[ 1
]
|
|
Posted: 2009-09-24 19:48:33
|
Became a member:
Forum posts:
|
Vänder mig till er som tagit fram riktigt bra hästar från start.
Fråga: Vad är en bra ökning på de blå värderna från att den födds till att den blir 3 år?
Alltså under 2 veckors träning med andra ord?
Fråga: Bör hästen ha minst 7 i värde på både styrka och snabbhet som 3 åring för att kunna hävda sig i årgångsloppen? Är det ett bra riktvärde eller en orimlig gissning?
Känns som att det är där man bör ligga..vet inte med säkerhet iom att man inte haft någon häst av den kalibern än.
Tacksam för svar/ Smoking
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-24 20:02:43 Edited(1): 2009-09-24 22:39:54  Vänder mig till er som tagit fram riktigt bra hästar från start.
Fråga: Vad är en bra ökning på de blå värderna från att den födds till att den blir 3 år?
Alltså under 2 veckors träning med andra ord?
Fråga: Bör hästen ha minst 7 i värde på både styrka och snabbhet som 3 åring för att kunna hävda sig i årgångsloppen? Är det ett bra riktvärde eller en orimlig gissning?
Känns som att det är där man bör ligga..vet inte med säkerhet iom att man inte haft någon häst av den kalibern än.
Tacksam för svar/ Smoking
Answer to: "Vänder mig till er som tagit fram riktigt bra hästar från s"
|
Became a member:
Forum posts:
|
nej, behöver inte 7 på båda,
i början på 3 åringsperioden så funkar det i princip med vilka värden som helst
Men skall en häst hävda sig hela 3 åringsperioden så behövs, enligt min erfarenhet, i varje fall runt 8 på en egenskap och då helst, min erfarenhet, snabbhet.
den här etappen låg jag lågt med 3 åringar men de två jag har så har stoet 5 i styrka och 9 i snabbhet och hon har visat fina takter på slutet, sprungit in drygt 200,000:-
sen valacken har 6 på båda styrka o snabbhet och han har också börjat gå bättre på slutet och har knappt 100,000 insprungna.
jag tror stenhårt på båda inför 4 åringssäsongen
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-24 20:14:50
|
Became a member:
Forum posts:
|
ok..tack..kul med lite riktvärden
|
|
Reply
|
|
Mancher
|
Posted: 2009-09-24 20:19:13  ok..tack..kul med lite riktvärden
Answer to: "ok..tack..kul med lite riktvärden"
|
Became a member: 2008-05-01
Forum posts: 3264
|
Min Pecan Nut Cracker som bland annat vann Breeders-finalen och tjänat in över 700 tusen, har legat på värden mellan 6-7 på snabbhet och 4 i styrka under denna etappen. Med andra ord, ibland räcker det med någorlunda världen, bara hästen har en fin skalle.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-24 20:25:12
|
Became a member:
Forum posts:
|
då får jag hoppas på löpskalle
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-24 21:57:09
|
Became a member:
Forum posts:
|
Jag tycker den i särklass intressantaste siffran är den osynliga för vinnarskalle, vilket tar tid att läsa av. Håller annars med om att snabbhet är viktigare än styrka, och startsnabbhet bryr jag mig knappt om alls. Vad som händer i början av loppen återspeglar ju ändå nästan aldrig slutresultatet, så det är mer en bonus när man tränar Intervall.
Och frågan är hur viktigt Spurt är när Tiny Tiger har en nolla där men ändå vinner så ofta.. nä, för mig är vinnarskalle det intressanta.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-24 23:04:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
jag tror att snabbhet är den klart viktigaste synliga egenskapen sen kommer styrka och efter det rutin. Tung och vinter är bra också men resten e bara skit enligt mig 
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-25 08:29:44 Edited(1): 2009-09-25 20:33:00
|
Became a member:
Forum posts:
|
Min Deadwood vann ju Styrkeprovet finalen med 2 i styrka 
... 12 i snabbhet dock.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-25 16:41:09  Min Deadwood vann ju Strykeprovet finalen med 2 i styrka 
... 12 i snabbhet dock.
Answer to: "Min Deadwood vann ju Strykeprovet finalen med 2 i styrka :D
... 12 "
|
Became a member:
Forum posts:
|
hade ju också en 10:a i tungbana..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-25 17:04:23  hade ju också en 10:a i tungbana..
Answer to: "hade ju också en 10:a i tungbana.."
|
Became a member:
Forum posts:
|
iofs, men 2 i styrka i ett styrkelopp?
hästar som föds med två i styrka pensioneras ju dagligen så..
tung bana ikväll i Holland... lär väl inte vinna då heller, men helt klart fördelad.
Ångrar du säljandet?
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-25 19:37:25  iofs, men 2 i styrka i ett styrkelopp?
hästar som föds med två i styrka pensioneras ju dagligen så..
tung bana ikväll i Holland... lär väl inte vinna då heller, men helt klart fördelad.
Ångrar du säljandet?
Answer to: "iofs, men 2 i styrka i ett styrkelopp?
hästar som föds med tv&ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
man kan inte ångra grejer i detta spelet.. tänk dig bara torro1 som sålde tiny tiger till mig.. vilken förlust för honom samtidigt som de va en bra affär för honom..
tiny tiger har visat att han e en av spelets säkerligen top 3 hästar, och i min regi tog han wr på långlopp.. och har det än (?) 10,1..
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-25 19:43:06  nej, behöver inte 7 på båda,
i början på 3 åringsperioden så funkar det i princip med vilka värden som helst
Men skall en häst hävda sig hela 3 åringsperioden så behövs, enligt min erfarenhet, i varje fall runt 8 på en egenskap och då helst, min erfarenhet, snabbhet.
den här etappen låg jag lågt med 3 åringar men de två jag har så har stoet 5 i styrka och 9 i snabbhet och hon har visat fina takter på slutet, sprungit in drygt 200,000:-
sen valacken har 6 på båda styrka o snabbhet och han har också börjat gå bättre på slutet och har knappt 100,000 insprungna.
jag tror stenhårt på båda inför 4 åringssäsongen
Answer to: "nej, behöver inte 7 på båda,
i början på 3 &ar"
|
Became a member:
Forum posts:
|
vad började hon och han på då?!
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-09-25 20:28:36  Min Deadwood vann ju Strykeprovet finalen med 2 i styrka 
... 12 i snabbhet dock.
Answer to: "Min Deadwood vann ju Strykeprovet finalen med 2 i styrka :D
... 12 "
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
 Strykeprove
Tja så mycke stryk fick ju inte där iofs....
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-25 20:33:12   Strykeprove
Tja så mycke stryk fick ju inte där iofs....
Answer to: "Strykeprove
Tja så mycke stryk fick ju inte dä"
|
Became a member:
Forum posts:
|
hade varit roligare dock 
|
|
Reply
|
|
Soberano
|
Posted: 2009-09-25 23:59:28 Edited(1): 2009-09-26 00:06:34  hade varit roligare dock 
Answer to: "hade varit roligare dock (L)"
|
Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
|
Ikväll fick han dock duktigt med stryk
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-26 10:09:07  Ikväll fick dock duktigt med stryk
Answer to: "Ikväll fick dock duktigt med stryk ;) "
|
Became a member:
Forum posts:
|
uh ja, är förvånad han fick pengar ens.
|
|
Reply
|
|
|
Posted: 2009-09-28 20:59:48
|
Became a member:
Forum posts:
|
Ni menar att det är viktigast att träna intervall, jag hittar ingen tränare som är duktig på det.
Hur stor skillnad gör det med tränare som kan intervallträning, eller annan tränare eller ingen alls?
|
|
Reply
|
|
[ 1
]
|