|
| | |
|
 |
Diskutera allt som händer inom travvärlden.
|
|
| |
| | |
[ 1
]
2
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-17 01:39:08
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
|
Ingen Maharajah i PdA 2010. Tråkigt kan tyckas, men jag är både glad och överraskad över beslutet. Befarade att Hultman skulle drabbas av hybris och satsa mot världens tuffaste travlopp med en häst som är så pass "grön", vilket han visade inte minst i senaste starten. Förhoppningsvis får vi njuta av honom i de halvstora loppen hemma i Sverige nästa år. Bara att hålla tummarna för att han utvecklar snabbhet och teknik, så har vi en världsstjärna 2011 och framåt!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-17 08:32:44 Edited(2): 2009-11-17 08:35:07
|
Became a member:
Forum posts:
|
Synd, hade hoppats fått se han skämma ut sig totalt på Vincennes inför mina ögon.
Bara hålla tummarna han har gjort sin sista start!
 Dessutom satte han världsrekord på Jägersro, utan att han var i full form faktiskt. Det är egentligen helt otroligt, säger Stefan till Travkompaniet.se
Skräll?
Hans hästar är ju aldrig i form när de har presterat.. då finns det massvis kvar.
Men innan loppen "har de aldrig känts bättre".
Det går bra nu.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-17 13:42:24  Synd, hade hoppats fått se han skämma ut sig totalt på Vincennes inför mina ögon.
Bara håller tummarna han har gjort sin sista start!
Answer to: "Synd, hade hoppats fått se han skämma ut sig totalt på Vin"
|
|
Skulle det inte va skönt att hata lite mindre ibland? Känns ju som att det skulle vara mer häslosamt att glädjas när svensk travsport har fått fram nåt riktigt lovande, men alla är vi olika..
Hursomhelst har PdA gått från det mest spännande på länge ur svensk synpunkt till rätt ointressant, nu när varken Torvald (iofs chanslös) lr Maha startar. Nu får vi hoppas på Nu Pagadi, Brioni och Quarcio du Chene.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-17 18:31:05  Skulle det inte va skönt att hata lite mindre ibland? Känns ju som att det skulle vara mer häslosamt att glädjas när svensk travsport har fått fram nåt riktigt lovande, men alla är vi olika..
Hursomhelst har PdA gått från det mest spännande på länge ur svensk synpunkt till rätt ointressant, nu när varken Torvald (iofs chanslös) lr Maha startar. Nu får vi hoppas på Nu Pagadi, Brioni och Quarcio du Chene.
Answer to: "Skulle det inte va skönt att hata lite mindre ibland? Känns ju so"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 glädjas när svensk travsport har fått fram nåt riktigt lovande, men alla är vi olika..
vem tänker du på då?
 Hursomhelst har PdA gått från det mest spännande på länge ur svensk synpunkt till rätt ointressant
Ingen duger, enkel sanning, var längesen någon gjorde det också.
Ingen av de du nämner har en mössa i PdA.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-17 21:20:47   glädjas när svensk travsport har fått fram nåt riktigt lovande, men alla är vi olika..
vem tänker du på då?
 Hursomhelst har PdA gått från det mest spännande på länge ur svensk synpunkt till rätt ointressant
Ingen av de du nämner har en mössa i PdA.
Answer to: "glädjas när svensk travsport har fått fram nåt"
|
|
Kanske för att de svenska representanterna de senaste åren har varit typ Super Light och Opal Viking? Jättekonstigt att det inte har gått bra..
 Ingen av de du nämner har en mössa i PdA
Den franska eliten är inte särskilt stark just nu, sålänge inte Meaulnes du Corta startar finns det ingen som är omöjlig att slå. Tycker Nu Pagadi är spännande, startar han gör han förmodligen inte bort sig.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-17 21:26:04   Ingen duger, enkel sanning, var längesen någon gjorde det också.
Kanske för att de svenska representanterna de senaste åren har varit typ Super Light och Opal Viking? Jättekonstigt att det inte har gått bra..
 Ingen av de du nämner har en mössa i PdA
Den franska eliten är inte särskilt stark just nu, sålänge inte Meaulnes du Corta startar finns det ingen som är omöjlig att slå. Tycker Nu Pagadi är spännande, startar han gör han förmodligen inte bort sig.
Answer to: "Ingen duger, enkel sanning, var längesen någon gjorde det"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Kanske för att de svenska representanterna de senaste åren har varit typ Super Light och Opal Viking?
Vem fan ska vi ha haft med då?
Triton Sund var ju med förra året och skämde ut sig totalt.
Det finns inga svenska hästar som duger. Opalen är närmast.
Den franska eliten är i form i februari, det är november nu, de kommer.
Och de kommer vinna PdA i år igen.
Nu Pagadi är underbar, men tveksam om han passar i PdA, ett år för tidigt, samt att jag har extremt svårt att se Stickan idiotmatcha a Lá Hultman.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-17 23:23:02 Edited(1): 2009-11-17 23:23:28
|
Became a member:
Forum posts:
|
Meaulnes du Corta är ju tillbaka nu, startar på lördag.
Tror Prix d'Amerique står mellan Meaulnes du Corta och Ready Cash, eventuellt Prince Gede om han kommer tillbaka, men har inte hört ngt på länge, någon annan som har?
Håller med Plokko, Frankrike vinner igen, de är alltid i storform när det ska avgöras, Maharajah skulle inte klara av att tampas med ovan nämnda hästar.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-17 23:26:14   Kanske för att de svenska representanterna de senaste åren har varit typ Super Light och Opal Viking?
Det finns inga svenska hästar som duger. Opalen är närmast.
Och de kommer vinna PdA i år igen.
Nu Pagadi är underbar, men tveksam om han passar i PdA, ett år för tidigt, samt att jag har extremt svårt att se Stickan idiotmatcha a Lá Hultman.
Answer to: "Kanske för att de svenska representanterna de senaste åre"
|
|
Gidde Palema. Förutom honom har det inte funnits någon bra förän nu.
Triton Sund underpresterade enormt i Frankrike, går inte att jämföra hans insatser där med hans riktiga kapacitet.
Form visst, men den senaste riktigt bra hästen de hade var väl Kesaco Phedo. Nu har de Ready Cash och Meaulnes du Corta som är kanoner, men såvida det inte kommer en massa helt nya namn i vinter avskräcker resten inte mycket, form eller ej.
 jag har extremt svårt att se Stickan idiotmatcha a Lá Hultman.
Han satsar iaf mot Criterium Continental, där en seger ger en fribiljett till PdA. På frågan om han kunde tänka sig att utnyttja fribiljetten svarade han att det skulle avgöras efter loppet.
Låter som att man kan hoppas åtminstone.
Missförstå mig inte, tror definitivt inte på svensk seger, men tycker att din systematiska nedvärdering av svenska hästar gentemot utländska är överdriven.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-17 23:29:09  Meaulnes du Corta är ju tillbaka nu, startar på lördag.
Tror Prix d'Amerique står mellan Meaulnes du Corta och Ready Cash, eventuellt Prince Gede om han kommer tillbaka, men har inte hört ngt på länge, någon annan som har?
Håller med Plokko, Frankrike vinner igen, de är alltid i storform när det ska avgöras, Maharajah skulle inte klara av att tampas med ovan nämnda hästar.
Answer to: "Meaulnes du Corta är ju tillbaka nu, startar på lördag.
"
|
|
 Maharajah skulle inte klara av att tampas med ovan nämnda hästar.
Det får framtiden utvisa, har inte han kapacitet för det finns det få, om någon, som har det.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-18 08:15:47   Vem fan ska vi ha haft med då?
Gidde Palema. Förutom honom har det inte funnits någon bra förän nu.
Triton Sund underpresterade enormt i Frankrike, går inte att jämföra hans insatser där med hans riktiga kapacitet.
Form visst, men den senaste riktigt bra hästen de hade var väl Kesaco Phedo. Nu har de Ready Cash och Meaulnes du Corta som är kanoner, men såvida det inte kommer en massa helt nya namn i vinter avskräcker resten inte mycket, form eller ej.
 jag har extremt svårt att se Stickan idiotmatcha a Lá Hultman.
Han satsar iaf mot Criterium Continental, där en seger ger en fribiljett till PdA. På frågan om han kunde tänka sig att utnyttja fribiljetten svarade han att det skulle avgöras efter loppet.
Låter som att man kan hoppas åtminstone.
Missförstå mig inte, tror definitivt inte på svensk seger, men tycker att din systematiska nedvärdering av svenska hästar gentemot utländska är överdriven.
Answer to: "Vem fan ska vi ha haft med då?
Gidde Palema. För"
|
Became a member:
Forum posts:
|
"Riktiga" kapacitet är det Östersund en höstdag?
Tävlar man på låtsas i Frankrike eller vad menar du? Han blev ju tokägd rätt o slätt, och han "har aldrig känts bättre" inför PdA, så hur var det nu egentligen? Kanske är så att Triton inte duger ett smack över längre distans - egentligen, ur ett större perspektiv.
 Criterium Continental
.. är över 2100m, autostart.
Bara för att man "kan" vara med i PdA ställer man inte upp, även om det varit den svenska seden på slutet.
... och jag tycker alla sveriges travtyckare systematiskt överskattar de flesta vi svenska produkter, kan inte se hur Maha skiljer sig mot någon annan fyraårstopp.. är väl bara för att det är Hultman som han skulle "duga" i PdA.
Det finns ingenting just nu, så enkelt är det.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-19 17:48:12   Triton Sund underpresterade enormt i Frankrike, går inte att jämföra hans insatser där med hans riktiga kapacitet.
"Riktiga" kapacitet är det Östersund en höstdag?
Tävlar man på låtsas i Frankrike eller vad menar du? Han blev ju tokägd rätt o slätt, och han "har aldrig känts bättre" inför PdA, så hur var det nu egentligen? Kanske är så att Triton inte duger ett smack över längre distans - egentligen, ur ett större perspektiv.
 Criterium Continental
.. är över 2100m, autostart.
Bara för att man "kan" vara med i PdA ställer man inte upp, även om det varit den svenska seden på slutet.
... och jag tycker alla sveriges travtyckare systematiskt överskattar de flesta vi svenska produkter, kan inte se hur Maha skiljer sig mot någon annan fyraårstopp.. är väl bara för att det är Hultman som han skulle "duga" i PdA.
Det finns ingenting just nu, så enkelt är det.
Answer to: "Triton Sund underpresterade enormt i Frankrike, går inte att j"
|
|
Om Triton Sund har du bara helt fel, alla som har sett på trav längre än 2 veckor kan se att han var sämre i Frankrike än när han vann t.ex. Olympiatravet och Copenhagen Cup. Tror inte vi kommer längre i denna diskussion, Hultmans hästar skulle kunna vinna PdA med ett varvs marginal och du skulle ändå tycka att dom var värdelösa eftersom allt annat vore "emot dina principer"
 och jag tycker alla sveriges travtyckare systematiskt överskattar de flesta vi svenska produkter
Håller jag med om, men till skillnad från dom och dig är jag realist.
 kan inte se hur Maha skiljer sig mot någon annan fyraårstopp
Det simpla svaret är att de andra kulltopparna inte har gjort eller har kunnat göra lika imponerande prestationer som Maharajah gjorde i långa E3, Kriteriet, Derbyt och Europaderbyt. Om det är sant att du inte kan se det är det märkligt.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-19 22:30:46 Edited(6): 2009-11-19 22:38:17  Om Triton Sund har du bara helt fel, alla som har sett på trav längre än 2 veckor kan se att han var sämre i Frankrike än när han vann t.ex. Olympiatravet och Copenhagen Cup. Tror inte vi kommer längre i denna diskussion, Hultmans hästar skulle kunna vinna PdA med ett varvs marginal och du skulle ändå tycka att dom var värdelösa eftersom allt annat vore "emot dina principer"
 och jag tycker alla sveriges travtyckare systematiskt överskattar de flesta vi svenska produkter
 kan inte se hur Maha skiljer sig mot någon annan fyraårstopp
Det simpla svaret är att de andra kulltopparna inte har gjort eller har kunnat göra lika imponerande prestationer som Maharajah gjorde i långa E3, Kriteriet, Derbyt och Europaderbyt. Om det är sant att du inte kan se det är det märkligt.
Answer to: "Om Triton Sund har du bara helt fel, alla som har sett på trav lä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 han var sämre i Frankrike än när han vann t.ex. Olympiatravet och Copenhagen Cup.
Eller så dög han bara inte, den bittra sanningen kanske skulle smaka för en gång skull? Eller?
Totalt jävla avklädd, pinsamt.
En realist som tycker Maha hade varit spännande i PdA, tja!
Realisten drog iväg på ett rosa moln för en bit där precis som sin idol.
 Det simpla svaret är att de andra kulltopparna inte har gjort eller har kunnat göra lika imponerande prestationer som Maharajah gjorde i långa E3, Kriteriet, Derbyt och Europaderbyt.
Först ska du väl ta i beaktande att han galopperar för lite grus, travar sämre än Stamping och kan öppna under 1.20.0 endast om det är medvind. Info som blir ganska vital då man möter hästar som är bättre/lika bra. Inte dock, när man möter uslingar som har 82 000 kr på kontot och tränas i Östersund.
Conny Nobell var rätt usel? Vann allt som kunde vinnas, men han skulle inte vara tuff efter Derbyt, där han var grymt bra, vann sedermera Elitloppet. Commander Crowe gick obesegrad fram och förbi derbyt, dvs han förlorade inte mot uslingar som Reven d Amour etc och kom undan med det och var världsstjärna ändå.. Frågan då i Edlunds gäng var, kan han förlora? Sahara Dynamite, vann allt, och han visade skalle, något som Maha aldrig har visat. Men han lyckades bara vinna ett elitloppskval på 1.09.8, hur jävla halt som helst.. NÄR HAN VAR 5 bast. Detta då så klart efter han vunnit i princip allt som går att vinna i årgångslopp.
Det är 6 månader till Elitloppet, ser fram emot att se Maha göra något liknande där då, IMPONERA PÅ MIG HULTMAN.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-19 23:03:39   han var sämre i Frankrike än när han vann t.ex. Olympiatravet och Copenhagen Cup.
Eller så dög han bara inte, den bittra sanningen kanske skulle smaka för en gång skull? Eller?
Totalt jävla avklädd, pinsamt.
En realist som tycker Maha hade varit spännande i PdA, tja!
Realisten drog iväg på ett rosa moln för en bit där precis som sin idol.
 Det simpla svaret är att de andra kulltopparna inte har gjort eller har kunnat göra lika imponerande prestationer som Maharajah gjorde i långa E3, Kriteriet, Derbyt och Europaderbyt.
Först ska du väl ta i beaktande att han galopperar för lite grus, travar sämre än Stamping och kan öppna under 1.20.0 endast om det är medvind. Info som blir ganska vital då man möter hästar som är bättre/lika bra. Inte dock, när man möter uslingar som har 82 000 kr på kontot och tränas i Östersund.
Conny Nobell var rätt usel? Vann allt som kunde vinnas, men han skulle inte vara tuff efter Derbyt, där han var grymt bra, vann sedermera Elitloppet. Commander Crowe gick obesegrad fram och förbi derbyt, dvs han förlorade inte mot uslingar som Reven d Amour etc och kom undan med det och var världsstjärna ändå.. Frågan då i Edlunds gäng var, kan han förlora? Sahara Dynamite, vann allt, och han visade skalle, något som Maha aldrig har visat. Men han lyckades bara vinna ett elitloppskval på 1.09.8, hur jävla halt som helst.. NÄR HAN VAR 5 bast. Detta då så klart efter han vunnit i princip allt som går att vinna i årgångslopp.
Det är 6 månader till Elitloppet, ser fram emot att se Maha göra något liknande där då, IMPONERA PÅ MIG HULTMAN.
Answer to: "han var sämre i Frankrike än när han vann t.ex. Olymp"
|
|
 En realist som tycker Maha hade varit spännande i PdA
Självklart tycker jag att det hade varit spännande att se honom i PdA, tycker alltid att det är spännande att se svenska hästar tävla utomlands. Betyder inte att jag tror att han hade haft nåt med segern att göra.
 Först ska du väl ta i beaktande att han galopperar för lite grus
 när man möter uslingar som har 82 000 kr på kontot och tränas i Östersund
 vann sedermera Elitloppet  uslingar som Reven d Amour
Samtliga dessa argument är felaktiga eller helt ovidkommande som du säkert själv vet, så jag kommenterar dem inte vidare.
Visst vann de du nämner det mesta som kan vinnas, blev riktigt bra hästar också, men om det var några som mötte östersundsåsnor och fick smörlopp var det just de du räknade upp. Maharajah har i de viktigaste loppen varit fullständigt förkrossande överlägsen i en kull som får sägas vara riktigt stark.
 Det är 6 månader till Elitloppet, ser fram emot att se Maha göra något liknande där då Eftersom Maha inte är i närheten av lika tidig som Sahara och Conny kommer han givetvis inte starta i Elitloppet nästa år.
Tycker vi lägger ner den här disskussionen nu och ser fram mot årets bästa(?) 4-åringslopp på onsdag.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 08:43:16 Edited(4): 2009-11-20 08:54:07   En realist som tycker Maha hade varit spännande i PdA
Självklart tycker jag att det hade varit spännande att se honom i PdA, tycker alltid att det är spännande att se svenska hästar tävla utomlands. Betyder inte att jag tror att han hade haft nåt med segern att göra.
 Först ska du väl ta i beaktande att han galopperar för lite grus
 när man möter uslingar som har 82 000 kr på kontot och tränas i Östersund
 vann sedermera Elitloppet  uslingar som Reven d Amour
Samtliga dessa argument är felaktiga eller helt ovidkommande som du säkert själv vet, så jag kommenterar dem inte vidare.
Visst vann de du nämner det mesta som kan vinnas, blev riktigt bra hästar också, men om det var några som mötte östersundsåsnor och fick smörlopp var det just de du räknade upp. Maharajah har i de viktigaste loppen varit fullständigt förkrossande överlägsen i en kull som får sägas vara riktigt stark.
 Det är 6 månader till Elitloppet, ser fram emot att se Maha göra något liknande där då Eftersom Maha inte är i närheten av lika tidig som Sahara och Conny kommer han givetvis inte starta i Elitloppet nästa år.
Tycker vi lägger ner den här disskussionen nu och ser fram mot årets bästa(?) 4-åringslopp på onsdag.
Answer to: "En realist som tycker Maha hade varit spännande i PdA
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 överlägsen i en kull som får sägas vara riktigt stark.
Vad grundar du det på?
Ett nytt Edlund/Hultman argument. "Kullen har aldrig varit bättre". Massa snack bara, det kanske är så att om 3-4 år går det att säga något om hur bra kullen egentligen är. Personligen tyckte jag derbyt i år var extremt blekt. Ingen Nu Pagadi, Noras Bean, galopp på Spring Erom, sjuk Yield Boko.
Marshland spurtar till överlägsen andraplats och han har aldrig gjort ett bra lopp.
Älskar Hultman-fanatismen när den i förnekelsen argumenterar mot hästens svagheter som är så jävla uppenbara.
 Eftersom Maha inte är i närheten av lika tidig som Sahara och Conny kommer han givetvis inte starta i Elitloppet nästa år.
Handlar inte om utvecklingsfas nu, det handlar om direkta svagheter.
Men mogen för PdA men inte för Elitloppet?
Kanske är så då att han har extremt mycket svagheter som skulle blottas över kort distans?
Också ett typiskt Hultman argument som du suger upp.. "han var inte ens trött" etc, ponerar hela tiden om att så länge hästarna inte är dödssjuka så är de inte trötta och bara utvecklas hela livet.
Du vet lika väl som jag att han hade gjort bort sig totalt i PdA, och likväl hur jävla chanslös han är i ett eventuellt elitlopp, pga sina brister, INTE för att han inte är "klar".
5 år snart, när ska han lära sig bli startsnabb? 10 års ålder.
Släpp sargen och spotta ut Hultmans propaganda.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-20 09:31:36   överlägsen i en kull som får sägas vara riktigt stark.
Vad grundar du det på?
Ett nytt Edlund/Hultman argument. "Kullen har aldrig varit bättre". Massa snack bara, det kanske är så att om 3-4 år går det att säga något om hur bra kullen egentligen är. Personligen tyckte jag derbyt i år var extremt blekt. Ingen Nu Pagadi, Noras Bean, galopp på Spring Erom, sjuk Yield Boko.
Marshland spurtar till överlägsen andraplats och han har aldrig gjort ett bra lopp.
Älskar Hultman-fanatismen när den i förnekelsen argumenterar mot hästens svagheter som är så jävla uppenbara.
 Eftersom Maha inte är i närheten av lika tidig som Sahara och Conny kommer han givetvis inte starta i Elitloppet nästa år.
Handlar inte om utvecklingsfas nu, det handlar om direkta svagheter.
Kanske är så då att han har extremt mycket svagheter som skulle blottas över kort distans?
Också ett typiskt Hultman argument som du suger upp.. "han var inte ens trött" etc, ponerar hela tiden om att så länge hästarna inte är dödssjuka så är de inte trötta och bara utvecklas hela livet.
Du vet lika väl som jag att han hade gjort bort sig totalt i PdA, och likväl hur jävla chanslös han är i ett eventuellt elitlopp, pga sina brister, INTE för att han inte är "klar".
5 år snart, när ska han lära sig bli startsnabb? 10 års ålder.
Answer to: "överlägsen i en kull som får sägas vara riktigt"
|
|
Nu har du börjat förvränga allt jag säger, eller läser du inte ordentligt?
Har jag aldrig sagt, däremot att han i de största loppen, dvs kriteriet och derbyt och Europaderbyt, varit helt överlägsen.
 Ett nytt Edlund/Hultman argument. "Kullen har aldrig varit bättre".
Har jag heller aldrig sagt, däremot att kullen är riktigt stark, iaf i jämförelse med de senaste åren.
Har aldrig argumenterat mot hästens svagheter. Men en anledning till att jag beundrar hästen är att han är så bra trots dessa svagheter, hur bra kan han inte bli om han förbättrar dem?
Har aldrig sagt att han är mogen för PdA, läser du mitt första inlägg förstår du det. Men han är ännu mindre mogen för Elitloppet då han inte visat upp tillräcklig snabbhet än, han har inte ens startat på kort distans.
Har inte ens antytt något om detta Hultman-citat du lägger in, eller har jag skrivit att hästen aldrig varit trött? Tror inte det. Sen har jag aldrig sagt att hästen kommer utvecklas, jag har sagt att jag hoppas han utvecklas. Tycker inte det finns något som talar starkt emot att han skulle utvecklas, så finns ingen anledning att utesluta det.
 5 år snart, när ska han lära sig bli startsnabb? 10 års ålder
CC visade inte upp startsnabbhet förän vid 6 års ålder. Sen har ju Kihlström sagt att han kan öppna snabbare om man laddar, dock kan jag inte bedöma om det är sant eller inte, men utesluter det inte.
Börjar bli tröttsamt att höra att så fort man har en annan åsikt än du så har man svalt nån form av propaganda, släpp det argumentet.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 11:20:53 Edited(3): 2009-11-20 11:28:15  Nu har du börjat förvränga allt jag säger, eller läser du inte ordentligt?
Har jag aldrig sagt, däremot att han i de största loppen, dvs kriteriet och derbyt och Europaderbyt, varit helt överlägsen.
 Ett nytt Edlund/Hultman argument. "Kullen har aldrig varit bättre".
Har jag heller aldrig sagt, däremot att kullen är riktigt stark, iaf i jämförelse med de senaste åren.
Har aldrig argumenterat mot hästens svagheter. Men en anledning till att jag beundrar hästen är att han är så bra trots dessa svagheter, hur bra kan han inte bli om han förbättrar dem?
Har aldrig sagt att han är mogen för PdA, läser du mitt första inlägg förstår du det. Men han är ännu mindre mogen för Elitloppet då han inte visat upp tillräcklig snabbhet än, han har inte ens startat på kort distans.
Har inte ens antytt något om detta Hultman-citat du lägger in, eller har jag skrivit att hästen aldrig varit trött? Tror inte det. Sen har jag aldrig sagt att hästen kommer utvecklas, jag har sagt att jag hoppas han utvecklas. Tycker inte det finns något som talar starkt emot att han skulle utvecklas, så finns ingen anledning att utesluta det.
 5 år snart, när ska han lära sig bli startsnabb? 10 års ålder
CC visade inte upp startsnabbhet förän vid 6 års ålder. Sen har ju Kihlström sagt att han kan öppna snabbare om man laddar, dock kan jag inte bedöma om det är sant eller inte, men utesluter det inte.
Börjar bli tröttsamt att höra att så fort man har en annan åsikt än du så har man svalt nån form av propaganda, släpp det argumentet.
Answer to: "Nu har du börjat förvränga allt jag säger, eller lä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 Sen har ju Kihlström sagt att han kan öppna snabbare om man laddar.. dock kan jag inte bedöma om det är sant eller inte, men utesluter det inte.
Räcker med det för mig. Prova att bedöma, tror du en häst som är blockhalt och travar illa kan öppna om han laddar?
Prova att tänk lite själv, dra en egen jävla slutsats. Då kommer du förmodligen, empiriskt trots allt efter vad du skrivit ovan, fram till att han öppnar sjukt snabbt.
Du sväljer exakt allt som skickas din väg från populismen. Sen förnekar du att du har sagt det, men om du inte kan precisera dig kring t ex  Har jag heller aldrig sagt, däremot att kullen är riktigt stark, iaf i jämförelse med de senaste åren.
... och de senaste jag lade fram som du sågade var från de senaste årens vinnare, då kullen såldes var sämre. Maha har inte visat ett smack, men han är redan bättre än Elitloppsvinnare.
Inga problem med att man har en annan åsikt, men när det är Prima Chrille argument a Lá Örjan säger...
Då blir jag lack.
Jag står mållös inför någon som blundar för Tritons magplask och inte kan dra den enda vettiga slutsatsen utifrån det. Sen med stödet "han var bättre i Copenhagen Cup" osv.. Du kanske kan tänka själv vad jag motsätter mig i det argumentet. (tips tänk Meaulnes du Corta vs Ålarökarn)
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-11-20 18:46:53   Sen har ju Kihlström sagt att han kan öppna snabbare om man laddar.. dock kan jag inte bedöma om det är sant eller inte, men utesluter det inte.
Räcker med det för mig. Prova att bedöma, tror du en häst som är blockhalt och travar illa kan öppna om han laddar?
Prova att tänk lite själv, dra en egen jävla slutsats. Då kommer du förmodligen, empiriskt trots allt efter vad du skrivit ovan, fram till att han öppnar sjukt snabbt.
Du sväljer exakt allt som skickas din väg från populismen. Sen förnekar du att du har sagt det, men om du inte kan precisera dig kring t ex  Har jag heller aldrig sagt, däremot att kullen är riktigt stark, iaf i jämförelse med de senaste åren.
... och de senaste jag lade fram som du sågade var från de senaste årens vinnare, då kullen såldes var sämre. Maha har inte visat ett smack, men han är redan bättre än Elitloppsvinnare.
Inga problem med att man har en annan åsikt, men när det är Prima Chrille argument a Lá Örjan säger...
Då blir jag lack.
Jag står mållös inför någon som blundar för Tritons magplask och inte kan dra den enda vettiga slutsatsen utifrån det. Sen med stödet "han var bättre i Copenhagen Cup" osv.. Du kanske kan tänka själv vad jag motsätter mig i det argumentet. (tips tänk Meaulnes du Corta vs Ålarökarn)
Answer to: "Sen har ju Kihlström sagt att han kan öppna snabbare om ma"
|
|
 Prova att tänk lite själv, dra en egen jävla slutsats
Har tyvärr inga illusioner om att jag vet mer om Mahas startsnabbhet än Örjan, hade jag haft det hade jag som vilken uppblåst medelsvensson som helst kunnat kläcka ur mig en slutsats som i sjäva verket är en simpel gissning.
 Du sväljer exakt allt som skickas din väg från populismen
Helt fel. Det är du som väljer åsikt efter vindens riktning, bara det att du alltid ska gå emot strömmen. Förmodligen för att du tycker att det är häftigt att sticka ut från mängden. De flesta gillar Maharajah, du hatar honom. De flesta ville att Järvsöfaks skulle vinna i lördags, inte du. Behov av uppmärksamhet förmodligen.
 Maha har inte visat ett smack, men han är redan bättre än Elitloppsvinnare
1: Kalla inte Conny Nobell för Elitloppsvinnare, bara skrattretande.
2: Har hittills visat en högre högstanivå än Conny Nobell, ja det står jag fast vid.
 men när det är Prima Chrille argument a Lá Örjan
Ingen aning om vem Prima Chrille är, så det kan inte vara taget från honom..
 Jag står mållös inför någon som blundar för Tritons magplask och inte kan dra den enda vettiga slutsatsen utifrån det
Hur många meter efter t.ex. Offshore Dream var han i PdA, 70? Lekte sedan med honom i Copenhagen Cup. Hoppas Meaulnes du Corta möter triton i Norden nån gång, ska bli kul att se om han är 100 m före i mål då också. Du är en expert på att vinkla fakta efter dina egna åsikter.
 Men det känns som diskussionen dör där
Absolut, diskussioner med folk som ser allt i svart eller vitt är dömda att dö.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 20:16:46
|
Became a member:
Forum posts:
|
Flera före dig (Dark_Horse) som försökt föra en diskussion med honom. Samma res som nu ungefär... Ordbajseri är han bra på. Vi hade en ganska infekterad diskussion före och efter både derbyt och Europaderbyt. Det var floskler som  Yield har lekt upp Maha, är han ens tvåa i kullen??
Osv osv.. efter derbyt så var rubbet sjuka, björn hade fått vaselin i handskarna och Hultman var tjockare än innan. Samma visa efter Europaderbyt, fast då satt Yield Boko fast och det var bara lik emot..
Jag har gett upp....
Plooko.. männen i vita rockar som tar på dig din lätt trånga t-shirt vill dig bara väl...samarbeta med dem iaf... 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 20:17:06   Prova att tänk lite själv, dra en egen jävla slutsats
Har tyvärr inga illusioner om att jag vet mer om Mahas startsnabbhet än Örjan, hade jag haft det hade jag som vilken uppblåst medelsvensson som helst kunnat kläcka ur mig en slutsats som i sjäva verket är en simpel gissning.
 Du sväljer exakt allt som skickas din väg från populismen
Helt fel. Det är du som väljer åsikt efter vindens riktning, bara det att du alltid ska gå emot strömmen. Förmodligen för att du tycker att det är häftigt att sticka ut från mängden. De flesta gillar Maharajah, du hatar honom. De flesta ville att Järvsöfaks skulle vinna i lördags, inte du. Behov av uppmärksamhet förmodligen.
 Maha har inte visat ett smack, men han är redan bättre än Elitloppsvinnare
1: Kalla inte Conny Nobell för Elitloppsvinnare, bara skrattretande.
2: Har hittills visat en högre högstanivå än Conny Nobell, ja det står jag fast vid.
 men när det är Prima Chrille argument a Lá Örjan
Ingen aning om vem Prima Chrille är, så det kan inte vara taget från honom..
 Jag står mållös inför någon som blundar för Tritons magplask och inte kan dra den enda vettiga slutsatsen utifrån det
Hur många meter efter t.ex. Offshore Dream var han i PdA, 70? Lekte sedan med honom i Copenhagen Cup. Hoppas Meaulnes du Corta möter triton i Norden nån gång, ska bli kul att se om han är 100 m före i mål då också. Du är en expert på att vinkla fakta efter dina egna åsikter.
 Men det känns som diskussionen dör där
Absolut, diskussioner med folk som ser allt i svart eller vitt är dömda att dö.
Answer to: "Prova att tänk lite själv, dra en egen jävla slutsats"
|
Became a member:
Forum posts:
|
 De flesta ville att Järvsöfaks skulle vinna i lördags, inte du. Behov av uppmärksamhet förmodligen.
1. Persson är en amatör som inte bör hyllas.
2. Han var spelad till 75% och folk garderade, men "hoppades" att Järvsöfaks skulle vinna. Så jävla dumt så det finns inte.
3. Finns rätt många mer än mig som hatar kallblod på V75 och tycker att Järvsöfaks har förstört V75 som spel mer gånger än han har berikat det.
 1: Kalla inte Conny Nobell för Elitloppsvinnare, bara skrattretande. 2: Har hittills visat en högre högstanivå än Conny Nobell, ja det står jag fast vid.
Bra där.
 Hur många meter efter t.ex. Offshore Dream var han i PdA, 70? Lekte sedan med honom i Copenhagen Cup.
Brukar ju vara så med dina vänners hästar, bäst i skitloppen. Sämst när det gäller.
Ingen kommer ihåg dem.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-20 20:22:07 Edited(1): 2009-11-20 20:22:23  Flera före dig (Dark_Horse) som försökt föra en diskussion med honom. Samma res som nu ungefär... Ordbajseri är han bra på. Vi hade en ganska infekterad diskussion före och efter både derbyt och Europaderbyt. Det var floskler som  Yield har lekt upp Maha, är han ens tvåa i kullen??
Osv osv.. efter derbyt så var rubbet sjuka, björn hade fått vaselin i handskarna och Hultman var tjockare än innan. Samma visa efter Europaderbyt, fast då satt Yield Boko fast och det var bara lik emot..
Jag har gett upp....
Plooko.. männen i vita rockar som tar på dig din lätt trånga t-shirt vill dig bara väl...samarbeta med dem iaf... 
Answer to: "Flera före dig (Dark_Horse) som försökt föra en diskuss"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Hultman ambassadören har hittat hit.
Tyckte det tog väl lång tid, trots allt, denna tråden borde ju falla dig i smaken.
Står dock fast vid att Yield är en bättre häst än Maha, men han är ju uppenbarligen inte frisk.
Lite kul var det dock när jag sa att Yield var sjuk efter Derbyt och alla i Hultman representationen skrattade högljutt åt det, med stöd av Björns dåliga omdöme.
Och sen fick jag rätt.
Nåja.. hade velat sett Maha skämma ut sig i PdA.
Men nu blir det inte så, får väl säkert mer material till mer infekterade diskussioner nästa år 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
2
|
|
| |