Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Dolda eller öppna värden?
 

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
ddmannen Posted: 2007-09-25 22:13:26

Became a member: 2007-07-01
Forum posts: 1312
varför slags information? tränar hästarna varje dag och får man träningsrapporter varje dag?

Reply
Posted: 2007-09-25 22:22:51

Became a member: 
Forum posts:
Jag menar t ex att man kan träna varje häst tre gånger om dagen. T ex kan man köra ett jobb över 2000 meter där man får reda på vilken tid hästen sprang samt hur den kändes efter passet. T ex om den sprang på 16.0 och kändes pigg och fräsch, eller kanske trött med hög puls.

Bara kreativiteten sätter gränser här.

Om nu träningsanläggningen blir mer detaljerad och "skön" så kan man t ex ha en rakbana eller köpa in startbil och testa hästen bakom. Sen får man rapporter hur den tränat osv.

Sen borde vi ha tillgång till hur stor hästen är, om den har ett stilrent trav eller är en "slugger" som matchar dom tyngsta banorna. Information som man inte får fram genom träning och tider och sånt!

Om sen hästarna kan få nytändningar eller trivas bättre och sämre i olika delar av landet samt hos olika tränare så kommer hästarna bli individer. Köper man en bra häst kanske den inte håller samma kvalité med annat foder och andra träningsmöjligheter. Då blir auktionen roligare och varje lopp mer spännande och givande.

Jag har t ex satsat ca 45 000 på vinnarspel och har vunnit klart över 300 000 på det samt tripplat mina insatser på platsspel. Det betyder att spelet är för statiskt och siffror betyder allt. Man behöver inte kolla så mycket med andra ord, så uppfattar jag det!
Reply
Posted: 2007-09-28 15:58:06

Became a member: 
Forum posts:
Kan man anta att folk egentligen inte bryr sig speciellt mycket angående frågan?

Det ær alltid kul att få ett resultat direkt hur bra en hæst ær i siffror men det ær klart roligare att sjælv finna ut hur bra hæsten ær....
Reply
1   [ 2 ]