Travzonen.se
TrottForum
TrottManager
  Travforum -> TravSpelet -> Allmänt -> Derbyt - kom inte med - det är int...

Diskutera allt som rör Travspelet. Ingen reklam för hästar som ligger ute till försäljning eller reklam för avelshingstar är tillåten i denna delen av forumet.
Username

Password

1   [ 2 ]  
Author Message
Nijo Posted: 2008-02-24 11:42:23

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 4389
Är väl just detta som gör spelet så bra, att en häst med högt medel och bra siffror inte vinner automatiskt bara för att den har hög kapacitet........

jo, det är verklighetstroget på den punkten........
Reply
spanarn Posted: 2008-02-24 12:46:07 Edited(1): 2008-02-24 12:47:55

Became a member: 2007-11-01
Forum posts: 1720
Prima Crille -- Ett förtydligande: "Form slår klass" var en liknelse för att det i spelet är så att en häst som är rätt preparerad, inkl. rätt utrustning (skor, huvudlag m.m.), slår en klasshäst. Jag syftade alltså inte på formen enligt den gröna formmätaren.
Reply
Posted: 2008-02-24 14:05:45

Became a member: 
Forum posts:
Men jag är gnällig!
Men visst, säger det igen, ALLA KAN INTE SITTA VID TRAVSPELET jämt!

Ja du Nijo... verklighetstroget att spelets bästa häst aldrig får vinna?

Behöver jag tilläga att han har en 8a på styrkan.. (Tänkte inför derbyt).

Reply
Posted: 2008-02-24 14:48:50

Became a member: 
Forum posts:
8 betyder inget om de andra inte är något vidare
Reply
Posted: 2008-02-24 21:23:03

Became a member: 
Forum posts:
Att man kommer med beroende på Sp är ju inte nått nytt och inte direkt fusk crille. Inte är det väl fusk att alla utom du skor sina skor rätt? Att du är dålig är inte fusk från alla andra.
Reply
Soberano Posted: 2008-02-24 21:49:29 Answer to: "Men jag är gnällig! :D Men visst, säger det igen, ALLA KAN INTE SITTA V"

Became a member: 2007-11-05
Forum posts: 7100
Du ÄR verkligen gnällig. Du behöver inte sitta vid travspelet jämt för att sko rätt. Som jag skrev tidigare räcker det att logga in EN GÅNG samma dag som din häst startar,rycka skorna och vinner han inte så ÄR han INTE spelets bästa häst. Bara för att GOING KRONOS har allt en travhäst behöver vinner han inte allt. Siffrorna som finns är väl att jämföra med de fyskiska förutsättningar hästen har och det finns miljoner hästar IRL som har de fysiska FÖRUTSÄTTNINGARNA att bli riktigt bra men väldigt få som faktiskt blir det. Om tex SUPER LIGHT funnits med i detta spelet hade han knappast haft särskilt höga siffror men han har ju gått ganska bra trots det.

Fattar inte hur du kan gnälla, om värdena avgjorde helt vem som vinner skulle detta spelet vara hur trist som helst och om du inte kan uppskatta det så bör du lägga ner det.
Reply
Posted: 2008-02-24 22:09:52 Answer to: "Du ÄR verkligen gnällig. Du behöver inte sitta vid travspelet jämt för"

Became a member: 
Forum posts:
Haha ja jag säger ju det!
Ärlig åtminstone, vill poäntera att allt är skrivit med glimten i ögat också, du tror väl inte jag gråter blod för att jag inte får vinna ett lopp här på siten?
Tänker varje gång när jag ska starta honom, nu ska jag komma ihåg det och sko honom rätt, men lik fan glömmer jag jämt.
Har sålt alla andra hästar i ren protest. Hoppas min kuse kan få vinna ETT lopp någon gång vara så blir jag nöjd
Ska sluta gnälla nu!

Gidman: Nej men han har bra på allt annat också.
Reply
Posted: 2008-02-24 23:59:09

Became a member: 
Forum posts:
Jag glömde anmäla
Reply
1   [ 2 ]