[ 1
]
2
|
Travzonen
|
Posted: 2010-02-19 09:10:08
|
|
V64-3 | 1:A PRIS 60 000 kr 2640 V Omsättning fredag 19 feb, kl 09:10 V64: 0 kr, kl 09:10 Vinnare: 0 kr 1. RODARVE PINGLA Karlsson Anna Isabelle 2. ALVENA NONSTOP Punkari Lasse a 3. GANY DU LING Kontio Jorma 4. DIAMANT PILEN Wallin Tony 5. LILIUM DI CASEI Norman Glen 6. MERRIMENT Kihlström Örjan 7. MUSCLES ROSE Adielsson Erik 8. LOADED Ohlsson Ulf 9. EXCEPTIONAL KEMP Lennartsson Per 10. MIDNIGHT ÅS Widell Kaj 11. RAFTING MESLOIS Goop Björn
Turordning: 2-3-10-11-5-4-9-1-7-8-6
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 11:11:40 Edited(1): 2010-02-21 11:11:58
|
Became a member:
Forum posts:
|
Rafting meslios, toppchans. Grym senast, goop upp nu och först starten hos kari.
Musles rose såg tankad ut senast som fástlåst, hög kapacitet och blir farlig om spets och bra dag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 11:53:19
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag håller på Lasse Punkari.
Tycker att han har en riktigt fin häst i Alvena Nonstop
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 18:17:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
en högst medioker häst som får svårt att räcka till/vinna denna gången. Möter betydligt bättre hästar. Men visst, vinnarhålet och lucka så kan det bli seger kanske.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 19:05:07  en högst medioker häst som får svårt att räcka till/vinna denna gången. Möter betydligt bättre hästar. Men visst, vinnarhålet och lucka så kan det bli seger kanske.
Answer to: "en högst medioker häst som får svårt att räcka t"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker att hästen visat bra löphuvud och tycker den är enligt mig mer än medioker. Känns som han slår i underläge hela tiden. Tycker att det är klart bästa hästen om man bortser från tilläggshästarna. 3 raka varav 2 på långdistans, gillar hästen satt en bra dubbel på han när den var 20 oddsare dock med liten insats  Men lite cash vart det.
Men visst, realistiskt borde han få svårt att räcka till här kanske.
Efter att ha kollat lite nogrannare i loppet men topp 3 tror jag absolut, i ett tvillingspel skulle jag lätt ta med han. Hoppas han blir favorit
Både Rafting Meslois och Midnight Ås är snäppet bättre, med fördel förstnämnde. Kanske rentav spik på Rafting Meslois?? Vad tror du?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 19:38:41
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror nog att Gany du ling är både 1 och 2 klasser bättre häst än alvena nonstop om man ser till de senaste 5 loppen, särskilt om gany du ling kan gå barfota.
exceptional kemp är troligen förre midnights ås i mål också, ska räknas tidigt i detta loppet.
Bästa hästen på första volten är mycket troligen merriment, kunnat vara en spik om form och lopp i kroppen. Varit borta länge nu och strulade mycket på slutet, därav stort frågetecken.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-21 19:50:34
|
Became a member:
Forum posts:
|
Gany du ling vann iof på V75 nyligen barfota runt om.
Första känslan var att loppet såg enkelt ut, men det är nog som du säger ett ganska svårt lopp, gillar dock långdistans loppen, där brukar man rätt ofta om man analyserar ordentligt kunna hitta vinnaren tycker jag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-23 23:15:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Alvena ska också fällas
|
|
Reply
|
|
hogan
|
Posted: 2010-02-24 11:53:18
|
Became a member: 2008-01-18
Forum posts: 4955
V 3, GANY DU LING
S 6, MERRIMENT
|
Punkari har firat klart nu....hehe.  .....men det var kul att han fick vinna sist, jävlar vilket lopp han gjorde....gick väl 14.5 första 1000m och sen fortsatte han och drog i stenhårt tempo, så då var han bra....och det var bra hästar på tillägg då som aldrig kom ini matchen.
Gany Du Ling trodde jag stenhårt på i V75 sist, men blev besviken då....men det visade att han är klart beroende av att få gå barfota, helt annan häst då och jag trpr solen värmer upp Vallas bana lite idag så den blir nog fin och valfri balans går säkert. Revansch då???
Det är väl Rafting emot som jag ser det, den var skitbra sist och nu i ny regi Kari, så brukar de bli bättre och sen att Björn Goop sitter upp ska väl inte göra saken sämre.
10-15% är väl 6an och 7an, de är rätt kapabla i grunden fast Muscles Rose har väl haft svårt med fräschören, däremot är Merriment en spetskandidat, och kanske kan Örjan bedömma rätt tempo med honom....vinna blir kanske svårt men en plats säkert,
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-02-24 13:44:54  en högst medioker häst som får svårt att räcka till/vinna denna gången. Möter betydligt bättre hästar. Men visst, vinnarhålet och lucka så kan det bli seger kanske.
Answer to: "en högst medioker häst som får svårt att räcka t"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Såg du inte loppet senast?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 14:25:13  Såg du inte loppet senast?
Answer to: "Såg du inte loppet senast?"
|
Became a member:
Forum posts:
|
3ggr har jag sett loppet, står fast vid att det inte är någon märkvärdig häst, borde inte vara streckad mer än 10-20% mot dessa hästarna.
tror betydligt mer på rafting som har en toppchans,,,exeptional kemp och muscle rose är också väldigt intressanta.
|
|
Reply
|
|
tommie
|
Posted: 2010-02-24 14:41:53  3ggr har jag sett loppet, står fast vid att det inte är någon märkvärdig häst, borde inte vara streckad mer än 10-20% mot dessa hästarna.
tror betydligt mer på rafting som har en toppchans,,,exeptional kemp och muscle rose är också väldigt intressanta.
Answer to: "3ggr har jag sett loppet, står fast vid att det inte är nå"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 5430
|
Okej. 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 14:46:01
|
Became a member:
Forum posts:
V 9, EXCEPTIONAL KEMP
S 2, ALVENA NONSTOP
|
Alvena Nonstop lär väl ligga på i ledningen som vanligt och bör väl ha bra chans att hålla undan men 80% känns lite väl mycket, Exceptional Kemp är en bra häst och kan vara streckvärd till 11 pros i nuläget 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 15:41:52
|
Became a member:
Forum posts:
|
Lasse Punkari 80%.
Den var bra.
3,6,7,11 ska också med.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2010-02-24 16:23:09  Punkari har firat klart nu....hehe.  .....men det var kul att han fick vinna sist, jävlar vilket lopp han gjorde....gick väl 14.5 första 1000m och sen fortsatte han och drog i stenhårt tempo, så då var han bra....och det var bra hästar på tillägg då som aldrig kom ini matchen.
Gany Du Ling trodde jag stenhårt på i V75 sist, men blev besviken då....men det visade att han är klart beroende av att få gå barfota, helt annan häst då och jag trpr solen värmer upp Vallas bana lite idag så den blir nog fin och valfri balans går säkert. Revansch då???
Det är väl Rafting emot som jag ser det, den var skitbra sist och nu i ny regi Kari, så brukar de bli bättre och sen att Björn Goop sitter upp ska väl inte göra saken sämre.
10-15% är väl 6an och 7an, de är rätt kapabla i grunden fast Muscles Rose har väl haft svårt med fräschören, däremot är Merriment en spetskandidat, och kanske kan Örjan bedömma rätt tempo med honom....vinna blir kanske svårt men en plats säkert,
Answer to: "Punkari har firat klart nu....hehe. :D.....men det var kul att han fick vin"
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
 men det visade att han är klart beroende av att få gå barfota
Fast Gany du Ling gick väl barfota även senast? Trodde också mycket på honom då men var ju fullkomligt värdelös. Har inte hört nån förklaring.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 17:13:04
|
Became a member:
Forum posts:
|
ranking: A: 11,9 B: 3,7,10 C:6
hoppar på alvena nonstop som det ser ut nu, sedan får man väl skämmas om den vinner........80% känns inte aktuellt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 17:53:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ingen Loaded Folke?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 18:11:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
hållt ögonen på den, men varit en besvikelse......
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 18:13:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Två lopp nu efter vila.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2010-02-24 18:21:37
|
Became a member:
Forum posts:
|
som det sett ut så lär han behöva 10 lopp till, varit urusel.
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|