[ 1
]
|
|
Posted: 2009-11-14 19:27:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
När e det vinter i det här spelet?
En säsong varar ju 3 månader, är det vinter typ 3 veckor då eller e det bara random?
Finnsd et banor som är mer vinterbana?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 22:12:55  När e det vinter i det här spelet?
En säsong varar ju 3 månader, är det vinter typ 3 veckor då eller e det bara random?
Finnsd et banor som är mer vinterbana?
Answer to: "När e det vinter i det här spelet?
En säsong varar ju 3 m&a"
|
Became a member:
Forum posts:
|
random, men "förr" var det vinter oftare, nu är det oftast bra väder.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 22:16:03  random, men "förr" var det vinter oftare, nu är det oftast bra väder.
Answer to: "random, men "förr" var det vinter oftare, nu är det oft"
|
Became a member:
Forum posts:
|
förr på vintern va ja minns vad det ju bara vinter och tung hela tiden .. minns att de blev en hel del klagande då !
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-14 22:25:53
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
|
Får för mig att det är vinter typ etapp1 men det kan väl inte stämma? Men "tiden" gjordes ju om o det kanske är så att vädret lixom aldrig korrigerades?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 22:33:05  Får för mig att det är vinter typ etapp1 men det kan väl inte stämma? Men "tiden" gjordes ju om o det kanske är så att vädret lixom aldrig korrigerades?
Answer to: "Får för mig att det är vinter typ etapp1 men det kan vä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
kan lägga in min rolex i potten på att Eriksson har ändrat nu så det är ofta bra väder, för att folk, precis som kakan skrev, klaga så ini helvete när det var dåligt väder i tre veckor.
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-14 22:37:14
|
|
Det kanske.. Jo det klagas en del på zonen..
Hoppas inte han gjort dett dock för jag hade länge en strategi att skaffa "bra" vinterhästar o har flertalet kvar ännu..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-14 22:38:48
|
|
Hur tycker ni generellt om tiden på zonen? Personligen tycker jag det går lite väl snabbt med elitlopp hela tiden känns det som o nästan för mycket storlopp? O som sagt saknar jag vintern..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-14 22:47:18  Det kanske.. Jo det klagas en del på zonen..
Hoppas inte han gjort dett dock för jag hade länge en strategi att skaffa "bra" vinterhästar o har flertalet kvar ännu..
Answer to: "Det kanske.. Jo det klagas en del på zonen..
Hoppas inte han gjort d"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Finns just nu alldeles för få variabler som påverkar utgången av loppet.
Har ju visat sig att staplarna på tung/vinter inte spelar särskilt stor roll, samt att kusklotteriet är vitalt.
Tycker inte det är för mkt storlopp, det är fortfarande svårt att få till det med vissa hästar, anser mig ha en häst som duger högst upp, men hur jag än matchar kommer han inte komma dit då han bara går med barfota-balans och även om jag får ihop 200p räcker det inte till något..
|
|
Reply
|
|
ddmannen
|
Posted: 2009-11-14 23:50:23
|
Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
|
kusklotteriet är en del av spelet och inte enbart dåligt , det tvingar oss att matchar därefter.
Men det gör det otroligt svårt om väl har en häst med lite poäng , speciellt om den inte funkar på vissa underlag eller har lätt förr att galoppera.
Sen är det ju alltid frågan hur mycket spelet ska anpassar sig efter hur spelarna vill ha det eller om vi spelare ska försöka anpassar oss efter hur spelet är
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-15 00:09:21  Hur tycker ni generellt om tiden på zonen? Personligen tycker jag det går lite väl snabbt med elitlopp hela tiden känns det som o nästan för mycket storlopp? O som sagt saknar jag vintern..
Answer to: "Hur tycker ni generellt om tiden på zonen? Personligen tycker jag det"
|
Became a member:
Forum posts:
|
mjo finns massa som kan finslipas..
Alldeles för mycket storlopp tycker jag .. och elitloppet ska köras 1 gång per ÅR (1 gång på 4 etapp) och ja tycker precis som i verklighet att den ska köras sista helgen i maj (söndagen).. och där ska priset vara 2,5 - mille? och så ska de vara kuskar från hela världen med hästar som ERIKSSON valt ut under hela året? (som gjort toppenprestationer , vunnit störst lopp , vunnit flest lopp? ) eller liknande .. kanske t.om någon häst som oss användare röstat fram som värdigaste finaldeltagare aja..
Kriterie och derby för stona borde prispengarna höjas till minst 500.000 kr ..
Kuskformen visst det har klagats om länge och de känns väl som de är nått vi får härda ut tills någon genial människa kommer på ett relativt "fiffigt" system .. vilket kan ta ett tag!
Utlandskuskar i storloppen här i sverige är ett måste! klart att någon norsk , finsk eller t.om dansk är sugen på att ställa upp i någon guldfinal? , derby? , kriterie? , osv.. fransk gäst t.om..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-15 01:12:31 Edited(2): 2009-11-15 02:13:32  mjo finns massa som kan finslipas..
Alldeles för mycket storlopp tycker jag .. och elitloppet ska köras 1 gång per ÅR (1 gång på 4 etapp) och ja tycker precis som i verklighet att den ska köras sista helgen i maj (söndagen).. och där ska priset vara 2,5 - mille? och så ska de vara kuskar från hela världen med hästar som ERIKSSON valt ut under hela året? (som gjort toppenprestationer , vunnit störst lopp , vunnit flest lopp? ) eller liknande .. kanske t.om någon häst som oss användare röstat fram som värdigaste finaldeltagare aja..
Kriterie och derby för stona borde prispengarna höjas till minst 500.000 kr ..
Kuskformen visst det har klagats om länge och de känns väl som de är nått vi får härda ut tills någon genial människa kommer på ett relativt "fiffigt" system .. vilket kan ta ett tag!
Utlandskuskar i storloppen här i sverige är ett måste! klart att någon norsk , finsk eller t.om dansk är sugen på att ställa upp i någon guldfinal? , derby? , kriterie? , osv.. fransk gäst t.om..
Answer to: "mjo finns massa som kan finslipas..
Alldeles för mycket storlopp ty"
|
|
Rejält medhåll!
I början var elitloppet väl ett lopp där Eriksson o Larsson "bjöd in" hästarna?
O angående kuskar..
Ska nog ta o leta fram min gamla kusktråd än en gång..
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-11-15 02:09:19 Edited(1): 2009-11-15 02:12:15
|
|
Hittade den..
 Nu var det längesen kuskarna diskuterades (förutom faktumet att form är allt) så jag tänkte komma med ett litet förslag till förändring (om det nu överhuvudtaget går att programmera). Kuskar startar bara på sin hemmabana, eller med en häst de kört nyligen. Exempel) Jag startar min nya fina 3åring hemma på Visby o kan då välja mellan de tre hemmakuskar som finns där. Nästa start kanske jag kör på rättvik o kan då välja på nån av deras 4hemmakuskar l den spom körde på visby, tredje starten sker på Kalmar o då kan jag välja nån av de hemmakuskarna på kalmar eller den kusk som körde första gången på Visby eller den som örde andra gången på rättvik.. Dne fjärde starten kan jag använda nån av de tre tidigare kuskarna Rättvik,Kalmar el Visbykusken el nån av de hemmakuskar som finns på den bana jag startar. Hänger ni med? Man gör som vanligt tre kuskval inför loppet o startpoäng ger som vanligt företräde men urvalet begränsas alltså av hemmabana eller att kusken kört hästen i nån av pållens tre senaste starter.
Fördelar: Alla kan inte alltid välja den kusk som har bäst form för tillfället men troligen nån med bra form så det blir jämnare. Och det känns (tycker jag) som lite roligare att få nån kontinuitet att samma kusk kör hästen. Nackdelar: De lopp där kuskarna inte räcker till får man väl slumpa fram en kusk. O franska eller amerikanska toppkuskar kommer kanske inte o kör ett 10000kr lopp på Visby en kulen oktoberdag utan där måste man kanske begränsa till inhemska svenska kuskar.Respons?
Kolla Ireland Fever
Ireland Fever |
375 000 kr 3140a 2009-03-24 19:00 Annaghmore  |
|
Resultat |
|
1. | 6, |
 |
Skipping
Sunray |
 |
J. Richardson |
1,11.7a |
375 000 kr |
2. | 9, |
 |
Virgo |
 |
G. Dunne |
1,11.7a |
187 500 kr |
3. | 4, |
 |
Panglangyeah |
 |
M. Brickley |
1,11.8a |
93 750 kr |
4. | 10, |
 |
Glory Master |
 |
N. Finnegan |
1,12.4ag |
52 500 kr |
5. | 12, |
 |
Fast
Beard |
 |
J. Kane |
1,12.5a |
26 250 kr |
6. | 8, |
 |
Happy Tuner |
 |
Megan Taff |
1,12.6a |
15 000 kr |
7. | 5, |
 |
Running
Mind |
 |
T. Murphy |
1,13.4a |
0 kr |
8. | 11, |
 |
Mylymja |
 |
J. Murdock |
1,15.3a |
0 kr |
9. | 1, |
 |
Running
Plan |
 |
Andrew Cairns |
1,15.3a |
0 kr |
10. | 7, |
 |
Gold Runner |
 |
J. McSweeney |
1,16.4a |
0 kr |
11. | 3, |
 |
Windy Moonlight |
 |
Michael Lord |
DSQag |
- kr |
12. | 2, |
 |
Tug Of War |
 |
A. Wallace |
DSQag |
- kr |
Med detta system hade samtliga startande självklart kunnat välja bland de Irländska hemmakuskarna men sedan hade de olika stallen oxå kunna välja nån de startat med nyligen dvs..
Running Plan Takter, Lennartsson el Björn Goop
Tug of War Uhrberg, Jansson, Bergh
Windy Moonlight Pertunen, Uhrberg, Kontio
Panglangyeah Björn Goop,Björn Goop, Kari Rosimo
Running Mind Linder, Hartkanen, Moilanen
Skipping Sunray Vidar Hop, Tholfsen, Heisholt
Gold Runner Lindqvist, Pokkanen, Jansson
Happy Tuner Ghibbelini, Jansson, Wickman
Virgo Vidar Hop, Takter, Bergh
Glory Master Linder, Kjersgaard, Olle Goop
Mylymja Björn Goop, Lennartsson, Lepennier
Fast Beard Bergh, Adielsson, Linder
Björn Goop är i tokform o hade troligen valts som första av de 3som har möjlighet dvs tre hästar som inte alls toppar startpoängen i loppet men nu får en bra chans vilket väl gör det hela mer spännande?
Det finns danskar, norrmän, fransmän, Italienare, finnar, o svenska kuskar representerade o Irländarna då förstås.
Kuskform är färskvara o möjligheterna kan ändras radikalt om man vinner storlopp o sedan bara slöstartar i provlopp tills nästa storlopp o det visar sig att man är utelämnad åt lokala förmågor sedan ens förstakusk blivit förkyld.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-15 11:43:34  Hittade den..
 Nu var det längesen kuskarna diskuterades (förutom faktumet att form är allt) så jag tänkte komma med ett litet förslag till förändring (om det nu överhuvudtaget går att programmera). Kuskar startar bara på sin hemmabana, eller med en häst de kört nyligen. Exempel) Jag startar min nya fina 3åring hemma på Visby o kan då välja mellan de tre hemmakuskar som finns där. Nästa start kanske jag kör på rättvik o kan då välja på nån av deras 4hemmakuskar l den spom körde på visby, tredje starten sker på Kalmar o då kan jag välja nån av de hemmakuskarna på kalmar eller den kusk som körde första gången på Visby eller den som örde andra gången på rättvik.. Dne fjärde starten kan jag använda nån av de tre tidigare kuskarna Rättvik,Kalmar el Visbykusken el nån av de hemmakuskar som finns på den bana jag startar. Hänger ni med? Man gör som vanligt tre kuskval inför loppet o startpoäng ger som vanligt företräde men urvalet begränsas alltså av hemmabana eller att kusken kört hästen i nån av pållens tre senaste starter.
Fördelar: Alla kan inte alltid välja den kusk som har bäst form för tillfället men troligen nån med bra form så det blir jämnare. Och det känns (tycker jag) som lite roligare att få nån kontinuitet att samma kusk kör hästen. Nackdelar: De lopp där kuskarna inte räcker till får man väl slumpa fram en kusk. O franska eller amerikanska toppkuskar kommer kanske inte o kör ett 10000kr lopp på Visby en kulen oktoberdag utan där måste man kanske begränsa till inhemska svenska kuskar.Respons?
Kolla Ireland Fever
Ireland Fever |
375 000 kr 3140a 2009-03-24 19:00 Annaghmore  |
|
Resultat |
|
1. | 6, |
 |
Skipping
Sunray |
 |
J. Richardson |
1,11.7a |
375 000 kr |
2. | 9, |
 |
Virgo |
 |
G. Dunne |
1,11.7a |
187 500 kr |
3. | 4, |
 |
Panglangyeah |
 |
M. Brickley |
1,11.8a |
93 750 kr |
4. | 10, |
 |
Glory Master |
 |
N. Finnegan |
1,12.4ag |
52 500 kr |
5. | 12, |
 |
Fast
Beard |
 |
J. Kane |
1,12.5a |
26 250 kr |
6. | 8, |
 |
Happy Tuner |
 |
Megan Taff |
1,12.6a |
15 000 kr |
7. | 5, |
 |
Running
Mind |
 |
T. Murphy |
1,13.4a |
0 kr |
8. | 11, |
 |
Mylymja |
 |
J. Murdock |
1,15.3a |
0 kr |
9. | 1, |
 |
Running
Plan |
 |
Andrew Cairns |
1,15.3a |
0 kr |
10. | 7, |
 |
Gold Runner |
 |
J. McSweeney |
1,16.4a |
0 kr |
11. | 3, |
 |
Windy Moonlight |
 |
Michael Lord |
DSQag |
- kr |
12. | 2, |
 |
Tug Of War |
 |
A. Wallace |
DSQag |
- kr |
Med detta system hade samtliga startande självklart kunnat välja bland de Irländska hemmakuskarna men sedan hade de olika stallen oxå kunna välja nån de startat med nyligen dvs..
Running Plan Takter, Lennartsson el Björn Goop
Tug of War Uhrberg, Jansson, Bergh
Windy Moonlight Pertunen, Uhrberg, Kontio
Panglangyeah Björn Goop,Björn Goop, Kari Rosimo
Running Mind Linder, Hartkanen, Moilanen
Skipping Sunray Vidar Hop, Tholfsen, Heisholt
Gold Runner Lindqvist, Pokkanen, Jansson
Happy Tuner Ghibbelini, Jansson, Wickman
Virgo Vidar Hop, Takter, Bergh
Glory Master Linder, Kjersgaard, Olle Goop
Mylymja Björn Goop, Lennartsson, Lepennier
Fast Beard Bergh, Adielsson, Linder
Björn Goop är i tokform o hade troligen valts som första av de 3som har möjlighet dvs tre hästar som inte alls toppar startpoängen i loppet men nu får en bra chans vilket väl gör det hela mer spännande?
Det finns danskar, norrmän, fransmän, Italienare, finnar, o svenska kuskar representerade o Irländarna då förstås.
Kuskform är färskvara o möjligheterna kan ändras radikalt om man vinner storlopp o sedan bara slöstartar i provlopp tills nästa storlopp o det visar sig att man är utelämnad åt lokala förmågor sedan ens förstakusk blivit förkyld.
Answer to: "Hittade den..
Nu var det längesen kuskarna diskuterades (f&o"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Håller med dig, mycket tråkigt att det är just kanske 4 kuskar som sticker ut på en bana (kalmar te.x)? Fredrik Persson , Catrin Fajersson , Tommy Zackrisson och Erik Adielsson de brukar vara de som har bäst form där och alltid kör.
men vafan? klart att goopen , örjan , åke , med flera vill dit och köra? tycker främst att det är i storloppen som kuskarna ska fixas !!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-15 18:12:04  Håller med dig, mycket tråkigt att det är just kanske 4 kuskar som sticker ut på en bana (kalmar te.x)? Fredrik Persson , Catrin Fajersson , Tommy Zackrisson och Erik Adielsson de brukar vara de som har bäst form där och alltid kör.
men vafan? klart att goopen , örjan , åke , med flera vill dit och köra? tycker främst att det är i storloppen som kuskarna ska fixas !!
Answer to: "Håller med dig, mycket tråkigt att det är just kanske 4 ku"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Frågan är ju, om det skulle bli rättvist om alla som startade hade bra kuskar, eller om det skulle bli ett än värre lotteri i resultatet.
enda vi kan säga om dagens vinnare i alla lopp är att de hade bra kusk, om de hade bra form, bra på t/v, startspår eller en lång resa är helt oviktigt..
Så summan är alltså skulle det göra kuskarna oviktiga också, och vad skulle då bestämma vem som vinner loppen? Hur bra hästen är, eller bara ett stort lotteri?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-15 18:16:34  Frågan är ju, om det skulle bli rättvist om alla som startade hade bra kuskar, eller om det skulle bli ett än värre lotteri i resultatet.
enda vi kan säga om dagens vinnare i alla lopp är att de hade bra kusk, om de hade bra form, bra på t/v, startspår eller en lång resa är helt oviktigt..
Så summan är alltså skulle det göra kuskarna oviktiga också, och vad skulle då bestämma vem som vinner loppen? Hur bra hästen är, eller bara ett stort lotteri?
Answer to: "Frågan är ju, om det skulle bli rättvist om alla som starta"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min Fighting Scout vinner lopp idag med kusk som har 3 i form!! chockad..
dock så va de andra ett par gamla och tröttingar men endå..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-11-15 18:21:48  Min Fighting Scout vinner lopp idag med kusk som har 3 i form!! chockad..
Answer to: "Min Fighting Scout vinner lopp idag med kusk som har 3 i form!! chockad..
"
|
Became a member:
Forum posts:
|
Mjo, men i 9 av 10 lopp vinner bra kuskar.
Och visst, i vissa fall så är motståndet så extremt klent, samt typ vinterkängor på lätt bana etc, men regeln är ganska tydlig trots allt.
Men nu var det inte det som jag frågade, som du ser om du läser min fråga igen.
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-11-16 01:19:48 Edited(1): 2009-11-16 01:20:29  Min Fighting Scout vinner lopp idag med kusk som har 3 i form!! chockad..
Answer to: "Min Fighting Scout vinner lopp idag med kusk som har 3 i form!! chockad..
"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Han hade TVÅ i form och den segern är en gåta..... Hästen är ju inte ens bra! Jaja, kakan har tagit märkliga segrar förut så man ska väl inte förvånas längre 
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|