Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Stayerlopp - Syfte?

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
hampusenglund90 Posted: 2026-02-07 10:56:37 Answer to: "" och har merparten bara fått positiva kommentarer att dessa lopp finns oa"

Became a member: 2015-05-15
Forum posts: 730
Jag får svara som du brukar svara: orka ej läsa allt.
Däremot så är det sammanhängande svaret det jag skrev i början vilket du verkar totalt glömt bort eller skiter i.
Jag gjorde omröstningen för att få något slags underlag ifall det skulle bli aktuellt med någon förändring framöver.
Småändringar i propparna är inget jag lägger ut frågor om, utan snarare att det testas ett nytt upplägg vid ny etapp.
Sen är svaret fortfarande detsamma när det gäller vardagslopp att hur mycket jag än skulle vilja så kan jag inte göra ett skit åt vardagsloppen oavsett.
Reply
montana Posted: 2026-02-07 16:16:20

Became a member: 2008-11-13
Forum posts: 351
Ganska tydligt ställda frågor kan jag tycka:

Hampus, om vi rent spekulativt och hypotetiskt tänker att istället för att införa ytterligare nya stayerlopp - vad skulle istället kunna vara en förbättrande förändring i propparnas utformning som gör att loppen fylls och att andra lopp (liksom exempel vissa vardagslopp) inte drabbas negativt?

Zonen förlorar kontinuerligt spelare och det blir mindre och mindre dedikerade stall.
Behövs det då fyllas på med mer och mer och mer lopp?
Är det inte då andra saker som brister?
Reply
montana Posted: 2026-02-07 16:17:01

Och...

Så då är de perfekta i sin utformning trots att loppen inte ens lockar till fullt deltagande?
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-02-07 17:32:21 Answer to: "Och... Så då är de perfekta i sin utformning trots att loppen inte"

1: Skulle du inte sluta? Du har sagt det flertalet gånger i varje fall = fakta.

2: Du använder själv ett forum du totaldissade för ingen läser där ändå = fakta + dina ord. Uppmärksamhet?

3: Du spelar ej spelet fullt ut ändå engagerar du dig i precis minsta lilla grej jag gör = avundsjuka att inte du har möjligheten?

4: Jag har aldrig sagt det ska läggas in nya stayer lopp. Jag ville ha ett underlag om det skulle bli ändring i framtiden. Då detta är ett nytt upplägg ser jag det bara som positivt att se vad andra tycker. Oavsett om andra tycker det är fel sätt så är både jag och admin helt eniga med att omröstningar är det mest rättvisa. Borde du med tycka eftersom ingen läser/skriver forumet men stall svarar ju på omröstningar i större utsträckning.

5: Har aldrig påstått att de är perfekta. Jag sa bara att jag tyckte ej om man räknade ut ett medel att det var så lågt antal startande då det ändå ska anmälas 45 hästar för att få fulla fält. Du kan ju göra jämförelsen med söndagsloppen när det fanns 4 banor. Långt ifrån alla lopp som var fulla då det handlar om en prioritering vad stallcheferna helst anmäler till. Med det sagt har jag inga problem att ändra i proppar till nya etapper om det anses behövas men defenitivt inte pga vad en person som bara har en personlig agenda mot mig och vad jag gör. Än mindre en som klart och tydligt förklarat att den ej spelar på ett sätt som påverkar vad för lopp som finns eller inte finns.

6: Tanken med stayer var att fler mindre stall skulle ha mer lopp med högre prissummor istället för att harva runt i vardagslopp och med kanske lite tur nå WTC/V7 eller liknande.

7: Enligt dig brister allt som jag gör oavsett vad det är så det spelar absolut ingen roll. Skulle mer parten av användare tycka något är bra (stayer) så hittar du fel på det oavsett.

Så nu har jag nog skrivit allt för denna gång och kommer ej svara mer inom detta område. Tycker jag varit väldigt tydlig med varför omröstningen finns och hur tankarna gått kring upplägget så det får räcka så.

Fortsatt trevlig helg // The Man
Reply
montana Posted: 2026-02-07 17:42:29 Answer to: "1: Skulle du inte sluta? Du har sagt det flertalet gånger i varje fall = f"

Varför söker du bråk?

Jag ska svara på dina frågor strax.
Reply
montana Posted: 2026-02-07 17:46:12

...vad skulle istället kunna vara en förbättrande förändring i propparnas utformning?

Den lyckades du inte svara på. "Fakta"

Vari ligger det svåra i att bara lägga ut texten kring hur du tänker och anser om hur någon form av justering skulle kunna se ut?
Reply
hampusenglund90 Posted: 2026-02-07 17:52:01 Answer to: "...vad skulle istället kunna vara en förbättrande förändring i prop"

Det enkla svaret är att jag inte ens tänkt något på det då det är mer än halva denna etapp kvar och upplägget kommer ej ändras förrän vid etappskifte oavsett då dessa lopp redan är inlagda.
Reply
montana Posted: 2026-02-07 17:54:50 Answer to: "Det enkla svaret är att jag inte ens tänkt något på det då det är mer"

Hade du då inte bara kunnat svara det direkt istället för att ljuga/sanningsskarva vilt i någon sorts komisk 1-2-3-lista? (Bråksökande i onödan kan jag tycka. Och att det är offerkofta på.)
Reply
montana Posted: 2026-02-07 18:24:00

1: Skulle du inte sluta? Du har sagt det flertalet gånger i varje fall = fakta.
Jo det ska jag göra. Vad spelar detta för roll och vad har det för betydelse i denna diskussionen. Samt, menar du att jag inte får skriva på forumet för att jag kommer sluta i framtiden?
Vad är det fräcka med när du säger "fakta"?
Vad är liksom betydelsen av det om huruvida jag sagt att jag skall sluta eller ej?
Jo det är ett "trick" från din sida att försöka understryka och göra det självklart i att just du har rätt. Det blir liksom lite utav en löjlig självförhärligande och upphöjande grej.
Men egentligen totalt betydelselöst om man läser in vad som faktiskt diskuteras och sägs. Hur argumentationen ser ut och hur svar uteblir när det inte passar.

2: Du använder själv ett forum du totaldissade för ingen läser där ändå = fakta + dina ord. Uppmärksamhet?
Förstår inte riktigt vad du vill säga. Hur ofta använder jag forumet? När skrev jag senast? När skriver jag nästa gång?
Jag tror inte alla läser forumet nej. Betyder det att jag inte får skriva i det om jag får lust att göra det?
Sen att du är känslig innerst inne och känner dig påhoppad i din offerkofteoutfit är ju inte direkt något jag skall belastas för väl?
Inte enkom ivf.
Tråden var för att jag ville ha en disussion från andra användare då jag inte riktigt förstår hur rösterna fallit ut i denna värdelösa och konstiga poll.
Så som när exempelvis Simon hoppade in.
Du har ju sagt att du inte kommer svara/skriva mer på forumet så då passade det väl bra om jag vill ge möjlighet till diskussion med andra?
Varför du sen prompt måste härja runt här med din oärlighet är ju inte mitt fel i grund och botten.
Det rår inte jag över.

3: Du spelar ej spelet fullt ut ändå engagerar du dig i precis minsta lilla grej jag gör = avundsjuka att inte du har möjligheten?
"ändå engagerar du dig i precis minsta lilla grej jag gör"
Detta är bara en total verklighetsfrånvänd och uppenbar lögn.
"avundsjuka att inte du har möjligheten?"
Inte per se avundsjuka. Inte direkt avundsjuka.
Är ju inte särdeles engagerad längre. Men det är klart att det är synd/tragiskt att du har den rollen du har då du är olämplig på många sätt och att det är olämpligt deluxe att ett absolut toppstall sitter och styr över utformning i spelet. Orättvist snarare.

4: Jag har aldrig sagt det ska läggas in nya stayer lopp. Jag ville ha ett underlag om det skulle bli ändring i framtiden. Då detta är ett nytt upplägg ser jag det bara som positivt att se vad andra tycker. Oavsett om andra tycker det är fel sätt så är både jag och admin helt eniga med att omröstningar är det mest rättvisa. Borde du med tycka eftersom ingen läser/skriver forumet men stall svarar ju på omröstningar i större utsträckning.
Jag har aldrig sagt att du sagt att du ska lägga in nya stayerlopp. Men när du skickar ut en omröstning i vilken man bara kan svara i tp en riktning så förstår man ju din agenda sett till hur du tidigare agerat.
Sluta låtsas! I grund och botten bryr du dig jack shit om vad andra än du och Otto tycker och diskuterar i er privata konversation.
Du försöker bara få det att låta som att du är så himla fair av dig.
Precis som när du spelleder fyra-i-rad på dagis.
"Borde du med tycka eftersom ingen läser/skriver forumet men stall svarar ju på omröstningar i större utsträckning."
Hoppla galoppla. Stop här nu! Det är du som inte vill använda 'in game-kanaler' när info skall/bör ges och istället hänvisar till att du faktiskt skrivit det på forumet. XD

5: ...Med det sagt har jag inga problem att ändra i proppar till nya etapper om det anses behövas men defenitivt inte pga vad en person som bara har en personlig agenda mot mig och vad jag gör. Än mindre en som klart och tydligt förklarat att den ej spelar på ett sätt som påverkar vad för lopp som finns eller inte finns.
Jag har inte sagt att du skall ändra för att bara jag tycker det. Jag skapade tråden för att flera skulle diskutera innan du hoppade in och förstörde den genom att försöka lägga locket på.
"Personlig agenda"
Inget jag engagerar mig i längre. Svarar ju dock när jag tycker att felaktigheter påstås.

6: Tanken med stayer var att fler mindre stall skulle ha mer lopp med högre prissummor istället för att harva runt i vardagslopp och med kanske lite tur nå WTC/V7 eller liknande.
Ok

7: Enligt dig brister allt som jag gör oavsett vad det är så det spelar absolut ingen roll. Skulle mer parten av användare tycka något är bra (stayer) så hittar du fel på det oavsett.
Mer eller mindre ja. Och då är ju inte det stora problemet att du är korkad och talanglös - utan snarare ligger det då i att du saknar självinsikt - samt ljuger en jävla massa och har blivit påkommen med det löjligt många gånger nu.
Som exempelvis i mening två här nyss.

Så nu har jag nog skrivit allt för denna gång och kommer ej svara mer inom detta område. Tycker jag varit väldigt tydlig med varför omröstningen finns och hur tankarna gått kring upplägget så det får räcka så.
Skönt! Fuck off!

Fortsatt trevlig helg // The Man
Hahaha! "The Man"... the Dagisfröken snarare. Punkt. Punkt slut.
Reply
Briljant Posted: 2026-02-07 18:32:23 Answer to: "Varför söker du bråk? Jag ska svara på dina frågor strax."

Became a member: 2017-01-26
Forum posts: 130
o( När problemet inte förstår att han själv är problemet o(

Ta och se över allt du har skrivit här på forumet och ställ dig själv en fråga ...

Kan jag ta kritik utan person angrepp?
Kan jag förstå att mitt sätt att skriva på skrämmer bort andra spelare?
Kan mitt sätt att skriva på skada spelet mer än vad det hjälper?

Kan det hända att folk faktiskt känner att diskutera med dig är meningslöst för att man kanske inte har så lust att bli kallad för alla de klassiska hat kommentarer eller personangrepp du brukar komma med?

Jag kanske inte alltid är enig med allt Hampus gör men den insatsen han lägger ned, tar saker sakligt UTAN peronliga påhopp, gör han kan för att få lite liv i spelet så ger jag han all cred för det

Han svarar alltid på frågona saklig utan person angrepp och kommer fakta och viktigast av alltid håller alltid en trevlig ton hela vägen.

Respektera dina medspelare och andra människor på nätet utan att gå till personangrepp och kalla det för ytteringsfrihet

Ha en fin helg
Reply
montana Posted: 2026-02-07 18:39:27 Edited(3): 2026-02-07 18:53:46 Answer to: "o( När problemet inte förstår att han själv är problemet o( Ta och "

Kan du vara den aningslösa Kumbaya-My-Lord-riddaren som vill att Botkyrka församling skall gemensamt ställa sig upp och sjunga We Shall Overcome... utan att ha en aning om vad min kompletta forumaktivitet ur ett historiskt perspektiv kan dömas som om det skall dömas..?
Aa, förmodligen. Högst sannolikt skulle jag säga.

Hade du någon åsikt om vad tråden var menad att handla om eller ville du bara igen påvisa att du drar fel slutsatser om mig och andra människor? Baserat på att du tänker att såsom du tänker är rätt och gott och de som är av annan karaktär har fel.
Reply
montana Posted: 2026-02-07 18:40:47

Skön digital avrunkning av Hampus också.
Från någon som ju i grund och botten ändå inte fattar ett dyft om detta spelet och hur det fungerar.
Reply
montana Posted: 2026-02-07 18:41:47

Yttrandefrihet heter det fortfarande trots att du flytt till Norge.

En svensk grundlag.
Reply
Briljant Posted: 2026-02-07 19:16:44 Answer to: "Yttrandefrihet heter det fortfarande trots att du flytt till Norge. En s"

Och person angrepp är fortfarande person angrepp och är ett genomgående problem med dig i forumet.

När absolut ingen andra svarar på dina forums trådar..... Vem kan vara problemet då?
Reply
montana Posted: 2026-02-07 19:23:20

Och som sista tillägg i vad denna diskussionen nu blev.

Det kvittar totalt huruvida jag kör personangrepp eller ej.

Precis exakt oavsett vad jag säger eller frågar så går Hampus in med grundinställningen att han är attackerad och att det handlar om honom och att han är i fokus.
Och som standardmanöver kör han då inställningen till det hela att allt jag säger är fel eller nonsens eller bara besvarar exempelvis raka frågor med ordbajseri/lögner/undansvävningar som försöker påtala att jag bara har agenda mot honom och att han minsann har fullt stöd och full legitimitet.
Det blir då lite tröstlöst. Ser man inte tecken. Hör man inte viskningar. Lyssnar man inte till ord och formuleringar...
Aa, då är det väl ändå inte jättejättekonstigt att det slutar upp i "dirty skrikande" kan ivf jag tycka.

Inte nån enda jäkla gång har något jag sagt till Hampus i form av uttrycksfullhet kring mitt personliga (måhända aviga) synsätt tagits i beaktning.
Nej, istället känner man sig attackerad och hävdar att agenda finns från mitt håll.

Varför är liksom min röst inget värd? Jag har väl precis lika mycket talan som de som Hampus påstår stå bakom honom. Och jag får ju också pm:s med folk som backar mig, mitt synsätt och min mening.

Som sagt. Misstänker man dålig hörsel eller döva öron så skriks det väl.
Reply
montana Posted: 2026-02-07 19:24:44 Answer to: "Och person angrepp är fortfarande person angrepp och är ett genomgående "

Personangrepp är ett ord. Sammansatt. Man kan till och med tydligt höra det när man säger det.

Tillbaka till brädgår'n med dig.
Reply
montana Posted: 2026-02-07 19:26:02

När absolut ingen andra svarar på dina forums trådar..... Vem kan vara problemet då?

Frågan är mer varför du skriver...?
Vad bidrar du med fröken god?
Reply
Briljant Posted: 2026-02-07 23:55:59 Answer to: "När absolut ingen andra svarar på dina forums trådar..... Vem kan"

Bidrar med mer än att irritera dig? Nej inte så mycket

Ställ gärna dig själv den frågan dom gångerna du kallar folk för idioter osv ..

Vad får du ut av det? Mer än skrämma iväg folk som kanske önskar en öppen saklig diskussion vilket du inte klarar av när du får kritik eller när någon inte är enig med dig.

Har du tänk på i det du börjar kalla folk för olika saker så tappar allt och alla intresse med att diskutera med dig?

Man kommer så mycket längre med att ha respekt för den andra även om man inte är eniga, sunt förnuft heter det.
Reply
1   [ 2 ]