[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2010-02-19 09:10:08
|
|
V64-1 | 1:A PRIS 60 000 kr 2140 A Omsättning fredag 19 feb, kl 09:10 V64: 0 kr, kl 09:10 Vinnare: 0 kr 1. LAGE Hedin Olle a 2. SILKY ROAD Wallin Tony 3. BRIAN KEY Walltin Peter 4. T.X.ZOOGOOD Goop Björn 5. SCOTTIE PIPPEN Olsson Daniel 6. NICOLAS CAKE Kihlström Örjan 7. WITNESS TO HISTORY Jansson Torbjörn 8. ZOCCER MICKEY Pettersson Tomas
Turordning: 3-8-4-1-2-5-6-7
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-20 19:21:29 Edited(1): 2010-02-21 11:09:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lage tar spets? tipsetta på det tror jag, kusken mot. Såg minst lika fin ut som t.x zoogod senast.
T.X zoogod såg finfin ut senast, farlig här, vinner om goopen får överta spets.
nicolas cake är härdad i tuffa gäng och troligen bästa hästen med sveriges bästa kusk, dock fel läge och kan inte göra något själv.............
Ska man ta med brian key för första gången någonsin? fint läge och kan få loppet mot ett ganska dåligt gäng.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 15:49:18 Edited(1): 2010-02-21 15:51:13
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lite tankar om loppet.
Loppet känns öppet.
1. Lage borde ha gjort bättre ifrån sig sist för att få mer än godkänt av mig. Spåret nu kanonbra, men räcker han? svårt att säga.
2. Silky road känns inte som någon vinnarskalle.
3. Brian Key kan slå till med rätt smygare, men behöver sitt smyglopp.
4. TX zoogood Bra spår, bra kusk, men borde kanske också presterat lite bättre sist, ses med chans här.
5. Scottie pippen känns väl inte heller som en vinnarskalle?
6. Nicolas Cake kan vara farlig att ignorera här. Stallet har superform och det här gänget borde han kunna krossa om han hade full form, men hur är egentligen formen?
7. Witness to history har en bra spurt och har varit ute i härdade gäng i gulddivisionen. Kanske kan skrälla här med katten jansson? Fast läge och form känns fel.
8. Trots spåret känns Zocker Mickey inte heller helt avsågad i det här gänget? Viss chans.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 18:16:18
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad fan snackar du om???? både Lage och TX zoogod satt fast senast med ALLT sparat! Inte hästarnas fel att kuskarna valde att sätta dig i vinnarhålet och 3.e inner.
Lage och TX zoogod har troligen toppform båda 2, särskilt Lage vill jag säga som har gjort flera bra lopp senaste tiden.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 19:11:06  vad fan snackar du om???? både Lage och TX zoogod satt fast senast med ALLT sparat! Inte hästarnas fel att kuskarna valde att sätta dig i vinnarhålet och 3.e inner.
Lage och TX zoogod har troligen toppform båda 2, särskilt Lage vill jag säga som har gjort flera bra lopp senaste tiden.
Answer to: "vad fan snackar du om???? både Lage och TX zoogod satt fast senast me"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lugna ner dig killen!! Fan är det med dig då?? Om alla trodde likadant eller tyckte likadant skulle det här forumet vara astrist! Det är väl bra att folk skriver vad de tycker och försöker engagera andra i loppen?? Annars blir det ju inga diskussioner??
Jag har bara spelat trav i lite drygt ett år och håller väl på att lära mig ännu. Om du tycker att jag gjort en dålig analys så kan du ju skriva utan att bete dig som du gör??
Ska du hålla på sådär så vill/vågar ju ingen skriva något på forumet.
Jag försöker bara få igång folk så att vi kan ha lite bra diskussioner på forumet och tillsammans hjälpa varandra att hitta vinnarna i loppen.
Men du kanske vill vara ensam på forumet, ELLER??? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 19:26:27 Edited(3): 2010-02-21 19:28:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
Din "åsikt" har ingen som helst betydelse eller värde när du säger att en häst borde ha presterat bättre senast när den/dem klättrar i ryggarna över uploppet. Omöjligt att skapa en vettig diskussion med den åsikten.
annars ber jag om ursäkt för mitt sätt att uttrycka mig, visste inte att du var nybörjare inom trav.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 19:38:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
Sant, borde kanske ha kollat loppet i arkivet innan jag skrev borde ha presterat bättre kom inte ihåg loppet helt i detalj och kan säga att jag gjorde en snabbanalys/blunder.
Ursäkten godtas.
Diskussionen ledde till något positivt ialla fall kan vi konstatera med tanke på att Lage Och TX Zoogood satt fastlåsta i förra loppet bör de väl tämligen ha bra chans denna vekan som du skrev 
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-24 11:28:15
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 4, T.X.ZOOGOOD
S 7, WITNESS TO HISTORY
|
Personligen så har jag inte sett Olle Hedin ladda från start sen Dartster F tider....100 år sen mao.....hehe, men det är kanske dags nu då. 
För det är väl bara 7an som är snabb ut annars....har lite dålig koll på t.ex Silky Road och Scottie Pippen för de andra är ej tillräckligt snabba ut.
Så får Lage eller 7an spets kan de vara luringar för formen är det inget fel på, men jag tror ändå att T.X Zoogood är ett spikförslag här.....lite tråkigt kanske men bra att ha garderingar på slutet än i början, tycker jag iaf.
Ps. Brian Key behöver toktempo hela vägen för att komma till sin rätt, och jag tror knappast det finns någon i detta lilla sällskap som sätter upp ett kamazoki tryck på ledaren här, då fäller den sig själv.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 11:33:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
Brian key ska tydligen köras hårt för att överta spets = möjligt överpace. Ingen aning hur brian key fungerar i spets annars, men enligt kusken ska det köras i hårt tempo hela vägen.
Svårt att tänka mig att olle hedin släpper, tror dock att torbjörn släpper om han spetsar i början.
skitsvårt lopp, allt jag vet är att tx zoogod är grymt överstreckad!
Nicolas cake får loppet? tycker dock han inte gjort bra lopp på länge och kan inte göra ett skit i spåren.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 13:40:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
Står nog mellan 6 och 7 över mållinjen här.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-02-24 13:43:08  Lugna ner dig killen!! Fan är det med dig då?? Om alla trodde likadant eller tyckte likadant skulle det här forumet vara astrist! Det är väl bra att folk skriver vad de tycker och försöker engagera andra i loppen?? Annars blir det ju inga diskussioner??
Jag har bara spelat trav i lite drygt ett år och håller väl på att lära mig ännu. Om du tycker att jag gjort en dålig analys så kan du ju skriva utan att bete dig som du gör??
Ska du hålla på sådär så vill/vågar ju ingen skriva något på forumet.
Jag försöker bara få igång folk så att vi kan ha lite bra diskussioner på forumet och tillsammans hjälpa varandra att hitta vinnarna i loppen.
Men du kanske vill vara ensam på forumet, ELLER??? 
Answer to: "Lugna ner dig killen!! Fan är det med dig då?? Om alla trodde li"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Håller med Folke här. Förklara hur dom ska prestera bättre om dom sitter fast med allt kvar.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 14:34:52
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, NICOLAS CAKE
S 7, WITNESS TO HISTORY
|
Detta vinner ju Örjan, Toppform på kusken, Nicolas har högst kapacitet och behöver ej toppform för att städa av dessa pållar, Kihlström med bästa hästen, varför ödsla streck? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 16:20:05
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mitt intryck är att det brukar vara svårt att spets från spår 1 bakom bilen på Valla.
Det lättare att ladda från spår 3,4,5.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 16:28:31
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, NICOLAS CAKE
S 7, WITNESS TO HISTORY
|
Kan bli en goop lunk här.... Witness To History spetsar och släpper till T.X.Zoogood som får lunka runt och vinna? för vem vill syna dödens med T.X.Zoogood i ledningen här?? för visst släpper Jansson? 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 17:08:03 Edited(1): 2010-02-24 17:09:31  Detta vinner ju Örjan, Toppform på kusken, Nicolas har högst kapacitet och behöver ej toppform för att städa av dessa pållar, Kihlström med bästa hästen, varför ödsla streck? 
Answer to: "Detta vinner ju Örjan, Toppform på kusken, Nicolas har högs"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nicalas cake känns klart övervärderad, inte gjort bra lopp på evigheter och dör direkt han vrids ut i spåren. Om han ska vinna så krävs överpace och lucka sista 100 meterna från 3.e inner.
Vågar tobbe ladda? kör han för vinst så backar han direkt och försöker ta dem på spurt, kör han för pengar så spetsar han och släpper till första o bästa.
Känsla för att Lage eller brian key vinner, fördel Lage då jag tror att kusken kommer övervärdera brian keys förmåga?
Att Goop ska lyckas spetsar här tro rjag inte ett skit på, finns nog ingen som ville släppa spets till den hästen. Däremot kan han vinna om det blir överpace då hästen har form och läge.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 17:38:38
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, NICOLAS CAKE
S 7, WITNESS TO HISTORY
|
VAAAA!?!? alla släpper till Goop med favorit vet du inte de?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 17:51:03
|
Became a member:
Forum posts:
|
Bra chans säger Tobbe & framskorna rycks på den & Nicolas Cake.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 19:29:29
|
Became a member:
Forum posts:
V 6, NICOLAS CAKE
S 7, WITNESS TO HISTORY
|
Ingen dålig bredsida där  och jag sa ju att goop skulle spetsa 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 19:31:57
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lage kan inte vunnit...diskad borde han bli! Hoppas Cake vann!
|
|
Reply
|
|
dujorha
|
Posted: 2010-02-24 19:32:13
|
Became a member: 2009-08-18
Forum posts: 34785
|
Synd om Olle där när Brian Key bryter ut ett helt spår o sedan kör ner för att täppa till ! 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|