt stall i toppen. Vad ska man göra för att komma upp sig. Avel lr vad? Tar gärna emot tips 
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Har varit med lääänge o har fortfarande inte förstått hur man "lyckas". Det går runt hyfsat för mig o jag tjänar oftast mer varje etapp än förra etappen men hamnar bara lägre o lägre på rankingen så konkurrensen ökar som fan i spelet.
Mitt enda tips är undvik kuskar ur form. Gjorde ett test en etapp o det syns ganska tydligt vilken det var för siffrorna är rejält lägre än vanligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-08 20:35:09  Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?! Det är välldigt sällan det kommer något nytt stall i toppen. Vad ska man göra för att komma upp sig. Avel lr vad? Tar gärna emot tips 
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?!
VI har väl varit med ett så pass långt tag så vi har vissa "knep" i ex träningsmetoder eller löp, dessutom så är det ju dom rikaste stallen som är högst upp viket betyder mycket också så brukar en del toppstall ha sjukt flyt ibland .
|
|
Reply
|
|
Medeltid
|
Posted: 2010-04-08 21:07:03   Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje etapp?!
VI har väl varit med ett så pass långt tag så vi har vissa "knep" i ex träningsmetoder eller löp, dessutom så är det ju dom rikaste stallen som är högst upp viket betyder mycket också så brukar en del toppstall ha sjukt flyt ibland .
Answer to: "Hur kan det komma sig att det är samma stall i toppen varje eta"
|
Became a member: 2008-02-01
Forum posts: 786
|
Jag är inte rik, det går att lyckas ändå. Vilka "knep" i träningmetoderna tänker du på förresten?
Flyt, samt att lära sig matcha perfekt är väl vad det främst handlar om.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 11:20:45  Jag är inte rik, det går att lyckas ändå. Vilka "knep" i träningmetoderna tänker du på förresten?
Flyt, samt att lära sig matcha perfekt är väl vad det främst handlar om.
Answer to: "Jag är inte rik, det går att lyckas ändå. Vilka ""
|
Became a member:
Forum posts:
|
matcha perfekt? tss.... mitt stall har sprungit in drygt 50 mille och ja kör på starter ungefär 2-3 gånger i veckan    ..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 12:33:41 Edited(1): 2010-04-09 12:34:58
Answer to: "matcha perfekt? tss.... mitt stall har sprungit in drygt 50 mille och ja k"
|
Became a member:
Forum posts:
|
ja, men det är nu det.
när det gick bra för ditt stall gjorde du inte det.
EDIT: Dessutom så har du gjort av med alla dina pengar.. så du är väg ner 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 12:47:06  ja, men det är nu det.
när det gick bra för ditt stall gjorde du inte det.
EDIT: Dessutom så har du gjort av med alla dina pengar.. så du är väg ner 
Answer to: "ja, men det är nu det.
när det gick bra för ditt stall gjor"
|
Became a member:
Forum posts:
|
När mitt stall var på toppen så startade Right Here Right now bl.a 3 gånger i veckan när han vann kriteriet.. först ett franskt lopp , sen kvalet , sen finalen ..
och pengarna har jag varit utan sedan 1 år tillbaka så oroa dig inte 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-04-09 12:50:09  1451 stall den 5 aprill 2010.....hur måna är online samtidigt max 35.....dax för en rensning av stall är känslan
Answer to: "1451 stall den 5 aprill 2010.....hur måna är online samtidigt ma"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 1451 stall den 5 aprill 2010.....hur måna är online samtidigt max 35.....dax för en rensning av stall är känslan
den kodningen stämmer inte.
pratade med Eriksson om det där en gång och han har inte fixat "räknaren"..
Det är betydligt fler inne än vad som står på sidan.
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-04-09 14:11:51
|
|
så kan det ju vara ifs.... 
|
|
Reply
|
|
benny_haags_fanclub
|
Posted: 2010-04-09 14:24:48
|
|
fast c:a 800 stall har inte dragit in en krona på 9 tävlingsdagar på den nya etappen
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|