[ 1
]
2
3
|
Travzonen
|
Posted: 2009-10-26 07:00:08
|
|
V75-2 | Danmarks Pris Klass I, försök 6. 1:A PRIS 100 000 kr 2640 A 1. GRATIANO Takter Johnny 2. CLORIA VICTIS Heiskanen Veijo 3. LOU DI PALIO Nilsson Staffan 4. ROLLS ROYCE Kihlström Örjan 5. SPLENDIDO STAR Olsson Daniel 6. DANCE PHOTO Lövgren Joakim 7. TRADE EAST Adielsson Erik 8. TJACKE GOLD Persson Håkan K 9. RIDGEHEAD CAHORE Kolgjini Lutfi 10. YOUPIE Svanstedt Åke 11. TRIM Goop Björn 12. UTAH HORNLINE Uhrberg Thomas
Turordning: 7-4-3-12-8-11-2-5-1-10-9-6
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-10-26 10:24:24
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, TRADE EAST
|
Trade east borde inte kunna förlora här
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-26 10:31:25  Trade east borde inte kunna förlora här
Answer to: "Trade east borde inte kunna förlora här"
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CLORIA VICTIS
|
Veijos tok har sett riktigt fin ut två gånger.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-26 10:36:42
|
Became a member:
Forum posts:
|
Går Cloria barfota spikar inte jag Trade East iallafall.
|
|
Reply
|
|
Dark_horse
|
Posted: 2009-10-26 10:43:18
|
Became a member: 2009-10-19
Forum posts: 3890
V 7, TRADE EAST
|
Jo, men att han ska slå trade east på lång distans känns nja.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-26 14:42:40 Edited(4): 2009-10-26 14:52:17
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TRADE EAST
|
Trade East på hemmabana, luktar SOS.
Erik får väl överta ledningen och där borde ingen kunna slå han.
Klass skillnad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-26 22:44:40
|
Became a member:
Forum posts:
|
nån som är kapabel att bedöma startsnabbheten på lou di palio i auto? tycker personligen den ser långsam ut?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-26 23:07:41  nån som är kapabel att bedöma startsnabbheten på lou di palio i auto? tycker personligen den ser långsam ut?
Answer to: "nån som är kapabel att bedöma startsnabbheten på lou "
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CLORIA VICTIS
|
villig att hålla med.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-27 02:08:43 Edited(2): 2009-10-27 02:10:22
|
Became a member:
Forum posts:
|
tycker här är flera motbud till trade east.
splendido spetsar väl initialt, gissar jag. men nån sorts magkänsla säger att lövgren kommer köra mot spets också. kan inte motivera med logik, bara en vibb.
undrar om gratiano körde prep-lopp senast? tycker det ser ut så på upploppet? tycker dock att han är en dålig häst.
vad som kan tala emot trade east är väl att här är flera andra som i mina ögon verkar mera vana vid distansen och har varit bra på sistone också.
youpie är tex fullt kapabel att slå rakas som ju är en bra häst.
jag tycker cloria har gjort kanonfina lopp och kan lägga av fina spurter.
lou di palio är svårbedömd, tycker jag.
tjacke visar fin form kontra streckning och kan lägga av fina avslut.
rolls royce har också fina avslut.
ridgehead begriper jag mig inte på. och inte kusken heller, även om han är tämligen förutsebar.
trim är för dålig i mina ögon.
däremot utah tycker jag ser ut som en utmanare. går bra bakifrån, är stark och bra på lång distans.
gert sildhs loppanalys:
ludde hatar lövgren och tränger "olyckligt" ut honom på innerplan efter att ha kört över hästens framben till megagalopp. detta gör även örjan som på uttrycklig order från degiorgio ska köra över erik en femte gång. samtidigt låser åke loppet i front och goop smyger förbi på open stretch efter fin smygresa i dödens.

|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-10-27 05:08:09  tycker här är flera motbud till trade east.
splendido spetsar väl initialt, gissar jag. men nån sorts magkänsla säger att lövgren kommer köra mot spets också. kan inte motivera med logik, bara en vibb.
undrar om gratiano körde prep-lopp senast? tycker det ser ut så på upploppet? tycker dock att han är en dålig häst.
vad som kan tala emot trade east är väl att här är flera andra som i mina ögon verkar mera vana vid distansen och har varit bra på sistone också.
youpie är tex fullt kapabel att slå rakas som ju är en bra häst.
jag tycker cloria har gjort kanonfina lopp och kan lägga av fina spurter.
lou di palio är svårbedömd, tycker jag.
tjacke visar fin form kontra streckning och kan lägga av fina avslut.
rolls royce har också fina avslut.
ridgehead begriper jag mig inte på. och inte kusken heller, även om han är tämligen förutsebar.
trim är för dålig i mina ögon.
däremot utah tycker jag ser ut som en utmanare. går bra bakifrån, är stark och bra på lång distans.
gert sildhs loppanalys:
ludde hatar lövgren och tränger "olyckligt" ut honom på innerplan efter att ha kört över hästens framben till megagalopp. detta gör även örjan som på uttrycklig order från degiorgio ska köra över erik en femte gång. samtidigt låser åke loppet i front och goop smyger förbi på open stretch efter fin smygresa i dödens.

Answer to: "tycker här är flera motbud till trade east.
splendido spetsar "
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, GRATIANO
|
hehe fullständigt trovärdig analys om de snabbskottar en Open Stretch..
Känns som en eller alla.. O jag vill nog inte ta en.. Men släpp till Erik o lite Jägersolunk ligger i luften..gah.. Hur snabb ut är Gratiano?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-27 05:28:41  hehe fullständigt trovärdig analys om de snabbskottar en Open Stretch..
Känns som en eller alla.. O jag vill nog inte ta en.. Men släpp till Erik o lite Jägersolunk ligger i luften..gah.. Hur snabb ut är Gratiano?
Answer to: "hehe fullständigt trovärdig analys om de snabbskottar en Open Str"
|
Became a member:
Forum posts:
|
så här tycker jag efter att ha loppat dom: du får avväga efter dina egna upplevelser av hur du bedömmer hästarna.
1: gratiano: usel ut.usla avslut. prep senast?
2: cloria victis: långsam ut. mkt bra senast och näst senast! streck! mkt bra avslut!
3: lou di palio: svårbedömd ut men verkar dålig. inga spec avslut. vinner lågoddslopp.
4: rolls royce: mkt fina avslut. obedömbar ut.
5: splendido star: mkt snabb ut. spets. inga fina avslut.
6: dance photo: medel ut. spetsar nog inte, men känslan säger spetskörning. kan avsluta fint.
7: trade east. inte snabb ut, men vinner plättlätt till låga odds.
8: tjacke gold: fin form/odds. kan avsluta fint. ingen startkanon. streck.
9: ridgehead cahore: inga bra avslut. vann till fint odds senast. fin form? dålig häst?
10: youpie: bra ut. fin position? kan slå rakas. bra häst, kan avsluta fint, men inte super.
11: trim: medel ut. inget spec. bättre än 1. äckelkänsla. inga spec avslut.
12: utah hornline: enkel vinst senast. bra läge, bra bakifrån. stark bra häst. streck!
|
|
Reply
|
|
B_Good
|
Posted: 2009-10-27 05:33:58  så här tycker jag efter att ha loppat dom: du får avväga efter dina egna upplevelser av hur du bedömmer hästarna.
1: gratiano: usel ut.usla avslut. prep senast?
2: cloria victis: långsam ut. mkt bra senast och näst senast! streck! mkt bra avslut!
3: lou di palio: svårbedömd ut men verkar dålig. inga spec avslut. vinner lågoddslopp.
4: rolls royce: mkt fina avslut. obedömbar ut.
5: splendido star: mkt snabb ut. spets. inga fina avslut.
6: dance photo: medel ut. spetsar nog inte, men känslan säger spetskörning. kan avsluta fint.
7: trade east. inte snabb ut, men vinner plättlätt till låga odds.
8: tjacke gold: fin form/odds. kan avsluta fint. ingen startkanon. streck.
9: ridgehead cahore: inga bra avslut. vann till fint odds senast. fin form? dålig häst?
10: youpie: bra ut. fin position? kan slå rakas. bra häst, kan avsluta fint, men inte super.
11: trim: medel ut. inget spec. bättre än 1. äckelkänsla. inga spec avslut.
12: utah hornline: enkel vinst senast. bra läge, bra bakifrån. stark bra häst. streck!
Answer to: "så här tycker jag efter att ha loppat dom: du får avvä"
|
Became a member: 2007-07-06
Forum posts: 11896
V 1, GRATIANO
|
Tack för utförliga funderingar..
Rolls Royce kuskförstärkning känns ju rejäl o Cloria Victis kan få ett lopp som han vill ha..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-27 09:19:44
|
Became a member:
Forum posts:
|
CLORIA VICTIS var jag redan ute på senast då jag inte riktigt gillade hur Veijo köre fick chansen aldelees för sent men han ändå nästan dit Denna gång tror jag att han kommer att ge henne chansen tidigare och då vin ner hon!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-27 10:31:48
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CLORIA VICTIS
|
Samma här, kan bli samma härliga platsodds denna gången som sist på Åby, cash in
Tvilling med Trade East 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-27 11:40:11
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jepp hade både plats och vnnare sist
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-27 11:51:02
|
Became a member:
Forum posts:
V 7, TRADE EAST
|
Tarde East får sin Jägersrolunk för att avsluta under 10 sista 500. Ingen kan komma i närheten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-28 14:31:39
|
Became a member:
Forum posts:
V 2, CLORIA VICTIS
|
Fortsätter nog jaga Splendido Star. Tar väl spets här och släpper till nån bra och luckan brukar ju kunna komma över lång distans.
Utah Hornline är väl en annan tänkbar skräll, distansgynnad.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-29 18:03:35
|
Became a member:
Forum posts:
V 8, TJACKE GOLD
|
Trade East vinner väl även om det är en favorit jag gärna vill fälla. Tjacke Gold är väldigt tidig bakom favoriten.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-29 21:36:47
|
Became a member:
Forum posts:
|
Tror dte är stor risk trim kan hitta te ledning från start och leder runtom, bra singelstreck!
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-10-29 21:56:09  Tror dte är stor risk trim kan hitta te ledning från start och leder runtom, bra singelstreck!
Answer to: "Tror dte är stor risk trim kan hitta te ledning från start och l"
|
Became a member:
Forum posts:
S 11, TRIM
|
skämtar du eller?
först bobtail sen det här..
|
|
Reply
|